Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



145 QV-Civic VTI-306 GTI-Golf GTI

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

murat

#1
145 QV Alfa'nın benim için en güzel ve özel modeli hatta en başta geliyor şu an için.Tek şanssızlığı bu teste 306 GTİ gibi Pejo'nun bana göre zirve modellerinden biri  ile girmiş olması..Objektif olmak için zorlayarak yazıyorum tabi bunları

Buarada zamanda yolculuk için müdürüme teşekkürü borç biliriz ;)

Edited by - murat147 on 03/11/2008  17:18:33
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

zeitgeist

#2
Eski bir 306 sahibi olarak ben de söyleyebilirim, gerçekten çok canlı bir arabaydı.

nagash

#3
Peugeotun efsane aracı 306 GTİ,5 ten büyük 6 var sloganı meşhurdur.
Hem hafif hem motor hacmi olarak büyük.
Elbetteki şanssızlık..

SertackeS

#4
eski bir honda hb sürücüsü olarak ben de derim ki hayat 5500den sonra başlar

aynı zmanda derimki. bu testi şimdi yapsalar alfa hangi arabayı koyacaktı merak ediyorum.
150bg 147 2.0 mı? 147 nin gta sı yok sanırım 2008 model olarak.

_________________________
2004 156 2.0 Selespeed
2006 159 1.9JTD Distinctive
2007 147 1.6 Collezione
2007 GT  1.9JTD Q2
2011 Giulietta 1.6JTD Distinctive beyaz
2011 Giulietta 1.6JTD Distinctive kırmızı

admin

#5
Bende eski bir 33 kullanıcısı olarak, bu ******* 306 yüzünden balatamı yaktığımı bilirim.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

agucba

#6
Ben de ingiliz dergilerinin yaptigi karsilastirmalarda hep Peugeot'un galip geldigini soyleyebilirim.

///////////////

AlfistiKerem

#7
Honda olsun,Peugeot olsun,Golf olsun hepsini kullanma şansım You are not allowed to view links. Register or Login verilerine göre de Peugeot burdaki en sıkı makina yalnız hiç biri QV gibi istekli hızlanmıyor.Hiçbirinde ruh yok,motor sesi QV kadar güzel değil,yol tutuş tartışılır ama Qv kadar sağlam basamıyorlar,belki Peugeot zorlar.

Gerçekten de güzel bir karşılaştırma herşeye rağmen.Ben nasıl oldu da 98'de bu dergiyi almamışım,evde o kadar dergi arşivim olmasına rağmen, tühh

Yalnız burda bir terslik var.Bende ki dergide 145QV nin testi var ve maksimum hızı 210 yazılmış.Burda ise 206,ilginç.

Edited by - AlfistiKerem on 04/11/2008  00:54:42

alfa146

#8
Paylaşım için saol.

Ben test verilerindeki hızlanma oranlarına takıldım, 1.6 honda bile QV den daha iyi hızlanıyor.

Anıl

#9
En doğru ve gerçekçi verileri buradan bulabilirsiniz You are not allowed to view links. Register or Login burada teknik verilere girip seçim yapın!
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Dentist

#10
quote:

Bende eski bir 33 kullanıcısı olarak, bu ******* 306 yüzünden balatamı yaktığımı bilirim.


 Sevgili yöneticimiz;hiç size yakışıyor mu böyle şeyler...
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

master

#11
quote:

Paylaşım için saol.

Ben test verilerindeki hızlanma oranlarına takıldım, 1.6 honda bile QV den daha iyi hızlanıyor.



VTI kalkış sözkonusu olduğunda çok çok çok iyi giden bir araç. Çünkü 160hp ve oldukça hafif. 145 QV'yi geçmesi çok normal. Şöyle diyeyim Honda Civic SI (1.6 136hp) bile 2lt'lik Alfa'larla 2. vitesin sonuna kadar birlikte geliyor. VTI'ın geçmesi normal. Ama araba yol tutmaz, frene basarsın durmaz o ayrı. Tipik düz yol Honda'sı :)
İzmir Drag'lerde Yüklü atmosferik VTI ile E36 M3 geçen de vardı.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

alfa146

#12
quote:

quote:

Paylaşım için saol.

Ben test verilerindeki hızlanma oranlarına takıldım, 1.6 honda bile QV den daha iyi hızlanıyor.



VTI kalkış sözkonusu olduğunda çok çok çok iyi giden bir araç. Çünkü 160hp ve oldukça hafif. 145 QV'yi geçmesi çok normal. Şöyle diyeyim Honda Civic SI (1.6 136hp) bile 2lt'lik Alfa'larla 2. vitesin sonuna kadar birlikte geliyor. VTI'ın geçmesi normal. Ama araba yol tutmaz, frene basarsın durmaz o ayrı. Tipik düz yol Honda'sı :)
İzmir Drag'lerde Yüklü atmosferik VTI ile E36 M3 geçen de vardı.





bu dediğine göre 3. viteste alfanın toparlaması gerekirken 0-160 skalasında 3 saniye fark yiyor. hadi bunun 1 saniyesini 2. vites bitimine kadar olan 0-100 olsun, geriye yine 2 saniye kalıyor.

AlfistiKerem

#13
Valla test verilerine pek inanmayın derim.Fabrika verileri ya da test verileri kendi kullandığınız gibi olmaz.Birazda iş direksiyonda biter,şöförlük ister.

agucba

#14
Eğer "Uzun Eşek" oynarken ki kadar hırslı araba kullanıyorsan, seni görünce dikkat edelim...

///////////////

master

#15
quote:

quote:

quote:

Paylaşım için saol.

Ben test verilerindeki hızlanma oranlarına takıldım, 1.6 honda bile QV den daha iyi hızlanıyor.



VTI kalkış sözkonusu olduğunda çok çok çok iyi giden bir araç. Çünkü 160hp ve oldukça hafif. 145 QV'yi geçmesi çok normal. Şöyle diyeyim Honda Civic SI (1.6 136hp) bile 2lt'lik Alfa'larla 2. vitesin sonuna kadar birlikte geliyor. VTI'ın geçmesi normal. Ama araba yol tutmaz, frene basarsın durmaz o ayrı. Tipik düz yol Honda'sı :)
İzmir Drag'lerde Yüklü atmosferik VTI ile E36 M3 geçen de vardı.





bu dediğine göre 3. viteste alfanın toparlaması gerekirken 0-160 skalasında 3 saniye fark yiyor. hadi bunun 1 saniyesini 2. vites bitimine kadar olan 0-100 olsun, geriye yine 2 saniye kalıyor.



Hangi karşılaştırmadan bahsettiğinizi tam anlamadım, eğer SI vs 2.0 Alfa diyorsanız Alfa 3. viteste öne çıkıyor yani onda korkacak pek bir şey yok :)

Ancak VTI vs 2.0 Alfa'da maalesef "drag" koşullarında Alfa'nın pek şansı yok. Yüksek hızlarda ne olur bilmiyorum ancak kalkışta Honda VTI ciddi anlamda öne fırlar. Alfa'nın şansı olan tek alan rolling, onda da Honda VTEC açtıktan sonra işler değişebilir :)
Ben ne drag ne rolling denedim ancak VTI'ların düz yolda 1.6 lt atmosferik bir araca göre çok iyi gittikleri bir gerçek. 2.0'lar bir yana daha yüksek hacimdeki araçları bile zorluyorlar genellikle. Çünkü arabanın tek olayı düz yolda gitmesi. KG/HP oranı çok başarılı. Ama misal virajlı bir yola gelindiğinde de 145 QV karşısında bir VTI'ın hiç şansı olmaz. Düz yolda motor hacminden beklenmeyecek şekilde hızlı gidip virajlarda uçmak üzere dizayn ediliyor genellikle Honda'lar :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

agucba

#16
Önder'in son yazdığına katılıyorum.
Bundan bir süre önce Honda Civic HB ile TEM'de bayağı uzun bir mesafe "beraber" gitme fırsatımız oldu.
Açık olmak gerekirse ara hızlanmalarda benim gittiğim kadar gidemedi diyebilirim. Sürat yükseldikçe arkama yaklaşır gibi olmadı değil ancak yaklaşmadan bahsettiğim, ne ben uzaklaşabildim ne de o geçebildi. Önümde şerit kapandığında Honda boş olan sağ şeritten devam ederek önüme geçtğinde, az önce yazdığım şeylerin tersi olmaya başladı. Ara hızlanmada ben arkadan giderken yüksek süratlere doğru az da olsa mesafeyi aralar gibi oldu ama mesafe çok az idi.
Virajlarda, ben nerede ise girdiğim aynı süratle çıkarken Honda aynı şekilde değildi.
Fren konusunda bir değerlendirme yapamayacağım, Honda'nın yeni bir model olması sebebi ile QV'den çok çok daha iyi olduğunu tahmin ediyorum. Bunu deneme fırsatım olmadı, iyi ki de öyle bir fırsatım olmadı.
En sonunda da Kartal gişeleri hizasında biribirimize selam vererek ve tebrik ederek ayrıldık. Honda sürücüsü oldukça iyi kullanıyordu.
Bu yazdıklarımı kapışmayı veya hızlı gitmeyi özendirmek ve başka bir şeyi ispat etmekten ziyade, Honda'nın düz yolda oldukça iyi gittiğini örneklemek için yazdım.

///////////////

AlfistiKerem

#17
quote:

Önder'in son yazdığına katılıyorum.
Bundan bir süre önce Honda Civic HB ile TEM'de bayağı uzun bir mesafe "beraber" gitme fırsatımız oldu.
Açık olmak gerekirse ara hızlanmalarda benim gittiğim kadar gidemedi diyebilirim. Sürat yükseldikçe arkama yaklaşır gibi olmadı değil ancak yaklaşmadan bahsettiğim, ne ben uzaklaşabildim ne de o geçebildi. Önümde şerit kapandığında Honda boş olan sağ şeritten devam ederek önüme geçtğinde, az önce yazdığım şeylerin tersi olmaya başladı. Ara hızlanmada ben arkadan giderken yüksek süratlere doğru az da olsa mesafeyi aralar gibi oldu ama mesafe çok az idi.
Virajlarda, ben nerede ise girdiğim aynı süratle çıkarken Honda aynı şekilde değildi.
Fren konusunda bir değerlendirme yapamayacağım, Honda'nın yeni bir model olması sebebi ile QV'den çok çok daha iyi olduğunu tahmin ediyorum. Bunu deneme fırsatım olmadı, iyi ki de öyle bir fırsatım olmadı.
En sonunda da Kartal gişeleri hizasında biribirimize selam vererek ve tebrik ederek ayrıldık. Honda sürücüsü oldukça iyi kullanıyordu.
Bu yazdıklarımı kapışmayı veya hızlı gitmeyi özendirmek ve başka bir şeyi ispat etmekten ziyade, Honda'nın düz yolda oldukça iyi gittiğini örneklemek için yazdım.



Doğru söylüyorsun,ara da çokta fark olmamasına bende katılırım ve inanırım.Benim demek isteyipte yanlış anlaşılır gibi baktığım açıklamayı sen yapmışsın.Şimdi bende anlatsam,yarışçı gibi anlaşılırız gerek yokAma QV yi kullanmayanlar için söylüyorum,QV asla boş araba değil asla hemde...Onu kullanan ve onunla özdeşleşen bilir...

Edited by - AlfistiKerem on 05/11/2008  23:52:44

Alfa 145

#18
Fi tarihinde bir Auto Show dergisinde Golf III GTI, Peugeot 306 GTI, Alfa 145 Quadrifoglio, Citroen ZX 2.0 ve Honda VTI karşılaştırması vardı. Alfa 145, Golf ve Peugeot nun ardından 3. sırada yer bulmuştu kendine.

alfastsubay

#19
eski bir konu ama hondalar yabana atılacak araçlar değiller.alfa nasıl özel bir araçsa honda da öledir.motor sağlamlığını dünya kabul etmiştir.

147BLACK

#20
Bizde de Civic var ve ara sıra kullanıyorum.
2003 olanlardan, 110 hp.
Yol tutmaması, fren performansı, vites geçmemesi hep anlatılanlar gibi. Rezalet.
Tabi Alfa'dan sonra.
Normal bir aile kullanıcısı için aslında gayet konforlu.
120 bine geldi daha "tık" demedi. SAYGILARRRRR.
Yağını suyunu koyup annem hem Ankara içi hem de haftada 1 kez Ankara-Eskişehir arası git gel yapıyor.
Fakat takıldığım konu şu.
Fabrika hızlanma değeri 9,2 verilen ve herkes tarafından bütün Alfa'lara fark yapar denilen Civic kesinlikle benim Alfa gibi değil.
Bana acaip hantal geliyor.

Acaba annem kullandığı için motor sakin kullanımlara alışık ve sıfırdan kalktığında Alfa gibi etkilemiyor mu?
Yoksa Alfa'nın ateşli motorundaki sesten sonra sinek vızıltısı ayarındaki motor sesinin beni cezbetmemesi mi?
Yoksa "aman annem kızar" bilinçaltı ile gerçekten basamamam mı?
Yoksa ve yoksa aracın folloş kıvamındaki yumuşak süspansiyonun 0-100 kalkışlarını destekleyemeyecek şekilde olması mı? Keza Alfa gibi direkt öne atılmıyor sağ sol yapıyor yumuşak direksiyon.
Belki de 110 hp Civic'ler diğerleri gibi değildir?

Bu arada 2001-2005 arası o hacıyatmaz gibi sallayan araçlarla "artistlik" yapanlara bakınca yolda şaşırıyorum. "Bu ne cesaret" be kardeşim. Traktör versek de basacaksınız demek.
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

ersinguller

#21
Ben Civic'imi yeni verdim anneme =)

2007, HB'lerden..
1.8 motor hani, 140hp.

Hızlanması fena değildi, en azından hantal sayılmazdı düz yolda.. Ama sağ sol yapan  direksiyon sanırım "kronik" , araba bir türlü hızlanırken düz durmazdı, sağa kayar, sonra sola atar kendini, gazdan çekmek zorunda kalırsın ayağını =)
Fren tutmama konusu hakikatten de Honda'da bir problem. Vites geçişlerini büyük oranda halletmişler yeni Civiclerde, en azından ben 60.000km boyunca hiç zorlanmadım.
Yol tutmaması ise, tabi eskileri kadar değil ama yinede belli başlı sorunları var.. Kayma yapabiliyor önden özellikle bazı virajlara çok sert girerseniz.

naxos

#22
yalnız honda 1,6 motor ve 160 beygir.????
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

TRUPHASE

#23
arkadaşlar 2 kere 2 litre 145 sahip olma onuruna eriştim hayatımda. hatıralarımdaki en güzel yıllar olduğundan karşılaştırmalarda başka markalara yer vermem mümkün değil. Yalnız şunu unutmayın kapıştığım araçları ep virajda geçerdim. Sahilde migrostan sonra 4. viteste elektrik kestiğini bilirim. ahhh ah....
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

marauderjingo

#24
yahu honda daki 1.6 motor turbo da değil nasıl 160 beygir oluyor aklım almadı hakkaten. maksimum tork değerine de 7000 devirde ulaşıyormuş.