Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Bujilerde yağlanma  (Okunma sayısı 315 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanv

  • Ziyaretçi
Bujilerde yağlanma
« : 22 Ocak 2007, 23:30:31 »
Geçenlerde bujileri temizleyim diye oturduğum yerdeki oto elektrikçisine gidip bujileri söktürdüm 2 tanesinde yağlanma vardı?
   Elektrikçi amca bunlar görev yapmıyor dedi! Araba tekler dedi!
   Ama arabada hiçbir tekleme yok kendiside şaşırdı bu işe zaten
   Benim sorum bujiler neden yağlanır?
   Zararı varmıdır ve çözüm yolu nedir?

Hakan VARAL
156 1.6 TS
1998 Beyaz
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2007, 21:56:43 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Bujilerde yağlanma
« #1 : 22 Ocak 2007, 23:42:16 »
Hakan bey her ihtimale karşı bir kompresyon ölçümü yaptırmanızı tavsiye ederim.
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2007, 23:42:16 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Bujilerde yağlanma
« #2 : 23 Ocak 2007, 10:51:57 »
bujilerde yağlanma subablardan silindirlere yağ kaçağından yada pistonlar üzerindeki segmanları aşınmış olmasındanolabilir..ilki kolay ve daha az masraflıdır.ikincisi ise motorun inmesi anlamına gelir ve daha masraflıdır.her iki durumdada araçta yağ eksilmesi,çekiş düşüklüğü ,egzostan tam gaz yaptığınızda mavi duman atması gibi belirtilerin olması gerekir.
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2007, 10:51:57 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hakanv

  • Ziyaretçi
Bujilerde yağlanma
« #3 : 23 Ocak 2007, 18:38:51 »
Halil abi
Araçta yağ eksiltme yok mavi duman olayıda yok ve çekiştende düşmüyor
   Büyük ihtimalle bujilerin bulunduğu (dışı) hazne yağlanmıştı zannetedrsem jpntadan kaçırmış oradanda bujinin vidalarından içeri girme ihtimali var mı?
    Bülent abi kompresyon ölçümü hakkında biraz daha bilgi verebilecen mi? Servis dışında başka yerlerde ölçtürülebilir mi?

Hakan VARAL
156 TS 1.6
1998 Beyaz
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2007, 18:38:51 Gönderen: hakanv »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Bujilerde yağlanma
« #4 : 23 Ocak 2007, 19:08:53 »
Hakan, Bülent Bey ile Halil Bey'in dediği gibi silindir yağ kaçağından olabilir. Veya bir dergide okumuştum, ilgili silindirde ateşleme sorunu varsa da yağlanma olabiliyor.
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2007, 19:08:53 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Bujilerde yağlanma
« #5 : 23 Ocak 2007, 20:40:38 »
bujinin dış kısmından içeri yağ kaçağı olması çok çok düşük bi ihtimaldir.eğer oradan yağ kaçağı olursa toz toprak su herşey kaçar silindirlerin içine.yukarıda saydığım nedenlerin belki başlangıcı olabilir.bundan sonra aracın yağını daha sık aralıklarla kontrol edin.kompresyon ölçümünü dışardada yaptırabilirsiniz.
ayrıca sabahları ilk çalıştırmada eksozu kontrol edin.mavi duman atıp atmadığına.
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2007, 20:40:38 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Bujilerde yağlanma
« #6 : 23 Ocak 2007, 21:11:32 »
Kısa mesafe kullanımı ve motorun tam ısınmadan tekrar stop edilmesi de bujilerin yağlanmasına sebep olur.
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2007, 21:11:32 Gönderen: agucba »

///////////////

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Bujilerde yağlanma
« #7 : 23 Ocak 2007, 21:56:43 »
quote:

Hakan, Bülent Bey ile Halil Bey'in dediği gibi silindir yağ kaçağından olabilir. Veya bir dergide okumuştum, ilgili silindirde ateşleme sorunu varsa da yağlanma olabiliyor.



Evet sebeplerden birisi bu olabilir.
Kompresyon ölçümünün amacı özellikle segmanlarda oluşan aşınmalardan dolayı yanma odasının basıncında düşme olup olmadığına bakmaktır. İşi bilen herhangi bir yerde baktırabilirsin.

Olayı kısaca anlatayım: En üstteki plastik-bazı modellerde metalkapak sökülür. Onun altında bujilerin ateşleme bobinlerinin olduğu metalparça sökülerek bujiler ile elektrik sisteminin bağlantısı kesilir. Silindir başına birer buji sökülür. Sırasıyla her silindir için, sökülen bujinin yuvasına manometre (basınç ölçer) takılır ve marşa basılır. Zaten bir iki volan tutundan sonra silindir iç basıncı olabileceği en yüksek basınca ulaşır. Bu basınç manometreden okunur ve miktara göre yorum yapılır. Eğer bu ölçümlerde bir silindir diğerlerinden düşük değer veriyorsa muhtemelen o silindirin piston segmanları aşınmış ya da zarar görmüş demektir. Ancak bu kompresyon kaybı sadece segmanlardan dolayı oluşmaz. Bir diğer sebep ise kurum gibi sebeplerden dolayı yuvasına tam oturmadığı için kaçıran sübaplardır.
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2007, 21:56:43 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı