Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo 156 ve bazı sorunlar

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Tdimk6

Herkese merhabalar. Çok güzel bilgilendirici ve samimi bir ortam olan alfistiturkey in bütün değerli üyelerine kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim. 2004 model bir 156 aldım.İlk Alfam. Çok farklı çok keyifli bir araç ilk andan itibaren bariz hissettiriyor kendini. Doğal olarak yaş itibariyle problemleri mevcut. Ön takımda aşırı gacırtı sesi vs. Rotçuma baktırdım bir liste çıkardı, komple salıncaklar, viraj demir lastikleri falan. Mümkün olan kısa sürede halletmeye çalışacağım inşallah. Bazen ilk marşta boşa dönme durumu vardı, dün 8 9 kere marş yapıp çalışmayınca, doğru elektrikçiye gittim, marş motoru söküldü revize edildi. Şuan gayet iyi ve sorunsuz. Bunların hepsi çözülebilir durumlar bence. Fakat az önce 4 saatlik bir uzun yol yaptım varacağım yere yakın bir ses farkettim.
Direksiyonu çevirince sağ ve sol farketmeksizin nasıl tarif etsem "vaaannnn" diye ses geliyordu bariz hissediliyor duyuluyordu. Sağ öndeki yolcumda hatta " sen çevirince ben altımda baya titreşim hissediyorum" dedi. Vardığımda ilk iş kaputu açtım direksiyonu çevirttirdim, ses bariz şekilde direksiyon hidrolik kutusunun oradan geliyordu. Seviyesi Max sorun yok kontrol ettim. 30 dk sonra aracı çalıştırıp tekrar baktım hiç en ufak ses yok sanki birden düzelmiş. Bu sesi duyduğumdan beri aracı kullanırken direksiyon hissinde vs en ufak bir değişiklik yoktu. Sadece dönüşlerde, hani AVM otoparklarında lastikler gacırtı yapar ya aynı onun gibi ve ayrıca bahsettiğim "vaaannnn" sesi vardı. Kaputu açtığımda o sesin hidrolik kutusunun oradan geldiğinden yüzde 100 eminim. Daha önce böyle bir durumla karşılaştınızmı ? Forumda Arama yaptım fakat bir sonuca ulaşamadım. Kafama takıldı açıkçası. Biraz uzun oldu şimdiden herkese çok teşekkür ederim.

taackr

You are not allowed to view links. Register or Login
Herkese merhabalar. Çok güzel bilgilendirici ve samimi bir ortam olan alfistiturkey in bütün değerli üyelerine kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim. 2004 model bir 156 aldım.İlk Alfam. Çok farklı çok keyifli bir araç ilk andan itibaren bariz hissettiriyor kendini. Doğal olarak yaş itibariyle problemleri mevcut. Ön takımda aşırı gacırtı sesi vs. Rotçuma baktırdım bir liste çıkardı, komple salıncaklar, viraj demir lastikleri falan. Mümkün olan kısa sürede halletmeye çalışacağım inşallah. Bazen ilk marşta boşa dönme durumu vardı, dün 8 9 kere marş yapıp çalışmayınca, doğru elektrikçiye gittim, marş motoru söküldü revize edildi. Şuan gayet iyi ve sorunsuz. Bunların hepsi çözülebilir durumlar bence. Fakat az önce 4 saatlik bir uzun yol yaptım varacağım yere yakın bir ses farkettim.
Direksiyonu çevirince sağ ve sol farketmeksizin nasıl tarif etsem "vaaannnn" diye ses geliyordu bariz hissediliyor duyuluyordu. Sağ öndeki yolcumda hatta " sen çevirince ben altımda baya titreşim hissediyorum" dedi. Vardığımda ilk iş kaputu açtım direksiyonu çevirttirdim, ses bariz şekilde direksiyon hidrolik kutusunun oradan geliyordu. Seviyesi Max sorun yok kontrol ettim. 30 dk sonra aracı çalıştırıp tekrar baktım hiç en ufak ses yok sanki birden düzelmiş. Bu sesi duyduğumdan beri aracı kullanırken direksiyon hissinde vs en ufak bir değişiklik yoktu. Sadece dönüşlerde, hani AVM otoparklarında lastikler gacırtı yapar ya aynı onun gibi ve ayrıca bahsettiğim "vaaannnn" sesi vardı. Kaputu açtığımda o sesin hidrolik kutusunun oradan geldiğinden yüzde 100 eminim. Daha önce böyle bir durumla karşılaştınızmı ? Forumda Arama yaptım fakat bir sonuca ulaşamadım. Kafama takıldı açıkçası. Biraz uzun oldu şimdiden herkese çok teşekkür ederim.
Bendede benzer bir ses var ama sizinki ile gürültü seviyesi aynı mı bilemiyorum sanki elektrikli bir aksam vızırdıyor gibi bir ses var aracı 2021in ramazanında satın aldık o zamandan beri ses var diye hatırlıyorum hiç sorun yaşamadım tabii baktırmakta fayda var

23117RA68G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

AR32104

Tdimk6

Merhaba, hidrolik yağını değiştirdim hem ses kesildi, hem direksiyon hissiyatı değişti. Sanırım benden önceki sahibi ve gittiği ustalar servisler hiç bakım göstermemiş adeta çamur çıktı.

taackr

#3
Efendim merhaba yeniden bu defa bizden kaynaklı bir sorun var

Dün saat 18.00 civarlarında ben denizdeyken anahatarı babama bırakmıştım o da kaybetmiş ne yazık ki

çilingir çağırdık arkadaş 4 farklı cihazla bağlanmaya çalıştı ama başaramadı

deneyimleyeniniz varsa çözümü nasıl buldu neler yapılabilir cevaplarınız çok kıymetli teşekkürler

AR32104

DcD-Semih

Geçmiş olsun öncelikle, examiner dışında bir cihazla 156'nın anahtar işini halletmek çok zor, examiner olsa dahi kod kartının haricinde kodlama erişimi için pine de ihtiyacınız var. Yetkili servisler fabrika ile iletişime geçip pini alabiliyor ancak uğraşmaları gerek. Examiner kullanan özel servis dahi neredeyse kalmadı artık. Bu işlem bu arada anahtarın kumandası için geçerli, yani yedek anahtarınız var ise anahtar üretilip immobilizer çipi kopyalamak kolay zaten, orjinal kumanda alıp kapıları ve bagajı açmak için bu kodlama işlemine ihtiyacınız var mekanik anahtar için bu aşamaların bir önemi yok.

Bu işlemlerle uğraşmak zor gelirse ikinci seçenek iyi bir elektrikçiye kumanda modülü taktırabilirsiniz. Bu durumda orjinal kumandanıza elveda demeniz gerekecek tamamen. Kumanda modülüne bagaj kapağından tetik alıp bagaj açmayı da aktif etmek mümkün. Modülün yanında kumanda gelir genelde zaten ancak bulabilirseniz yan sanayi Giulietta kumandası bulup modüle tanıyabilirsiniz, en azından orjinale yakın gibi olur. Gelen modüldeki kumandaya bir Alfa arması yapıştırıp devam da edebilirsiniz seçenek çok bu şkeilde.

İşiniz en çok şuan hiç anahtarınız yoksa zorlaşacaktır. Orjinal kod kartı edşnmeniz gerekli, mekanik kod ile anahtar bastırıp araca girebilirsiniz, iyi bir anahtarcı immobilizerı okutup klonlar ve anlattığım işlemleri ona göre devam ettirirsiniz.

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

taackr

You are not allowed to view links. Register or Login
Geçmiş olsun öncelikle, examiner dışında bir cihazla 156'nın anahtar işini halletmek çok zor, examiner olsa dahi kod kartının haricinde kodlama erişimi için pine de ihtiyacınız var. Yetkili servisler fabrika ile iletişime geçip pini alabiliyor ancak uğraşmaları gerek. Examiner kullanan özel servis dahi neredeyse kalmadı artık. Bu işlem bu arada anahtarın kumandası için geçerli, yani yedek anahtarınız var ise anahtar üretilip immobilizer çipi kopyalamak kolay zaten, orjinal kumanda alıp kapıları ve bagajı açmak için bu kodlama işlemine ihtiyacınız var mekanik anahtar için bu aşamaların bir önemi yok.

Bu işlemlerle uğraşmak zor gelirse ikinci seçenek iyi bir elektrikçiye kumanda modülü taktırabilirsiniz. Bu durumda orjinal kumandanıza elveda demeniz gerekecek tamamen. Kumanda modülüne bagaj kapağından tetik alıp bagaj açmayı da aktif etmek mümkün. Modülün yanında kumanda gelir genelde zaten ancak bulabilirseniz yan sanayi Giulietta kumandası bulup modüle tanıyabilirsiniz, en azından orjinale yakın gibi olur. Gelen modüldeki kumandaya bir Alfa arması yapıştırıp devam da edebilirsiniz seçenek çok bu şkeilde.

İşiniz en çok şuan hiç anahtarınız yoksa zorlaşacaktır. Orjinal kod kartı edşnmeniz gerekli, mekanik kod ile anahtar bastırıp araca girebilirsiniz, iyi bir anahtarcı immobilizerı okutup klonlar ve anlattığım işlemleri ona göre devam ettirirsiniz.

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
değerli bilgilerin için çok teşekkür ederim

bu examiner denen kilit sistem şeysi nasıl olduda bu kadar nadir oldu başka markalarda veya en azından başka hiçbir modelde yok mu

23117RA68G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

AR32104

DcD-Semih

Şöyle ki examiner dediğimiz şey aslında multiecuscan gibi bir yazılıma sahip harici bir bilgisayar. Obd veya 3 pin soketten bağlantı yapıp arıza kodu, kodlama, arıza tespiti gibi işlemlere yarıyor sadece anahtar kodlamak için değil yani. Launch, Smart Tool gibi becerikli programlar türedikce examinerın modası geçti diyebiliriz. Sizin işleminizde bir kod kartı pin ve examiner üçlüsü olsa sorunsuz hallolur ama examiner kesin şart değil tabiki sadece işleri kolaylaştırıyor.

Bir çok araçta gövde kontrol modülüne dahili bir çip ile bu anahtar merkezi kilit sistemi yönetilirken mk2 156'da pandizotun altında bulunan harici bir modül kumanda işi ile ilgileniyor. Bu yüzden biraz daha işler zorlaşıyor zaten.

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

taackr

You are not allowed to view links. Register or Login
Şöyle ki examiner dediğimiz şey aslında multiecuscan gibi bir yazılıma sahip harici bir bilgisayar. Obd veya 3 pin soketten bağlantı yapıp arıza kodu, kodlama, arıza tespiti gibi işlemlere yarıyor sadece anahtar kodlamak için değil yani. Launch, Smart Tool gibi becerikli programlar türedikce examinerın modası geçti diyebiliriz. Sizin işleminizde bir kod kartı pin ve examiner üçlüsü olsa sorunsuz hallolur ama examiner kesin şart değil tabiki sadece işleri kolaylaştırıyor.

Bir çok araçta gövde kontrol modülüne dahili bir çip ile bu anahtar merkezi kilit sistemi yönetilirken mk2 156'da pandizotun altında bulunan harici bir modül kumanda işi ile ilgileniyor. Bu yüzden biraz daha işler zorlaşıyor zaten.

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
anladım çok teşekkür ederim bilgileriniz benim için çok kıymetli

23117RA68G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

AR32104

taackr

Durum Güncellemesi

görünen en basit ve uygun fiyatlı çözümü yaptık bir elektrikçide motor beyninden immobilizer iptalini gerçekleştirdik ama şöyle bir husus var

yeniden aktif etmemiz için yeni bir beyin,immobilizer beyni ve onun anahtarını almamız gerektiğini söyledi

gerçekten öyle mi yapılır motor beynini değişime kadar gider mi

23117RA68G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

AR32104

octinum

İmmo iptalini yapmadan önce flash ve rom'u kopyalarsa gerekmemesi lazım sanki. Tam nasıl yaptı? Kendi immobilizer'ınız arabada duruyor, sadece konnektörü mü ayırdı?

taackr

You are not allowed to view links. Register or Login
İmmo iptalini yapmadan önce flash ve rom'u kopyalarsa gerekmemesi lazım sanki. Tam nasıl yaptı? Kendi immobilizer'ınız arabada duruyor, sadece konnektörü mü ayırdı?
hem immobilizer modülünü hemde aracımın kendi motor kontrol ünitesini söküp gittim mecburen çünkü hem aracın kaldığı otopark inanılmaz dardı hemde çekici çok pahalıya latlardı

galiba benim motor beyninin verisini kopyalamadı arkadaş çünkü arabam epey bi sirkeliyor

anahtar kaybından önce böyle değildi



23117RA68G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

AR32104

octinum

Nasıl bir yöntem kullandı bilmiyorum ama yeniden aktif etmek için tek gereken şey ECU'daki yazılımın iki bileşeni olmalı, yeni beyin-immo-anahtar gerekmemeli. Yazılımla yapılan bir müdahale bu, yazılımla geri dönebiliyor olmalıydı. :(

taackr

You are not allowed to view links. Register or Login
Nasıl bir yöntem kullandı bilmiyorum ama yeniden aktif etmek için tek gereken şey ECU'daki yazılımın iki bileşeni olmalı, yeni beyin-immo-anahtar gerekmemeli. Yazılımla yapılan bir müdahale bu, yazılımla geri dönebiliyor olmalıydı. :(
ustaya sormakta fayda var gibi görünüyor

23117RA68G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

AR32104

Tdimk6

Bir güncelleme yapayım.
Araçta ön alt-üst salıncaklar, ön viraj demir lastikleri, debriyaj alt-üst merkezler baskı balata seti, külbütör kapak contası, komple antifriz değişimi ve genleşme kabı değişimi, klima kompresörü değişimi, triger seti değişimi, v kayışı kopardık malesef oda değişti. İlaveten ön fren hortumlarını değiştirdim. Arka tarafta ise, sol arka denge kolu ve ortaya bağlanan büyük vidası eğikmiş onlar halloldu, araç rota gitti bütün bu işlemlerden sonra, rotcu ''abi senin amortisörde eğiklik var'' demişti. Aracı yapan ustam amortisörde bişey göremediğini belirtmişti. Şuan sol arka teker hafif çapraz, içe doğru dönük gibi. Sağ taraf daha düzgün duruyor.
Bence arka denge kolunun ortaya bağlanan kısmının gevşetilip, rot ayarının öyle yapılması lazım diye düşünüyorum. Sizlerin de yorumlarını beklerim.
Onun haricinde araç muazzam büyük keyif alıyorum kullanmaktan yola gitmekten.