Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156'da 17 inç jant tavsiye eder misiniz?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

bugra

#25
You are not allowed to view links. Register or Login

buradan en uygun ebatı seçebilrsnz.-malum yuvarlanma çapı değişimi ile hız gostergesi bilgileride yanlış oluyor..jant ağırlığı ve  surtunme artışı ile perf.ta azalma yakıtta artış mutlaka olacak ancak

n/a

#26
quote:

Alfa Teknik Servise gelen 2.5 luktan bahsediyorsanız o araçta 225-4o-18 var.
Türkiyede 17 takıpta taban büyüten 235-45-17 2.5 var.

Bahsedilen tabanı aşmayıp 215-45-17 taktıgınızda bile araç esnemelerde sürtüyor. 156 nın klasik problemlerinden biri özellikle arka davlumbaz keçeleri çok çabuk aşınıyor sürtmeden dolayı.



hayır hayır baska bir 2.5luktu ve 17 jantı vardı (karsıda bir galeride belki bir yıl yattı. fumemsi bir rengi vardı).

valla benim 156 da 215x45x17 ler asla surtmedi. belki araba hic o kadar inecek kadar overload olmamıstır ?  

Sercan, senin eski 156 da 18liklerden hic memnun degildin degil mi? onadaki lastik olculerin neydi ?

Sercan Keklik

#27
memnundum sadece sürtüyordu.

225-40-18

Erkan abi bahsettigin aracı anladım BEY plaka komple SS egsoz vardı arkadaşıma aitti. 235-45-17 o araç

Bu arada bende şu an 17 yok ama -6 cm aşagıda arka halılar gidik :) garantiden degişicek

2oo4 dekinde hiç yay bile yok ondaki halılarda hasar görmüştü degişti. overload meselesi tamamiyle kullanımla alakalı bence

Edited by - SerCy on 12/10/2006  18:12:58
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

master

#28
Ben yay + kule gergisi + sportif amortisör de kullandığım için yorumum çok objektif olmaz diye yazmadım ama Bülent Abi eklemiş beni de , yazmazsam olmaz şimdi :) 215/45/17 Michelin Pilot Sport'larla birlikte 17" Speedline'ın Selespeed'lerde de kullanılan jantlarını kullanıyorum.

Konfor oldukça az , yoldaki bozuklukları direk olarak hissediyorsunuz ama amortisörler orta sertliğe ayarlı ve -3cm Eibach yayları da unutmamak lazım , performans araç standart ayarlardayken olması gerekenden bir miktar daha kötü , yakıt tüketiminde standarda oranla hissedilir bir fark yok ayarlar standartken. Görüntü standarda oranla bence çok farklı (ki standart jantları 16" , öyle ciddi bir fark olmaması lazım aslında) , çok daha güzel duruyor araba , yol tutuşta ise sadece jant + lastiğe maledemeyiz tabii ki yol tutuşu , illa ki amortisör , yay ve kule gergisinin de ciddi etkisi var ama genel olarak muhteşem ötesi bir yol tutuşu var. Aracın en sevdiğim yönü yol tutuşu zaten , düzgün bir asfalt yolda çok sert virajlara inanamadığınız hızlarla girmeniz mümkün.

Genel olarak tavsiye eder miyim , 17" janttan sonra illa ki yay da takmanız gerekecek , yayı da takınca araba standarttan bir miktar daha alçak olacak. Benimkinin standardı da zaten alçak olduğu için yaylı haliyle arabanın yere en yakın yeri göz kararı söylüyorum 8 cm falan yükseklikte. Dolayısıyla çarpmamak için oldukça dikkatli kullanıyorum. Yani aracı alçaltınca Türkiye yollarında sıkıntı çekebilirsiniz. Ben arabamı sürekli düzgün yolda kullanırım derseniz olur tabii , ama ben İzmir'liler bilir , Altınyol denen İzmir'in en işlek yolunda Karşıyaka'ya girişe yakın , Shell istasyonunun oralarda şerit değiştirirken arabanın altını sürttüm yolun çok bozuk olmasından dolayı :)

Michelin'ler çukura dayanıksız olarak bilinmesine rağmen 45 yanaklarla oldukça sert çukurlarda herhangi bir balon sorunu da yaşamadım. Tabii sürekli girmiyorum o çukurlara ama bir iki tanesine de girmişliğim var :)

Genel olarak tavsiye eder miyim dedim orda kaldı :) Bence gerek yok , neden derseniz yay takma zorunluluğundan dolayı derim. Yay takmayacaksanız olabilir ama o zaman da leylek duracak araba. Yay takınca da strese gireceksiniz acaba sürter miyim diye :) Ben 156'yı kullanırken (standart 15" jantlar var) sürter miyim diye hiç endişelenmiyorum , içim rahat , ama GTV'yi kullanırken bazı yollarda iyice strese giriyorum , gerçi onun standart hali de oldukça alçak ama olsun :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

agucba

#29
Önder Bey, sizin arabayı gerçekten çok merak ediyorum. Umarım bir gün görme fırsatım olur (tabi satılmadan siz sahibi iken). Zamanında You are not allowed to view links. Register or Login ve başka bir yerden de az ağzımın sularını akıtmamıştı. Konu ile alakası yok ama yine de yazayım dedim.  

Edited by - agucba on 12/10/2006  20:04:03

Edited by - agucba on 12/10/2006  20:20:57

///////////////

t_e_m

#30
vallahi genel olarak ne yalan söyleyeyim istediğim cevapları alamadım:)

istediğim cevaplardan kastım "tabi tak 17 inç jant hiçbirşey olmaz" formatında cevaplardı, ama gördüğüm kadarı ile pek o kadar toz pembe değil durum.

master bey, (isminizi bilmediğim için böyle garip oldu) yay takmanız gerekecek demişsiniz, peki orijinal 17 inç fabrika çıkışlı alfalarda durum nasıl? ya da takmazsam çok mu leylek olur hakikaten?

ya bu kadar negatif etkileri var ise bu aracın optimum jantı 16 mı yani? bu 17 denen nanenin düzgün yolda ince yanaklardan dolayı yol tutuşu artırması dışında bir avantajı yok mu ya? bir görüntü için mi bu çekilenler:)

admin

#31
quote:

master bey, (isminizi bilmediğim için böyle garip oldu)



Aşağıda görünüyor. Tek yapmanız gereken mouseunuzun ucuyla ismin hemen üzerindeki kafalara tek tıkla dokunmanız yetiyor.

Register or Login" border=0>Register or Login" border=0>
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

t_e_m

#32
eee bununla beraber 70 yanıtlı bir acemiyim:) böyle böyle öğreneceğiz teşekkürler.

Sercan Keklik

#33
quote:

vallahi genel olarak ne yalan söyleyeyim istediğim cevapları alamadım:)

istediğim cevaplardan kastım "tabi tak 17 inç jant hiçbirşey olmaz" formatında cevaplardı, ama gördüğüm kadarı ile pek o kadar toz pembe değil durum.

master bey, (isminizi bilmediğim için böyle garip oldu) yay takmanız gerekecek demişsiniz, peki orijinal 17 inç fabrika çıkışlı alfalarda durum nasıl? ya da takmazsam çok mu leylek olur hakikaten?

ya bu kadar negatif etkileri var ise bu aracın optimum jantı 16 mı yani? bu 17 denen nanenin düzgün yolda ince yanaklardan dolayı yol tutuşu artırması dışında bir avantajı yok mu ya? bir görüntü için mi bu çekilenler:)



Kısa ve net istediginiz cevapları veriyim o zaman :)
17 = Dikkat.. (Kullanımda Dikkat etmeniz gerekli)
Yay takmazsanız = Leylek.. Fab. Cıkışlılarda leylek :)
Yol tutuşu arttırması konusunda çok ciddi faydaları var.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#34
17" jantın avantajları şöyle.yol tutuş artar.özellikle sert ve uzun virajlarda.frenleme artar.malum 17" ile beraber geniş taban lastik takacaksınız.görüntü güzel olur.
dezavantajları:genişleyen lastik tabanı nedeniyle kalkışlarda performans kaybı olabilir.yakıt tüketimi bir miktar artacaktır.sürtünmeden dolayı.ön takıma biraz daha fazla yük binecektir.daralan yanak ölçüsünden dolayı konfor bir miktar bozulacaktır.aynı nedenle aracı biraz daha dikkatli kullanmanız gerekecektir,tümseklerde ve çukurlarda.ayrıca takacağınız jant eski jantınızda daha ağır olacak ise motora ilave yük binecektir.

karar sizin.

Jakomo

#35
quote:

ayrıca takacağınız jant eski jantınızda daha ağır olacak ise motora ilave yük binecektir.

karar sizin.




Halil,
son yazdığın'a %100 katılmıyorum zira birçok jant bizim standart 16 veya 16'lıklardan daha hafif... Ama onun dışında yazdıklarının hepsi doğru
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

n/a

#36
benim söylemek istediğim sadece bi olasılıktı.teşekkürler.

n/a

#37
Register or Login" border=0>
Geçen senekiş arabam da 235 x 40 x 18 vardı , orjinali 205 x 60 x 15 di , şunu eklemek de fayda görüyorum , lastik genişlediğinden dolayı yoldaki her türlü pürüzü - eğimi  - çukuru daha fazla hissediyorsun , ve hatta şu bazı yerlerde kamyonların lastiklerinin oluşturduğu oluklarda arabayı zaptetmekte zorlanıyorsunuz.

n/a

#38
Alfanın orjinal alaşım jantları gerçekten ağır benim aracımın üzerindeki 14 ebatında speedline ın ürettiği Q4 jantları vardı ben daha sonra 2 kez jant deiştirdim ilki O.Z. 15 inç ikincisi 17 inç Wolfrace her ikiside üstündeki speedline dan daha hafif.Lastik jant ebat olayına gelirsekte benim tercihim 17 abatta(tabi aracımın izin verdiği maximum ölçülerde) 205 40 17 yani kesinlikle ince yanak tercih ederim evet aracı çok sertleştiriyo ve çok dikkatli bi kullanım gerektiriyo çukurlara girip balon yapmama açısından ama ince yanağın artıları jant ebatınız büyüdüğünden dolayı orjinal jant lastiğinizle arasındaki ebat farkını ince yanak lastik seçerek minimuma indirme şansınız var artı sportif kullanımda direksyon tepkisi çok daha hassas hale geliyo  yani direksyon hareketlerinize çok daha çobuk ve kesin yanıt alıyosunuz artı herkezin dediği gibi yol tutuşa büyük katkısı var (tabi yaylarla beraber)

You are not allowed to view links. Register or Login
bunlar 15 inç O.Z. lar (35 yanak)

You are not allowed to view links. Register or Login
Bunlarda 17 Wolfrace ler

Edited by - alfaburak on 13/10/2006  14:02:47

Edited by - alfaburak on 13/10/2006  14:32:42

Edited by - alfaburak on 13/10/2006  15:44:18

n/a

#39
ayrıca jant lastik ve aradaki hız farklarını hesaplamak içinde faydalı bir link

You are not allowed to view links. Register or Login

Alfadanadam

#40
quote:

...ve hatta şu bazı yerlerde kamyonların lastiklerinin oluşturduğu oluklarda arabayı zaptetmekte zorlanıyorsunuz.



+1

t_e_m

#41
Gel de karar ver şimdi :)

Zaten öyle aman aman bir kalkış performansı yokken performanstan ödün ver, yakıt tüketimi 1.6 motor için zaten fazlayken tüketimden ödün ver, çukurlu tümsekli ve nereden nasıl bir bozukluk çıkacağı meçhul yollar varken bunlara karşı daha korunaksız hale gel vs vs...

bunun yanında yol tutuş ve direksiyon tepkileri daha iyi olacak ama ben zaten bu iki alanda da çok memnunum araçtan.

bu durumda 17 jantın bana tek getirisi estetik görünüm olacak, başka bir artısı yok, aksine bolca eksisi var. bu durumda da her ne kadar araç estetiğine katkısı çok büyük olsa da, içim gitse de malesef bu fikrimi rafa kaldırıyorum.

Yorumda bulunan herkese de çok teşekkür ediyorum, herkesin ayrı ayrı süper katkısı oldu..

master

#42
Serkan Bey teşekkürler :) İzmir'e gelirseniz mutlaka beklerim.

Egemen Bey Sercan gerekli şeyleri söylemiş sorularınızla ilgili zaten , gerçi konu da kapanmış ama aklıma gelmişken ekleyeyim :)

Yol tutuşta önemli bir artısı var hakikaten jant + yay'ın , eğer sportif kullanıyorsanız aracınızı yay+jant'tan sonra mest olma ihtimaliniz var :) Ben 156'nın standardından da çok çok memnunum (birçok kazadan kurtardı beni) ama yay+jant'tan sonra tam canavar oluyor :)

Neyse , söyledim içimde kalmadı :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

t_e_m

#43
Teşekkürler Önder bey, sanırım uzun bir kararsız dönemden geçeceğim, şaşırdım ne yapacağımı, şeytan git yarın yaptır diyor ama bakalım biraz şöyle düşüneyim

Alfadanadam

#44
Eklemeyi unutmuşum. 156'larda camber ayarı bulunmuyor. -3 yay + 17" janttan sonra özellikle jant göbeği de büyükse -2 oluyor açı ve lastikler içten yiyor. Yakın zamanda 15'leri takacağım ama önümüzdeki 4-5 ay içinde bu problemi çözmem lazım, en azından bir çare düşünmem lazım. Yoksa tanesi 200 milyondan Kumho alacağım, yazık oluyor onca para verdiğim lastiklere...

Sercan Keklik

#45
quote:

Eklemeyi unutmuşum. 156'larda camber ayarı bulunmuyor. -3 yay + 17" janttan sonra özellikle jant göbeği de büyükse -2 oluyor açı ve lastikler içten yiyor. Yakın zamanda 15'leri takacağım ama önümüzdeki 4-5 ay içinde bu problemi çözmem lazım, en azından bir çare düşünmem lazım. Yoksa tanesi 200 milyondan Kumho alacağım, yazık oluyor onca para verdiğim lastiklere...



yöntemi basit :) jantları degiştiyorsun yok degiştirmem diyorsan Güzel çalışan ustalar var. Jantı ortadan ikiye kestirip fazlalıgı aldırıyosun :) (Genelde show carslara yapılır trafikte cok sakat aman diyim)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Alfadanadam

#46
Onla ilgisi yok Sercan. Benden başka birsürü 156 bu durumdan muzdarip...Mesele camber ayarı olmayışında. Yay'dan sonra araba oturunca lastik ile yol arasında açı farkı oluyor. Mesele o...

Sercan Keklik

#47
quote:

Onla ilgisi yok Sercan. Benden başka birsürü 156 bu durumdan muzdarip...Mesele camber ayarı olmayışında. Yay'dan sonra araba oturunca lastik ile yol arasında açı farkı oluyor. Mesele o...



abi taktıgın jant 17x8 iç eni büyük.

17x7  kullananlar tam basıyor.
17x7.5 biraz -
17x8 tam eksi artık..
tamamiyle jant iç ölçüsüyle alakalı yarın toplantıda orj. alfa jantlı bi araç gelirse görürüsün
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Alfadanadam

#48
Neyse, bakıcaz bi çaresine artık.