Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



acil yardım 156 2.0

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

eotd

arkadaşlar tatilde 1800 km yol yaptım, fakat bugün ankaradan dönerken yağmura yakalandım ve devam ettim taki bolu tünelleri çıkana kadar. benzinliğe girdim lpg sırası beklerken rolantide birden stop etti. daha sonra çalışmadı. heryeri ile uğraştım sonuç sıfır. sonra yaklaşık 15 dakika sonra kendiliğinden çalıştı. bu şekilde ancak sapancaya kadar geldim. ve arabayı bir benzinliğe bırakmak zorunda kaldım. sanırım 7-10 kez stop etti. yaklaşık 15-20 dakka bekledikten sonra kendiliğinden çalışıyordu. sadece yolda bu durumlar olurken dikkatimi çeken birşey oldu rolanti devir saati normal devrinde iken titreme yapıyordu. bir kez araba gittiği halde sıfıra düştü sonra hemen geri yükseldi.

kısaca bunun sebebi sizce ne olabilir, ya da bu durumu yaşayan biri var mı ? beni istanbula kadar gitmemi sağlayacak fikri olan var mı ?

bence bu durum 4 saat boyunca yağmur altında ( deli gibi bir yağmur ) kullanmaktan bir yerler su mu aldı acaba diyorum ... kafamda şimdilik sadece bu var ...

şimdiden herkese teşekkürler ...

eotd

bu arada stop edip 15 - 20 dakka bekleyip çalıştırdıktan sonra ilk anlarda gayet normal çalışıyor sonra anlık olarak çekiş kaybı yapıyor araba sarsılıyor ve normale dönüp devam ediyor ... bu dediklerim anlık oluyor tabi, 1 sn içinde ...

alfa38

Buji lere kacmasi zor sanki, karter muhafaza var mı araçta? Birde aku soğuk almış olabilir.

tolga_ozhan

Bana büyük ihtimalle sorun elektirksel geliyor.
Devir'in anlık 0'a düşüp tekrar yükseldiğini hesaba katarsak, aslında bir anlık elektirk gitmiştir göstergelerde. Yani giden arabanın devrinin aniden sıfır olması teorik olarak mümkün değil.
Yine yağmuruda düşünürsek muhtemelen önemli elektirk bağlantı noktalarından birisi su alıyor ve kısa devreye yol açıyor.
Benzinlikte bekledikten sonra araba kendi kendine çalıştı demişsiniz. Aslında benzinliğin üstü kapalıdır ve yağmur gelmez diye düşünüyorum. O 15 dk'lık süreçte de ıslandığını varsaydığımız yer kurumuştur. Siz tamam düzeldi deyip tekrar yola çıkıncaca yine ıslanmıştır.

Eğer sorun buysa yapılabilecek tek birşey var. Yağmurların dinmesini bekleyin (Bu sırada eğer araba açık alandaysa akü kutup başını ayırsanız iyi olur beklerken.) O zaman da araba sorunsuz çalışıp işler hale gelirse İstanbul'a sanayiye kadar getirebilirsiniz aracı. En azından çekici masrafı yapacağınıza beklemeye değer derim. Zaten dediğim gibi kuru havada çalışırsa, sorun daha büyük olasılıkla elektrikseldir.

Benim yorumlarım tamamen tahmin tabiki. Sadece aynı durum benim başıma gelse ne düşünürüm diye yorumladım hepsini. Aklıma gelen en yüksek olasılığı da paylaştım. Bu arada özellikle sol ön davlumbazınızı kontrol etmenizi de tavsiye ederim. Eğer çatlak, delik gibi birşey varsa sol ön lastik burdan içeri su atıyor olabilir. Malum, akü o bölgeye yakın.

Veloce

Bana akü gibi geldi. Yeni bir akü sorunları çözecektir sanırım.

Alfadanadam

Muhtemelen sürücü tarafındaki su gideriniz tıkanmış ve sigorta tablası tarafına "motor ısındıkça" su buharı geliyor.

fevkalbeser12

Beim 156da da buna benzer başıma birşey gelmişti. Çok feci yağmurda selektör yapınca ibreler bir anda "0"a düşüyor araba yolda giderken stop ediyordu tekrardan marşa basınca çalışıyordu daha sonra kendi kendine düzeldi sadece bi kere oldu bu olay.
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

eotd

arkadaşlar hepinize teşekkür ederim ... arıza çözüldü, arabanın RPM sensörü arıza yapmış. bu yüzden arabayı 20 dakka ya da daha uzun süre bekletip soğumasına müsade edince yeniden çalışıyormuş. neyse arabayı bostancıya çektirdim. kullandığım servise de haber vermiştim ama beni beklemeden kapatmış. carium Zeki ustayı aradım, sağolsun yemek sofrasından kalktı geldi ve beni tanımamasına rağmen ... Allah razı olsun kendisinden, parçayı değiştirdi ve beni kazandı. süper insan. işine saygılı ve müşterisinin yolda kalmasına razı gelmeyen ustaya şapka çıkartırım. herkese iyi akşamlar ...

alfistahakan

Gecmis olsun.Ayni sorunu yasamis biri olarak.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk ile gönderildi

Hakan
Forever Alfa

Kibitzer

Geçmiş olsun, Zeki Usta candır  :yukari-ok:
2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT

Alfadanadam

Zeki abiyi gerçek abim gibi severim. İnsanlığı yeter.

Tapatalk


ozkan1983


tolga_ozhan


dragut

Geçmiş olsun, sorunu hemen çözmenize sevindim.
"Alfa sevgisi"

nanotechmilas

geçmiş olsun arkadaşım....

böyle bir sorun bnmde başıma gelmişti ama bnmki biraz farklıydı yolda giderken birken kesinti olup aniden devir sıfıra düşüyor ara ara stop ediyordu... bunların hepsi arabaı biraz zorlayınca dahada oluyordu...

elimde fiatecu scan programı var hemen bağladım terslik varmı diye bi baktım akü voltajı 12.0 gaza basıyorum 12,5 13,1 dedim aküyü yedik... neyse dışardan voltmetre bağladık 14,2 gösteriyor... biryerde bir yanlışlık vardı.. kabloları kontrol ederkne farkettim beynin üzerindeki şase kablosunun civatası yerinde yok ve kablo boşta... hemen bir somun taktım... sonuç 10 numara...

bu arada aklıma geldi yabancı bir forumda gördüm adamın biri bobinlerin takılı olduğu kütükten ve beyinden gelen şase kablolarını 10luk kabloyla direk akünün nötürüne bağlamış ama güzel bir bağlantı sistemi kullanmış... ilerki günlerde bende yapmıyı düşünüyorum...