Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Kat Iptali

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

#25
türbülans tüpü olarak bahsedilen şey gene bir çeşit susturucu.yalnız normal susturucuların içi düz ve boş.türbülans tüplerinde ise akışı bir miktar engelleyici ve bu engellemeden dolayı motora geri basınç sağlayacak kanallar var.aynı hava filtrelerine enjeksiyon kitleri gibi.

Alfadanadam

#26
halil, acaba düşük devirlerde sıkıntı yaşamadan bunu uygulayabilir miyiz?

Onur

#27
bugun bir motor ustasına sordum bu kat. iptali ve benzer şeyleri her cevabında alt devirde güç istiosan chip diyor. kat iptali. aracı baya düşürür alt devirlerde üst devirlerde belirgin canlılık olur diyor ama benim anlamadıgım bu geri basınç araca ve çekişe negatif yönde etkili olmaz mı?

n/a

#28
bülent türbülans tüpü bulabilirsen niçin olmasın.amacı zaten düşük devirlerdeki kaybı engellemek.motorların ,su pompalarının(işimiz gereği örnek veriyorum?randımanlı çalışmaları için belli bir miktar karşı basınca ihtiyaçları vardır.eksoz borusunun çapıda hesaplanırken bu kriterler göz önüne alınır.boru çapıyla oynadığınız zaman + - gibi motora etkisi negatif olur

Alfadanadam

#29

teşekkürler halil, istanbula gidince o işi de sorayım servise..


 


n/a

#30




quote:

Onur wrote:

hyr ben ilerde sorun çıkartıyor anlamında dedim :)) bilmem ne lambdası bozuklugu fln diyorlardı...


lambda kattan öncedir yanmış gazda ne kadar oksijen kaldığını ölçer beyin de ona göre ateşleme ayarlar , yakma verimine bakar yani lambda , katalitiğin etki edeceğini zannetmiyorum

Edited by - yiltawar on 21/08/2005  20:33:42

n/a

#31
bizim araçlarda 1 adet ama bazı araçlarda hem kat.önce hem kat.sonra olmak üzere iki adet var.bu gibi durumlarda kat.iptali biraz zor.

alfisti

#32
147 de iki tane diye biliyorum yanılıyor muyum?
Ulvi Toprak Tire/İzmir
1998 145 1.4 TS ( 2004 de satıldı)
2004 147 1.6 TS Distinctive (2011 de satıldı)
2009 159 JTDM Distinctive Plus QTronic (2023 de satıldı)
2023 Tonale MHEV Veloce

n/a

#33

147 de 2 tane ve içini boşaltılarak yapılıyor alfisti dogru biliyosun.


n/a

#34
e tabi ben kendi ilkel alfam için konuştum doğru söylüyorsunuz 147lerde çift... içi kırılıp temizlenir sercy nin dediği gibi ama imzasın 2004 1.6 yazan birine bunu tavsiye edemem ben açıkçası...

n/a

#35

Register or Login" align="left" vspace="2" border="0" alt=""/>


 


 


 


 


 


 


 


Register or Login" align="left" vspace="2" border="0" alt=""/>


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


n/a

#36
benim bir dediğim lamda sensörü.katalitik konverktör değil.

alfisti

#37
ben de lambda sensörü iki adet diye biliyordum zaten.... yanılıyor muyum acep?
Ulvi Toprak Tire/İzmir
1998 145 1.4 TS ( 2004 de satıldı)
2004 147 1.6 TS Distinctive (2011 de satıldı)
2009 159 JTDM Distinctive Plus QTronic (2023 de satıldı)
2023 Tonale MHEV Veloce

n/a

#38
lamda iki tane ise zaten kat.iptali yapılamaz.kat.söküldükten sonra ikinci lamda yanlış okuma yapacağından arıza çıkarma riski çok büyüktür.ama yarın aracın altına gene bakacağım.2 adet mi diye

Burak

#39
benim arabada 1 adet var.
1997 Gtv V6 TB

n/a

#40

156larda 1 kat 1 lamda var


147 lerde 2 kat 1 lamda var


147 lerin kat iptal olmuyo içi boşaltılıyor.


n/a

#41

cd ye baktım.147 lerde 2 adet lamda sensörü 2 adet katalitik var.156 larda 1 er adet.


alfisti

#42
ya halil bey  cd dediniz aklıma geldi... ben 147 servis cd sini internetten indirmiş ama düzgün çalıştırmayı becerememiştim... siz nasıl yaptınız?
Ulvi Toprak Tire/İzmir
1998 145 1.4 TS ( 2004 de satıldı)
2004 147 1.6 TS Distinctive (2011 de satıldı)
2009 159 JTDM Distinctive Plus QTronic (2023 de satıldı)
2023 Tonale MHEV Veloce

n/a

#43
bendeki orjinal yedek parça cd si.tüm parçalarıda ayrıntıları ile gösteriyor.fazla var istersen göndereyim.ama 2003 ocak  sonuna kadar olan modellerin bilgileri mevcut.

alfisti

#44
benim de sizin de 2004 model değil mi arabalarımız? bizimkilere uyumlu değil mi?
Ulvi Toprak Tire/İzmir
1998 145 1.4 TS ( 2004 de satıldı)
2004 147 1.6 TS Distinctive (2011 de satıldı)
2009 159 JTDM Distinctive Plus QTronic (2023 de satıldı)
2023 Tonale MHEV Veloce

n/a

#45
benim araç 2005.ama bizimkilere uyumlu değil.bendeki eski versiyon.yenisini henüz elde edemedik.çalışmalarımız sürüyor

n/a

#46

Merhaba;


Kat iptali, orijinal kat. gercekten problemli degil ise, pek luzumlu degil. kendi gorusum bu tabii ki :) ..  Performans olarak ciddi bir etkisi olmayacaktir, ama zirilti yapabilir (ses olarak) ve, cevreyi daha cok kirletir.


Maalesef ulkemiz trafik denetimleri ve arac muayenelerinde, kat'in olup olmamasi, pek birsey degistirmiyor. Ancak, dogus grubu'nun ADAC ortakligi ile, muayene sisteminin ozellestirilmesi konusunda yaptigi atak, ileride, bu acigimizin kapatilmasi konusunda umutlandiriyor beni...



Edited by - dantelk on 07/10/2005  21:38:24

n/a

#47
Bence yapılması gereken Katalizör bittikten sonra insanları söküp atmaya değil, yenisini takmaya teşvik etmek.. Katalizör fiyatları malum bu fiyatlar bir şekilde aşağı çekilmeli.. Artık vergisimi sıfırlanır başka bir çözümmü bulunur bilemem ama önce devlet çevre yararına olan bu parçaya bir şekilde el atmalı.. Bu gibi parçalardan en azından gümrük vergisi ve KDV almasa fiyatlar pek çok kişinin ulaşabileceği seviyeye iner.. Kullanılan seramik olsun platin olsun maliyeti zaten pahalı bir parçadır kendisi dahada pahalı yapılmasının bence bir anlamı yok...

Tufan

#48

iyi diyorsun da bunun sonu yok. başka biri egzostların sübvanse edilmesi gerektiğini söyler, bir diğeri tüm arabaların kurşunsuz benzine geçemsinin zorunlu olmasını ister. ekonomik mantığı yok bunun.


 


n/a

#49
Ama konu çevre olunca ekonomik bazı durumlar gözardı edilebiliyor.. Ozona zarar veren itici gazların yasaklanması, kurşunlu benzinin kaldırılması gibi..