Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 içi muz tipi silecek mi yoksa yaylı silecek mi?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fuluso

Selamlar, aracımın silecekleri ömrünü tamamen doldurdu. Geçen sene lastikler çok kötüydü aliexpressten sadece lastik almıştım performansı da gayet güzeldi ama artık lastiğin bağlı olduğu demirde de bozunmalar, eğilmeler başladı. Aracı aldığımdan beri (2014) muz tipi silecek vardı üzerinde. Bu aralar yeni silecek bakmaya başladım ve karşıma 2 durum çıktı. Çirkin ama daha iyi olduğu söylenen telli silecekler ve şık ama performansı daha zayıf denen muz tipler.

Şu anda Bosch Eco(telli 28-35 tl arası) ve Aeroeco(muz 35-50 tl arası) arasında kararsızım.

Sizce hangi tip silecek almalıyım? Bizim aracın orjinalinde hangi tip silecek kullanılıyor. Bugüne kadar ben hep Bosch kullandım, sizlerin marka tavsiyesi ne olur?

octinum

Tipinden dolayı önemli bir performans farkı olacağını sanmıyorum ben. Orijinal/Bosch "telli" ile ucuz/dandik "muz tipi" arasındaki farktır bence o.

Şu aşağıdakini kullandığım üçüncü arabam oldu son 7 yıldır:
You are not allowed to view links. Register or Login

Arada bir kere, bunu bulamayıp yola gideceğim diye parçacıdan Bosch normal aldım Vectra'ya, onda da pişman olup bir sonraki sene şak değiştirdim. :) Vectra gitti, şimdi Alfada da Citroen'de de bunlardan var.

umutqx

166 V6 TB

Theillest

Bosch aerotwin derim bende Çanakkale den almıştık 1 sene oldu hala durumu iyi ses fln yapmıyor çalışınca.

Xperia Z3 cihazımdan gönderildi


DcD-Semih

You are not allowed to view links. Register or Login

Şu silecek takımından her 156'ma aldım, fiyatı bir tık fazla olabilir ama hem üzerinde Alfa Romeo yazması güzel hissettiriyor hem de spoilerı olması fabrikasyon duruşu sayesinde bence çok daha güzel görünüyor. Fiyattaki farkı da 6 ay da bir süpürge lastiklerini değiştirerek kapatırsınız.
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Şu silecek takımından her 156'ma aldım, fiyatı bir tık fazla olabilir ama hem üzerinde Alfa Romeo yazması güzel hissettiriyor hem de spoilerı olması fabrikasyon duruşu sayesinde bence çok daha güzel görünüyor. Fiyattaki farkı da 6 ay da bir süpürge lastiklerini değiştirerek kapatırsınız.

Aha o orijinal de güzelmiş.  :arkadasim: :kahve:

kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Şu silecek takımından her 156'ma aldım, fiyatı bir tık fazla olabilir ama hem üzerinde Alfa Romeo yazması güzel hissettiriyor hem de spoilerı olması fabrikasyon duruşu sayesinde bence çok daha güzel görünüyor. Fiyattaki farkı da 6 ay da bir süpürge lastiklerini değiştirerek kapatırsınız.

O Alfa Romeo yazısına bende tav oluyorum. Çok çok ufak ama çok hoşuma giden bir ayrıntı. Bende orjinalciyim silecek konusunda. Genelde nisan gibi uyduruk bisey takıyorum ki yazın orjinal olan kavrulmasın diye. Yağmurlar başladımı orjinale dönüyorum.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 - Jarama Mk2 147
34 KT 159 - Grigio Titanio 159 Sw 2.4

TRSemih

156'da silecek değişimini sadece lastikleri değiştirerek yapıyorum. Hem muz silecek yakışmıyor hem de "alfa romeo" yazısı ve şoför tarafı rüzgarlığı şık duran iki güzel ayrıntı.

Değişimi şu şekilde yapabilirsin;

*Muz silecek alıp, uç kısımlarındaki plastikleri pense ile kırarak çıkarıyorsun. Sonrasında lastiklerini çekip alıyorsun. Kalan enkazı çöpe atabilirsin.

*Orijinal sileceklerin lastiğini çıkarıp, lastiğin düzgün durmasını sağlayan 2 ince teli yeni lastiğe geçirip takıyorsun.

Bu kadar :)
GT Q2 Blackline '08 1.9 JTDM (2026-...)
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-2026)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

TRSemih

* silecek iskeleti ömrünü tamamlamışsa eğer (ki kolay kolay bir şey olmaz, en fazla rengi atar oda boyanır), bir takım orijinal alıp, değişim zamanı geldikçe de yukarıda yazdığım şekilde değiştirerek devam edin derim.
GT Q2 Blackline '08 1.9 JTDM (2026-...)
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-2026)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

fuluso

Yorumlarınız için çok teşekkürler, bahsettiğiniz orijinal silecek gerçekten güzelmiş ancak bi yerden sonra bütçeyi de düşünmek gerekiyor.  :D Aracı kullanma sıklığımı ve stilimi de düşününce Bosch Aeroeco da karar kıldım. Bu aksam da siparişi geçiyorum. Gelince artık performansı da buradan paylaşırım. Teşekkürler hepinize

octinum

Ben yeni Aerotwin'lerimi daha yeni takıyorum -araba kızakta. :(
Bunlar eskiyince orijinali alacağım ya. Görüntü o kadar farklıydı demek. Hiç dikkatimi çekmemiş.