Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 mk1 de güvendemiyiz??

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sercan Keklik

#25
quote:

quote:



Volkanın yaptığı kazada daha önce söylediğim gibi 70-80km kaza yapmak için yüksek bir sürat, ayrıca otomobilin en savunmasız yeri de alt kısmı bu nedenle benchmark olarak alamayız..





aynı şeyi yazacaktım.. 70-80 km kaza için gerçekten yüksek bir sürat.. tahminim Volkan beyin kaza anında ki sürati frenajla biraz daha düşmüştür.. bir dergide, bir aracın 90 km süratle ağaca çarpması halinde içinden kimsenin canlı çıkamayacağını okumuştum.. tabi aradaki 10-20 km'lik farklar ciddi biçimde kurtarıcı olacaktır..

yine bir belgeselde emniyet kemerinin hayat kurtarma oranının %65 airbaglerin oranının sadece %5 olduğunu izledim.. ama birkaç sene önceydi.. belki bu oran şimdi biraz daha artmış olabilir.. ama ısrarla emniyet kemerinin çok daha önemli bir önlem olduğu vurgulanıyordu..





Bu arada NCAP falan deniliyor güzel bi örnek vermişsiniz.. %1000! Pilotaj hatalı bi kazada araç bu hale geliyo demekki.
Buda Benim Pertim.. %1000! Pilotaj Hatası..

3 Takla 140km Hız.. Kafa Üstü Ters İniş.

Register or Login" border=0>

Airbagler İptal, Emniyet Kemeri Takılı Degildir.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Sercan Keklik

#26
Bu arada şunuda eklemeyi unutmayım;

Bu arabalar cok saglamdır demiyorum sonuçta hepsi insan yapımı ürün.. En saglamında bile ölenini gördük. Bu arabanında Hassas Oldugu bazı bölgeler var tabiki.. Ben şu ana kadar 147-156 içinde Kaybettigimiz Tek bir kişiyi hatırlıyorum;
Kendisi Foruma Üye olması lazım (Tamer İsimli Çok Sevdigimiz Bir Kardeşimiz)
Bu Olaydaki kaza ise Söylenene göre (Tam emin olmayarak yazıyorum kaza anında görenlerin söyledigi cünkü) 200km civarı bi hız ile arka sagdan (En HASSAS YERLERDEN BİRİ OLAN!!) bariyere vurması ile gerçekleşti.

Belki kendisini kaybetmiyedebilirdik ama bu araba yüzünden degil Allah c.c (Celle Celaluhu) onun hakkında ne hayırlı gördüyse onu yaşattıgını düşünüyorum.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#27
Öncellikle allah Tamer kardeşimize rahmet eylesin.

Başlık gördüğüm kadarı ile biraz yön değiştirmiş. Arkadaşlar ben başka bir markanın ajanı falan değilimki. Tekerlekli birer kale olan yeni s serisinden, 7 serisine, A8 e kadar elbetteki diğer bütün markalarla ölümlü kazalar oluyor. Elbetteki iş tamamen şans. S serisi ile çok güvenli bir süratle 50 ile giderken virajın ortasında mazot yüzünden  tamamen şan eseri yoldan çıktınız ön camdan içeri ağacın dalı girdi. İşte en güvenli araç, işte güvenli sürüş, işte ölüm.
Herşey kader kısmet. Ne BMW ler gördüm içinden çıkan olmamış, ne 106 lar ne şahinler gördüm yahu dersiniz adamlar bunun neresinden çıkmış, hadi içine 3 kişi girelim deseniz sığmazsınız.
Bu başlıkta mevzu bahis koyduğum videonun ne olduğu idi ilk açarken, ben şahsen ilk gördüğümde çok şaşırdım ve sizlede paylaşmak istedim. Sonrasında mk1 de böyle bir eksiklik varsa mk2 de düzeltildimi oraya geçtik.
Ya arabalarımızın en kötüsü, en eskisi bile kuş serisi ve reno 9-11-12 vs den çok daha güvenli.
Zaten bir güvenlik açığı olduğununu bile bile aldık bu araçları. Ki bir dönem güvenlik kaporta sacının kalınlığı zannediliyordu ülkemizde, tak tuk vurularak bakılırdı arabalara haa bu sağlam bu dandik demek için.
Yani söylemek istediğim şey şu. Bu videonun ne olduğundan kimsenin haberi yoksa, mk1 ve mk2 arasından güvenlik farkı yoksa sadece ufak bir kazada açılan airbaglerden dolayı değiştireceğiniz parçaların sayısı artıyor diyorsanız başlık amacına ulaşmıştır.

Sercan Keklik

#28
şasede hiç bi farklılık yoktur.
2 ise şans degil Kaderdir.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#29
Walla 2.sayfayı fazla okumama gerek yok yine anlamsız şekilde tartışılmaya gidiyor sanırım..
Sensei mk1 ve mk2 arasında 2 aribag fazla war bence başka hiçbir güvenlik farkı yok ama babamın mk2 ye kangoo frensiz 80km ile girdiğinde koltuktaki dışında perde airbag olmasaydı babam belkide yan odada yatıyor olmayacaktı..

ama bu 2 airbag eksik yada fazla 156 ve 147 nin yine DAYANIKSIZ şasesine çokta fazla yararı olmuyor..

kimseyi kast etmiyorum ama çok gördüm kemer takmadan büyük kazalardan kurtalını (sadece sen değilsin sercan gerçekten gördüm ve duydum) ama ben herzaman kemerimi takıorum şahinde olsa mercedes S te olsa..

sonuç olarak ben kemerimi takıyorum ama biliyorum bu aracın kasası asla çok sağlam diyebilceğim bir kasa değil..

2 aracın çarpışması yada bir aracın bariyerlere çarpması yada kendi kendine bir kaza geçirmesiyle NCAP testlerindeki SABİT duvara FRENSİZ 64km/s(40mil) ile çarptırılması arasında çok büyük fark war bunuda unutmayın oyüzden NCAP i küçümsemeyelim..



Kısaca Sensei,159 a kadar alfa  bütün modellerinde bence sınıfındaki yeterli yolcu güvenliği sağlayamadı..neyseki günün gereklerini karşılamayı artık biliyorlar..


bkz. alfa 159 :


kaput tamamen deforme ama ön direkte bi bükülme yok..yolcu kabinine gelmiyor darbe herhalinden belli..

birde bkz. 156&147 :





boşuna kendimizi kandırmayalım,bu çarpışma testleri ağır şartların sonucunu gösteriyor..
yolda bi araca arkadan çarpmak,yada bariyerlere çarpmak yada kaldırıma vurmak,kendi yaptığınız yada başkalarının yolda yaptığı kazaların hepsinde değişken ŞARTLAR hakim..hepsi aynı şartlar altında yapılan testlerde 156/147 bu hale gelirken geçen zamanda test koşullları değişmedi ama 159 ne 147 nede 156 gibi sonuçlara sahip demek ki daha sağlam olunabiliyor..yolcular daha iyi korunabiliyor..

ben 147 yine  alırmıyım alırım..
Sensei senin durumunda 2.el araç alıcak olsam düşündüğün fiyatlarda tek tercihimde 156 2.0 olur herhalde başka bişi düşünemem ben çnkü ama bu benim tercihimdir..

senin sorun güvenli olup olmamasıydı..
al işte durumda bu ; yolcu kabinini korumakta yeterli başarıya sahip değil..yolcu kabini form değiştirdikten sonra airbaglerde pek yararlı olmuyor açıkcası..ama asla fazlasının zararı yok onuda kabul ediyorum ;)


edit : çarpışma testlerindeki hızı ilk başta 56 yazmıştım yanlışlıkla..

Edited by - Can on 01/10/2007  02:09:19

n/a

#30
Eline sağlık sevgili çekirgem teşekkür ediyorum katkından dolayı.

master

#31
Pasif guvenlikte cok iyi degil 147,156 belki ancak aktif guvenligi de unutmamak lazim. Baska bir surucunun bize carpmasi tamamen kader, ona bakarsaniz Volvo S80'in icindeyken de size kamyon gelir altina alir (Allah korusun) o dunyanin en guvenli aracinin icinde cok kotu bicimde can verirsiniz. Bunda yapacak bir sey yok.

Honda Accord olur, Peugeot 407 olur tamam, o zaman pasif guvenlik cok onemli hale gelir cunku bu araclar cok oyle muhtesem surus ozelliklerine sahip degiller, ama Alfa Romeo deyince ben her ne kadar GTV ile akil almaz bir sekilde o aracin limitlerinden coook uzakken kaza yapmis olsam da, bu markanin aktif guvenlikte digerlerinden 2 gomlek ustun oldugunu da her zaman savunurum. Bunu da gozardi etmemek lazim. Aktif guvenlikte arac iyi oldugu surece, biraz daha guvenli hissedebilirsiniz.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Sportivo

#32
Ne MK1, ne MK2, ne 159 ne bir Volvo ya da Merso. Şahsi görüşüm hiç birinde güvende değiliz. Hangi araba olursa olsun 70km/h(çarpışma hızı)ve üzerinde gerçekleşen herhangi bir kazada sağ salim ya da sakatlanmadan çıkmamız tamamen kader, şansa bağlı diye düşünüyorum. Bence araçların teknolojik özellikleri ve güvenlik donanımları arttıkça sürücüler bu avantajı daha süratli giderek dezavantaja dönüştürüyor. Bu 156 çarpışma testini bilerek ben arabamı aldım fakat her yola çıkışımda bu crash test görüntüsü bilinçaltımın bir kenarındadır. Olaya bu açıdan bakmakta fayda var diye düşünüyorum. NCAP testleri 60km/h civarında gerçekleştiriliyor. Sonuçta E=mV2 (v-kare) . Kazalarda absorbe edilmesi gereken güç hızın karesiyle doğru orantılı. Bu yüzden 60 ile NCAP'tan 5 yıldız almış bir aracın 80-90km ile 1 yıldız bile alamayabileceğini iyi yorumlamak lazım. Çok söylendikçe anlamını kaybeden bir söz var: sürat felakettir. Kimseye yaşatamasın Allah.
Alfa Romeo 156
35 AU 4494