Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



4000 devirden sonra yavaş devirlenme

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

zfrgns

Merhaba arkadaşlar, 98 model 2.0TS 156 aracımın hararet ve ısındıkça artan dizervari ses yapma problemi çözüldü. Fakat araç 4000 devire kadar istekli ve ivmeli devirlenirken, 4000 deviri geçer geçmez sanki fakir yakıt karışımı geliyormuş, güç sınırlandırılıyormuşçasına daha yavaş devirlenmeye başlıyor. Devir çeviriyor çevirmesine ama, herhangi bir atmosferik motorun çıldırması beklenen devir bandında isteksiz. Elektronik / sensör kaynaklı bir arıza olabilir mi? Veya bu araçlarda bilindik tanıdık bir sorun mudur? Şimdiden teşekkürler.
los tiempos van cambiando

ozroztrk

Yakın zamanda triger değişim vs yaptırdınız mı ?

devirsever

3000dv ustu oldugu icin akismetre olabilir diyecektim ancak sorun silindir contasi degisiminden sonra ortaya ciktiysa arkadasin dedigi gibi triger sente ayarindan olabilir. Cok degerli ustalarimiz triger kayisini degistirirken orjinal egzantrik kilidi yerine eski trigeri ve rulmanlar isaretleme teknigi kullanirlar. Haliyle sente ayari bozulacagi icin gucte kayiplar yasanir.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6

zfrgns

#3
Triger değişimi yaptım evet ama değişim esnasında orjinal kilit aparatı kullandık. Hatta taşrada yaşadığım ve sanayide kilit aparatı bulamadığım için kendim satın almıştım o şekilde kullanıyorum.  :D

Yakın zamanda yapılan işlemler:
-Triger seti değişimi
-Subap iticilerinin takım halinde değişimi
-Eksantrik(egzoz) mili değişimi
-Varyatör değişimi
-Üst kapak contası yenileme
-Akışmetre ve gaz kelebeği temizliği
los tiempos van cambiando

Cihan82

Ateşleme sisteminde de olabilir sorun. Yavaş devirlenmeye başladığında az da olsa silkeleme yapıyor mu?
2003 Azzurro Gabbiano 156 Mk 1.5 SS
1998 Laguna 2.0 RXE
2015 Ford Tourneo Courier
2009 Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion
2001 Ford Focus Sport Trend

zfrgns

You are not allowed to view links. Register or Login
Ateşleme sisteminde de olabilir sorun. Yavaş devirlenmeye başladığında az da olsa silkeleme yapıyor mu?

Silkeleme sezmedim hiç hocam, ama daha detaylı incelerim. :)
los tiempos van cambiando

Cihan82

Bence de dikkat etmek lazım, dayımın 156'da gelmişti başımıza,aynı şekilde hızlanamıyordu..Sorun bujilerde çıkmıştı. Değişince arabanın dünyası da değişti :)
2003 Azzurro Gabbiano 156 Mk 1.5 SS
1998 Laguna 2.0 RXE
2015 Ford Tourneo Courier
2009 Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion
2001 Ford Focus Sport Trend

devirsever

You are not allowed to view links. Register or Login
Triger değişimi yaptım evet ama değişim esnasında orjinal kilit aparatı kullandık. Hatta taşrada yaşadığım ve sanayide kilit aparatı bulamadığım için kendim satın almıştım o şekilde kullanıyorum.  :D

Yakın zamanda yapılan işlemler:
-Triger seti değişimi
-Subap iticilerinin takım halinde değişimi
-Eksantrik(egzoz) mili değişimi
-Varyatör değişimi
-Üst kapak contası yenileme
-Akışmetre ve gaz kelebeği temizliği

Akismetre temizligi ozaman  :) imkan varsa ellenmemis bir alfadan gecici olarak sokup deneyebilirisiniz. Bu arada elinizde kilit bulundurmaniz takdire sayan. Ustaniz ayar sirasinda ust olu noktayi bulabilecek kadar deneyimli o zaman.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6

zfrgns

You are not allowed to view links. Register or Login
Akismetre temizligi ozaman  :) imkan varsa ellenmemis bir alfadan gecici olarak sokup deneyebilirisiniz. Bu arada elinizde kilit bulundurmaniz takdire sayan. Ustaniz ayar sirasinda ust olu noktayi bulabilecek kadar deneyimli o zaman.

Olabilir, çevremde bulabilirsem (biraz zor gibi ama) deneyeyim.  :) Ustam tecrübe sahibi olsa da ezbere iş yaptığını pek görmedim desem yeridir, ölü noktayı da piston saatiyle tespit ettik.   :)
los tiempos van cambiando

devirsever

You are not allowed to view links. Register or Login
Olabilir, çevremde bulabilirsem (biraz zor gibi ama) deneyeyim.  :) Ustam tecrübe sahibi olsa da ezbere iş yaptığını pek görmedim desem yeridir, ölü noktayı da piston saatiyle tespit ettik.   :)

Super  :yukari-ok:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6