Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Giulietta Süspansiyon

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

csumer

Haha :) Yok kardeşim önce Giulietta'yı sattıktan sonra Polo GTI, sonrasında Mercedes A200 AMG alarak kurtuldum o odunumsu histen :) Konuyla ilgili zamanında çok araştırdım, edindiğim bilgi şu. Tam hatırlayamadım ama ya 2012 ya 2013 modellerle birlikte süspansiyon değiştirilmiş, daha yumuşak olmuş. Model yılı yükseltmen lazım yani :)
Cimbom Başı Dik Yürür..

kWo

Hadi ya  :duvar:, yani o hissiyatı biliyorsun, tümsekli kasisli yola girmek istemiyorum o derece bam güm sesler geliyor, hani alt takımlarda filan sorun olsa, baktırdım almadan tertemiz görünüyor. bi kaç sene kendisiyle birlikteyiz alışcaz artık  :D

ysbilgin

Selamlar, bu konuyu hortlatayım.
1 yıldır 2013 Giulietta 1.4 TCT kullanıyorum, aldığımda 60.000'deydi, hem motor-mekanik anlamda ciddi harcama yaptım, hem de ön salıncak ve z-rot'ları değiştirdim. şu an 77.000'deyiz ve keyifle biniyorum, bir süre daha binmeyi düşünüyorum açıkçası.

Ancak süspansiyonlardan konfor anlamında memnun değilim. Konuda bazı arkadaşların söylediği gibi aşırı bam-güm durumu yok, özellikle salıncakları değiştirdikten sonra kasislerden bile çok sessiz geçebiliyorum, ancak bozuk yollarda, ya da yolda ansızın karşıma çıkan bozukluklarda acayip sallanıyor araba. Yani hem konforsuz hem de salınım çok fazla. Bu durum sürüş keyfini de azaltıyor.

Ne yaparsam daha rijit hale getirebilirim? Yani derdim fluence gibi olması değil, daha rijit-tok olması, ve şasinin salınım yapmaması.

You are not allowed to view links. Register or Login'in konusunda B8 ile birlikte HR yayların çok iyi geldiğini okumuştum sanırım, güncel görüşler bu yönde midir? B6 alsam orijinal yaylarla kullanabilir miyim? Eşim de kullandığı için çok alçaltmak istemiyorum açıkçası, yoksa direk yaya geçerdim. Ama yine de bir şans verebilirim.
Bunların dışında hangi parçaları yenilemek faydalı olur? Örneğin powerflex burçlar işe yarar mı?

Fikirlerinizi bekliyorum, selamlar.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

vtec_2

2014 dizel giuliettam vardi. Amortisorlerin bu sertliginden lastik yanaklarini 50 yada 55 e cevirerek kurtulmustum.

ysbilgin

You are not allowed to view links. Register or Login
2014 dizel giuliettam vardi. Amortisorlerin bu sertliginden lastik yanaklarini 50 yada 55 e cevirerek kurtulmustum.


O zaman da yükselmiş olacak araba, ayrıca yazlık-kışlık iki yeni lastik setim var, hiç istemiyorum lastik ebatını değiştirmek. :)

Benim derdim "yumuşatmak" değil, stabiliteyi arttırmak istiyorum, yani kasisten tık tık sert geçeyim gerekirse ama salınmasın araba.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

erim

You are not allowed to view links. Register or Login

O zaman da yükselmiş olacak araba, ayrıca yazlık-kışlık iki yeni lastik setim var, hiç istemiyorum lastik ebatını değiştirmek. :)

Benim derdim "yumuşatmak" değil, stabiliteyi arttırmak istiyorum, yani kasisten tık tık sert geçeyim gerekirse ama salınmasın araba.

eğer istediğiniz stabilite ise bütçeye göre spor yay, spor amortisör veya coilovera geçmeniz gerekir konforu biraz göz ardı edeceksiniz tabi, birde şaseyi gergiler ile desteklerseniz isteğinize fazla ile ulaşırsınız.

Increase

You are not allowed to view links. Register or Login Bilstein B6 ile fabrika çıkışlı yayları kullanabilorsiniz.
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

ysbilgin

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login Bilstein B6 ile fabrika çıkışlı yayları kullanabilorsiniz.

Öyle yapmayı düşünüyorum ben de şu an. Aktif olarak B6 kullanan birisinin yorumu olsa işime yarayacaktı ama yok sanırım.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

vulkski1488

Öncelikle iyi akşamlar. Yıllar sonra konu başlığı altına tekrar bir giriş yapıyorum çünkü halihazırda böyle bir konu varken yeni bir konu açmak istemedim.

Giulietta 1.6 JTDm-2 105hp (normal süspansiyona sahip) aracım için dört amortisörünü de yenilemeyi düşünüyorum. Aracın üzerinde 10 yıldır fabrikadan beri aynı amortisörler var ve aracım You are not allowed to view links. Register or Login binde. Aracı aldığım günden beri zaten spor yay takma fikri aklımın bir köşesindeydi fakat hiç müsaitliğim olmadı. Hala EGR+DPF del, DP, Stage 1, 2.0JTDm intercooler planlarımı da gerçekleştirememiş bulunmaktayım zaten. Şu an Giulietta'm amortisörleri ömrünü tamamladığı için dışarıdan spor paket gibi duruyor ve bozuk yollarda çok rahatsız ediyor...

Uzun lafın kısası, orijinal amortisörlerin fiyatlarını inceledikten sonra neden Bilstein takmayayım ki diye düşündüm. Öncelikle öncesinde fiyat kıyaslaması yapmak istiyorum.

Ön ve arka orijinal amortisör seti: 26.173,10 TL (Fiyat bilgisi SRC Otomotiv Sercan Beğin web sitesinden 22.04.2025 tarihinde alınmıştır.)

Ön ve arka Bilstein B4 amortisör seti: 265,49 EUR (11.614,41 TL, fiyat bilgisi You are not allowed to view links. Register or Login web sitesinden alınmıştır, 22.04.2025 tarihli kurla hesaplanmıştır., vergi dahil kargo hariç fiyat 15.150,13 TL.)


Hal böyle olunca Bilstein B4 oldukça mantıklı bir seçenek haline gelmeye başladı. Bildiğim kadarıyla Bilstein B4, orijinal helezon yaylarıyla kullanılabiliyor. Eğer alacağım zaman durumum olursa spor yayla birlikte almayı düşünüyorum. Fakat spor yay birkaç ay sonraya ertelenebilir. Spor yay konusunda da Eibach ve H&R arasında çok kararsız kaldım fakat zaten Giulietta bu konu başlığı altında belirtildiği üzere oldukça sert bir otomobil. H&R yaylar Eibach'a göre daha sert bir sürüş sunuyorken bile OEM amortisör&helezon ikilisinden daha konforlu olacak gibi geliyor. Kısacası daha dinamik bir sürüş zevki için H&R almak daha mantıklı gibi geliyor.

Ön ve arka Bilstein B4 amortisör seti+H&R Spor Yay Kiti: 402,56 EUR (17.614,05 TL, fiyat bilgisi You are not allowed to view links. Register or Login web sitesinden alınmıştır, 22.04.2025 tarihli kurla hesaplanmıştır., vergi dahil kargo hariç fiyat 22.949,67 TL.)

Genç bir Alfista olarak tecrübeli Alfisti'den fikir danışmak istedim. Çünkü benim bütün bilgilerim elimdeki Giulietta'm ve bunun üzerine koyduğum teorik bilgilerden ibaret. Anlatmış olduğum plan hakkındaki tüm fikirlerinize ve yorumlarınıza açığım. Anlatımım esnasında bir hatam olduysa da affola. Şimdiden çok teşekkür ederim.
16 ABK 115 - 2015 Alfa Romeo Giulietta (Tipo 940) 1.6 JTDm-2 (940A3000) Meccanico 6 marce (C635MT) Distinctive Bianco Ghiaccio Pastello (296/A)


KAKIRMAN

You are not allowed to view links. Register or Login
Öncelikle iyi akşamlar. Yıllar sonra konu başlığı altına tekrar bir giriş yapıyorum çünkü halihazırda böyle bir konu varken yeni bir konu açmak istemedim.

Giulietta 1.6 JTDm-2 105hp (normal süspansiyona sahip) aracım için dört amortisörünü de yenilemeyi düşünüyorum. Aracın üzerinde 10 yıldır fabrikadan beri aynı amortisörler var ve aracım You are not allowed to view links. Register or Login binde. Aracı aldığım günden beri zaten spor yay takma fikri aklımın bir köşesindeydi fakat hiç müsaitliğim olmadı. Hala EGR+DPF del, DP, Stage 1, 2.0JTDm intercooler planlarımı da gerçekleştirememiş bulunmaktayım zaten. Şu an Giulietta'm amortisörleri ömrünü tamamladığı için dışarıdan spor paket gibi duruyor ve bozuk yollarda çok rahatsız ediyor...

Uzun lafın kısası, orijinal amortisörlerin fiyatlarını inceledikten sonra neden Bilstein takmayayım ki diye düşündüm. Öncelikle öncesinde fiyat kıyaslaması yapmak istiyorum.

Ön ve arka orijinal amortisör seti: 26.173,10 TL (Fiyat bilgisi SRC Otomotiv Sercan Beğin web sitesinden 22.04.2025 tarihinde alınmıştır.)

Ön ve arka Bilstein B4 amortisör seti: 265,49 EUR (11.614,41 TL, fiyat bilgisi You are not allowed to view links. Register or Login web sitesinden alınmıştır, 22.04.2025 tarihli kurla hesaplanmıştır., vergi dahil kargo hariç fiyat 15.150,13 TL.)


Hal böyle olunca Bilstein B4 oldukça mantıklı bir seçenek haline gelmeye başladı. Bildiğim kadarıyla Bilstein B4, orijinal helezon yaylarıyla kullanılabiliyor. Eğer alacağım zaman durumum olursa spor yayla birlikte almayı düşünüyorum. Fakat spor yay birkaç ay sonraya ertelenebilir. Spor yay konusunda da Eibach ve H&R arasında çok kararsız kaldım fakat zaten Giulietta bu konu başlığı altında belirtildiği üzere oldukça sert bir otomobil. H&R yaylar Eibach'a göre daha sert bir sürüş sunuyorken bile OEM amortisör&helezon ikilisinden daha konforlu olacak gibi geliyor. Kısacası daha dinamik bir sürüş zevki için H&R almak daha mantıklı gibi geliyor.

Ön ve arka Bilstein B4 amortisör seti+H&R Spor Yay Kiti: 402,56 EUR (17.614,05 TL, fiyat bilgisi You are not allowed to view links. Register or Login web sitesinden alınmıştır, 22.04.2025 tarihli kurla hesaplanmıştır., vergi dahil kargo hariç fiyat 22.949,67 TL.)

Genç bir Alfista olarak tecrübeli Alfisti'den fikir danışmak istedim. Çünkü benim bütün bilgilerim elimdeki Giulietta'm ve bunun üzerine koyduğum teorik bilgilerden ibaret. Anlatmış olduğum plan hakkındaki tüm fikirlerinize ve yorumlarınıza açığım. Anlatımım esnasında bir hatam olduysa da affola. Şimdiden çok teşekkür ederim.
Öncelikle tekrar hoş geldiniz.
Şahsen ben 2. Seçeneği yani bilstein seçeneğini değerlendirir uzun vadede rahat ederdim.
Zira süspansiyonu orijinal alıp ona spor yay takmak amenna ama sert alçak yay alınırsa bu sefer süspansiyonlara yazık olacak.
Esasında yaylar orijinal amörtisör ile kullanılacaksa bu sefer en yumuşak ve de 3 veya max 3.5 cm profilde yaylara yönelmek gerekir. Daha düşük profil isteği olursa spor amörtisör seçeneği hasıl olacağından onu da değiştirmek gerekecektir.
Ben olsam (durum varsa) ayarlı bilstein kit alırdım (galiba b7 Serisi yanlışım varsa affola).

Kazasız belasız sürüşler olsun...

SM-S918B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

vulkski1488

You are not allowed to view links. Register or Login
Öncelikle tekrar hoş geldiniz.
Şahsen ben 2. Seçeneği yani bilstein seçeneğini değerlendirir uzun vadede rahat ederdim.
Zira süspansiyonu orijinal alıp ona spor yay takmak amenna ama sert alçak yay alınırsa bu sefer süspansiyonlara yazık olacak.
Esasında yaylar orijinal amörtisör ile kullanılacaksa bu sefer en yumuşak ve de 3 veya max 3.5 cm profilde yaylara yönelmek gerekir. Daha düşük profil isteği olursa spor amörtisör seçeneği hasıl olacağından onu da değiştirmek gerekecektir.
Ben olsam (durum varsa) ayarlı bilstein kit alırdım (galiba b7 Serisi yanlışım varsa affola).

Kazasız belasız sürüşler olsun...

SM-S918B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hoş buldum,

Evet, dediğiniz gibi Bilstein seçeneği oldukça makul bir seçenek olarak aklıma yattı. Hem süspansiyon sisteminin sağlığı hem de ekonomik açıdan şimdilik yalnızca Bilstein B4, ilerisinde de Bilstein B4'e en güzel uyum sağlayacak bir spor yay almak şu anki planım. Maalesef şu an bütçemi minimum tutmak mecburiyetinde olduğumdan ötürü Bilstein'ın üst modelleri benim için şu anlık hoş bir hayal.

Kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ederim, size de kazasız belasız sürüşler dilerim.
16 ABK 115 - 2015 Alfa Romeo Giulietta (Tipo 940) 1.6 JTDm-2 (940A3000) Meccanico 6 marce (C635MT) Distinctive Bianco Ghiaccio Pastello (296/A)


kuti147

Selamlar. Oem yerine bilstein tercih etmek tabiki tercih sebebi. Lakin fiyat olarak ürün ve vergi fiyatını hesaplamışsınız. Bu rakamlarda bir ürünü gümrükten kendiniz alamıyorsunuz. Bir memur tutmanız gerekiyor ve bu memurlar da ürün fiyatına yakın rakamlar isteyebiliyor. Oem fiyatları aldığınız Sercan'dan bu konuda çok daha net bilgi alabilirsiniz.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

vulkski1488

You are not allowed to view links. Register or Login
Selamlar. Oem yerine bilstein tercih etmek tabiki tercih sebebi. Lakin fiyat olarak ürün ve vergi fiyatını hesaplamışsınız. Bu rakamlarda bir ürünü gümrükten kendiniz alamıyorsunuz. Bir memur tutmanız gerekiyor ve bu memurlar da ürün fiyatına yakın rakamlar isteyebiliyor. Oem fiyatları aldığınız Sercan'dan bu konuda çok daha net bilgi alabilirsiniz.

Selamlar,

Gümrük konusunda siz belirtene kadar prosedür hakkında hiçbir fikrim yoktu çünkü daha önce hiç böyle bir miktarda yurt dışı alışverişim olmamıştı. Mesajınızı okuduktan sonra gümrük müşavirliği firmasında çalışan bir dostuma sen olsan ne yapardın diye sordum ve ondan da eğer yurt dışından getirecek eş dost yoksa verdiğin paraya değmez cevabı gelince yurt dışından alma planı suya düştü. Eğer bütçeme uygun Türkiye'de B4 bulamazsam işin sonu aftermarket OEM amortisörlere doğru gidiyor gibi gözüküyor. Yakın zamanda Sercan beğe tekrar danışacağım. Söylediğiniz için teşekkür ederim.

İyi akşamlar dilerim.
16 ABK 115 - 2015 Alfa Romeo Giulietta (Tipo 940) 1.6 JTDm-2 (940A3000) Meccanico 6 marce (C635MT) Distinctive Bianco Ghiaccio Pastello (296/A)