Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Mito Basinc Konvertoru

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Leo

Selamlar,

Mito mun basinc konvertoru denen parcasi ariza veriyordu. Yenisini aldim, kendim takacaktim, fakat soktukten sonra hortumlarin yerlerini karistirdim.

Bu konuda bana yardimci olabilecek kimse var mi ?

Bu basinc konvertoru denen parca, on panjur hava giris borusu ile radyator arasindaki boslukta kaliyor. Hortumlardan biri turbodan, oteki egr valfinde, ucuncu de hava emis borusundan geliyor.
Machine in my head...


Alfadanadam

Sitede servisler başlığındaki herhangi bir servise telefonla danışabilirsiniz.

Tapatalk


Leo

You are not allowed to view links. Register or Login
Sitede servisler başlığındaki herhangi bir servise telefonla danışabilirsiniz.

Tapatalk

Son care olarak oyle yapacagim, bugun servise gitmeye vaktim olmadan, ayakustu kendim halledeyim diye baktim, yakinlarda bi arkadas olsaydi belki, calisan bi arabadakine bakarak bile takilabilecek bi parca. Belki de meslekten dolayi boyle yapmaya alisigim :)
Machine in my head...


Alfadanadam

Bence yaklaşımızın tam alfista işi, o konuda sıkıntı yok :) Ama telefonla bile tarif edilebilecek birşeymiş gibi düşündüğüm için başka arkadaşların yardımını beklemeden işinizi görün diye hatırlatma yaptım.

Fatihob

Ptesine kadar takmamis olursaniz telefonlasip veya bulusup bakip takabiliriz ;)
..

Gouki


Leo

You are not allowed to view links. Register or Login
Parça bu mudur?



Aynen hocam, parca tam olarak bu, bana da parcaya gelen hortumlarin geldikleri yerler lazim...
Machine in my head...


Leo

You are not allowed to view links. Register or Login
Bence yaklaşımızın tam alfista işi, o konuda sıkıntı yok :) Ama telefonla bile tarif edilebilecek birşeymiş gibi düşündüğüm için başka arkadaşların yardımını beklemeden işinizi görün diye hatırlatma yaptım.

Ilginize tesekkurler hocam... Aslinda biraz da yogun oldugumdan ugrasamayip, arabayi teslim ettigim 'usta'nin azizligine ugradigim icin, servisleri arayasim yok bu konularda, insan guvenini kaybediyor. Simdi vaktim varken arabanin herseyiyle kendim ilgilenmek istiyorum.
Machine in my head...


Leo

You are not allowed to view links. Register or Login
Ptesine kadar takmamis olursaniz telefonlasip veya bulusup bakip takabiliriz ;)

Ilgine tesekkurler hocam, Ozgun hocamin fotografi ve verecegi bilgiler dogrultusunda yarin takarim, olmazsa pazartesi bulusabiliriz. Bu arada parca kodunu ve ismini tekrar buradan paylasacagim. Parca 1.9 jtd doblolar ile ayni ve zor bulunuyor. Parcacilar 460 tl fiyat cekerken, 65 tl ye buldum ve bulmam zaman aldi. En azindan parca referansini buradan paylasirsam, belki benden sonra arayanlar daha rahat bulur.
Machine in my head...


Gouki

Levent hocam benimki t-jet değil multiair ama:



Bu fotoğrafta kaput açıkken yüzünüz ön cama doğru. Yani normal bir şekilde motora bakıyorsunuz :)

Mor okların gösterdiği hortum parçanın en üstünden çıkıyor ve hava emiş hortumuna bağlanıyor.

Yeşil okların gösterdiği hortum parçanın en altından çıkıyor ve alttan turboya bağlanıyor.

Kırmızı okların gösterdiği hortum parçanın yan tarafından çıkıyor ve turbonun üstündeki wastegate actuator'e bağlanıyor.

Leo

You are not allowed to view links. Register or Login
Levent hocam benimki t-jet değil multiair ama:



Bu fotoğrafta kaput açıkken yüzünüz ön cama doğru. Yani normal bir şekilde motora bakıyorsunuz :)

Mor okların gösterdiği hortum parçanın en üstünden çıkıyor ve hava emiş hortumuna bağlanıyor.

Yeşil okların gösterdiği hortum parçanın en altından çıkıyor ve alttan turboya bağlanıyor.

Kırmızı okların gösterdiği hortum parçanın yan tarafından çıkıyor ve turbonun üstündeki wastegate actuator'e bağlanıyor.


Aciklama cok net :), tesekkurler hocam, yarin sabah erkenden takacagim :)
Machine in my head...


Leo

Hocam tekrar ellerine saglik, sabah hemen taktim yolladigin resme gore. Kendine geldi arac.

QV ve Tjet te ayni gorevi goruyor, ayni sekilde baglaniyor. DNA degisimlerinde turbo'nun basincini ayarlayan parca sanirim. Hatta DNA'si olmasa bile yeni 1.9 JTD doblo larda da ayni parca var. O DNA dan daha farkli calisiyor.

Isin abes kismi parca bulunamiyor. Yedek parcacilar Alfa Romeo Mito deyince "Bizde yok" diyor, dinlemiyor bile hangi parca. Parca kodunu baya arattim. Doblo'larda kullanildigini duyunca, doblo parcasi olarak aratip 460 tl fiyat cektiler. Ayni zamanda parca elimizde yok dediler. Daha sonra sans eseri Icerenkoy, Yedpa da buldum. Parca kodu 46813571, basinc konvertoru veya cok dogru bi tanim olmasa da elektrovalf olarak biliniyor . Umarim forumda veya google'da aratan arkadaslar burasini bulur ve parcayi 65 tl ye nasil temin edebilecegini yazarim. Yine en buyuk temennim, umarim kimsenin parcasi arizalanmaz da sanayilere ve parcacilara yolu dusmez.
Machine in my head...


Alfadanadam

Yaklaşımınız için ben de şahsım adına teşekkür ederim. Forum tam da budur işte  :arkadasim:

Gouki

İşine yaramasına sevindim Levent, bilgiler için teşekkürler :yukari-ok:

Leo

Ilgi gosteren herkese ben tesekkur ederim.

Kisaca icimi dokeyim ben de :)

Buradaki herkes gibi arabalari, ozellikle Alfa Romeo'lari seviyorum. MiTo benim ilk aracim. Kilometresinden dolayi artik bazi yerleri bakim istiyor. Acikcasi bunu yadirgamadim, hatta aracimla kendim ugraasacagim diye biraz da hosuma gitti. Sonra is yogunlugunda, arkadasim ve ustam dedigim adama teslim etmek zorunda kaldim araci, basinda duramadim. Bu surecte yasananlar canimi sıktı acikcasi ve surec uzayinca kendim dahil oldum isin icine. Parcayi kendim aradim, soylenen fiyatin sekizde birine bulup aldim, montaj konusunda ustadan bilgi bekledim, o da gelmeyince en sonunda foruma basvurdum. Inanilmaz hizi bir sekilde yardiminizla sorunumu cozdum.

Bu surec o kadar yipratti ki beni, acikcasi arabadan da, sanayi ve ustalardan da sogudum. Simdi daha cok kendi isimi kendim gorecegim. Bu surecte de sizlere sık sık danisacagimi, araba ile ilgili buldugum ilginc bilgileri de buradan paylasacagimi bastan soyluyorum :)
Machine in my head...


eminpar

Alkışlıyorum ;D

HTC One SV cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi