Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 166 TS 2.0 buji  (Okunma sayısı 2428 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ömer damlar

  • Membro
  • İleti: 12
    • Çevrimdışı
166 TS 2.0 buji
« : 14 Şubat 2019, 23:29:32 »
Selam arkadaşlar ben aracıma buji Alaçam fakat ngk mi yoksa Bosch mu karar veremedim.bosch takarsam motora zarari olur mu.şimdi,den teşekkür ederim hepinize
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Theillest

  • Membro
  • İleti: 820
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #1 : 15 Şubat 2019, 01:01:24 »
Paraya kıyın orijinal alın hocam .

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 314
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #2 : 15 Şubat 2019, 08:32:33 »
Ngk alacaksınız,fakat orijinal üzerinde Ricambi ibareli beyaz kutularda Alfa Romeo logosu olan 46521529 ve 46521530 oem nolu 4 adet Pmr7A ve 4 adet Bekr6ekpa kodulu bujilerden toplam 8 adet satın alacaksınız.

Alfayedek sitesinden gönül rahatlığı ile alışveriş yapabilirsiniz.
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

coyote

  • Membro
  • İleti: 974
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #3 : 15 Şubat 2019, 09:42:24 »





Orjinal alacaksanız, NGK'nın 4 adet (14mm) BKR6EKPA kodlu ve 4 adet (10mm) PMR7A kodlu bujisini alacaksınız. Bu bujiler yukarıdaki iki farklı şekilde kutulanmış olabilir, ancak her iki tip kutunun içindeki bujiler tamamen aynıdır. Bu arada, yine NGK marka, ancak farklı kodlu bujiler de, daha ucuz fiyata twin spark bujisi olarak satılıyor.

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.829
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #4 : 15 Şubat 2019, 10:00:02 »





bujiler yukarıdaki iki farklı şekilde kutulanmış olabilir, ancak her iki tip kutunun içindeki bujiler tamamen aynıdır.

Hocam kusura bakma müdahale ediyorum ama bu iki kutu arasında kalite olarakta buji olarakta çok fark var. Orjinal diyip millete iteliyolar. Dikkat edin. 2 Kutudaki bujileri yan yana getirip özellikle ateşleme başlıklarına bakın gözlerinize inanamayacaksınız. Bu üsteki NGK kutulu bujilerden Direk Disbt. alarak, (zamanında bir servisin yanında 6 yıllık çıraklık geçirdiğim dönemde) bir kaç arabada başımıza bela oldu. Bosch u hiç saymıyorum bile. 770 TL orjinal buji fiyatı iken 700 e NGK kutusundakini iteliyorlar. Kar marjı %300 oluyo :) Müşterinin ruhu duymadan orjinal kullandığını düşünüyor.

Bir parçanın üzerinde orjinal logosu yok ise asla orjinal ile aynı olamaz. parça ne olursa olsun. yapıp satması sözleşmelerine göre zaten aykırı.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

coyote

  • Membro
  • İleti: 974
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #5 : 15 Şubat 2019, 10:47:52 »
@Sercan Keklik, bu benim için gerçekten şaşırtıcı bir bilgi, ancak bu direkt sizin konunuz olduğu için bilgileriniz benim için kıymetli. Alfa Romeo markalı değil de NGK markalı kutudaki BKR6EKPA ve PMR7A kodlu bujiler aslında NGK üretimi değiller, yani sahteler mi?

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.829
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #6 : 15 Şubat 2019, 11:13:32 »
@Sercan Keklik, bu benim için gerçekten şaşırtıcı bir bilgi, ancak bu direkt sizin konunuz olduğu için bilgileriniz benim için kıymetli. Alfa Romeo markalı değil de NGK markalı kutudaki BKR6EKPA ve PMR7A kodlu bujiler aslında NGK üretimi değiller, yani sahteler mi?

Hayır sahte degil ama kalite farkı yarı yarıya kodlarıda aynıdır.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

coyote

  • Membro
  • İleti: 974
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #7 : 15 Şubat 2019, 11:40:49 »
Hayır sahte degil ama kalite farkı yarı yarıya kodlarıda aynıdır.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

NGK ya da bu ölçekteki başka bir markanın, ürün kodunda en ufak bir değişiklik ya da ekleme yapmadan, tamamen aynı kod altında ve takıldığı araçta problem yaratabilecek kadar düşük kalitede bir ürün piyasaya sürebileceğine inanmazdım. Kaldı ki, BKR6EKPA kodlu buji sadece Alfa Romeo için özel üretildi diye biliyorum. Elimde, 156'mıza takmak için zamanında satın aldığım ve halen kutusunda bekleyen, NGK etiketli 4'er adet BKR6EKPA ve PMR7A buji olduğu için, bu konu benim için ayrıca önemli.

Elinizde aynı bujiler Alfa Romeo kutulu olarak mevcutsa ve aralarındaki bariz farkı yan yana fotoğraflamama yardımcı olabilirseniz, NGK Avrupa'ya bir çift lafım olacak.

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.829
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #8 : 15 Şubat 2019, 11:43:53 »
Tabi dükkana geçince halledeyim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 430
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #9 : 15 Şubat 2019, 14:49:44 »
Ben NGK'ya mail attım, IKR9J8 bujinin ricambi kutulu olanı da siz üretiyorsunuz, kalite ya da standart farkı var mı diye, ikisini de biz üretiyoruz, kesinlikle aynı üründür diye cevap yazdılar.

Pratikte var mıdır yok mudur ikisini yan yana getirip bakmadığım için bir şey diyemiyorum.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.829
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #10 : 15 Şubat 2019, 15:29:04 »
Ben NGK'ya mail attım, IKR9J8 bujinin ricambi kutulu olanı da siz üretiyorsunuz, kalite ya da standart farkı var mı diye, ikisini de biz üretiyoruz, kesinlikle aynı üründür diye cevap yazdılar.

Pratikte var mıdır yok mudur ikisini yan yana getirip bakmadığım için bir şey diyemiyorum.

IKR9J8 de birebir aynı gözüküyor. Teknik olarak mutlaka fark vardır. Ama TS bujiler ap ayrı farklı bariz şekilde.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

coyote

  • Membro
  • İleti: 974
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #11 : 16 Şubat 2019, 08:05:26 »
@Sercan Keklik sağolsun, dün Alfa etiketli kutu içindeki bujilerin videosunu gönderdi. Bendeki aynı kodlu, ancak NGK etiketli kutudaki bujiler ile, buji kablosunun oturduğu kafa kısmı tamamen farklı. Bu kısmın kaplaması farklı olduğu gibi, birinde kafanın içi boşken, diğerinde dolu. Zaten Sercan Bey'in verdiği bilgiye göre, bu bujilerin çıkardığı problemler de, kablonun oturduğu bu kafa ile alakalı imiş.

156'mızı aldığımda, yine aynı bujilerden takmıştım. Aradan geçen 7 yıl ve 40.000 km boyunca buji kaynaklı bir problem yaşamadım ama yaşayanlar da olmuş. Sonuçta, eğer beyaz kutulu bujiyi alacaksanız, kutuyu açıp bujinin kafasını kontrol edin. Kafanın neye BENZEMEMESİ gerektiğinin görülmesi açısından, bendeki bujilerin fotoğrafını aşağıda paylaşıyorum. Sercan Bey de fırsat bulunca, Alfa etiketli bujilerin fotoğrafını paylaşacak.

Önceki mesajımda verdiğim, her iki kutudaki bujilerin tamamen aynı olduğuna dair hatalı bilgiyi bu şekilde düzeltiyorum.






Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.829
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #12 : 16 Şubat 2019, 10:48:36 »
@coyote üstad aslında problem şu; kodlar aynı olunca aynı sanılıyor. Birde bu ürünleri satan firmalar, arkadaşlar, Orjinal ile aynı abi dediği an halkımız inanıyor. (aslında bazen böyle yazıyoruz sonra bir parça için müşteri bizi arayıp orjinal mi diye 3 gün soruyor :)) )

İki ürünün aynı olduğunu anlamak için son kullanıcının veya satıcının yaptığı gözlemler - testler  yetersizdir. Ar-ge ortamında incelenmesi gerekir diyeceğim fakat ülkede içtiğimiz süt, kıyma bile incelenmez iken kimse T.S bujisi incelemez :) Bu yüzden tecrübe, yaşanan problemler ve gözlemleri baz alarak ve gözle görülür farklar ile bu bujilerin aynı işçilikte ve aynı kalitede olmadığını savunuyorum.

Neyse kısa ve özet olarak ürünler farklı. Bir çok üründe farklılıklar var. Abi AYNISI, VALLAHİ BİLLAHİ aynısı diyenlere pek aldırış etmeyin. Canınız maddi - manevi yanmasın. Sormak istediğiniz, danışmak istediğiniz, fikir - bilgi almak istediğiniz bir şey olursa telefonum infoda var zaten arayıp çekinmeden bilgi alabilirsiniz. Burda ki amaç yaklaşık 1998 senesinden beri bilgi paylaşmak. İşin ticaretinide yapıyor olsamda yine aynı çizgi de devam edildiğini bilin isterim.









145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

coyote

  • Membro
  • İleti: 974
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #13 : 16 Şubat 2019, 10:58:00 »
@Sercan Keklik, bilgilendirme için tekrar teşekkürler. Bu arada, bujileri fotoğrafladığımız masaların aynı olması ilginç bir rastlantı olmuş :)

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.444
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #14 : 17 Şubat 2019, 00:19:35 »
Ben de aynı sanıyordum ve üstelik, AlfistiTurkey'den önce Alfaowner'da görüp böyle bilmiştim.  :-X

Elinize sağlık arkadaşlar, teşekkürler. Müsaadeniz olursa fotoğrafları gelecekte vakit bulursam yazacağım bir blog yazımda kullanmak üzere saklayacağım. Elbette kaynak göstererek.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

coyote

  • Membro
  • İleti: 974
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #15 : 18 Şubat 2019, 08:39:57 »
Ben de aynı sanıyordum ve üstelik, AlfistiTurkey'den önce Alfaowner'da görüp böyle bilmiştim.  :-X

Elinize sağlık arkadaşlar, teşekkürler. Müsaadeniz olursa fotoğrafları gelecekte vakit bulursam yazacağım bir blog yazımda kullanmak üzere saklayacağım. Elbette kaynak göstererek.

Elbette kullanabilirsiniz, çok da mutlu olurum  :yukari-ok:

Bu arada, NGK'ya mail atmadan önce nette biraz daha bakınayım dedim. Bendeki BKR6EKPA kodlu bujilerin NGK sistemindeki sipariş kodu 2513. Ancak aynı kodlu bujilerin, 2849 sipariş koduyla ve farklı kutuda da mevcut olduğunu farkettim.




Benim bildiğim, sarı kutuyu NGK eskiden kullanıyordu ve artık gri kutuyu kullanıyor. Ancak eski olduğunu düşündüğüm kutudaki sipariş numarasının yenisinden daha büyük olması da tuhafıma gitti. Neyse, bu kutudaki bujilerin, doğrudan üzerlerindeki kod ile beraber fotoğrafını bulamadım. Ancak, bu bujilerin satıldığı bir başlıkta, aşağıdaki fotoğrafı bulabildim. Eğer sitede başka bir bujinn fotoğrafı kullanılmadıysa, 2513 sipariş kodlu aynı bujinin kafasının içi, Alfa etiketli olanda olduğu gibi boş. Ancak bunun da kafa malzemesi prinç değil, farklı bir malzeme.




Aynı buji için, birden fazla kafa versiyonu olduğunu görünce, pirinç kafaların ayrı tedarik edilip edilemeyeceğini merak ettim ve aşağıdaki, ayrı satılan pirinç başlıklara ulaştım.




Bir ara, yurt dışındaki arkadaşlara bu başlıklardan getirip getiremeyeceklerini soracağım.

Buji olayında son durum böyle, işler bu ara biraz rahat olunca, böyle ufak ayrıntılara zaman ayırabilmek benim için de değişik oldu :)


Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.829
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #16 : 18 Şubat 2019, 10:16:09 »
gri ngk ların sadece kafa farkı yok üstad dediğim gibi :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

coyote

  • Membro
  • İleti: 974
    • Çevrimdışı
Ynt: 166 TS 2.0 buji
« #17 : 18 Şubat 2019, 11:02:00 »
gri ngk ların sadece kafa farkı yok üstad dediğim gibi :)

Doğrudur, ben hali hazırda satın almış olduğum bujilerin en azından bir farkını ortadan kaldırmak için kafalarını değiştirmeye niyetlendim. Hoş, zaten bujide değiştirebileceğim başka da bir şey yok :)

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
6 Yanıt
1040 Gösterim
Son İleti 05 Kasım 2005, 13:07:22
Gönderen: n/a
9 Yanıt
1218 Gösterim
Son İleti 07 Nisan 2017, 08:36:42
Gönderen: coyote
1 Yanıt
599 Gösterim
Son İleti 23 Şubat 2019, 19:46:23
Gönderen: Sercan Keklik
2 Yanıt
1227 Gösterim
Son İleti 20 Aralık 2019, 20:04:52
Gönderen: Onurkaymaz
4 Yanıt
1148 Gösterim
Son İleti 04 Kasım 2022, 13:25:45
Gönderen: Yigit77

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal