Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Giulietta Start&Stop Sorunu

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kuheylan35

Servisin söylediğine göre sıkıntının kaynağı yağ basınç selenoidi/müşürü/sensörü (hangisini söyledi tam hatırlamıyorum, belki hepsi aynı şey) arızası. Bu sebepten dolayı motor arıza lambası yanıyor, sistemin kendini koruması neticesinde DNA modları çalışmıyor ve start-stop sistem tarafından devamlı devre dışı bırakılıyor.
Çarşamba yada perşembe haber gelir, malzeme değişti sıkıntı giderildi diye eğer farklı bir bilgi gelirse paylaşırım. Şimdilik bu kadar ama Kocaeli İstanbul arası biraz yorucu oldu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

furkan_topay

Geçmiş olsun umarım kısa sürede hallolur. Teşekkürler.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfa Romeo 147       2007 1.6TS  Blackline
Alfa Romeo 147       2008 1.6TS  Collezione
Alfa Romeo Giulietta 2011 1.4MA Distinctive SP2
Alfa Romeo Giulietta 2011 1.4MA Distinctive SP2
Alfa Romeo Giulietta 2011 1.4MA Distinctive
Alfa Romeo 147       2008 1.6TS  Distinctive
Alfa Romeo 147       2006 1.6TS  Blackline

kuheylan35

23.07 de teslim aldık jülyetimizi iki gündürde geziyoruz herhangi bir sıkıntı kalmamış. DNA ve Start-stop normal çalışıyor. Herkese kazasız belasız sürüşler.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Foxy

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu sadece start stop arızası değil. Start-stop'u da etkileyen başka bir arıza. Ne olduğunu bilmiyorum ama motor ile ilgili gözüküyor, belki şarj sisteminde problem vardır.
Merhaba, bu sorun bugün bendede oldu, kullanmaya devam ettim sonra bir yerde park ettim, iki dakika sonra tekrar çalıştırdım aracı arıza uyarısı sönmüş herşey normal çalışıyordu, bende biraz kafaya taktım. Parça değişiminden sonra tekrarladımı sizde


Kibitzer

You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba, bu sorun bugün bendede oldu, kullanmaya devam ettim sonra bir yerde park ettim, iki dakika sonra tekrar çalıştırdım aracı arıza uyarısı sönmüş herşey normal çalışıyordu, bende biraz kafaya taktım. Parça değişiminden sonra tekrarladımı sizde
Bende böyle bir hata olmadı.  Yorum yapmıştım sadece.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT

Foxy

Farkında olmadan yanlış yazmışım, pardon

kuheylan35

You are not allowed to view links. Register or Login
Farkında olmadan yanlış yazmışım, pardon
Evet sorun tekrarlamıştı. Tam net hatırlayamamakta birlikte "İlk değişimde sadece bir müşir değişimi ile kurtarmayı denedik,  ikincisinde yağ basıncı ile ilgili tüm parçalar değişti " gibi bir cümle kullanılmıştı. İkinci arızadan sonra tekrarlamadı. Ama bende kontak kapatıp açtıktan sonra arıza devam ediyordu. Lamba söndüğüne denk gelmedim hatta servisteki işgüzarın yüzünden motor arıza lambası yanık şekilde İstanbul'a (90km) gittim. İkame araç alamadım. Sıkıntılar, sıkıntılar. Alfa Romeo ya şikayetimi de bildirdim ama netice olmadı. Zaten şu an Alfa Romeo kullanıcısı da değilim. Kafam rahat.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

ArinFırat

Konuyu hortlatayım..yeni aldığım 2011 model giuliettanın üzerinde, 2011 yılından kalma 6 yıllık akü vardı ve dolayısıyla miyadını tamamlamak üzere olduğu için marş basmadan yana sıkıntı yoktu lakin start stop çalışmıyordu..İnci akü nün start stop özellikli aküsü ile yeniledim ancak SS çalışmamaya devam ediyor..çalışıyor olsa dahi kullanmayı sevmediğim bir özellik ancak çalışmaması psikolojik olarak huzursuz ediyor beni..
*Examiner'e bağladık hata kodları vs silindi ancak yine bir sonuç alamadık.
*SS çalışma prensibi olarak debriyaj müşürü ile ortak çalışıyor,,debriyaj müşürü sağlam çünkü hız sabitleme çalışıyor.. (fren olabilir mi? )
*sigorta atmış olsa veya SS ile ilgili sorun olmuş olsa ekranda uyarı ikaz lambası vb hata-sorun bildirimi verir..
* orjinal akü 63 Ah 450A yeni aldığım akü 60Ah 560 A
forumlardan biraz araştırdım, 80-100 km gidin sonra devreye girer diyen var..1 hafta 10 gün kullanın tam kapasite şarj olmalı diyen var, bir fiat çalışanı bu olmaz 68 Ah alman lazım dedi..aşağıda eski ve yeni aküye ait görseller var..daha önce bu sorunu yaşamış ve çözmüş arkadaşlar var ise yardımcı olursa sevinirim

ArinFırat

eski ve yeni aküye ait resimler[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img][IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

SM-C9000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


admin

Şöyle bir konu vardı;

You are not allowed to view links. Register or Login
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
Şöyle bir konu vardı;

You are not allowed to view links. Register or Login
teeşkkürler...inceledim konuyu,,sanırım sorunun çözümüne ucuzdan başlayıp fren müşürüne baktıracam :)

ealprsln

You are not allowed to view links. Register or Login fren müşürü ile alakası yok, sistemi kontrol eden debriyajın altındaki müşür.EFB değil de AGM akü alsaydın sanırım sıkıntın çözülmüş olurdu...
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login fren müşürü ile alakası yok, sistemi kontrol eden debriyajın altındaki müşür.EFB değil de AGM akü alsaydın sanırım sıkıntın çözülmüş olurdu...
Debriyaj müşüründe sorun yok..şuan müşteri hizmetleri ile irtibat halindeyim..geri alacaklarını bilsem, AGM yi denerdim veya 72 A alırdım.

SM-C9000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

farukakgun

EFB veya AGM akünün ne farkları var acaba ?

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
EFB veya AGM akünün ne farkları var acaba ?
AGM daha  güçlü diye mi You are not allowed to view links. Register or Login önerdi acaba? çünkü şimdiye kadar giulietta ile ilgili özellikle şu akü olmalı,bu özellikte akü olmalı diye bir teknik öneri veya tembih duymadım..bu arada bir soru daha sormuş olayım; akünün yuvasına 72A akü uyumlu mu? deneyen veya takan var mı?

Ormanci

İlk değiştirdiğim akü AGM idi, Bosch'tan gelen bi vatandaş aldırmıştı. Son aldığım aküyü yanlış hatırlamıyorsam İnci Exide EFB aldım, kaçlık aldım onu hatırlayamadım yalnız şimdi.

Sonradan keşfettim ki AGM aslında daha ziyade elektrikli, hybrid, yeniden kazanım yapabilen araçlarda kullanılması daha uygun gibi.

Bizimkilerde EFB kullanılması yeterli görünüyor. İnci ve Mutlu Akü sayfalarında zaten Giulietta'lar için direkt olarak EFB öneriyor. Sayfalarına bakabilirsiniz.

Anladığım kadarıyla bunun haricinde "o daha iyi, bu daha şöyle" tarzı bir durumu yok gibi.

Bununla birlikte, mesela mutlu akü 63Ah verirken, inci 72Ah değerli akü tavsiye etmiş. Ancak hepsi EFB çıkıyor.

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
İlk değiştirdiğim akü AGM idi, Bosch'tan gelen bi vatandaş aldırmıştı. Son aldığım aküyü yanlış hatırlamıyorsam İnci Exide EFB aldım, kaçlık aldım onu hatırlayamadım yalnız şimdi.

Sonradan keşfettim ki AGM aslında daha ziyade elektrikli, hybrid, yeniden kazanım yapabilen araçlarda kullanılması daha uygun gibi.

Bizimkilerde EFB kullanılması yeterli görünüyor. İnci ve Mutlu Akü sayfalarında zaten Giulietta'lar için direkt olarak EFB öneriyor. Sayfalarına bakabilirsiniz.

Anladığım kadarıyla bunun haricinde "o daha iyi, bu daha şöyle" tarzı bir durumu yok gibi.

Bununla birlikte, mesela mutlu akü 63Ah verirken, inci 72Ah değerli akü tavsiye etmiş. Ancak hepsi EFB çıkıyor.
aynen sitesinde 72 A uygunluk gösteriyor.benim aldığım 60 A.. belkide düşük A aldım diye yetersiz kalmıştır diyecem ama orjinali 63A olduğu için sorun olmaz diye bunu önermişti akücü..aslında fabrika çıkışı orjinal aküsü üzerinde olan ve SS çalışan bir arkadaş resim paylaşırsa iyi olur

SM-C9000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kibitzer

Hafta sonu Ankara'da idim. Kendi aracım İstanbul'da kaldı. Birçok arkadaşın arabasına bindim arkadaşlardan. Start-Stop özelliği olanların hepsinin özelliği çatır çatır çalışıyor. Benim bildiğim Start-Stop'u düzgün çalışan giulietta yok. Yani kırmızı ışıkları vs. boşverin yoğun trafikteki duraklamalarda dahi arkadaşların diğer marka araçlarının motoru anında duruveriyor. Giuliettada bu özellik yok gözüyle bakıyorum ben artık duruma. Eskiden uzun yollardan sonra birkaç gün çalışırdı start-stop. Şimdi hiç yok.
2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT

KAKIRMAN

Zayıf çok zayıf bir ihtimal debriyaj pedalinin dibinde plastik tırnak var onu kontrol ettiniz mi? Uzun kullanımda asinmadan dolayı kopma noktasına geliyor.

Sent from my HTC One max using Tapatalk

The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

agucba

Geçtiğimiz hafta sonu Giulietta'mızın aküsü garantiden değiştirildi. Start&Stop'u çok nadir olarak kullanmakta idim. Ancak yine de yazmam gerek.
Değişim sonrası, daha önce devreye girmekte tereddüt eden, devre aldıktan sonra ancak arabayı stop edip tekrar çalıştırınca çalışmaya başlayan sistem, akü değişimi sonrası tam olması gerektiği gibi çalışmaya başladı.
Normal dur-kalk trafiğinde kullanmıyordum, çünkü trafiğin durma süresi değişken olduğundan duran trafiğin 2 saniye sonra hareket etmesi nedeni ile arabanın stop edip tekrar çalışmasını istemiyordum. Şimdi yine şekilde davranıyorum ancak trafik ışıklarındaki beklemelerde artık devreye alacağım.

///////////////

ArinFırat

2011 benzinli giulietta' m aldığımdan beri sıfır aküye rağmen Start stop u devreye girmiyordu.. az önce motor uyarı ve SS arıza uyarısı aynı anda yandı.OBD bağladım ve hata kodu p0136 gösterdi.. p0136 ise O2 sensörü bank 1 sensör 2 arızasıymış..hata kodunu silmemle birlikte hem motor ikaz ışığı hemde start stop arıza ışığı söndü..ancak SS yine her zamanki gibi devre dışı..sormak istediğim şu ; bank 1 sensör 2 nedir? acaba SS çalışmamasının sebebi bu mu ?

SM-C9000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


inflexible85

Merhaba arkadaşlar. 2011 Giu da start stop sorunsuz çalışıyordu aslında halen çalışıyor arıza işareti, ters işaretlenme falan yok, ben durunca duruyor devreye hemen giriyor ama araç dururken herhangi bir müdahale yapmadan, klima vs. de açık değil, araç çalışıyor yani 50 saniyelik ışıkta 30. saniyede araba çalışıyor. erken çalışmasının sebepleri ne olabilir? teşekkür ederim.

Gouki

You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba arkadaşlar. 2011 Giu da start stop sorunsuz çalışıyordu aslında halen çalışıyor arıza işareti, ters işaretlenme falan yok, ben durunca duruyor devreye hemen giriyor ama araç dururken herhangi bir müdahale yapmadan, klima vs. de açık değil, araç çalışıyor yani 50 saniyelik ışıkta 30. saniyede araba çalışıyor. erken çalışmasının sebepleri ne olabilir? teşekkür ederim.

Akünüz olabilir.

repla

Benim aracımda da start-stop hiç çalışmıyordu. Fakat sizin dediğiniz gibi bir uyarı yoktu.

Akü değiştikten sonra sorun ortadan kalkmıştı.
verba volant scripta manent

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba arkadaşlar. 2011 Giu da start stop sorunsuz çalışıyordu aslında halen çalışıyor arıza işareti, ters işaretlenme falan yok, ben durunca duruyor devreye hemen giriyor ama araç dururken herhangi bir müdahale yapmadan, klima vs. de açık değil, araç çalışıyor yani 50 saniyelik ışıkta 30. saniyede araba çalışıyor. erken çalışmasının sebepleri ne olabilir? teşekkür ederim.
bahsettiğiniz bu durum arıza falan değil.aracınızın Start Stop'u sorunsuz çalışıyor..kutup başındaki IBS sensörü( intelligent battery sensor-akıllı akü sensörü) muhtemelen o an ki voltaj, akım,dış ortam ve su sıcaklığı vb çeşitli algoritmaları değerlendirerek Start Stop özelliğini çalıştırıyor.

SM-C9000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi