Sürüş İzlenimi: Alfa Romeo Giulietta SprintAlfa Romeo, Giulietta modelini bir Sprint versiyonu ile genişletirken bu versiyonda sadece eski zamandan kalan güzel ismi kullanmadı, aynı zamanda TCT Vites ile zıpır 1,4 litrelik turbo motoru kombine etti.
Bu arada D.N.A. sürüş programı her zamanki gibi önem arz ediyor. Ancak yavaş yavaş bizde uyanan izlenim, Alfa Romeo’nun Giulietta modelinin üretim sürecinin sonuna yaklaştığı, çünkü yenilikler çok az ve Giulietta Sprint nerede ise hiç yeni bir şey sunmuyor.
Giulietta biraz yumuşamış gibi, 2 saniye süren gaz pedalı tepkisi, sürüş dinamik programı isterse Dinamik ister Normal modunda olsun, performans alabilmek için çok uzun bir süre. Böyle olunca Alfa’nın eski zamanlarda gaz teli ile çalışan karbüratörlü motorlarının gaza bastıktan sonraki tepkilerini özler olduk, çünkü gaza basınca motor gücünün nasıl yavaş yavaş arttığını hissedebiliyorsunuz. Şimdi ise Giulietta modernleşti ve gaz pedalı sinyalinin reaksiyon gösterebilmesi için biraz zamana ihtiyacı var. Giulietta’nın kırmızı renginin yanında ön ızgara, ön sis farları, aynaları ve kapı kollarındaki koyu renkler çok hoşa giden ayrıntılar.
Koltuk döşeme kumaşlarındaki Sprint logosu işli ve koltuklar yeniden yapılmadı ama farklı tasarlandıklarından şimdi bacaklar biraz daha serbest hareket edebiliyorlar.
5.000 devrin ötesinde motor çok canlı ve azami devir bandı 6.500’e kadar uzanıyor. Ve bu devirlerde de Giulietta’yı oldukça sportif kullanabiliyorsunuz. Elektronik diferansiyel kilidi çok yüksek viraj süratlerine izin verirken koltukların yeni tasarımı da sizleri koltukta sıkıca kavrıyor ve bu sayede de oldukça hızlı sürüşlere dalabiliyorsunuz ancak isminde Sprint takısı olsa da Giulietta gerçekten safkan bir sprinter olamıyor.