Alfa Spider?ın atası ile karşılaşması
Spider, büyük bir isimAlfa, yine efsanevi hacim olan 1750 cm³ ile motorlar üretmeye başlıyor. Motorlar?ın Romeo?su tekrar aramıza döndü, hem de Turbo ile. Bu sebeple dede ve torunu bir toplantıya davet etmiş olduk.
Artık yine bir 1750 Spider var. Ancak bu rakamın Alfa Romeo?cuların aklına geldiğini sanmayın sakın. Onlar yeni modele sadece Spider 1.8 TBi 16V adını vererek geçiştirmiş oldular. Aslında bu durumda 1742 kübiklik hacim ile tam da efsanevi rakamı hak edecek gibi idi. Alfa Romeo daha 1929 yılında altı silindirli 6C 1750 bir sedan ve daha sonra da üstü açık bir spor otomobiline bu rakamı layık görmüştü. Tarihi başarılarla dolu olan bu rakamı 1968 yılında dört silindirli üsten çift egzantrikli efsanevi ve başarılı Top Model?leri için de tekrar kullanıma almıştı. O zamanlar 115 BG büyük bir etkinlik için yeterli geliyordu. Spider o zamanlar dünyada çok meşhur bir ikon olmuştu. Bir yıl öncesinde Spider zaten Dustin Hoffman?ın aşık Benjamin Braddock?u canlandırdığı ve Spider?in benzini bitene kadar gazladığı ?The Graduade? filminde meşhur olmuştu bile.
Fabrika işçileri Ata Spider?in arka tasarımını mürekkep balığının bir kemiğine benzetiyorlardıFilm, tüm zamanların en başarılı yapıtlarından biri ve Alfa Romeo bu şekilde kendisini dünyaya daha da iyi tanıtabilmeyi başarmıştı. Spider, o zamanlar daha yuvarlak olan arka kısmına sahipti ve fabrika çalışanları bu arka yapıya "Osso di Sepia"?ya benzetiyorlardı. Bu mürekkep balığının bir kemiği idi ve İtalyan?ın popülaritesine her hangi bir zararı da olmuyordu. Aslında Spider?ın farklı bir anlamı da var. O zamanlarda üretilen üstü açık otomobillerin açılır tavan mekanizmasının tellerinin yapısı örümceklerin bacaklarını andırdığı için de Spider deniyordu. 68?li Alfa 1750 Spider Veloce?da buna alışık olmak gerekir aslında, çünkü açılır tavan mekanizmasını elle idare etmek gerekiyordu. Yeni nesil Spider da ise buna gerek yok, çünkü kalın bir şekilde giydirilmiş olan tente elektrikli olarak bagajdan çıkarak sahibinin yorulmasını engellemekte.
Şu anda moda olan ?Downsizing-Trend? efsanevi 1750?yi tekrar geri getirmekteBrera bazı üzerine oturtulmuş olan bu Cabriolet aslında çok fazla eleştiriye maruz kaldı. Çok ağır, çok tüketiyor, sportif değil, fazla büyük. Günümüzün Spider?ine bir sporcu olmaktan çok aslında bir ?iyi hissetme otomobili? yakıştırmasını yapabiliriz. Spider?in ?Top? motor seçeneği, ?Anne Fiat??ın bir çok başka üretici ile yaptığı evliliklerden kendine aldığı bir Avustralyalı bir Holden. Bu motor için Alfa?nın muhteşem bir sese sahip olan altı silindirlisi feda edilmiş oldu. Aslına bakarsanız, Alfa?larda GM?in motorunun kullanılmasına karar verildiği yönetim kurulu toplantısında sonra Alfa Motor Geliştirme Şefi?nin yüz ifadesi ve vücudunun aldığı hali ve toplantıdan nasıl üzgün bir şekilde çıktığını tahmin edebiliyoruz. Kamburu çıkmış bir adam. Belki de bu yüzden Alfa?yı bırakıp gitmiş olabilir. Bu arada onun yerine Fiat?ta şu anda Paolo Martinelli iş başında ki kendisi 2006 yılına kadar Ferrari?de Michael Schumacher için Formula 1 motorları tasarlıyordu. 1.8 TBi 16V?de Hightech-Motor konseptini ?Downsizing-Akımı? ile hayata geçirmiş oldu; küçük hacim artı Turbo ve bir Pulse Converter (basıncı yükseltmek için bir pompa), direkt enjeksiyon ve değişken zamanlı egzantrikler.
Ortaya çıkan sonuç 320 Nm torka sahip 200 BG?lik bir motor (karşılaştırmak için; Golf GTI?de 2 litre hacimden sadece 280 Nm tork alınıyor), maksimum torka 1400 d/d?de ulaşılıyor ki (GTI: 1700) bu nerede ise rölanti devrinin hemen üstü. Bu şu anlama geliyor; otomobil hareket etmeye başladığı anda tüm gücü ile asfalta yapışıyor. Ancak önce hareket etmesi gerekmekte, çünkü Spider?in dört silindirlisi yüksek ağırlık (1565 kg) sebebi ile hareket etmekte zorlanıyor. Buna karşın yakit tüketimi artık yüksek olmayacak. Alfa, Fiat çatısı altında her zaman sportif seçenek idi. Sıcak kauçuğun yaymış olduğu koku bu markayı düşündüğümüzde her daim burnumuza gelmekte, ancak nereye gitti bu şimdi? Alfa, artık bir GT, yani Gran Turismo?ya terfi etmiş oldu. 235 km/s sürat, 7,8 sn?lik hızlanma, tepkili bir süspansiyon, etkili direksiyon, biraz yumuşak ancak etkili fren, tüm bilgilerin var olduğu göstergeler ancak tavan kapatıldığında okunmasında biraz sorun var.
Her iki Cabrio ?Latin Lover? rolünü oynamaktalarBuna karşın yeni TBi 16V, biraz farklı, homurtulu ancak heyecanlandırıcı olmayan bir sese sahip. Hayır, Spider mükemmel değil ancak bunlar Alfa?nın genel halidir. Alfa sürücüsünün sağlam bir karakter yapısına sahip ve gerçek sevgiyi gösterebilen bir tip olması gerekmekte. Peki Spider o zaman nasıl bu kadar sevilebiliyor? O kendisini bir şekilde kanıtlıyor işte. Sıkı bir kalça yapısı, güzel gözler, sert ve köşeli bir çene. Romantik ve Akdenizli genlerini güzel bir kabuk altında sergilemesi her zaman etkili olmuştu. 2006?daki ilk tanıtımında hemen "Cabrio of the Year" seçildi ki burada Pininfarina?nın yarattığı ustavari karoseri çizimleri kast edilmekte ve ilk Duetto?ta da onun imzası vardı. Alfa Spider, bu şekilde Latin-Lover rolünü oynayan gerçek bir Romeo. Şasi sarsıntılardan biraz etkilenmekte, ancak bu Duetto?nun da problemi idi. Duetto yollardaki bozuklukların üstünden geçerken aslında bir orkan fırtınasında sallana bir asma köprüyü anımsatmakta. Buna karşın 1750?lik motor tüm bu olumsuzlukları açık bir tavan ile seyahat ederken sesi ile unutturmakta ki açık hava da seyahat etmenin güzelliğine bu şekilde varmaktasınız. Keşke yeni 1750 de onun gibi opera sunabilseydi bize?
Tip: Alfa Spider 1750 Duetto / Alfa Spider 1.8 TBI 16V
Motor: Dört silinidir / Dört silindir ? Turbo
Hacim: 1779 cm³ / 1742 cm³
kW/BG: 84/114 / 147/200
Azami Tork: 171 Nm/3000 d/d / 320 Nm/1400 d/d
Vites Kutusu: 5 vites manuel / 6 vites manuel
Vmax: 188 km/s / 235 km/s
Tüketim: yaklaşık 13,6 l Super / 8,1 l Super (EU-Mix)