Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Uçak Yakıtı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

Çalıştığım şirketin olduğu yerde hangarda bekleyen bir helikopter var. Ve onun yanında da ufak bir tanker var, üzerinde kocaman harflerle JET A-1 yazıyor.

Acaba diyorum, gizlice benim dopoya ondan koysam ()olumlu veya olumsuz ne gibi bir etkisi olabilir?


Edited by - agucba on 20/10/2006  14:26:26

///////////////

CuoreSportivo

#1
Muhtemelen motor elinde oylece baka kalirsin... Birde  hakkaten gidip asiracaksin anlasilan, acil bilgi istedigine gore :)

omeroguz

#2
Buraya senin için siyah bir forum açarız ve unutmayacağız kalbimizdesin sevgili Alfisti dostumuz yazarız.

agucba

#3
Öyle mi diyorsunuz

///////////////

Alfadanadam

#4
quote:

Buraya senin için siyah bir forum açarız ve unutmayacağız kalbimizdesin sevgili Alfisti dostumuz yazarız.




n/a

#5
belki şehir efsanesi olabilir. hava kuvvetlerine yakıt ile ilgili malzeme satan bi müşterimiz depoya bir avuç naftalin atın arabanın gazına dokunamazsınız demişti.kendi denemiş ve motora zararı olmadığını söylemişti.yalnız arabanın ferformansı acaip şekilde artıyormuş.

CuoreSportivo

#6
En kısa zamanda bi sahin bulup denemek lazim...

Onur

#7
ilginç bir olay gözüm yese ben severim böyle şeyleri denemeyi.

ama bir arkadaşım 2oo sx iyle 1oo oktan denerken içinde yanıyordu. o günden sonra 95 ok.ın üstüne çıkmayı pek gözüm yemiyor :)

CuoreSportivo

#8
200 sx 100 oktana dayanamiyorsa bizimki naftalini kokladiginda bayilir :)

Onur

#9
sade bir 2oo sx değildi ama birazda ondan oldu:)
ama bizimki yinede bayılır:)

agucba

#10
Naftalin??
Bizim arabaların motorlarının çok hassas olduğunu bilmesem denerim ama... Sonra olmasın!

///////////////

bugra

#11
jet a1 oldukca gec tutusur ve güç buharlaşır..bildigim akışkanlığı epey düşük-gazyağının daha akıcı oldugu söylenir-kesinlikle de aracta kullanılmaz..

ancak otomobillerde kullanılabilecek avgaz-103 oktan gr N. araclar kullanır- ve vrf-Grup N4 ve a7 kitcar larda -performans artırıcı yakıtlar mevcut..ancak oncelik beynin bu oktan degerlerine gore programlanmasında..aksi takdirde malum vuruntu sesi,zamansız ateşleme sorunları kaçınılmaz olacaktır..

bide toluen muhabbeti var ki epey arkadaş ilgienmişti zamanında...sonuç olarak onunla ilgili şu bir gerçek yükselen oktan ,  benzinin yanma odasına giremeden, onu yanmasına yetecek ısıya benzin hortumlarında ulaşması sonucu, patlamalar hortumlarda başlar. Patlamalar sonucu oluşan  ısı ile benzin hortumu deformasyona uğrayabilir ve arabada vuruntu başlar. Düzensiz çalışma yani. birde benzin icinde bulunan koruyucularında ozelligini yitirmesini saglayacagından hiç bulaşmayın derim..

Edited by - bugra on 21/10/2006  00:33:55

agucba

#12
Sanırım son açıklamdan sonra en iyisi 95 oktan ile devam etmek. Teşekkürler. Artık helikopter aldığımda kullanırım .

///////////////

master

#13
100 oktan'a bir aman da benden :) Araba 2000 dd/den sonra gaza tepki vermemeye başlamıştı , sonuç deponun boşaltılıp temizlenmesi ve enjektör temizliği , ancak öyle düzeldi :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

ercin

jet yakıtı direkt olarak tutuşmuyor bildiğim kadarıyla, yüksek basınç gerekiyor.

ihsany

You are not allowed to view links. Register or Login
jet yakıtı direkt olarak tutuşmuyor bildiğim kadarıyla, yüksek basınç gerekiyor.

Ben lisede uçak teknisyenliği okumuştum, o dönemde zippo çakmak için uçak yakıtı alırdık hangardan.. Çok güzel hemen alev alırdı  >:D
Alfa Romeo 147 1.6 Eco
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MA TCT
Alfa Romeo 156 2.0

İhsan Yaprak
L'amore è diverso in italiano

alfacan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
jet yakıtı direkt olarak tutuşmuyor bildiğim kadarıyla, yüksek basınç gerekiyor.

Ben lisede uçak teknisyenliği okumuştum, o dönemde zippo çakmak için uçak yakıtı alırdık hangardan.. Çok güzel hemen alev alırdı  >:D

Jet A-1 o şekilde alev almaz ... İçine kibriti yakıp at yine yanmaz ...  :)

Daha bugün yakıt işiyle uğraştım    :(


ihsany

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
jet yakıtı direkt olarak tutuşmuyor bildiğim kadarıyla, yüksek basınç gerekiyor.

Ben lisede uçak teknisyenliği okumuştum, o dönemde zippo çakmak için uçak yakıtı alırdık hangardan.. Çok güzel hemen alev alırdı  >:D

Jet A-1 o şekilde alev almaz ... İçine kibriti yakıp at yine yanmaz ...  :)

Daha bugün yakıt işiyle uğraştım    :(

Çeşitlerine göre değişebilir, siz daha iyi bilirsiniz :)
Bizimkisi C-160 nakliye uçaklarına koydukları yakıttandı sanırım.. Pervaneli ihtiyar pehlivanlar :)
Alfa Romeo 147 1.6 Eco
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MA TCT
Alfa Romeo 156 2.0

İhsan Yaprak
L'amore è diverso in italiano

asklepios

bir sürü uçak teknisyeni arkadaşım var.

JET A1 dediğimiz jet yakıtı (ya da kerosen) aşağı yukarı GAZYAĞIdır.gazyağını arabaya koyarsan ne olursa o olur...yani öyle sandığınız gibi araba uçmaz  :)

alfacan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
jet yakıtı direkt olarak tutuşmuyor bildiğim kadarıyla, yüksek basınç gerekiyor.

Ben lisede uçak teknisyenliği okumuştum, o dönemde zippo çakmak için uçak yakıtı alırdık hangardan.. Çok güzel hemen alev alırdı  >:D

Jet A-1 o şekilde alev almaz ... İçine kibriti yakıp at yine yanmaz ...  :)

Daha bugün yakıt işiyle uğraştım    :(

Çeşitlerine göre değişebilir, siz daha iyi bilirsiniz :)
Bizimkisi C-160 nakliye uçaklarına koydukları yakıttandı sanırım.. Pervaneli ihtiyar pehlivanlar :)

Turboprop motorlar genellikle jet-b  türü yakıtla çalışırlar .  Genellikle askeri kargo uçaklarında kullanılan bu motor türü ; ticari taşımacılık yapan bazı uçak tiplerindede kullanılır . Örn ; Fransız Atr - 72 ( borajet)

You are not allowed to view links. Register or Login
bir sürü uçak teknisyeni arkadaşım var.

JET A1 dediğimiz jet yakıtı (ya da kerosen) aşağı yukarı GAZYAĞIdır.gazyağını arabaya koyarsan ne olursa o olur...yani öyle sandığınız gibi araba uçmaz  :)

Jet A-1 le ilk temasımda bunun mazotdan ne farkı var diye sormuştum etrafımdakilere ... Kokusu yoğunluğu aynı gibi ...  Yine JetA-1 de  ;bazı kimyasal katkılar kullanılarak mazot elde etmek hiçte zor değil .

Nato nun uçak yakıtı hattından yakıt çalıp bunları mazota çevirip anormal derecede zengin olan bir şebekenin çökertildiği haberinide duymuş gibiyim  :)




asklepios

caner, sen nerede çalışıyorsun? benim kankalar onur teknik'te

ercin

You are not allowed to view links. Register or Login
aradım sordum uçak teknisyeni arkadaşı;

örnek olarak,

AIRBUS A 321 yakıt tankı 18 tonmuş,

istanbul-antalya gidiş-dönüş 4-5 ton falan yakar dedi.



A321 in hangi modeli olduğu önemli modelden modele değerler değişebilir. A321-233 tipi uçakların maksimum kalkış ağırlığı 89000 kg dır. içinde içinde hiçbir ekipman ve personel yolcu dahil olmadan ağırlığı ya 71500 kg ya da 73800 kgdır. aradaki farka bakınca bu fark söylenen miktarda bir kapasite yapıyor fakat tamamı yakıt tankı olamaz.. çünkü bu uçak ikram alacak ekip aalcak yolcu ve yük alacak...
uçağın kuru ağırlığına ekip eklersiniz (kaptanlar, kabin ekibi ki bunların ağırlıklarının sabi çarpanları vardır) ikram eklersiniz (sabit ağırlıkları vardır) bu şekilde uçağın kuru operasyon ağırlığını bulursunuz.
bu ağırlığa kalkış yakıtını eklersiniz uçuş icra ağırlığını bulursunuz (kalkış yakıtını bulmak için tanktaki yakıt ağırlığından uçağın pist başına kadar giderken yakacağı yakıt miktarını çıkarırsınız)

uçağın kalkışına ve inişine kadar bir sürü yakıt hesaplaması vardır. çünkü uçağın birde maksimum iniş ağırlığı vardır ki bu kalkış ağırlığından düşük olabilir. bu yüzden bazen uçaklar kalkıştan hemen sonra inmek zorundaysalar deniz üstünde uçup fazla yakıtlarını boşaltırlar...


falan filan bir sürü hesaplamayla kafanızı karıştırmadan şunu söyleyebilirim uçağın yakacağı yakıtı değişkenleri bilmeden kesin olarak söylemek mümkün değildir..

Pist çok yoğun diyelim taxide sıra var, 300kg yakacağına 500 kg da yakar. (sadece taxide)

kafanızı karıştırmayın ;)

alfacan

You are not allowed to view links. Register or Login
caner, sen nerede çalışıyorsun? benim kankalar onur teknik'te

ben thy teknikteyim , onur air de de kuzenim var .


Onur ÖZTÜRK

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
caner, sen nerede çalışıyorsun? benim kankalar onur teknik'te

ben thy teknikteyim , onur air de de kuzenim var .

Sanırım aynı işyerinde çalışıyoruz :)
                                                                                                                           Stile Italiano

alfa

ARkadaslar bu arkadasın arabasımı bitlenmişde naftalınlıyecekmıs ben anlamadım bir seyy :))) :haydi: :alkis: :serefe: