Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



75 çalışmama,elektrik sorunu yardım

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

milano 75

akşam biraderdeydi 75,aradı abi çalışmıyor.ben kaput altındaki ana röle yada ateşleme rölesi diye düşündümaraç başında bunla ilgili her sigorta röleyi kontrol ettim ama çözemedim.zeki abiyi aradım bu arada,benim kontrol ettiklerim dışında rpm sensör soketini kontrol etmemi söyledi ,oda sıkıntısız gözüküyo.ilk önce sorun şu,marş basıyor,çalışmıyor.pompa ve enjektörlere elektrik gelmiyor.pompa sesli çalıştığı için normalde anladım  elektrik gelmediğini,enjektörlere gelmediğinide lpg tetiği enjektörden alındığı için lpg anahtarındaki ışıklar yanmıyor,demekki enjektörde elektrik yok diyorum.sabah muhsin ustayı arıycam araç başında ama muhtemelen uzaktan pek çözemiycez,bu konuda yardımı olacak fikirleri bekliyorum sizlerden.alta elimdeki kitapçıktan sigorta -rölelerle ilgili kısımı atıyorum,ben alfa kontrol ünite,enjeksiyon-pompa ile ilgili sigorta ve röleleri diğerleriyle çençleyip kontrol ettim.başka ne olabilir sebep ?
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

altta resimlerdeki 12 ve 13 nolu sigorta ve L rölesi söküp taktım,sağlam.en alt resimdeki silecek altındaki 1 nolu pompa ve 4 nolu ana röleyide diğerleriyle değişerek kontrol ettim,netice aynı,pompaya elektrik gelmiyor ve enjektörlere
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tolga_ozhan

Hem pompa ve enjektör aynı anda kestiyse problem sigorta ve role gidi durmuyor bek. Marş esnasında ateşleme var mı yok mu kontrol ettiniz mi?

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
Hem pompa ve enjektör aynı anda kestiyse problem sigorta ve role gidi durmuyor bek. Marş esnasında ateşleme var mı yok mu kontrol ettiniz mi?
geç saatti,kontrol edemedim.nasıl kontrol ederim,sabah yapayım,buji kablosundanmı?benim aklımada beyin geliyor yada iyi ihtimal a.r.c ünitesinde veya beyin soketinde temazsızlık,sabah onlara bakıcam ilk iş birde elimde çıkma beyin var onunla deniycem.yalnız çıkma beyin sanırım lambdalı 75 in,araç rolantide 2000 devir çalışıyo onunla,en azından beyin kaynaklı olup olmadığını anlarız sanırım.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

aklıma ilk role gelmesi şundan,aracı ilk aldım,kartalda petrole girdim,çıkışda çalışmadı,zeki ustayı aradım,muhsin ustayla geldiler,o rolelerde temazsızlık olur diye sağı solu,onları söktü taktı falan çalıştı,cariuma döndük,bahsettiğim beyni taktı zeki usta beyindenmidir diye,oda 2000 devir çalışınca kendininkini taktık,onuda bagaja attı,dursun diye.roleleri bu yaz orjinalleriyle yeniledim muhsin ustadan birinin kapağı kırıktı.kontak ışıkları ve a.r.c deki bütün ışıklar yanıyor,kontaktan bi bağlantı olsa diycem,yarım kontakta olmaz gibi geliyo.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tolga_ozhan


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Hem pompa ve enjektör aynı anda kestiyse problem sigorta ve role gidi durmuyor bek. Marş esnasında ateşleme var mı yok mu kontrol ettiniz mi?
geç saatti,kontrol edemedim.nasıl kontrol ederim,sabah yapayım,buji kablosundanmı?benim aklımada beyin geliyor yada iyi ihtimal a.r.c ünitesinde veya beyin soketinde temazsızlık,sabah onlara bakıcam ilk iş birde elimde çıkma beyin var onunla deniycem.yalnız çıkma beyin sanırım lambdalı 75 in,araç rolantide 2000 devir çalışıyo onunla,en azından beyin kaynaklı olup olmadığını anlarız sanırım.

Beyinden şüphelendiğim için ateşleme demiştim. Buji kablosundan parça kablo ile şasiye değdirip kontrol edebilirsin.
Fakat daha önce role odaklı bir problemin olduysa yine tekerrür etmiş olabilir.
75 gözümde pek canlanmadığı için kesin yorum yapamıyorum ama roleler bütün olarak bir sigorta paneline takılıyorsa o panelde oksitlenme benzeri bir problem olabilir.
İhtimal sadece.

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Hem pompa ve enjektör aynı anda kestiyse problem sigorta ve role gidi durmuyor bek. Marş esnasında ateşleme var mı yok mu kontrol ettiniz mi?
geç saatti,kontrol edemedim.nasıl kontrol ederim,sabah yapayım,buji kablosundanmı?benim aklımada beyin geliyor yada iyi ihtimal a.r.c ünitesinde veya beyin soketinde temazsızlık,sabah onlara bakıcam ilk iş birde elimde çıkma beyin var onunla deniycem.yalnız çıkma beyin sanırım lambdalı 75 in,araç rolantide 2000 devir çalışıyo onunla,en azından beyin kaynaklı olup olmadığını anlarız sanırım.

Beyinden şüphelendiğim için ateşleme demiştim. Buji kablosundan parça kablo ile şasiye değdirip kontrol edebilirsin.
Fakat daha önce role odaklı bir problemin olduysa yine tekerrür etmiş olabilir.
75 gözümde pek canlanmadığı için kesin yorum yapamıyorum ama roleler bütün olarak bir sigorta paneline takılıyorsa o panelde oksitlenme benzeri bir problem olabilir.
İhtimal sadece.
olabilir,tüm roleleri söküp balata spreyi sıkayım bi.roleler son resimde 1 2 3 4 yazan panelde,sağ silecek alt hizada
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

beyin,arc ünite,röleler v.s ne kadar ilgili nokta varsa hepsini elden geçirdim,temizlik falan,son şüpheli You are not allowed to view links. Register or Login sensörü kaldı.onu söktüm az önce,bostancıdan bakıp onu değişcem.zeki abide muhsin abide ondan olmalı artık dediler,hayırlısı bakalım,inşallah odur da çalışır takınca.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tolga_ozhan

Rpm sensörü ateşleme keser. Yakıt ile ilgili bileşenlerin elektriğini kestiğini hiç duymadım.

milano 75

yabancı forumlarda yaptığım aramada altta verdiğim sayfada sanırım benim sorunuma benzer bi sorun ve çözüm var,translate aşırı tarzanca çeviriyo,anlıyamadım.ban bunu tercüme edebicek varmı aramızda.çözüm sanırım son mesajda,onu alta atıyorum,onun altınada komple linki. bi el atın,kafayı yiycem,
 

I fixed it!!! And it only took me 6 months!

I really appreciate all your help. It turned out to be one of the first things I checked: a fuse!! No, don't get mad at me. The fuse was good and I previously cleaned the contacts, but for some reason it still was intermittently not sending current. Since the problem would always ix itself before I really had a chance to track it down I never found anything wrong.

Since the no-start problem FINALLY seemed to break for good, I was able to find it. I turned the key to the run position, wedged a pencil in the AFM to hold the flap open, connected a test light to the pump lead, and started fiddling with connections and fuses AGAIN. This time, when I moved fuse 5 (injector fuse) the pump kicked it. I bent the terminals for a tighter fit and put a new fuse in (the existing looked good). That was it! I don't know how many times I spun the fuses and sprayed them with contact cleaner. Anyway, the fuses were an obvious culprit, but since I already "checked" them, I figured the problem had to be elsewhere. I don't know how that fuse fits into the circuit, so I guess I still need to get a wiring diagram just to educate myself. And my manual makes no mention of the inertia switch. I need to locate that, again just to educate myself.

I learned a valuable lesson. Thanks a bunch guys.

Dave

You are not allowed to view links. Register or Login
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tolga_ozhan

Anladığımı yazması uzun, telefon ediyorum  :)

milano 75

2 gecedir araştırıyorum ama ingilizce olmayınca askıda kalıyo bulduğum cevaplar.deneme amaçlı 75 veya 91 öncesi 164 beyni bulamadım,emin olmadanda satın almak işime gelmiyo,bikaç ilan var fiyatsız,tahminim300-5000 arası isterler.önce bu elektrik hattıyla ilgili oru işaretlerini gidermem lazım.altta craig isimli vatandaşın kontak-yakıt-ateşleme  ve role kardeşlerin çalışma açma sıralamasıyla ilgili yazısı var,onu atıyorum ,mantığı çözersek bir adım daha ilerliycez en azından. bu arada tolga özhan kardeşim,burdan ve telden verdiğin bilgiler için tekrar teşekkürler  :arkadasim:
You are not allowed to view links. Register or Login
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75






75 TS Start Sequence


The four relays on the firewall are, from left to right: (This may be different on your car)

S12a Fuel Pump Relay
S12b Motronic Relay
S12c VVT Relay
S12d Aux Motronic Relay

Turning on the ignition switch (to run or start):

1/ Provides power to the switched contacts of S12a (Fuel Pump Relay) (but does not turn S12a on)
and turns on S12d (Aux Motronic Relay).

2/ S12d (Aux Motronic Relay):
provides power to the ignition coils,
power to S12c (VVT Relay) (but does not turn S12c on)
and turns on S12b (Motronic Relay).

3/ S12b (Motronic Relay)
provides power to S12a (Fuel Pump Relay) coil (but does not turn S12a on),
provides power to pin 35 of the ECU,
provides power to the Idle Actuator (but does not turn it on)
and provides power to the injectors (but does not turn them on).

NOTE! S12b should have a diode inside it or in the Green/Black wire going to it.

4/ When the ECU detects the engine is turning (via the Crank Angle Sensor) it turns on S12a (Fuel Pump Relay).

5/ The ECU now controls the Ignition Coils, the Fuel Pumps (both together), the VVT, the Idle Actuator and the Injectors.





delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tolga_ozhan

Burda da telefonda konuştuklarımızı anlatıyor.
Rolelerin hepsine elektrik aynı anda gitmiyor. Hatta elektrik gitse bile bir diğerinin çalışmasını bekliyor. Zincirleme bir durum söz konusu.
Anladığımı yazayım.

Kontağı çalıştırmak yada elektrik vermek için açtığında

1. 12a'ya elektrik gelir ama o role açmaz ve12d açar

2. 12d açtığında bobinlere elektrik gönderir,
    12c'ye elektrik gönderir ama açmaz.
    12b'yi açar.

3. 12b açtığında 12a'nın bobinine güç sağlar ama 12a yine açmaz.
    ECU'nun 35. pinine elektrik gelir.
    rolanti motoruna elektrik gelir ama çalışmaya başlamaz.
    enjektörlere elektrik gelir ama onlarda çalışmaya başlamaz

Not: 12b'nin içinde bir adet diyot olmalı yada içine yeşil/siyah bir kablo giriyor olmalı (burda ne demek istediğini anlamadım, tahminen versiyona göre farklılıklar vardır ve 2'sinden birisi olmalı demek istiyor)

4. ECU, krank sensörü (yani rpm) aracılığı ile motorun dönmeye başladığını anladığında 12a'yı açar

5. Son olarak ECU, enjektörleri, benzin pompasını, bobini, VVT (ne demek bilmiyorum) ve rolanti motorunu kontrol eder.

Çeviri ile anladığım bu kadar. Yorumlamak gerekirse.
Sen zaten benzin pompasının çalışma sesini duyamadığın için 4. adıma kadar gelemiyorsun.
Bir kontrol kalemi vasıtasıyla. 3. adımdan geriye doğru giderek problemin nerede olduğunu bulabilirsin.

Şöyleki. Mesele 3 adım da diyor ki. 12b açınca rolanti motoruna ve enjektörlere elektrik gelir (yada ECU 35. pin). Eğer enjektörlerde (yada 35. pin'de) elektrik yoksa 12b açmamıştır . Yazıya göre 12b'yi açan 12d. 12b açmadığına göre 12d açmış mı diye kontrol etmek lazım. Yazıya göre yine 12d açınca bobin'de elektrik olması gerekli.
Bu şekilde geriye doğru gidebilirsin. Temel elektrik bilgisi konusunda da ekleme yaparsak. Bir bileşene elektrik gelmesi illaki çalışacağı anlamına gelmez. Bu yüzden görevini yapmıyorsa elektrik de yoktur deyip geçme. Kontrol kaleminin ucunu şasiye bağla ve ilgili yerler ampulü yakıyor mu tek tek kontrol et.

milano 75

çok sağol tolga,telefondada anlattığın gibi ilk önce o rölelerin bulunduğu hattı tamamen gözden geçircez artık.birde kontağı sökücem,onunla ilgili bikaç yorum var,gerçi ben taktım daha önce termiği yanınca yenisini,3 kablo var topu topu,kolay sökülüyo onada bakıyım,bütün bunlar elenince de beyni varsa burda bi beyinciye göstereyim,craig sayfasından daha önce şemasını indirmiştim,usb ye atıp götüreyim.inşallah çözeriz sorunu ,yardımın için çok teşekkür ettim.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

yukardaki tercüme ettiğin yazıyı tekrar okuyunca anlaşılan şu,rpm sensörü sıkıntısı değil bizimkisi,ondan önceki adımlar gerçekleşmiyor,mevcut sıkıntı tamamen kontakla başlayıp roleler kısmında bitiyor,vvt de baktım az önce meraktan  bizim değişken subap zamanlaması zamazingosu
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
yukardaki tercüme ettiğin yazıyı tekrar okuyunca anlaşılan şu,rpm sensörü sıkıntısı değil bizimkisi,ondan önceki adımlar gerçekleşmiyor,mevcut sıkıntı tamamen kontakla başlayıp roleler kısmında bitiyor,vvt de baktım az önce meraktan  bizim değişken subap zamanlaması zamazingosu

He variable valve timing :)
Biz varyatör deyip geçtiğimiz için aklıma gelmedi hiç.

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
yukardaki tercüme ettiğin yazıyı tekrar okuyunca anlaşılan şu,rpm sensörü sıkıntısı değil bizimkisi,ondan önceki adımlar gerçekleşmiyor,mevcut sıkıntı tamamen kontakla başlayıp roleler kısmında bitiyor,vvt de baktım az önce meraktan  bizim değişken subap zamanlaması zamazingosu

He variable valve timing :)
Biz varyatör deyip geçtiğimiz için aklıma gelmedi hiç.
aynen ,benim jetonda sonradan japonların vvt kodlu serilerinden düştü,wikiden baktım ;)
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

mahalede gençten hevesli bi elektrikçi var,ona anlattım durumu,akşamüstü geldi arabanın yanına.roleler,sigortaları kontrol etti en son beyinin soketini kontrol etti,dediği şu,bir ana elektrik birde kontak elektriği olması lazım beyne giren,kontak elektriği yok .şimdi ecu nun şemasını araştırııyorum netten,yarın inşallah getirebilirsem araç yanına,hattı takip edip sebebi bulcak sanırım,beyinle alakalı gözükmüyo şu an için.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tunerviper

Abi beyine gelen şase kablosunu da kontrol et bence. Şase de bir sıkıntı var ise tamemen kesebiliyor.
Turbo Twin Spark

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
Abi beyine gelen şase kablosunu da kontrol et bence. Şase de bir sıkıntı var ise tamemen kesebiliyor.
tamam kardeşim,yazdım aklıma.şimdi bana şema lazım,net bi tane bulabildim oda fransızca.kontak girişini çözemedim,birde şase lazım demekki.birinci şemada faz 1 ikincide faz 2 diyor, şase sol altta masse yazan sanırım
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

berlinasportivo adresinde zip olarak buldum atelye manuellerini,indiriyor,bakalım ecu şeması varmı
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tunerviper

+ için 18 ve 35 pinleri kontrol et abi. Şase 5 numaralı pin.
Enjektör rölesinin bacaklarını da kontrol et abi akım geliyor mu doğru bacaklara.
Turbo Twin Spark

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
+ için 18 ve 35 pinleri kontrol et abi. Şase 5 numaralı pin.
Enjektör rölesinin bacaklarını da kontrol et abi akım geliyor mu doğru bacaklara.
eyvallah kardeşim.şase direk aküden gelir sanırım,+ konusuda dediğin gibi,en sondaki pinde sabit elektrik vardı,18 sanırım,kontak açınca olması gereken elktrik yoktu.yarın onları kontrol edicem direk.kablo tesisatıda alttakiymiş
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tunerviper

Şase direk aküden olmayabilir herhangi bir noktadan da alınabilir. Beyin aracın içinde mi ?
Turbo Twin Spark