Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo motorlarına genel bir bakış  (Okunma sayısı 8617 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.971
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo motorlarına genel bir bakış
« : 06 Ocak 2012, 08:50:37 »
Alfa Romeo motorlarına genel bir bakış.

Benzinliler:

1,6 TS Eco
Twinspark motorların giriş seviyesidir. 105 BG ve 140 Nm?lik tork, sportif kullanım açısından yetersiz kalıyor olsa da günlük kullanım için yeterli gelmekte. Yine de bu küçük motor da ?gerçek bir Alfa? gibi bir sese sahiptir.
Bu motorda konvansiyonel, yani 60.000 km?de değiştirilmesi gereken ?normal? bujiler kullanılmakta (Bu bilgi Almanya kullanım şartları için geçerlidir). Adında ?Eco? yazıyor olsa diğer 1,6 TS motordan tüketim açısından çok farklı değil. Bunun yanında piyasaya sürülen ilk 147 1,6 Eco?larda öndeki fren diskleri hava kanalcıklı değiller.
Bu motor aynı zamanda 145/146?larda kullanılan 1,4 litrelik TS?nin yerine çıktı. Düşük hacim nedeni ile çok iyi olmayan çekiş gücünü kısa vites oranları ile düzeltme düşüncesi, ne yazık ki tüketime etki etmekte idi. Eco motoru, aynı güç ama 0,2 litre daha fazla olan hacmi ile daha fazla çekiş gücüne sahip idi.

1,6 TS
Eco ile aynı motor hacmine sahip olsa da alt devirlerde torkun daha yüksek olmasını sağlayan ve emme egzantrik milini kontrol eden bir varyatöre sahiptir. Bunun haricinde 100.000 km ömürlü platin bujiler kullanılmakta.
Normal 1,6 litrelik motor 120 BG gücü ile bariz şekilde daha yüksek bir güce sahip olsa da 146 Nm?lik torku ile nispeten az derecede bir momentum fazlalılığına sahip. Ancak yine 1,6 litrelik iki motor arasında normal olan, daha kolay devirlenmekte ve yüksek devirlerde daha yüksek sportiflik sunmakta.

1,8 TS
1,8 litrelik motor 144 BG?lik gücü ile 2,0 litrelik motorun çok az gerisinde kalsa da 169 Nm?lik torku ile 187 Nm torka sahip olan abisinin arkasında kalarak çekiş gücü konusunda daha zayıf. Bu iki hususun dışında 2,0 litre için geçerli olan durumlar 1,8 için de geçerli.

2,0 TS
2,0 TS, emisyon değer ve sınıflarına göre 150 BG (Euro 2), 155 BG (Euro 2 D3) ve en son olarak 150 BG (Euro 3) güçlerine sahipti. 1,6 litrelik motor gibi alt devirlerde yüksek tork için emme egzantrik milinde bir varyatör vardır. Arızalı bir varyatör, devirlenmede ve alt devirlerde güç eksikliğine neden olabilmekte.
Uzun piston yolu sebebi ile elde edilen yüksek tork değerleri, fazla vites değişikliğine gitmeden de şehir için dolaşmayı mümkün kılmakta. Motor devirlenme konusunda oldukça istekli bir yapıya sahip olduğundan, özellikle 3.000 devir dakikadan sonra inanılmaz bir ivme kazanmakta. Ancak, özellikle yüksek tempolu otoyol kullanımlarından sonra motor yağı hararetinin yüksek seyretmesi nedeni ile iyi özellikte bir 10W60?lık yağın kullanılması tavsiye edileceği gibi bu Alfa Romeo tarafından da belirtilmekte.
Motor, iki adet dengeleme mili sayesinde sakin ve sarsıntısız bir çalışma karakterine sahip. Ancak buna sebep olarak en geç her 60.000 km veya üç yılda bir değişmesi tavsiye edilen triger setinin maliyeti yüksek olabilmekte.

2.0 JTS
JTS motoru, 2,0 TS motorunun aslında direkt enjeksiyonlu haline getirilmiş halidir. EURO 4 emisyon değerlerine sahio ve 166 BG üretmekte. Ancak pratikte JTS motorunun 2,0 TS motorundan ne performans ne de tüketim anlamında çok belirgin üstün kılan özellikleri yok.

2.5/ 3.0 12V
Tasarımcısının adı ?Busso? olarak da 12 supaplı motor, gerçek bir Alfa Romeo V6?sıdır. Enlemesine yerleşimli olarak 2,5 litrelik versiyonu, 155 modelinde 165 BG, 3,0 litrelik versiyonu Spider?da 192 BG (164?lerde 200 BG?e kadar çıkabilmekte) üretmekte. Busso, hızlı devir çevirmesini seven ve yüksek devirlerden de çekinmeyen bir motor. Bunları yerine getirirken de eğer bakımları ihmal edilmez ise, bir kaç 100.000 km?yi sorunsuz geçebilmekte.
Dikkat edilmesi gereken konu, supapların her 40.000 km?de bir ayarlanması gerektiği ve doğru yağ (5W50 ve yükselmiş yağ tüketiminde 10W60) kullanımı.
60.000 km ile 80.000 km?ler arasında veya her 5 yılda bir triger değişimi unutulmamalı.

2.5/ 3.0 24V
Üretildikleri motor fabrikası olan Arese adı ile anılan V6 motorların 24V versiyonları, 2,5 litre hacmi ile 156 veya 166?da, emisyon sınıfına göre 190 veya 192 BG üretmekte idiler.
3,0 litrelik versiyon olarak 218 BG (GTV/Spider) ve 230 PS (164QV) üretmekteler. 12 supaplı motor ile arasında çok belirgin farklar göze çarpmakta. Motor devirlenme konusunda inanılmaz istekli olmasının yanında gerekmesi durumunda 5. veya 6. viteste şehir içinde de ilerleyebilmekte.
Ortaya çıkan gücün karşılığında tüketilen ortalama 10-12 litrelik yakıt, göze çok gelmemeli. Ancak sportif kullanıcıların 20 litrenin üstünde bir tüketime ulaştıkları da söylenmekte.
24 supaplı motorlarda supap ayarının, hidrolik iticiler sebebi ile ayarlanmasına gerek yoktur. Diğer V6?larda olduğı gibi bunlarda da uygun yağ (10W60 veya 5W50) ve triger değişim aralıklarına dikkat edilmelidir.
 
3.2 24V (GTA)
Arese V6?sının final versiyonu hacmi 3,0 litreden 3,2 litreye yükseltilmiş şeklidir. Bu motor 3,0 litrelik motorun yapabildiği her şeyi biraz daha iyi yapabilmekte.
GTA?da 250 BG, GT, GTV ve 166?da 240 BG veren motor her şeyi ile aynı.
3,2 litrelik V6?da uzun piston yolları (strok) sebebi ile 10W60?lık bir yağın kullanılması, şiddetle tavsiye edilir.

Dizeller:

1.9 Jtd/ 2.0 Jtd
Sağlam ve güçlü olan Common-Rail dizel motoru Fiat grubunda kullanıldığı gibi, Opel tarafından da kullanıldı ve aynı zamanda çok yüksek üretim adetlerine ulaştı.
Çeşitli versiyonlarda 100 ile 170 BG üretmekte.
Triger her 120.000 km?de veya 7 yılda bir değiştirilmelidir.

** Triger değişim aralıkları ile kullanılması önerilen yağın herhangi bir bağlayacılığı olmayıp, kesin bilgi için yetkili veya özel servise danışılması tavsiye edilir.

Konu henüz tamamlanmadı ve diğer benzinli ile dizel motorlara ait bilgiler ilerleyen zamanlarda eklenecektir.
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2012, 08:50:37 Gönderen: agucba »

///////////////

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
5 Yanıt
2267 Gösterim
Son İleti 27 Kasım 2012, 10:30:45
Gönderen: fevkalbeser12
7 Yanıt
6869 Gösterim
Son İleti 20 Şubat 2014, 12:28:33
Gönderen: Alfadanadam
0 Yanıt
2411 Gösterim
Son İleti 30 Mart 2017, 10:35:48
Gönderen: admin
0 Yanıt
3123 Gösterim
Son İleti 30 Ağustos 2017, 01:02:22
Gönderen: ONUR_156
7 Yanıt
3284 Gösterim
Son İleti 08 Mart 2020, 01:05:24
Gönderen: Dellobaltino

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal