Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo Giulia Veloce - Sürüş İzlenimi  (Okunma sayısı 1882 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.827
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Giulia Veloce - Sürüş İzlenimi
« : 01 Aralık 2016, 10:55:16 »
Alfa Romeo Giulia Veloce - Sürüş İzlenimi

Hızlı Giulia


Alfa Romeo, Giulia Veloce'yi dizel ve benzinli motorlar ile dört tekerden çekiş sistemi ile piyasaya sürüyor. Veloce'nin gerçekte ne kadar hızlı olduğunu sürüş izlenimi gösterecek.



Alfa Romeo, Giulia Veloce modeli ile birlikte 510 BG'nde buharlı lokomotif gücündeki Quadrifoglio ile peynir ekmek versiyonları arasındaki boşluğu doldurmuş olacak. Dört tekerden çekiş sistemi ile yeni motorlar, biz nebze olsun yeni Stelvio hakkında az da olsa fikir sahibi olmamıza yardımcı olmuş olacak.

Veloce! Hızlı! Alfisti, Veloce kelimesi ile beraber başarılar ile dolu geçmişi hatırlamakta. Alfa Romeo Giulia Veloce GT Sprint İtalyan üsta oyuncu 60'lı yıllarda, Fransız film tanrıçası Catharine Deneuve'ün kalbini fethederken bir çok İtalyan yarış pilotu da yarış birinciliği çelenklerini omuzluyordu. Yeni Alfa Romeo Giulia bu tarihi devam ettirme isteğinde.

Benzinlinin 100 km/s'e çıkmak için beş saniyeye ihtiyacı var
Ve 510 BG'ndeki top model Quadrifoglio'nun kardeşi olan 280 BG'ndeki motor, kendini hiçbir şekilde saklamak durumuda değil. Çünkü bu motor, 130 km/s ile 160 km/s arasındaki ara hızlanmada az da olsa isteksiz davranan 210 BG'ndeki dizel motora karşın daha keyifli olsa da  dizel motor, 4,7 litrelik ortalama tüketim ile belirtilen ara hızlanmadaki isteksizliği dengeliyor. Benzinli motor burada biraz daha farklı. 100 km'deki ortalama tüketimi 6,4 litre olarak verilirken 100 km/s'e hızlanma derecesi 5,2 saniye (dizel modelden 1,6 saniiye daha hızlı) ve azami sürati 240 km/s. Sekiz ileri otomatik vitesi ile ayrıca verilmiş olan süratler arasında da oldukça fazla keyif vermekte. Motor, sahip olduğu 400 NM'lik tork ile gaz pedalına her daim tepki vermekte ve sürücüyü 100 km/s'in üstündeki süratlerde de cevapsız bırakmamakta.

Dört tekerden çekiş ağırlıklı olarak arkadan itişe ayarlı
Benzinli motorda, sürüş modlarının ayarları da daha belirgin. Mesela "Dynamic" modunda 1.605 kg'lik Giulia ciddi şekilde performans beklentinizi karşılarken ekonomi ayarlı "Advanced Efficiency"'de daha sakin gidişi hissediyorsunuz. Eğer Giulia Quadrifoglio'ya 71.800 Euro vermek istemiyorsanız, 46.800 Euro (dizel) veya 47.800 Euro (benzinli) vererek nerede ise aynı keyfi alabilirsiniz. Dört tekerden çekiş sistemi daha çok arkadan itişe göre ayarlı. Normal şartlarda sadece arka tekerler tahrik edilirken ön tekerler ihtiyaç halinde traksiyona geçiyor. Alfa Romeo sürüş yazılımı oldukça geniş ayarlı olduğu için ESP devreye gidene kadar arkası ile gerektiği kadar oynayabiliyorsunuz.

Stelvio, motor ve dört çeker sistemini alıyor
Alfa'nın dört çeker sistemi 50 kg'dan daha hafif olmasına karşın açık bir diferansiyele de sahip. İhtiyaç halinde gücün yüzde 60'ı ön tekerlere aktarılabilirken ayrıca bir işletim sistemi, sağ-sol aks arasındaki gücü de yüzde 2,5 oranında bir farka kadar ayarlayabiliyor. Bu hem virajlarda bir avantaj sağlarken Giulia'nın ayrıca izinde çok kesin olarak ilerlemesini sağlıyor. Direksiyon çok kesin, suni şeilde ağırlaştırılmamış, belki bir miktar yol durumu hakkında daha fazla bilgi iletebilirdi. Alfa Romeo Giulia Veloce, süspansiyon sistemi ayarı bakımından biraz daha sıkı (sert değil) ayarlanmış, ancak acemi şekilde bir konforsuzluk yok. Her iki motor ve çekiş sistemi SUV modeli Alfa Romeo Stelvio'da da yer alacağından, teknik açıdan Crossover'in nasıl olacağını kestirmek mümkün. Aynı şekilde Giorgio paltformu yer alacak olan Stelvio, Alfa-Romeo-EMEA-Başkanı Fabrizio Curci'ye göre  Porsche Macan'a hayatı dar edecek.

Daha önceki Alfa'lara göre ciddi şekilde yüksek kalteli bir işçilik
Giulia Veloce'nin iç mekanındaki işçilik yüksek, genişlik açısından herşey uygun. Daha önceki Alfa Romeo'lara göre işçilik çok yüksek, sadece bazı yerlerdeki malzemelerin dokunma hissi (Haptik), mesela ortadaki kullanım butonu sanki göründüğü kalitede değil gibi. Açılır tavan olmadan baş için önde de yeterli alan mevcut. LED farlar henüz sunulmadığı için xeno farlar görevini yerine getirmeye çalışıyor. Fabrizioo Curci, Matrix-LED farların daha sonra geleceği sözünü verdi. Alfisti bu konuda memnun olabilir, ancak Curci Sportwagon veya ein Shooting Brake tarzı bir model ile Spider'in gelip gelmeyeceği konusunda bilgi vermemekte.


Alfa Romeo, Giulia Veloce modeli ile ...


... birlikte 510 BG'nde buharlı lokomotif gücündeki Quadrifoglio ile peynir ekmek versiyonları arasındaki boşluğu doldurmuş olacak.


Dört tekerden çekiş sistemi ile yeni motorlar, biz nebze olsun yeni Stelvio hakkında az da olsa fikir sahibi olmamıza yardımcı olmuş olacak.


Veloce! Hızlı! Alfisti, Veloce kelimesi ile beraber başarılar ile dolu geçmişi hatırlamakta. Alfa Romeo Giulia Veloce GT Sprint İtalyan üsta oyuncu 60'lı yıllarda, Fransız film tanrıçası Catharine Deneuve'ün kalbini fethederken bir çok İtalyan yarış pilotu da yarış birinciliği çelenklerini omuzluyordu. Yeni Alfa Romeo Giulia bu tarihi devam ettirme isteğinde.


Ve 510 BG'ndeki top model Quadrifoglio'nun kardeşi olan 280 BG'ndeki motor, kendini hiçbir şekilde saklamak durumuda değil. Çünkü bu motor, 130 km/s ile 160 km/s arasındaki ara hızlanmada az da olsa isteksiz davranan 210 BG'ndeki dizel motora karşın daha keyifli olsa da ...


... dizel motor, 4,7 litrelik ortalama tüketim ile belirtilen ara hızlanmadaki isteksizliği dengeliyor. Benzinli motor burada biraz daha farklı. 100 km'deki ortalama tüketimi 6,4 litre olarak verilirken 100 km/s'e hızlanma derecesi 5,2 saniye (dizel modelden 1,6 saniye daha hızlı) ...


... ve azami sürati 240 km/s. Sekiz ileri otomatik vitesi ile ayrıca verilmiş olan süratler arasında da oldukça fazla keyif vermekte. Motor, sahip olduğu 400 NM'lik tork ile gaz pedalına her daim tepki vermekte ve sürücüyü 100 km/s'in üstündeki süratlerde de cevapsız bırakmamakta.


Benzinli motorda, sürüş modlarının ayarları da daha belirgin. Mesela "Dynamic" modunda 1.605 kg'lik Giulia ciddi şekilde performans beklentinizi karşılarken ekonomi ayarlı "Advanced Efficiency"'de daha sakin gidişi hissediyorsunuz.


Eğer Giulia Quadrifoglio'ya 71.800 Euro vermek istemiyorsanız, ...


... 46.800 Euro (dizel) veya 47.800 Euro (benzinli) vererek nerede ise aynı keyfi alabilirsiniz. Dört tekerden çekiş sistemi daha çok arkadan itişe göre ayarlı. Normal şartlarda sadece arka tekerler tahrik edilirken ön tekerler ...


... ihtiyaç halinde traksiyona geçiyor. Alfa Romeo sürüş yazılımı oldukça geniş ayarlı olduğu için ESP devreye gidene kadar arkası ile gerektiği kadar oynayabiliyorsunuz.


Alfa'nın dört çeker sistemi 50 kg'dan daha hafif olmasına karşın açık bir diferansiyele de sahip. İhtiyaç halinde gücün yüzde 60'ı ön tekerlere aktarılabilirken ayrıca bir işletim sistemi, sağ-sol aks arasındaki gücü de yüzde 2,5 oranında bir farka kadar ayarlayabiliyor. Bu ...


... hem virajlarda bir avantaj sağlarken Giulia'nın ayrıca izinde çok kesin olarak ilerlemesini sağlıyor. Direksiyon çok kesin, suni şeilde ağırlaştırılmamış, belki bir miktar yol durumu hakkında daha fazla bilgi iletebilirdi. Alfa Romeo Giulia Veloce, süspansiyon sistemi ayarı bakımından biraz daha sıkı (sert değil) ayarlanmış, ancak acemi şekilde bir konforsuzluk yok.


Her iki motor ve çekiş sistemi SUV modeli Alfa Romeo Stelvio'da da yer alacağından, teknik açıdan Crossover'in nasıl olacağını kestirmek mümkün. Aynı şekilde Giorgio paltformu yer alacak olan Stelvio, Alfa-Romeo-EMEA-Başkanı Fabrizio Curci'ye göre  Porsche Macan'a hayatı dar edecek.


Veloce'nin iç mekanının normal versiyonlardan çok farkı yok. Daha önceki Alfa Romeo'lara göre işçilik kalitesi çok yüksek, ancak dokunma hissi bakımından ortadaki buton göründüğü gibi olabilirdi.


Açılır tavan olmadan önde yeteri kadar baş serbestisi var. Giulia'da LED farlar sunulmadığından xenon farlar iş görmeye çalışıyorlar.


Fabrizioo Curci, Matrix-LED farların daha sonra geleceği sözünü verdi. Alfisti bu konuda memnun olabilir, ancak Curci Sportwagon veya ein Shooting Brake tarzı bir model ile Spider'in gelip gelmeyeceği konusunda bilgi vermemekte.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
15 Yanıt
1731 Gösterim
Son İleti 12 Mayıs 2016, 09:50:26
Gönderen: esatkaracan
9 Yanıt
1772 Gösterim
Son İleti 13 Mayıs 2016, 23:22:20
Gönderen: Sportivo
2 Yanıt
991 Gösterim
Son İleti 13 Mayıs 2016, 15:50:21
Gönderen: agucba
4 Yanıt
1275 Gösterim
Son İleti 25 Mayıs 2016, 12:59:26
Gönderen: OğuzCanAlantor
15 Yanıt
2225 Gösterim
Son İleti 04 Kasım 2016, 14:01:42
Gönderen: hannibal

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal