Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



2,0 ts mi selespeed mi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

meloo2112

#25
arkadaşlar denizlide ss buldum bitane
You are not allowed to view links. Register or Login aslında fiyatta uygun ve tanıdığımız insan
ama anlatılanlar beni acayip soğuttu ssden
robot arızası sık yaşanan bi problemmi gerçekten öyle ise ssden tamamen vaz geçicem
<img class="bbc_img" hspace=7 vspace=5 src="[url="http://img269.imageshack.us/img269/3639/dsc0620n.jpg"]http://img269.imageshack.us/img269/3639/dsc0620n.jpg[/url]" bo

n/a

#26
2000 mart ayında aldığım ss imi hala kulanıyorum 1 kere arıza yaptı karar senin

ATA

#27
Fiyatı çok iyi bence, resimlerinden gözüktüğü kadarıyla temizde bir 156. Recep abinin dediği arızada o kadar yılda bir defa normaldir yani.
Fiyatı/temizliği en makul  gelen ss veya düz vitesi alın bence soğumaya gerek yok. temelde hepsi aynı otomobiller
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

alfa146

#28
gerçekten diri duruyor araç. fiyatta iyi. ss den o kadar tedirgin olmanıza gerek yok aslına bakarsanız, ancak seri kullanımlı bir kullanıcı iseniz problem yaşama oranınız artıyor.

benim araç düzde ne oldu sanki pistonun yarısını kartelden, yarısını emme namifoltundan, bulamadıklarımızda eksozdan fırlamışlar. eksoz çıkışında helen piston parçaçıkları duruyor.

n/a

#29
Fiyat uygun da, mesela direksiyon düğmelerinden biri yerinden çıkmış.. Bu km'de olabilir böyle şeyler ama, biraz can sıkıcı.

Bir de böyle fotodan felan anlaşılmaz hiçbir zaman, ama sanki ön ve arka kapı arasında bayağı bir ton farkı var. Gölgedir belki diyeceğim, ama iyi bir kontrol ettirmek lasım :)

n/a

#30
Gönderilme Tarihi - 03/01/2008 :  14:22:34    
--------------------------------------------------------------------------------
arkadaşlar denizlide ss buldum bitane
You are not allowed to view links. Register or Login aslında fiyatta uygun ve tanıdığımız insan
ama anlatılanlar beni acayip soğuttu ssden
robot arızası sık yaşanan bi problemmi gerçekten öyle ise ssden tamamen vaz geçicem

ben direksiyon düğmelerini göremedim ama hiç yok sanki

master

#31
Ariza konusunda detayli bilgim yok, ancak SS'ini sorunsuz kullanan insanlari da gozonunde bulundurursak kullanim meselesi diyebiliriz.

Zamaninda ayni ikilemde kaldim manuel aldim. Ben manuelciyim :) Ancak SS alsam ''ah ulen niye aldim bunu'' diyecegimi hic sanmiyorum. Kesinlikle cok zevkli o da.

Performans konusuna gelince. Kalkislarda SS'ler evet 1.6 araclar kadar yavas gidiyorlar, cunku devir artirarak kalkmak gibi bir sansiniz yok. Bu da sizi geride birakiyor. Ancak yolda giderken hicbir sekilde 1.6 bir aracla kiyaslanamaz. Direk olarak 156 2.0 ile ayni. Zamaninda yolda 147 SS ile birlikte basmistik, ben biraz daha hizli vites degistirdigim icin duz yolda cok cok az yaklastim ama o kadar. Misal arkadasimin Honda Civic SI'i ile bir baska arkadasimin 156 SS'ini takip etmeye calistik -ki Civic SI 156 2.0 Twin Spark ile ilk 2 vitesi birlikte geciyor ancak 3. viteste 156 one geciyor yavas yavas- ve takip edemedik hiz yukseldikce.

Ayrica SS daha yavas ama bence bazi zamanlarda manuelden daha guvenli oldugu yerler de var. Misal iki eliniz de direksiyon ustunde, bu cok buyuk bir avantaj aslinda.

Kac kisi Alfa'siyla kalkis yapiyor ki? Kalkis yapmak icin uretilmis araclar degil bizimkiler. Eger SS kullanmak size daha zevkli geliyorsa almamak icin hicbir sebep yok.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

ermansavut

#32
Buna sehir trafiginde debriyajsız olmanın rahatlıgini da katarsaak.. Ben dusunme bile derim..
34 AE 4277
2001 156 selespeed

ATA

#33
Denizli'de ne kadar şehir trafiği var ki?
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

meloo2112

#34
arkadaşlar bugün aracı yani fotosunu eklediğim ss di kullanma şansım oldu işin aslı araç çok ama çok diri gözüküyor 2 parçada boya var ki biri tamponlardaki bant onunda arka tamponunda boya tam tutmadığından biraz kalkmış ama kontur atmışlar dış görünümü böyle özetledikden sonra içeriye girelim deri koltuklar trafiğe çıkışından bu yana 7 sene olmasına rağmen hala çok şık ve çizilme yok momo ya :) ama canımı sıkan direksiyondaki olay :( + tuşu tamamen erimiş ve simitin deri yüzeyi bir yerinden soyulmuş aşılmıyacak şeylermi hayır ... ama kafama takılan asıl konu aracın sahibi ile sürüş yaparken dediki vites arttırıyosun ama düşürmeyi kendisi yapıyor ???  yok artık o zaman - tuşu neden var??? acaba şanzımanda sorunmu var diye düşünmeye başladım bu arada ama aracın gidişinde hiç bir problem yok 6000 devire kadar vites değiştirmeme rağmen gücü sürekli hissettim sadece vites geçişlerindeki saliselerele ölçülebilecek zaman sanki çok geldi okadar büyük problemmi??
hayır... şimdi denizlide bu aracı kime gösterebilirim bana yardımcı olurmusunuz şimdiden teşekkürler
<img class="bbc_img" hspace=7 vspace=5 src="[url="http://img269.imageshack.us/img269/3639/dsc0620n.jpg"]http://img269.imageshack.us/img269/3639/dsc0620n.jpg[/url]" bo

ermansavut

#35
eger vitesi dusurmezseniz fren yaptiginizda devir 1000 devir civarina indiginde kendisi vites dusuyor..
34 AE 4277
2001 156 selespeed

n/a

#36
quote:

eger vitesi dusurmezseniz fren yaptiginizda devir 1000 devir civarina indiginde kendisi vites dusuyor..



Evet, normal yani...

onr

#37
2.0 TS

n/a

#38
quote:

ama kafama takılan asıl konu aracın sahibi ile sürüş yaparken dediki vites arttırıyosun ama düşürmeyi kendisi yapıyor ???  yok artık o zaman - tuşu neden var??? acaba şanzımanda sorunmu var diye düşünmeye başladım bu arada ama aracın gidişinde hiç bir problem yok 6000 devire kadar vites değiştirmeme rağmen gücü sürekli hissettim sadece vites geçişlerindeki saliselerele ölçülebilecek zaman sanki çok geldi okadar büyük problemmi??



Tamamen mantıksal olarak düşünüyorum ki (-) tuşu ilede vitesin düşmesi lazım ki sollamalarda alt vitese düşüp devrinden faydalanabilelim.. SS kullanan arkadaşlar kesin cevabı verirler zatende bana "vitesi kendi düşürüyor" cevabı pek mantıklı gelmedi.. Şanzumanda olmasa bile düğmede yada elektrik aksamında bir problem olabilir..

SS şanzumanı ile genel olarakta bunca yıllık duyduklarıma, okuduklarıma dayanarak söyleyebilirim ki sorunlu değiller. En azından kronik bir sorunu olduğuna dair bir bilgi yok.

Son söz olarakta her zaman söylediğim " Araba dediğin şeyde debriyaj olacak kardeşim" sloganı ile Denizliye selamlar : )

n/a

#39
1000 devirdede 5. viteste kalacak hali yok..normal bi şekilde otomatik gibi düşüyor lakin ss te 5. vitesle giderken düşük bir devirle garip bir hisle sol baş parmağınız iki tık tıkla araba 3 e düşüp devir kazanmanız yokmu gerçekten büyük keyif sevgili adminim,,

admin

#40
İlginç bir duruma döndü başlık. Şimdi ister manuel ister City farketmez, kullanıcı müdehale etmediği sürece belirli devirlere düşünce sistem bir alt vitese geçiyor. Bunu gayet de güzel yapıyor ki çoğunlukla hissettirmiyor bile.
Manuel kullanırkande istersen gene elle düşürebiliyorsun, ister düğme, ister koldan.

Ben istisna olmazsa artırmayı kendim yapıp, düşürmeyi sistemin kendisine bırakıyorum. Yalnız bunda şöyle bir istisna var. Oda 2 deyken hız çok düşüp, viteste küçültmeye kalktığınızda bunu koldan yapmak gerekiyor. Düğmeler 10km/s den düşük hızlarda devre dışı kalıyor.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

#41
quote:

İlginç bir duruma döndü başlık. Şimdi ister manuel ister City farketmez, kullanıcı müdehale etmediği sürece belirli devirlere düşünce sistem bir alt vitese geçiyor. Bunu gayet de güzel yapıyor ki çoğunlukla hissettirmiyor bile.
Manuel kullanırkande istersen gene elle düşürebiliyorsun, ister düğme, ister koldan.



Tamam, zaten her "tam otomatik" yada "triptonik" sistemde müdahale etmeyince alt vitese düşer.. Ama arkadaşın yazdığı bana farklı gibi geldi, kendi isteğiyle düğmeye basıp vitesi düşüremediğinden bahsetmiş sanki.. Ben mi yanlış anladım ??

meloo2112

#42
Tamam, zaten her "tam otomatik" yada "triptonik" sistemde müdahale etmeyince alt vitese düşer.. Ama arkadaşın yazdığı bana farklı gibi geldi, kendi isteğiyle düğmeye basıp vitesi düşüremediğinden bahsetmiş sanki.. Ben mi yanlış anladım ??

TOLGA ARKADAŞIM DOĞRU ANLAMIŞ BANA SÖYLENE DE BUYDU TAM OLARAK PAZARTESİ SERVİSTE KONTROL ETTİRECEM ZATEN BENİM BURADA PAYLAŞMAMIN NEDENİ TARTIŞMAYI UZATMAK DİİL SİZLERLE PAYLAŞMAK ÇÜNKÜ HERKESİN SEVİYELİ VE BİLGİLENDİRİCİ YORUMLARI ÇOK HOŞUMA GİTTİ SANIRIM DENİZLİDE BİR SERVİS VEYA BİR USTA TAVSİYESİ OLAMIYOR KİMSENİN... BURADAKİ TOFAŞ SERVİSİ EN DOĞRU SEÇİMMİ OLUR YOKSA ALFADAN ÇOK ANLAMASADA !!! KENDİ TANIDIĞIM USTALARAMI GÖTÜREYİM??? HERKESE ÇOK TEŞEKKÜRLER
<img class="bbc_img" hspace=7 vspace=5 src="[url="http://img269.imageshack.us/img269/3639/dsc0620n.jpg"]http://img269.imageshack.us/img269/3639/dsc0620n.jpg[/url]" bo

n/a

#43
Melih bey al sercan ın arabayı ne ss i düşün ne manueli kafan etsin rahat....
kestim raconu

n/a

#44
Selespeed, her ne kadar manuel şanzımanın bir otomatik debriyaj sistemi ile uyarlanmış bir versiyonu ise de, "city" modu dolayısı ile bir beyni var. Bu beyin, belli viteslerde belli devirlerin altına düşüldüğünde, sürücüye kolaylık sağlamak için olsa gerek, bir alt vitese otomatik olarak geçiyor. Tıpkı "city" konumunda kullanıyormuşsunuz gibi. Bu da debriyaj korumaya yönelik bir durum, aksi takdirde sistem debriyaj yapmak sorunda kalır ve bu durumda debriyaj balatasına zarar verme ihitmali oldukça yüksek.

meloo2112

#45
quote:

Melih bey al sercan ın arabayı ne ss i düşün ne manueli kafan etsin rahat....
kestim raconu


SAYGILAR ABİ :) VERSİN 14,750 YE HEMEN ALAYIM :)KAFAMDA RAHAT ETSİN CEBİMDE TEKRAR SAYGILAR:)
<img class="bbc_img" hspace=7 vspace=5 src="[url="http://img269.imageshack.us/img269/3639/dsc0620n.jpg"]http://img269.imageshack.us/img269/3639/dsc0620n.jpg[/url]" bo

meloo2112

#46
arkadaşlar daha önce bahsi geçen ss  de canımı sıkan bir konu var resimde görünen direksiyon altındaki yıpranma airbag açılmasından olabilirmi yardımcı olursanız sevinirim

Register or Login" border=0>
<img class="bbc_img" hspace=7 vspace=5 src="[url="http://img269.imageshack.us/img269/3639/dsc0620n.jpg"]http://img269.imageshack.us/img269/3639/dsc0620n.jpg[/url]" bo

admin

#47
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Fiyatlar denizlidekinden biraz yüksek ama, sana yakın olması itibarıyla bunlarada bakılabilir. Hatta izmirdekiler araçları araştırabilir servislerden.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Alfadanadam

#48
quote:

arkadaşlar daha önce bahsi geçen ss  de canımı sıkan bir konu var resimde görünen direksiyon altındaki yıpranma airbag açılmasından olabilirmi yardımcı olursanız sevinirim





O aşınmanın sebebi olsa olsa kullanımdan dolayı olmuştur. Özensiz kullanım ya da sürücünün ellerinin çok terliyor oluşu buna sebep olabilir.
Airbag'lerin konuyla bir ilgisi yok. Ancak siz aracın airbaglerin açılmış olabileceğini düşündüren başka hususlar var ise içiniz rahat etmeden almayın sakın.

Hırpalanmış bir alfa alırsanız, bir sürü dert ve uğraş sonunda satmak durumunda kalabilirsiniz; büyük keyif alarak Alfa kullanmak yerine Alfa'dan nefret eden biri haline gelirsiniz.

meloo2112

#49
ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE  HERKESE ÇOK TEŞEKKÜRLER BUGÜN DAHA ÖNCE KONUŞTUĞUMUZ DENİZLİDEKİ SS Dİ BİTİRDİM KISMETSE CUMA GÜNÜ ÜZERİME ALIYORUM :) ÇOK MUTLU BAHTİYAR VE SEVİNÇLİYİM EYOOO :)
<img class="bbc_img" hspace=7 vspace=5 src="[url="http://img269.imageshack.us/img269/3639/dsc0620n.jpg"]http://img269.imageshack.us/img269/3639/dsc0620n.jpg[/url]" bo