Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: lpg devre disi kalmiyor  (Okunma sayısı 622 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
lpg devre disi kalmiyor
« : 10 Şubat 2013, 18:02:03 »
Dostlar mrb..lpg kalibrasyonu yaptiracagim icin benzinde binip data topluyorum..fakat soyle bir sorun varki artik iyice emin oldum,hareket halinde lpg butonundan lpg yi devre disi birakiyorum(isiklari sonuyor)ama hala lpg ecusunu okuyarak belli bir km sonra benzini lpg ye gore kisarak benzinde duzeltme yaparak butun ayarlari fakire cekiyor..alfam sanki benzin bitmis gibi. Bayilarak hizlanmaya calisiyo..lpg butonuna basip actigimda ayarlar lpg ye gore oldugu icin benzinde gibi gidiyor..bu durumu ustaya nasil aciklayabilirim..yanlis olan ne..boyle oldugu icin benzinde saglikli data toplayamadim..ne onerirsiniz..simdiden tesekkurler

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #1 : 11 Şubat 2013, 09:07:51 »
Sıkıntıyı güzel yakalamışsın Mesut. Ama maalesef bir çözüm önerim yok. Ancak kit'in kablo bağlantıları ile ilgili bir sorun olabilir gibime geliyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #2 : 11 Şubat 2013, 12:19:24 »
Sorunu cozdum..benzinden lpgye gecer gecmez ,ecu short fuel trim yaparak aninda ayarlari degistiriyor..ve benzinede alsam bu ayarlari kullaniyor..start stop yapilsada motor sogumadigi icin ecu bu ayarlari kullanmaya devam ediyor..taki ertesi sabah motoru calistirinca ecu tekrar duzeltme yapiyor..hatirlarsaniz forumda bir geyik vardi..arkadan biri cekiyo..sonrada butun gun olmuyo diye..iste buymus arkadaslar..valla devrim niteliginde bir bulus oldu... :haydi:

Anıl

  • Membro
  • İleti: 3.646
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #3 : 11 Şubat 2013, 12:57:41 »
Sorunu bulmuşsunuz, çözümü nasıl oldu?
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #4 : 11 Şubat 2013, 14:20:34 »
Cozumu yillardir formlari,takip etmem...forumdaslarla fikir alisverisi..sizlerin tecrubesi,ve en onemlisi  dikkatli olusum..bir kac gundur bu konuya baya yogunlastim..saatlerce forumlardan teknik bilgi edindim...ariza olmadigini,fakir karisim oldugunu,lpg ye gecip sonra oldugunu,ondan once bir sey olmadigini harmanladim...simsekler cakti..sonuca kendim ulastim...

Anıl

  • Membro
  • İleti: 3.646
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #5 : 11 Şubat 2013, 15:00:53 »
Tekrar kalibrasyon, yazılım ayarı yapıldı yani!
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #6 : 11 Şubat 2013, 18:39:57 »
Yok daha kalibrasyon yaptirmadim..benzinde iyibir cekis oluncaya dek lpg butonuna hic dokunmadan,kalibrasyon tamamdir deyince yaptiricam..bu sekilde yanlis yapinca,benzinde yaptigim onca ayar kabusa donusup,bosuna gitti..

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #7 : 11 Şubat 2013, 22:37:36 »
Sorunu cozdum..benzinden lpgye gecer gecmez ,ecu short fuel trim yaparak aninda ayarlari degistiriyor..ve benzinede alsam bu ayarlari kullaniyor..start stop yapilsada motor sogumadigi icin ecu bu ayarlari kullanmaya devam ediyor..taki ertesi sabah motoru calistirinca ecu tekrar duzeltme yapiyor..hatirlarsaniz forumda bir geyik vardi..arkadan biri cekiyo..sonrada butun gun olmuyo diye..iste buymus arkadaslar..valla devrim niteliginde bir bulus oldu... :haydi:

İyi de Mesut'cum bu yazdıkların bizim nicedir tarif etmeye çalıştığımız şeyler zaten. Kötü lpg ayarının benzin ayarlarını bozuyor ifadesinin az daha detaylısı bu yazdıkların. Benim merak ettiğim senin ilk mesajında tespit ettiğin sıkıntıyı nasıl çözdün ?

"....hareket halinde lpg butonundan lpg yi devre disi birakiyorum(isiklari sonuyor)ama hala lpg ecusunu okuyarak belli bir km sonra benzini lpg ye gore kisarak benzinde duzeltme yaparak butun ayarlari fakire cekiyor..."

Yani lpg kapalıyken bile lpg ecu'sünden okuma yapmasını nasıl engelledin?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.126
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #8 : 12 Şubat 2013, 08:22:38 »
Şimdi bir soru da ben sorayım. Malum çok gezmediğimden gazı kullanmıyorum. Düğmeden kapalı şekilde duruyor. Şöyle ki lpg ecusu hala devrede mi yani. Araç hem benzin hem lpg ecusu ile ortak mı çalışyor yani? Mantıken olmaması gerekiyor bana göre.
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI

sp4rc0

  • Membro
  • İleti: 1.325
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #9 : 12 Şubat 2013, 09:29:47 »
Araç benzin ile çalışırken lpg ecu'su devre dışı kalıyor. Ancak lpg ile çalışırken aracın benzin ecu'su devre dışı kalmayıp sensörlerden gelen veriyi kaydetmeye devam ediyor. Yani lpg ile çalışırken aracın benzin ecu'sunu çalıştığına inandırarak kandırıyoruz aslında.
Sensörlerden gelen veri de lpg'nin yanma sonucu açığa çıkan ürünlerinin benzine göre cinsinin ve miktarının farklı olmasından kaynaklanıyor.
Yanlış veriyi kaydeden benzin ecu'su ise bu verilere göre benzini ve hava miktarını ayarlamaya çalışıyor. Bu da yanlış karışıma (zengin veya fakir karışım) neden oluyor.
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

sp4rc0

  • Membro
  • İleti: 1.325
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #10 : 12 Şubat 2013, 09:56:28 »
Birde şu var;
Biliyorsunuz ki benzin veya lpg tek başına yanıcı değiller. Hava olmadan hiçbiri yanmaz. Bu sebeple yakıt ile hava karıştırılarak yanma odasına giriyor ve buji ile ateşleniyor.

Silindire giren yakıtın tamamını yakabilmek için kimyasal formüllerle belirlenen bir teorik karışım miktarı var.

Bu karışım oranı şu şekilde oluyor;
1 birim benzini yakabilmek için 14,7 birim hava gerekiyor.
1 birim lpg'yi yakabilmek için ise 15,2 birim hava gerekiyor.

(Aslında bu oranlar basınca, hava sıcaklığına vs. birçok etkene göre gerçekte değişiyor, ama olayı basitleştirmek için her koşulda sabit olduğunu kabul edelim)

Lpg devrede iken araç lpg ecusuna tanımlanan 1/15,2 oranı ile yakıt karışımı hazırlayıp silindire gönderiyor. Karışım yanıyor ve egsoz gazı (yanma ürünleri) egsoza atılıyor. Egsozdaki ve motordaki bazı sensörler (debimetre, ısı sensörü, oksijen sensörü vs.) bu verileri okuyup benzin ecusuna gönderiyor. Benzin ecusu bunları kaydedip yorumluyor. stft ve ltft denilen (kısa ve uzun dönemli yakıt düzeltmeleri) düzeltmeleri yapıp benzin hava karışım haritasını belirliyor. Ve bu yeni verilere göre karışım miktarlarını ayarlıyor.

Tabiki giren yanan ve atılan ürünler lpg ve benzinde birbirinden farklı olduğu için benzin ecusu bunlara göre ayarlamaya çalışıp yanlış yanmaya neden oluyor. sonuç olarak fakir veya zengin karışım oluşup araçta farklı problemler ortaya çıkmaya başlıyor..

'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #11 : 12 Şubat 2013, 10:36:51 »
Araç benzin ile çalışırken lpg ecu'su devre dışı kalıyor. Ancak lpg ile çalışırken aracın benzin ecu'su devre dışı kalmayıp sensörlerden gelen veriyi kaydetmeye devam ediyor. Yani lpg ile çalışırken aracın benzin ecu'sunu çalıştığına inandırarak kandırıyoruz aslında.
Sensörlerden gelen veri de lpg'nin yanma sonucu açığa çıkan ürünlerinin benzine göre cinsinin ve miktarının farklı olmasından kaynaklanıyor.
Yanlış veriyi kaydeden benzin ecu'su ise bu verilere göre benzini ve hava miktarını ayarlamaya çalışıyor. Bu da yanlış karışıma (zengin veya fakir karışım) neden oluyor.

Olabilecek en temiz ve özet anlatım, teşekkürler :)  :serefe:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mahoretti

  • Membro
  • İleti: 1.558
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #12 : 12 Şubat 2013, 13:40:19 »
Ümit... döktürmüşsün ve çok güzel açıklamışsın. Düşün ki ben anladım... o kadar yani....

Ama bu açıklamaya göre ortada sorun var hep... Kafası devamlı karışan bir benzin ecu'su barındırıyor kalbinde Alfa....
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #13 : 12 Şubat 2013, 13:53:48 »
Ümit... döktürmüşsün ve çok güzel açıklamışsın. Düşün ki ben anladım... o kadar yani....

Ama bu açıklamaya göre ortada sorun var hep... Kafası devamlı karışan bir benzin ecu'su barındırıyor kalbinde Alfa....

Bahsettiğiniz genel anlamda "Alfa Romeolar" ise eğer, yanılıyorsunuz.

Bu durum, bünyesinde, hava akış metre, hava sıcaklık ölçer, lambda gibi sensörler bulunduran tüm motorlar için geçerlidir. Aksi taktirde sensörlerden gelecek farklı bilgilere göre nasıl işlem yapabilir ki aracın elektronik beyni değil mi.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sp4rc0

  • Membro
  • İleti: 1.325
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #14 : 12 Şubat 2013, 14:44:14 »
Ümit... döktürmüşsün ve çok güzel açıklamışsın. Düşün ki ben anladım... o kadar yani....

Ama bu açıklamaya göre ortada sorun var hep... Kafası devamlı karışan bir benzin ecu'su barındırıyor kalbinde Alfa....

Bahsettiğiniz genel anlamda "Alfa Romeolar" ise eğer, yanılıyorsunuz.

Bu durum, bünyesinde, hava akış metre, hava sıcaklık ölçer, lambda gibi sensörler bulunduran tüm motorlar için geçerlidir. Aksi taktirde sensörlerden gelecek farklı bilgilere göre nasıl işlem yapabilir ki aracın elektronik beyni değil mi.

evet aynen öyle, sadece Alfa değil tüm araçlar için geçerli. Ancak şöyle bir durum var; hassas kalibrasyon o kadar önemli ki, lpg'ye eğer çok doğru bir ayar yapılırsa hiçbir şekilde bu problemler yaşanmaz. Hassas ayar yapılabilmesi için de aracın mutlaka yükte iken lpg ecu ayarı yapılmalı. LPG montaj istasyonları genelde bu ayarın farkında değiller ya da işlerine gelmiyor.

ilk önce rolantide yani 850d/d civarında, sonrada 3000 d/d sabitleyip aracı kandırıp standart bir ayar yapıyorlar. Halbuki biz araçlarımızı kullanırken her deviri görüyüruz; 1000, 2000,2500, 4000, 5000, 6000 d/d hatta daha üst devirleri.. Ve bu devirleri boşta değil yükte görüyoruz.  araç kalibrasyonu bozulduktan sonra bir süre (genelde 100km deniliyor ancak bu değer her zaman aynı olmuyor, ben 1050km de düzelttiğimi biliyorum) ltft değerlerini düzeltip lpg'yi asla açmadan yolda ve yükte iken çok hassas kalibrasyon yapılması gerekiyor. Piyasadaki büyük çoğunluğu LPG ecusu önceden programlanan lpg kitleri için başka çözüm yolu yok maalesef.

Sadece yeni nesil birebir benzin ecusu ile iletişim halinde olan lpg ecu sistemleri var. Önceden kayıt, kalibrasyon vs. yapılmaksızın anlık olarak benzin ecusundan bilgi alıp lpg'yi ona uydurabiliyor. Sadece bu tip sistemlerde sorun yaşamazsınız.
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

mahoretti

  • Membro
  • İleti: 1.558
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #15 : 12 Şubat 2013, 17:28:43 »
Bahsettiğiniz genel anlamda "Alfa Romeolar" ise eğer, yanılıyorsunuz.

yok, dediğiniz gibi tüm sensörik araçlarda bu şekilde olduğunu tahmin ediyordum. PRİNS yada TELEFLEX gibi üst sınıf LPG kitlerinde bu ECU karmaşası varmıdır acaba, biliyormusunuz ? Yada bildiğiniz bir marka model ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

A.S.GÜMÜŞ

  • Membro
  • İleti: 1.740
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #16 : 12 Şubat 2013, 22:21:57 »
şu benzini ucuz yapaydılarda bu işlere gerek kalmayaydı ne vardı ?


07 DH 800

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #17 : 12 Şubat 2013, 22:25:18 »
Işte benim hatam da bu oldu lpg butonuna dokunmak..benzine göre kalibrasyon oluşurken lpg yi calistirmak.. herşey tepetaklak oldu..benzine geçsem bile anlık düzeltme yapmadigi için lpg  ye ayarladigi fakir karışımi benzin de kullanmaya devam etti..ama ertesi gün butona hiç dokunmazsam,sorun oluşmadı..ayar bozulunca benzinde kullansam bile hemen zink diye düzelme olmuyo..çok yavaş yavaş arttırıyor değerleri bunun. Icindirki adaptasyon dostumuzun yazdığı gibi sabır isteyen 1050 km gibi zaman isteyen bir olay..geçenlerde tam istediğim adaptasyon olmuştu fakat bizim usta yanlış adaptasyon yapınca lpg. BEnzinide bozdu..benzinde binmeye devam yapcak bişey yok..

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: lpg devre disi kalmiyor
« #18 : 12 Şubat 2013, 23:17:02 »
Bahsettiğiniz genel anlamda "Alfa Romeolar" ise eğer, yanılıyorsunuz.

yok, dediğiniz gibi tüm sensörik araçlarda bu şekilde olduğunu tahmin ediyordum. PRİNS yada TELEFLEX gibi üst sınıf LPG kitlerinde bu ECU karmaşası varmıdır acaba, biliyormusunuz ? Yada bildiğiniz bir marka model ?

Ama meselenin özü lpg kitinin kalitesinde değil, doğru lpg ayarı yapılmasında. Bu bahsedilen ayar sadece bilgisayar ayarı da değildir.
-Doğru regülatör basıncı ayarı
-Var ise doğru enjektör meme genişliği
-Doğru enjektör seçimi
-Doğru yazılım ayarlaması yani yakıt haritası ayarlaması.
Bunların hepsi bir bütün.
Ama bunlar gözünüzü korkutmasın arkadaşlar. Bunların neredeyse tamamı aracınızın benzinde doğru çalışması için de geçerli şeyler. Örneğin benzin pompanız sağlam olmalı, enjektörleriniz sağlam olmalı,debimetre,lambda,sıcaklık sensörü, faz sensörü sağlam olmalı gibi..

HTC One X cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged