Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



147 nin yığılması

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Oğulcan Yücel

Arkadaşlar havalar ısınınca klima da kullanmaya başladık. Ancak şöyle bir sorunla karşı karşıyayım , gerçi sorun mu bilmiyorum tam olarak  :( klima kapalıyken aracın çekişinde bir problem yok gibi duruyor. Klimayı açınca araba doğal olarak güçten düşüyor ama bende resmen yığılıyor araç. Tek kişiyim arabada 2.viteste devir düştüğünde gaza basmam hiç bir şeyi değiştirmiyor. 1.6 arabada böyle bir durumla karşılaşmak sinirlerimi bozdu. Geçen gün arabada 4 kişiyiz açtım klimayı yola biraz hızlı çıkmam lazım. Araba stop etti. Önceki aracım 1.2 clioda bile klima bu kadar farkettirmiyordu. Sorun var mı sizce?

sarpgrey

Bende de 147 var 2006 25000 km de.  Bende bugün klima açtım ve 3 kisi bir yokuş ciktik 2. Viteste ..bende çekiş kaybi hissettim ama normal bir kayipti. Arabanin stop etmesi bana normal gelmedi.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bağımsızlık benim karakterimdir.
Mustafa Kemal ATATÜRK

lyolcul

bence de normal bi durum değil. dün çocukları da sayarsam 4 kişi 20-30 km yol yaptım.ama öyle aman aman bi çekiş düşmesi yaşamadım.

Oğulcan Yücel

Neden olabilir ki bu durum ?

sarpgrey

Sanırım bir çok nedeni olabilir.yakit hava karışımı mesala.yada ateşleme.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bağımsızlık benim karakterimdir.
Mustafa Kemal ATATÜRK

DcD-Semih

145 1.6 t.spark ile klimayı açtığımda bende çekiş düşüşü çok az olmuştu ilk aldığımda özellikle baya şaşırmıştım 2.0lt lik motorlu Vectramda dahi 145 e göre oldukça fazla çekiş kaybı vardı. Stop etmeye varan bir kayıp söz konusu ise normal değildir elbette. Normalde hissedemediğiniz bir ateşleme problemi klimayı açınca kendini belli ediyor olabilir. Hatta ne alaka demeyin daha önceden başıma geldiği için söylüyorum boğazın temizliğini kontrol ettirin özellikle bu tarz kurum tutma veya boğaz kirliliği durumlarında normal kullanımda alıştığınız içinde çekiş farkını hissetmeyince yük, klima açma veya diğer etmenler eklenince arıza kendini daha çok belli edebiliyor.
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

dnr1

Arkadaşlar doğru söylemiş..klima açılınca eşek moduna geçiyorsa,kesin bir yerde sorun var..bilhassa debi ve lambda grubunda olabilir..ayrıca 147 lerde hava girişinde bez parça var,sudan deforme olup hava borusunun hava girişine üzerine kapanabiliyor..ilk ona bakın..
[url="http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg"]http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg[/url]

Oğulcan Yücel

Teşekkürler arkadaşlar havalar serin olduğu için klimayı açmıyorum bu nedenle pek ilgilenemedim. Ve malum üniverste sınavı hazırlıkları devam ediyor her gün dershane falan derken vaktim de kalmıyor arabamla uğraşacak kadar. Vaktim olduğunda dediklerinize bakacağım :)

Oğulcan Yücel

Arkadaşlar bu gün İzmir'den Akhisar'a giderken talihsiz bir olay yaşadım. Kapaklı Köyü'ne gelirken 110 km hızdayken arabayı boşa attım sol şeritten ilerliyorum birden devir göstergesi 0a geldi. Göstergelerde sıkıntı yok arza verme gibi bir durum yok klima açık radyo açık. Arabayı hemen sağa çekeyim dedim fakat direksiyon da çok zor hareket ediyor. Anahtarı mar pozisyonuna getirince direksiyon hareket etmez ya aynen öyle. Flaşörleri yakıp hemen sağdaki bir boşluğa zor da geçip durdum. Marşa basıyorum araba çalışmıyor 2-3 dakika bekledikten sonra yine marşa bastım. Bu sefer 5 saniye çalışıp yine stop etti ve 10 dakika çalıştıramadım. Çalıştırmayı başarınca gazdan ayağımı hiç çekmeden şehir merkezine vardım. Şu an bir sorun yok izmire geri döndüm. Performansta da sıkıntı yoktu. Acaba neden olmuş olabilir ?

sarpgrey

Arabanin aniden stop etmesi tehlikeli bir durum. Ben hiç bir zaman boşa atmam arabayi bu tür bir durum olacagindan korktuğum için. 
Enjektör lere pislik filan gelmiş olmasin?

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bağımsızlık benim karakterimdir.
Mustafa Kemal ATATÜRK

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar bu gün İzmir'den Akhisar'a giderken talihsiz bir olay yaşadım. Kapaklı Köyü'ne gelirken 110 km hızdayken arabayı boşa attım sol şeritten ilerliyorum birden devir göstergesi 0a geldi. Göstergelerde sıkıntı yok arza verme gibi bir durum yok klima açık radyo açık. Arabayı hemen sağa çekeyim dedim fakat direksiyon da çok zor hareket ediyor. Anahtarı mar pozisyonuna getirince direksiyon hareket etmez ya aynen öyle. Flaşörleri yakıp hemen sağdaki bir boşluğa zor da geçip durdum. Marşa basıyorum araba çalışmıyor 2-3 dakika bekledikten sonra yine marşa bastım. Bu sefer 5 saniye çalışıp yine stop etti ve 10 dakika çalıştıramadım. Çalıştırmayı başarınca gazdan ayağımı hiç çekmeden şehir merkezine vardım. Şu an bir sorun yok izmire geri döndüm. Performansta da sıkıntı yoktu. Acaba neden olmuş olabilir ?

Öyle bir durumda biraz önce hangi viteste gidiyorsanız o vitese atacaksınız ve ayağınızı debriyajdan çekeceksiniz. Bir sıkıntı yoksa araç çalışır. En azından direksiyon çalışır, frenler de tam performansta olmasa da çalışır.
Bu hareketin tek riski var o da eğer araç triger kopması vs sebebiyle stop etmişse motor içi daha beter dağılır.
Burada karar vereceksiniz, ya malınız ya canınız. !

Oğulcan Yücel

O günden sonra bir daha aynı sıkıntı olmadı. Aracı devko ya götürdüm görünürde bir şey olmadığı için araca bir şey yapmadık. Umarım bir daha tehlikeli bir durumda bu şekilde üzmez beni 147im.

Ormanci

Ateşleme, bobin vs. varsa onda veya sensörlerde falan bir problem olabilir, yolda yaşadığınız sorun ile ilgili konuşuyorum. Bu tip arızalar zaten sürekli değil, kesiklidir. O yüzden her an tekrar yapabilir dikkatli olun. Kullandığım Peugeot'larda hep bu sensör arızası olurdu mesela. 106 vites değiştirirken stop ederdi. Ancak böyle durumlarda ayağınızı araç vitesteyken debriyajdan çekin, gaz yemese bile motor şanzıman aracılığı ile döneceğinden, çalışıyormuş gibi olacak, herşeyiniz çalışacak haliyle, en azından doğru düzgün yavaşlayarak ve istediğiniz hamleleri daha rahat yaparak durabilirsiniz.

Klima sorunu ile ilgili ise, bazı araçlarda klima kompresörleri çok daha fazla güç çekiyor. Bazılarında hissedilmiyor falan filan. Yani bu iş arabanın motoruna göre de değil. Mesela 93 Vectra'mızda klima açınca araba kamyona dönüyordu, hem ses hem gidiş olarak :) 99 Vectra'da da klima açınca araba fena halde ağırlaşıyordu.

Ancak stop etmesi bişeylerin yetmediğine işaret.

Yolda da stop etme sorunu ile karşılaştığınıza göre sanki ateşleme sisteminde bir yerlerde bi arıza var gibi, onların üzerine yoğunlaşın derim. Bilgisayara bağlayıp hata falan okuttunuz mu? Oralardan da bişeyler çıkabilir.

Calibra

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar bu gün İzmir'den Akhisar'a giderken talihsiz bir olay yaşadım. Kapaklı Köyü'ne gelirken 110 km hızdayken arabayı boşa attım sol şeritten ilerliyorum birden devir göstergesi 0a geldi. Göstergelerde sıkıntı yok arza verme gibi bir durum yok klima açık radyo açık. Arabayı hemen sağa çekeyim dedim fakat direksiyon da çok zor hareket ediyor. Anahtarı mar pozisyonuna getirince direksiyon hareket etmez ya aynen öyle. Flaşörleri yakıp hemen sağdaki bir boşluğa zor da geçip durdum. Marşa basıyorum araba çalışmıyor 2-3 dakika bekledikten sonra yine marşa bastım. Bu sefer 5 saniye çalışıp yine stop etti ve 10 dakika çalıştıramadım. Çalıştırmayı başarınca gazdan ayağımı hiç çekmeden şehir merkezine vardım. Şu an bir sorun yok izmire geri döndüm. Performansta da sıkıntı yoktu. Acaba neden olmuş olabilir ?

aynı sorunu ben de 147'mi ilk aldığımda yaşamıştım, şaseleme kablosunda temassızlık vardı galiba onu değiştirmişlerdi garantiden çözülmüştü.
2007-2013 Alfa Romeo 147 1.6 Distinctive MK2

Oğulcan Yücel

Bilgisayara bağlanmadı. Usta ekranda arıza çıkmadığı için bilgisayarda da kayıtlı arıza çıkmayacağını söyledi. Müsait olduğun bir zaman getir iyice araştıralım dedi.

tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgisayara bağlanmadı. Usta ekranda arıza çıkmadığı için bilgisayarda da kayıtlı arıza çıkmayacağını söyledi. Müsait olduğun bir zaman getir iyice araştıralım dedi.

ECU bir çok arızayı kayıt altına alır ancak çok azını kullanıcıya söyler.

Oğulcan Yücel

Arkadaşlar aracın motoru sıcakken direksiyonu tam sağ ya da tam sol yaptığımda devirde baya bi dalgalanma oluyor.

Motor soğukken ise daha az.

Videoları izleyip normal olup olmadığını söyler misiniz.

HAKAN-K

Geçmiş olsun
Marka model aynı değilama aynı problemleri Rover 220 Turbo da yaşamıştım rölanti valf ini değiştirince düzelmişti . gerçi 147 sanırım elektronik gaz kelebeği kullanıyor ama bir kontrol etmekte fayda var

sbk0655

Araç ta lpg var ise araba yüke bindiği esnada devir dalgalanmasi yapıyor ise lpg enjektorlerini kontrol ettirin, bende aynı sorun bu şekilde cozulmustu.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Oğulcan Yücel

Araçta LPG yok. Ve dediğim gibi direksiyonu tam sağ ya da tam sol yaptığımda oluyor.

Gouki

Gayet normal. Çoğu arabada direksiyon pompası tam tur çevrildiğinde motora biraz fazla yük olduğundan bu dalgalanmayı yapabilir. Motor soğukken daha az yansıması ise rölantinin ideal sıcaklığa gelene kadar daha yüksek olması. Direksiyonu tam sağ-sol yaparken gaz verirseniz bu durumu fark etmeyeceğiniz gibi düşünebilirsiniz.

Oğulcan Yücel

Sağolun içimi rahatlattınız  :)

Oğulcan Yücel

Arkadaşlar dün otobandan çıkarken gişelerde araba stop etti. Tam yolun ortasında kaldım aracı çalıştıramadım. Önce immobilizer hatası verdi ardından motor kontrol sistemi hatası verdi. Biraz bekledim aracı çalıştırdım devko ya götürdüm. Bilgisayarda motor devir sensörü hatası verdi. Bu gün sensörü değiştirdik. Sorun halloldu

tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar dün otobandan çıkarken gişelerde araba stop etti. Tam yolun ortasında kaldım aracı çalıştıramadım. Önce immobilizer hatası verdi ardından motor kontrol sistemi hatası verdi. Biraz bekledim aracı çalıştırdım devko ya götürdüm. Bilgisayarda motor devir sensörü hatası verdi. Bu gün sensörü değiştirdik. Sorun halloldu

RPM sensörü olur olmadık şekilde yolda bir anda bırakacak parçaların başında gelir. Son dönemde gördüğüm 3-4 örnekten sonra torpidoya bir tane yedek atıp yanımda gezdirmeyi ciddi ciddi düşünüyorum.

Kubilay

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar dün otobandan çıkarken gişelerde araba stop etti. Tam yolun ortasında kaldım aracı çalıştıramadım. Önce immobilizer hatası verdi ardından motor kontrol sistemi hatası verdi. Biraz bekledim aracı çalıştırdım devko ya götürdüm. Bilgisayarda motor devir sensörü hatası verdi. Bu gün sensörü değiştirdik. Sorun halloldu

RPM sensörü olur olmadık şekilde yolda bir anda bırakacak parçaların başında gelir. Son dönemde gördüğüm 3-4 örnekten sonra torpidoya bir tane yedek atıp yanımda gezdirmeyi ciddi ciddi düşünüyorum.

Takması kolay mı ?