Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 Hakkında Sorular

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alfadanadam

Benzin enjektörünü kullanmaz. Kendisi farklı bir noktadan motora giriş yapar. Benzin enjektörünü lpg enjektörü gibi kullanan sistemler var ama konumuz dışında özel sistemler onlar.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

admin

You are not allowed to view links. Register or Login
Benzin enjektörünü kullanmaz. Kendisi farklı bir noktadan motora giriş yapar. Benzin enjektörünü lpg enjektörü gibi kullanan sistemler var ama konumuz dışında özel sistemler onlar.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Zaten bu sebepten dolayı, gaz enjektörü yerleştirmek için motora ayrıca bir delik açılmıyor mu?
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

halil

lpg enjektörleri  rail denen  kütük içerindedir.buradan kauçuk hortumlar ile  emme manifolduna bağlanır.

aşağıdaki gibi.

cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
lpg enjektörleri  rail denen  kütük içerindedir.buradan kauçuk hortumlar ile  emme manifolduna bağlanır.

aşağıdaki gibi.



Hatta bu oldukça kötü bir tasarım. 2 ayrı rail ile 3-3 dağıtsaymış daha iyi olurmuş. Railden çıkan hortumun uzunluğu, enjeksiyon zamanlaması işini zorlaştırıyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Hasqar

Delik manifolda açıldığı için belki ayrıca benzin enjektöründen de geçer diye düşündüm. Zaten LPGciye gittim sabah debimetrenin soketini sökünce benzinde sıkıntı kalmıyor 7bin devre kadar sorunsuz çıkıyor. Soketi takınca 3-4bin devirde öksürmeye başlıyor. Sanırım debimetreyi değiştirince sorunum kesilecek.

Hasqar

Konunun dışında sormak istediğim birkaç şey daha var. Varyatör kaç bin devirde devreye girer? Gece dibe çöken yağ sabah arabayı çalıştırdığımda ortalama kaç dakikada varyatöre çıkar?

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Delik manifolda açıldığı için belki ayrıca benzin enjektöründen de geçer diye düşündüm. Zaten LPGciye gittim sabah debimetrenin soketini sökünce benzinde sıkıntı kalmıyor 7bin devre kadar sorunsuz çıkıyor. Soketi takınca 3-4bin devirde öksürmeye başlıyor. Sanırım debimetreyi değiştirince sorunum kesilecek.

debimetre fişi çekildiğinde araç close loop çalışamaz, standart değerler üzerinden çalışır. Kelebek açıklığına göre giren havayo tahmin eder sadece. Ki tahmin de sayılmaz fix bir değerdir. Zira hava sıcaklığını da ölçemediği için motora giren toplam oksijen molekülünü bilemez.
Fişi çekilince düzelmesi arıza ondan demek için yeterli değil. bir süre sadece benzinde kullanın. Eğer düzelme olursa sıkıntı devimetreden değildir, bozulan ayarlar yüzündendir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Konunun dışında sormak istediğim birkaç şey daha var. Varyatör kaç bin devirde devreye girer? Gece dibe çöken yağ sabah arabayı çalıştırdığımda ortalama kaç dakikada varyatöre çıkar?

3.000 olarak biliyorum. Diğer soruyu size kimse cevaplayamaz Yağın viskozitesi ne? İlk koyduğunuzdaki viskozite artık geçerli bile değil muhtemelen. Ne tür bir direnç var yağlama hattı üzerinde, yağ pompasının birim devirde basabildiği miktar ne ve bu miktar hangi sıcaklık aralığında nereye çıkıyor gibi sonu gelmeyen soruların yanıtı varsa buna da yanıt var.

Ama biz en azından motor su sıcaklığı 40-50 olmadan pek yükşenmeyin diyebiliriz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

judge_85

You are not allowed to view links. Register or Login
3.000 olarak biliyorum. Diğer soruyu size kimse cevaplayamaz Yağın viskozitesi ne? İlk koyduğunuzdaki viskozite artık geçerli bile değil muhtemelen. Ne tür bir direnç var yağlama hattı üzerinde, yağ pompasının birim devirde basabildiği miktar ne ve bu miktar hangi sıcaklık aralığında nereye çıkıyor gibi sonu gelmeyen soruların yanıtı varsa buna da yanıt var.

Ama biz en azından motor su sıcaklığı 40-50 olmadan pek yükşenmeyin diyebiliriz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kulak dolgunluğu diyelim 4000 devirden sonra devreye girer diye aklımda kalmış. Doğru cevap kesin bu diyemem :)

Aynen araba ısınana kadar devir saatini pek yükseltmemeye çalışırız :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive
2016-05 / 93756KM

Theillest

You are not allowed to view links. Register or Login
3.000 olarak biliyorum. Diğer soruyu size kimse cevaplayamaz Yağın viskozitesi ne? İlk koyduğunuzdaki viskozite artık geçerli bile değil muhtemelen. Ne tür bir direnç var yağlama hattı üzerinde, yağ pompasının birim devirde basabildiği miktar ne ve bu miktar hangi sıcaklık aralığında nereye çıkıyor gibi sonu gelmeyen soruların yanıtı varsa buna da yanıt var.

Ama biz en azından motor su sıcaklığı 40-50 olmadan pek yükşenmeyin diyebiliriz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bende 4 bin den sonra devreye giriyor diye biliyordum abi :)

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


halil

You are not allowed to view links. Register or Login
Konunun dışında sormak istediğim birkaç şey daha var. Varyatör kaç bin devirde devreye girer? Gece dibe çöken yağ sabah arabayı çalıştırdığımda ortalama kaç dakikada varyatöre çıkar?

araç çalıştırıldığında,kartere biriken yağ  yaklaşık 1 dakika içerisinde motorun en üst noktasına ulaşırmış.bir oto dergisinde okumuştum.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

fluhayat

araç varyatör açtığında sesten belli oluyor. bu da neyin nesi demiştim ilkinde  :) genelde 4bin devire yaklaşırken o ses gelmeye başlıyor. nöronlarına nüfuz ediyor, resmen seni cazibesiyle kandırmaya çalışan birine dönüşüyor o yüzden pek kanmamak lazım ayağını yavaş yavaş gazdan çekmek lazım   ;) soğuk havalarda 1 dakikanın biraz daha üzerinde bekliyorum, daha çok devir ibresinin biraz aşağı indiğini görmem gerekiyor hareket etmek için.
alfa romeo 2004 156 distinctive

Hasqar

You are not allowed to view links. Register or Login
debimetre fişi çekildiğinde araç close loop çalışamaz, standart değerler üzerinden çalışır. Kelebek açıklığına göre giren havayo tahmin eder sadece. Ki tahmin de sayılmaz fix bir değerdir. Zira hava sıcaklığını da ölçemediği için motora giren toplam oksijen molekülünü bilemez.
Fişi çekilince düzelmesi arıza ondan demek için yeterli değil. bir süre sadece benzinde kullanın. Eğer düzelme olursa sıkıntı devimetreden değildir, bozulan ayarlar yüzündendir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Üstad bugün kayınpederin arabayla bi Bostancı'ya gidip geldim. Benim araç üst devirlerde onun kadar seri değil. 4binde falan biraz daha ölü kalıyor. 150 160 lara zor geliyor falan. Muhtemelen önceden benim farkedemeyeceğim kadar sorun vardı gazı taktırınca biraz daha belli olmaya başladı gibi birşey olabilir mi?

Redmi 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Üstad bugün kayınpederin arabayla bi Bostancı'ya gidip geldim. Benim araç üst devirlerde onun kadar seri değil. 4binde falan biraz daha ölü kalıyor. 150 160 lara zor geliyor falan. Muhtemelen önceden benim farkedemeyeceğim kadar sorun vardı gazı taktırınca biraz daha belli olmaya başladı gibi birşey olabilir mi?

Redmi 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Lpg sorunları daha fazla gösterir derler. Bir süre sadece benzinle kullandıktan sonra bir alfa servisine kontrole gidin. Onlar tamam dedikten sonra yine lpg'ye almadan ayara gidin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
Üstad bugün kayınpederin arabayla bi Bostancı'ya gidip geldim. Benim araç üst devirlerde onun kadar seri değil. 4binde falan biraz daha ölü kalıyor. 150 160 lara zor geliyor falan. Muhtemelen önceden benim farkedemeyeceğim kadar sorun vardı gazı taktırınca biraz daha belli olmaya başladı gibi birşey olabilir mi?

Redmi 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

lpg'nin oktan sayısı benzine göre yaklaşık %10 daha fazladır.bu da daha zor ateşlenmesi anlamına gelir.bu nedenle ateşleme bobini,buji,buji kablolarının üzerine daha fazla yük biner ve ömürleri benzinli kullanıma göre daha az olur.benzinde kendini belli etmeyen arızalar,lpg' de daha belirgin hale gelir.ayrıca lpg'nin yanması sonucu oluşan silindir içi sıcaklık ,benzine göre çok fazladır.bunun sonucu subablar da erime meydana gelir.
çekiş düşüklüğü,soğukta zor çalışma,titreşim gibi belirtiler ile ortaya çıkar.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Hasqar

Benzindeki düzensizliğe bir süre katlanayım dedim de geçen antifriz koymak için su kapağını açtım, haznenin içinde yağ kalıntıları vardı. Suya yağ karışıyor.
102 liraya LPGyi fulledim, 120km oldu lamba yandı. Araba korkutuyor beni. Gazda bile nerdeyse 60 70 kuruş yakacak gibi duruyor. (tüpü taktırdıktan sonra ilk gaz alışım)

fluhayat

You are not allowed to view links. Register or Login
Benzindeki düzensizliğe bir süre katlanayım dedim de geçen antifriz koymak için su kapağını açtım, haznenin içinde yağ kalıntıları vardı. Suya yağ karışıyor.
102 liraya LPGyi fulledim, 120km oldu lamba yandı. Araba korkutuyor beni. Gazda bile nerdeyse 60 70 kuruş yakacak gibi duruyor. (tüpü taktırdıktan sonra ilk gaz alışım)

hocam suya yağ karıştığında tahinle pekmezin karışımı gibi bir görüntüsü olur derler. Ayrıca lamba sadece yanıyor mu yoksa yandıktan bir kaç km sonra gaz bitiyor mu? örneğin bende ışık yanıp sönmeye başladıktan 100-150 km sonra gaz bitiyor. Şamandıranın ayarsızlığından kaynaklı bir durum.
alfa romeo 2004 156 distinctive

satoya147

You are not allowed to view links. Register or Login
Benzindeki düzensizliğe bir süre katlanayım dedim de geçen antifriz koymak için su kapağını açtım, haznenin içinde yağ kalıntıları vardı. Suya yağ karışıyor.
102 liraya LPGyi fulledim, 120km oldu lamba yandı. Araba korkutuyor beni. Gazda bile nerdeyse 60 70 kuruş yakacak gibi duruyor. (tüpü taktırdıktan sonra ilk gaz alışım)


umarım eskiden kalan bir kalıntıdır. muhtemelen eskiden conta yakmış veya kapak çatlatmış olabilir.. umarım sorunlarınız düzelir. bu arada yakıt çok fazla. benim 147eco 1,6tsi benzinde o kadar yakmıyor.

fatihmehmet

147eco 1.6 tsi iyiymiş

Su yüzeyinde hafif bir yağ görüyorsanız antifriz tıkayıcı sıvılar da buna sebebiyet verebiliyor. Lamba yanmasının sebebi de lpg anahtarının ayarının yapılmaması olabilir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

Hasqar

Peki bunun eski kalıntı olup olmadığını anlamak için iyice temizleyebilmem için ne önerirsiniz? Antifrizle doldur çalıştır boşalt yapsam işimi görür mü?

Benzinde şehir içi 1 TL yakıyordu, gazı da ilk dolduruşum ne kadar gidecek bilmiyorum ama 120 km de kırmızı lamba yanması beni derin düşüncelere soktu  :)

Hasqar

#45
You are not allowed to view links. Register or Login
Tüp taktırdığım gün ve ertesi günün sabahı sorunsuz kullandım fakat akşamına benzinde tekleme patlama 2500 devir üstüne çıkmama bazen de çıkıp aşağı düşerken 10 15 saniye 2000 devir civarında beklemesi gibi garip sorunlar başladı. Bu şekilde yürüsem araç zor gidiyor veya giderken 3000 4000 devirde kesiyor yığılıyor öne doğru fakat gaza geçince sıfır sıkıntı tekleme falan kesilip normal çalışmaya başlıyor. Biraz araştırdım fakat kimse sorununun neden kaynaklandığını yazmamış. Bu konuda fikri olan var mı?

Belirttiğim sorunumu çözdüm. Debimetrenin fişini söktüğümde sorun kalmıyordu. Takınca yapıyordu. Biraz araştırdım kontak spreyle temizleyip benzer sorununu çözenler olmuş. Ben de denedim sorunum çözülmedi (belki araştıran başkasına çözüm olabilir). Başka bir Alfa 156'nın debimetresi ile değiştip sorunun debimetreden olduğuna emin oldum. Değiştirdim. Şimdi roket gibi araba. Tüp taktırmadan önce tekleme falan yoktu ama bu kadar seri gitmiyordu araç.

You are not allowed to view links. Register or Login
Benzindeki düzensizliğe bir süre katlanayım dedim de geçen antifriz koymak için su kapağını açtım, haznenin içinde yağ kalıntıları vardı. Suya yağ karışıyor.

Suya karışan yağ için yağ soğutucuyu değiştirdim. Eskisinin petekleri içinde bariz yağ vardı. Eski yağ kalıntısı olmadığından emin olmuş oldum. Şimdi sorunum motor su kanallarını eski yağ kalıntılarından arındırmak.

Haritaci87

arkadaşlar merhaba ben yeni alfa sahibi oldum 156 2.0 ts şöyle bi sorum olacak performan olarak çekişi gidişi felan iyi ama kafama takıolan bişey var
araç 5. vites 3000 devirle gidildiginde 100km/h hızı görebiliyorum anca bu normalmi değilmi acaba ?

agucba

You are not allowed to view links. Register or Login
arkadaşlar merhaba ben yeni alfa sahibi oldum 156 2.0 ts şöyle bi sorum olacak performan olarak çekişi gidişi felan iyi ama kafama takıolan bişey var
araç 5. vites 3000 devirle gidildiginde 100km/h hızı görebiliyorum anca bu normalmi değilmi acaba ?

Emin değilim ama yanlış hatırlamıyorsam o devir sayısı o civarlarda bir sürat idi. Yani verdiğiniz rakamlar yanlış değil. Daha önce dizel kullanıyor iseniz, devir size yüksek gelmiş olabilir.

///////////////

Haritaci87

evet fluence dizel vardı yeni sattım 156 aldım gayette memnunum sadece devir fazla geldi bana biraz normalmiş içim rahatladı sorun yok demekki teşekkür ederim cevabınız için

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
arkadaşlar merhaba ben yeni alfa sahibi oldum 156 2.0 ts şöyle bi sorum olacak performan olarak çekişi gidişi felan iyi ama kafama takıolan bişey var
araç 5. vites 3000 devirle gidildiginde 100km/h hızı görebiliyorum anca bu normalmi değilmi acaba ?

You are not allowed to view links. Register or Login

eskiden yukarıdaki linkten hesaplama yapabiliyordunuz.ama şimdi çalışması için  ilave program gerekiyor  anladığım kadarıyla.
linki çalışmaz ise aşağıdaki formül yardımı ile hızı hesap edebilirsiniz.


      d/d x lastik çapıx60 dk
hız=   ----------------------------------
         vites oranı x son dişli oranı
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A