Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Su haznesi temizleme yöntemi...

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

#25
Alıntı YapYok olm, o radyatör temizleyici değildi ki.. Tamir katkısı idi çok ayrı şeyler : ) Tamir katkısında çok küçük metal pullar var, radyatördeki kılcal çatlakların arasına girerek su sızdırmasını engelliyor.. E benim radyatörde 10 senelik ömrünü uzatmaya çalışıyorum, hafiften sızıntılar başlamıştı çünkü  : )

2.5 satılmayacaksa (ki bence satılmaması gereken 1 otomobil) O'na tüm hortumlarıyla beraber yeni 1 radyatör hediye etmek güzel olurdu esasında Tolga...

Bu arada evet sirke etkili, çünkü yoğun asit içeriyor. Ancak o asit tortularla birlikte, özellikle hortumlarınızın da bir kısmını söküp alacaktır. radyatörü temizliyeyim derken hortumları elden çıkarmayın...

Edited by - Futuro Della Alfa on 03/04/2008  10:32:50

Dentist

#26
İçinde sitrik asit vardır,kullanımda hortum çeperlerinde sorun yaratabilir,aman dikkat!
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

ATA

#27
Kullanacağımdan değil, bulduğum bilgiyi akltarayım dedim ben =)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

n/a

#28
Ata, aslında sirke eğer faydalı ise (ben de senin kaynağından ilk kez duyuyorum ve öğreniyorum) bunu 1 şekilde hortumlardan geçirmeden radyatöre uygulamak mümkün olabilir. Şöyle ki giriş ve çıkış hortumları sökülüp, delikler tıkanırlar. Sonra da radyatöre ağzına kadar sirke doldurulur ve -eğer 2 gün ise süre- 2 gün araç kullanılmaz. Bu yöntem sirkeden başka asit içeren sıvılar için de aynı şekilde uygulanabilir.

Fakat hortumların içini ne kadar temizlersen temizle, en nihayetinde hem içten hem dıştan yıpranma olacak. 10 yaş bence hortum setinin ve radyatörün yenilenmesi için erken 1 süre değil. 166'nınkileri seneye yenilemeyi düşünüyorum ben. Ki daha 60bin km olmadı ve kaçak yok.

Burak

#29
Radyatörü bilmiyorum ama hortumların değişmesi için 10 yıl yeterli bir süre. bende çok kısa aralıklarla 2 ayrı hortumu yenilemek durumunda kaldıktan sonra hepsini değiştirdim. Bir kısmını rahatlıkla piyasadan uygun fiyatlara buldum 2 tanesini, orjinal almak durumunda kaldım .
Bu arada saf su yerine şaşal su da kullanılabilir , 1 buyuk damacana komple sistemin suyunu değiştirmeye yetiyor.
1997 Gtv V6 TB

zephry

  Ata kardeşim 5 sene önce yapmış bu temizlik işini:)bende bugün halledeyim dedim baya göz zevkimi bozuyordu.Çeşme suyu kullanılmıştı en son, bu yüzden su haznesi çok kötü olmuştu.Önce You are not allowed to view links. Register or Login linkteki talimatlara uygun olarak söktüm su haznesini


   Daha sonra 6 saat kadar kireç çözücüde bekledi.Ardından üzüm sirkesi ve pirinçle çalkaladım en son ise çamaşır suyunda 1 saat beklettim sonuç.....


bence güzel oldu yenisini almaya gerek kalmadı:) Yarın motor suyunu antifriziyle komple değiştiricem,1-2 hafta sonra tekrar su değişimi yapıcam.

wolkanku

wow! süper olmuş. gayet temiz olmuş :))
güle güle kullanın.
:serefe:
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

sp4rc0

2 kere şaşırdım :) Bu kadar kirlendi mi ve bu kir nasıl bu kadar iyi temizlendi ?  :yukari-ok:

antifiriz koyduktan sonra dikkat, radyatör kaçak yapmasın!
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

fevkalbeser12

Vay anasını ne kadar temiz olmuş böyle ya çok şaşırdım. Eyüp çok güzel hareketler geliyor senden:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

zephry

You are not allowed to view links. Register or Login
wow! süper olmuş. gayet temiz olmuş :))
güle güle kullanın.
:serefe:
Sagol Volkancım...
You are not allowed to view links. Register or Login
2 kere şaşırdım :) Bu kadar kirlendi mi ve bu kir nasıl bu kadar iyi temizlendi ?  :yukari-ok:

antifiriz koyduktan sonra dikkat, radyatör kaçak yapmasın!
Aldığımda böyle değildi tertemizdi.Ben buna antifrizle çeşme suyu koydum bu hale geldi 5 ayda.Radyatör zaten antifrizi koyunca salmıştı kendini, 5 ay önce yeniledim.

zephry

You are not allowed to view links. Register or Login
Vay anasını ne kadar temiz olmuş böyle ya çok şaşırdım. Eyüp çok güzel hareketler geliyor senden:)
Valla bende saşırdım yenisini alırım diyordum.Dediğim gibi kısa zaman önce bu hale geldi, tamamen yapışmamış anlaşılan.Bu arada temizlikle istenilen sonucu elde edemeyen 147 ve 156 kullanıcıları, bizim su haznesi marea ile aynı aklınızda bulunsun:)

A.S.GÜMÜŞ

Belki bilmeyenimiz vardır, kireç sökmek için cattle içinde kaynatılmış limontuzunu da kullanabilirsiniz, ufak tiyo vereyim dedim, yıllardır kireç çözücü vb gibi kimyasal kullanmam. Cattle dan çamaşır makinesine kadar kullanım alanı geniş ve zararsız. :)


07 DH 800

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
2 kere şaşırdım :) Bu kadar kirlendi mi ve bu kir nasıl bu kadar iyi temizlendi ?  :yukari-ok:

antifiriz koyduktan sonra dikkat, radyatör kaçak yapmasın!
antifirize özellikle dikkat..ben aynı hataya düşüp radyatörü deldirmiştim.. önce suyu doldur,ardından antifiriz dök.. eğer önce antifiriz dökersen ekstra radyatör masrafı açarsın

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
2 kere şaşırdım :) Bu kadar kirlendi mi ve bu kir nasıl bu kadar iyi temizlendi ?  :yukari-ok:

antifiriz koyduktan sonra dikkat, radyatör kaçak yapmasın!
antifirize özellikle dikkat..ben aynı hataya düşüp radyatörü deldirmiştim.. önce suyu doldur,ardından antifiriz dök.. eğer önce antifiriz dökersen ekstra radyatör masrafı açarsın
O zaten artık ömrü dolmuş radyatörler için geçerli.

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
2 kere şaşırdım :) Bu kadar kirlendi mi ve bu kir nasıl bu kadar iyi temizlendi ?  :yukari-ok:

antifiriz koyduktan sonra dikkat, radyatör kaçak yapmasın!
antifirize özellikle dikkat..ben aynı hataya düşüp radyatörü deldirmiştim.. önce suyu doldur,ardından antifiriz dök.. eğer önce antifiriz dökersen ekstra radyatör masrafı açarsın
O zaten artık ömrü dolmuş radyatörler için geçerli.
2004 modelin radyatör ömrü 2010 yılında bitik değildir bence yada bitik olacak kadar dandik olmamalı..double-up marka radyatör delik tıkayıcı kullandım ve 3 yıldır hiç bir sorun yok..sızıntıyı anında kesti.

Lbe

Maşallah tertemiz olmuş :) Yalnız hazne böyle kirlendiyse borularda aynı şekilde değil midir? Radyatörden gelen hortumu çıkarıp deterjan tarzı bi şeyi içerde devirdaim etseniz bi zararı olur mu?

mahoretti

deterjan temizlenmez köpürür durur her daim....

zephry

You are not allowed to view links. Register or Login
Maşallah tertemiz olmuş :) Yalnız hazne böyle kirlendiyse borularda aynı şekilde değil midir? Radyatörden gelen hortumu çıkarıp deterjan tarzı bi şeyi içerde devirdaim etseniz bi zararı olur mu?

  Bugün motor suyu komple boşaltıldı.Çıkan su kahverengi renkteydi.Borular ve radyatör temizliği yapıldı ve yeni antifriz koyuldu.Haftaya tekrar değiştiricem motor suyunu, 1 haftada zaten antifriz gereken temizliği yapacaktır herhalde.Başka bir kimyasal kullanmak istemiyorum açıkcası.