Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 mk1 uzun marş süresi, olası sebepler?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

misket

İlk çalıştırma soğuk havada ise motor sıcak-soğuk olsun genelde sorun yok anında marş alıyor.

İlk çalıştırma nispeten sıcak/ılık havada ise ilk marş süresi uzuyor. İstisnası, motor sıcakken sorun yok.

2 durumda da marş aldıktan sonra stop etme yok.

"Kontak MAR / kapat 30sn bekle / çalıştır" pek faydası olmadı.

Benzin ibresi sıfırda ve uyarı ışığı devamlı yanıyor.(Benzin her daim yarım depo mevcut)

Geçen hafta başı elektrik sistemi genel olarak elden geçti-kontrol edildi, ustanın dediğine göre marş,şarj,dinamo vs. bir sıkıntı yok.

Akü yeni.

Marş ve ibre sorunu kaynağı benzin pompasıdır olasılığı üzerine cumartesi günü sıfır benzin pompası takıldı.

Uzun marş halen mevcut ve ibre yerinden oynamadı.

Lpg sistemi (Atiker) mevcut ancak uzun zamandır benzinde kullanıyorum, deneme için direkt lpgden marş yaptığımda anında çalışıyor o kısımda sorun yok.

Dilim döndüğünce açıklayıcı olarak sorunu yazmaya çalıştım, sorun nerede olabilir?

Her gün uzun gıygıy sesi hem beni rahatsız ediyor hemde marş motorunu,sıfır yanan ibrede cabası : (

K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

specialistAlfisti

#1
LPG ile marşta sorun yok ise motorunuzla ilgili sorun yok gibi LPG sistemi kaynaklı sorun  olabilir. Uzun süredir benzinde kullanmışsınız akü kutup başlarını sök 45 dk bekle işlemini yapmışsınızdır diye düşünüyorum.Uzun süreli (2-3 günü aşan) LPG'ye geçmediğiniz durumda benzinde çalıştırdıktan sonra LPGye ilk geçişinizde stop etme veya stop edecek gibi oluyorsa LPG regülatörünüzün diyaframı delik olması ilk marşta aşırı zengin karışımın (benzin+LPG) sonucu marş süresinin uzaması(birkaç tur marştan sonra emme manifoldundaki LPGnin yanmadan atılması ile ateşlemenin gerçekleşmesi)  ihtimali çok yüksek. Bunun kontrolünü şu şekilde yapabilirsiniz.LPG regülatöründen emme manifolduna giden küçük çaptaki vakum hortumunu sökün (akşamdan) ertesi gün marş süresinin uzun olduğu durumda o şekilde benzinde deneyin.Sorunu çözmeden bu şekilde fazla kullanmayın derim yeni marş motorunuzun ömrünü çok kısaltırsınız. Bence sorunu birşey değiştirmeden  LPG sisteminde arayın.Benzin ibresinin durumu elektriksel kaynaklı bir sorun ve ya gösterge problemi var gibi.

(düzeltme :akşamdan söktüğünüz vakum hortumunu deneyeceğiniz zaman takın)
'04 156 1.6 TS. (2011-18)
'11 Giulietta 1.6 JTDM  (2017-...)
'07 GT Q2  (2018-...)

Cuore Sportivo

misket

Öneriler için teşekkürler maalesef pompayı yenilemiş bulunduk önerilerinizi ilk fırsatta deneyeceğim diyafram ise tamir kitleri satılıyor alıp kendim tamir edeceğim.
K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

vozkol

Böyle bir durum 156'da benim başıma gelmişti. Motor soğuk iken gayet normal marş alıp çalışıyordu ancak mesela 15-20 dk çalışsın ve motor ısınsın, stop edince kesinlikle tekrar çalışmıyordu ve en az 20-30 dk soğumasını beklemem gerekiyordu. Yurtdışı forumda araştırmıştım, ''warm start-up problem'' diye. Orada bir sensörden bahsetmişlerdi, oksijen-yakıt sensörü gibi tam hatırlayamadım. Sanayide gittiğim ustaya bunu söyledim, kolayca sensör değişti ve tüm sorunum giderildi. Benim araç LPG'li değildi. Belki sizin sorununuz da böyle bir şey olabilir diye bir fikir vereyim dedim.
2004-2008 : 1997 145 1.6 Boxer
2010-2014 : 2006 156 1.6 TS Distinctive
2014-2016 : 2008 159 1.9 JTDM Distinctive plus
2016-....... : Giulietta 1.6 JTDM Super TCT