Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



34 VD 9753 156 2.0 TS

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Testarossa

Otomobil benden sonra 1 kez daha el değiştirip 2024 ağustos ayında You are not allowed to view links. Register or Login 'a geçmiştir,

Alalı 1 sene oldu, konu açamadım. Bu konuda biraz tecrübelerimi paylaşacağım; uzun bir yazı olacak.

Önceki Alfamla vedalaştıktan sonra, Alfa'dan zevkimi aldığımı düşünüyordum. İlk 1 ay iyi geçti, hiçbir sorun yoktu, sırtımda maddi bir yük de bulunmuyordu. Ama sonra "kaşıntı" tuttu; hayattan zevk almak için Alfa şart diye düşündüm :D

Daha yeni arabalar alabilecek durumda olsam da, 156'nın tadı bambaşka. 5 araba gezdim, fakat sonuç benim açımdan hüsran oldu. Aralarında iyi arabalar olsa da, eski arabamın yanına yaklaşamadılar. Eski arabam  2001 Cosmo Blue, tan leather, sunroof.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Satılık araba var mı diye gittiğim serviste, rica üzerine içi siyah deri, dışı gri bir 156 kullandım. Zaten o kombinasyonu seviyordum, o gün iyice kafama yattı.

Gece klasik, You are not allowed to view links. Register or Login'da ilanlara bakarken denk geldim: dışı gri, içi siyah, far yıkamalar üzerinde, koltukları düzgün, yoncaları orijinal. Sabahı zor ettim. İşim olmasa bile erkenden kalkıp aradım, şanslıyım ki ilk arayan benmişim.

Bakmaya gittiğimizde arabaya bayağı talep vardı, yanımızda bile arayanlar oldu. İyi ki erken davranmışım. Genel kontrol ettiğimde araba düzgündü; eksikleri vardı ama artık tecrübeliydim :D İki tane orijinal anahtarının olması, üzerinde orijinal alarmı bulunup çalışıyor olması çok hoşuma gitti. Önceki arabamda olduğu gibi manuel aç-kapa derdi olmayacaktı artık. İlk fotoğrafı...

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Aracı almadan hemen önce Alfa servisinde ağır bir bakımdan geçmişti. Termostat, triger kayışı, balans kayışı, orijinal bujiler, devirdaim, hortumlar, radyatör, yedek su deposu... Hepsi orijinal parçalarla değişmişti. Gözle kontrol ettiğimde de teyit ediliyordu. Elimde fatura da olunca triger konusunda içim rahattı.

Ama test sürüşünde alt takım ve frenlerde sıkıntılar fark ettim. O yüzden arabayı noterden alır almaz direkt servise götürdüm. Yapılanlar:

4 adet denge kolu

Arka salıncaklar + amortisörler

Ön alt salıncaklar, ön amortisörler, ön yaylar

Diskler (orijinal) ve balatalar (Ferodo)

Tüm fren hortumları + el freni telleri

Son olarak fren hidroliğini Motul ile yeniledik. Aracı teslim aldığımda resmen "sıkı" bir otomobile dönüşmüştü.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Bir sorunumuz daha vardı: araba ilk marşta çalışmıyor, ikinci marşta anca alıyordu. Ustamız teşhisi koydu, sorun benzin pompasındaymış. Sıfır Bosch ile değiştik.

Aslında üzerinde çatlak yoktu, sanırım tamamen değişmeden de tamir edilebiliyor ama uğraşmak istemedim. Konuyu okuyanlar isterlerse tamir yöntemine de gidebilirler. Pompa için arka koltukları söküp, yuvarlak kapağı açınca rahatça ulaşılabiliyor.

Pompa değiştikten sonra sorun tamamen bitti. Tabii bunlar daha fragman... 😅

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Bu arada ben boş durmayıp sıfır el freni körüğü buldum
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr






this is all about passion

Testarossa

#1
Yıkadıktan sonra şöyle görünüyordu,farlar orjinal fakat berbat durumda ön çıtalar parlak siyah kötü duruyor

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr
Benzin pompasından 2 gün sonra olması lazım, enjektörleri teste/temizliğe gönderdim. Temizlik yapıldı, testten geçti, oringleri değişti. Buji kablosunu beğenmedik, o da değişti. Şanzımanda orta kulak değişti.

Tüm bunlar yeni benzin pompasıyla birleşince ciddi bir performans artışı hissettim. İşte bizi mutlu eden şeyler de tam olarak bunlar.

Bir süre kullandıktan sonra orman yollarında aydınlatma yok gibiydi,İlker Kemal ile görüşüp orjinal farlara led dönüşüm yapıldı, ilk yapılması gereken işlem bu bence nedeniyse 156 mk1 farları berbat.Farlardan sonra istediğim görüntü oluştu.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

15" jantlar hem demode hem de 156'nın karakterine pek uygun bir ebat değildi. Jant değişikliğinde kararsızdım: 16" Teledial mi yoksa 17" modellerden biri mi olmalıydı, bir türlü karar veremiyordum. Araştırırken bu modele denk geldim. Aslında bildiğim bir modeldi ama hep ağır sanıyordum. Meğer gayet hafifmiş. Üstüne bir de Speedline hastalığım vardır (önceki aracımda da Speedline Teledial vardı), bu yüzden gönlüm direkt bu janta kaydı.

Aramaya koyuldum ve Tekirdağ'da buldum. Bir cumartesi öğlen yola çıktım, Bostancı'dan Esenyurt'a kadar dur-kalk trafikte ilerleyip Tekirdağ'a vardım. Yol boyunca "umarım kaynak yoktur" diye dua ediyordum. Vardığımda jantların hiç boyanmamış, kaynaksız ve işlemsiz olduğunu görünce içim rahatladı, aldım geldim.

İstanbul'da jantlara ufak düzeltme işlemleri yaptırdım, üstüne Continental Premium Contact 6 lastikleri geçirdim. 156 resmen başka bir karaktere büründü! Hem görüntü hem sürüş olarak bambaşka oldu. 15" jantlı ve sararmış farlı haline kıyasla en az 10 yıl gençleşti diyebilirim.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr
16 Teledial 10050 gram,16 selespeed 10500 gram bu jant 17 olmasına rağmen daha hafif.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

İyi durumda olan derileri korumak için deriklinikten deri koruma seti sipariş ettim. Firma yetkilileriyle konuştuğumda uygun setin bu olduğuna karar verdik,ben fırça aldım ama önermiyorum eski derilerde kullanmayı sünger yeterli uygulama videosu firma sitesinde var  Set içeriği ;
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr
Ürünler benden tam puan aldı daha önceden turtlewax kullanıyordum.

15" jantlar hem demode hem de 156'nın karakterine pek uygun bir ebat değildi. Jant değişikliğinde kararsızdım: 16" Teledial mi yoksa 17" modellerden biri mi olmalıydı, bir türlü karar veremiyordum. Araştırırken bu modele denk geldim. Aslında bildiğim bir modeldi ama hep ağır sanıyordum. Meğer gayet hafifmiş. Üstüne bir de Speedline hastalığım vardır (önceki aracımda da Speedline Teledial vardı), bu yüzden gönlüm direkt bu janta kaydı.

Aramaya koyuldum ve Tekirdağ'da buldum. Bir cumartesi öğlen yola çıktım, Bostancı'dan Esenyurt'a kadar dur-kalk trafikte ilerleyip Tekirdağ'a vardım. Yol boyunca "umarım kaynak yoktur" diye dua ediyordum. Vardığımda jantların hiç boyanmamış, kaynaksız ve işlemsiz olduğunu görünce içim rahatladı, aldım geldim.

İstanbul'da jantlara ufak düzeltme işlemleri yaptırdım, üstüne Continental Premium Contact 6 lastikleri geçirdim. 156 resmen başka bir karaktere büründü! Hem görüntü hem sürüş olarak bambaşka oldu. 15" jantlı ve sararmış farlı haline kıyasla en az 10 yıl gençleşti diyebilirim.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

O kadar açılmışken hazır segman kullanmak yerine segman yaptırdım,krank,blok yüzeyi ve pistonlar ölçüldü ve sorun gözükmedi.Üst kapak,segmanlar,tüm contalar,yatakalar ,1 tane bobin,yağ pompa süzgeç değişti.Karterimiz tamire gitti civata kısmına helicoil işlemi uygulandı.Son olarak Motul yağ koyulup tüm filtreler değişti bakımda aradan çıkmış oldu.
Motul yağ sadece rodaj içindi sevdiğim bir marka değil,1000 km rodaj süresi deniliyor ,ben rodajı Bursa ,Eskişehir,Ankaraya yolunda yaptım 3000 rpm üstünü geçmemeye dikkat ettim.Eskişehir -Polatlı arasında akşam olup hava iyice soğuyunca ısıtma sistemi yetmemeye başladı özellikle sağ taraftan soğuk,soldan ılık hava geliyordu.Durup akünün eksi kutubunu çıkartıp flapları yeniden kurdurunca biraz düzeldi fakat yetersiz.
İstanbula dönünce Lıquı Moly 10w-40 tam sentetik yağ ile (tam sentetik olduğunu iddia ediyorlar) değişim yapıldı üzerine ceratec katkı eklendi.Benim bu yağı koyma sebebim LM başka bir katkıyla cerateci karıştırmayı önermiyor,diğer LM 10w40 yağların birisinde MoS2 diğerinde Molygen katkı var.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login








this is all about passion

Testarossa

#2
Isıtma sorununa çözüm belliydi,kalorifer radyatörü,işçiliği zor ustaların yapmak istemediği bir şey.Kalorifer radyatörümüz değişti özellikle kale taktırmadım ömrü kısa ,ısıtma sorunuda çözüldü maddi olarak çökmüş durumdaydım :D

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr
Kazana antifriz dolmuş.

Göstergelerde saatin ampulü patlamıştı,komple göstergeleri yeşil t5 ledlerle değiştirdim.Yeşil olduğu için daha az ışık veriyor, beyaz ledler göz yoruyor.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Tekrar bir süre kullandıktan sonra Sakaryaya gittim,sabah arabaya bindiğimde vitese geçmiyor.Gece sorunsuz araba sabaha bozulmuş neyse geceyi bekledim bir şekilde 5 e takarak bostancıya kadar 5. viteste geldim.
Debriyaj indi görüntü şu;
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr


Debriyaj,alt merkez,üst merkez valeo (bunun LPR? markasıda vardı 1000 tl ucuza ama güvenemedim),arka krank keçe,balans tapaları,şanzıman yağı değişip volant taşlandı. 10.000 civarı tutmuştu martta bunlarla birlikte arabanın mekaniğinde el atmadığım yer kalmamıştı tek bir yer vardı ondan korkuyordum.
Tahmin edilebildiği gibi çok sürmeden korktuğum başıma geldi rolanti valfi bozuldu. Önceki arabamda başıma geldiği için biliyorum araba stop ediyor ,kullanılmaz hale geliyor üretimi yok çıkması temiz olarak nadir.
Alfa parçası satan yerlerde bulamayınca Sultanbeyliden bir parçacıdan aldım ,bozuk çıktı 3500 liraydı dolar 19 lirayken.Zorda olsa geri iade ettim başta konuşmasam üstüne basa basa almazdı üstelik aynı gün >:(
3 ay böyle idare ederek sonunda çok temiz bir parça buldum,stop etme sorunu kalktı arabaya tekrar kavuştum derken 5 senelik alfa maceramdaki en büyük soruna start vermişiz.




this is all about passion

Testarossa

#3
Araba iyi, güzel... stop etmiyor ama arıza ışığı yaktı. Cihaza bağlayıp hataya baktığımızda vuruntu sensörü hatası çıktı. Usta "Normalde hata vermez, silelim dene" dedi. Denedim, ama bir süre sonra yine geldi ve araba kendini kısıyor.

Vuruntu sensörünü sıfır aldım, ama sorun devam etti. Usta çözüm bulamayınca bir ara "balans iptali"nden falan bahsetti, ne alaka 😅 Zaten balans ve yağ soğutucusu benim kırmızı çizgimdir :D Sorun çözülmeden dükkandan ayrıldım. Bu sorun rölanti valfinden sonra ortaya çıktığı için ondan bile şüphelendik.

2 gece uyumadan araştırma yaptım ve Bosch Motronic 1.5.5 kullanan 156'nın elektrik şemasını buldum. Elektrikten hiç anlamam ama müstakbel kayınpederim elektrik mühendisi olunca "belki yardım eder" umuduyla giriştim 😅 En sonunda sorunu kendi başıma çözdüm; deneme-yanılma yöntemiyle anladım ki rölanti valfi sökülürken beyin soketlerinden ayrılıyor ve beyin zarar görmüş.

Yaz geldiğinde, CPC6 lastiklerim sıcakta frende kötüleşince 4 adet Goodyear Asymmetric 5 225/45 R17 aldım. Kullandığım en iyi lastik diyebilirim; yol tutuş ve direksiyon hissi ciddi anlamda seviye atladı. CPC6'lar diş olarak 5 mm olsa da sıcakta hiç beğenmiyordum.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Direksiyonumuz çok kötüydü,deri kaplattım 5 saatlik el emeğiyle tam istediğim direksiyonu elde ettim.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Göstergeleri ledle değişince ,sony teypin kırmızı renkleri güzel olmadı,teyp güncel iyi teyp olmasına rağmen baştan beri aklımda olan Alpıne teypti.Ani bir kararla
 sıfır Alpine teyp aldım, Alpine bu arabalara tek yakışan teyp bence dizaynı harika  teybe ilk defa güç verince ///ALPINE BEST yazması her şeyi açıklıyor.Fiyatı 6000 tl civarı bana sorarsanız kaliteli müzik dinlemek için değer.


You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr



this is all about passion

Testarossa

#4
 Bu yaz önden gelen bir ses vardı,sağ iç aks kafası değişti ,üst salıncak değişti.Manifoldda kaçak varmış onun tamir olabilceğini söylediler yaptırdık.İlk uzun yolda daha kötü şekilde kaçırmaya başladı mecbur çıkma temiz bir parça bulup değiştirdim.Egzoz işi vardı oda aradan çıktı.Manifold tamirini önermiyorum.
Aldığımda sağ güneşlik bozuk,sol güneşlik ayağı kırıktı.Albea ayağı biraz işlemle birebir oluyor rengi ve görünüşü ayırt edilmiyor bile ben orjinal bulcam diye direndim keşke önyargılı olmasaydın bire bir aynıymış. Sağ güneşlikte tamiri imkansız gibi çıkmasını aldım yavaş yavaş parça sorunları çıkmaya başlıyor.2019 yılında çok daha rahat çıkma parçaya erişebiliyorduk şimdi güneşliği bile bulmak sorun oluyor.

1 senede yaşadığım sorunları aktarmaya çalıştım 100.000 üzeri para ve fazlasıyla zaman ve emek,156 alacaklara belki yol gösterir. Benim kişisel tavsiyem 156 alırken km ve boya önemsiz ,en önemli şey sahibi .Yapılan işlemlerin nerde ne şekilde yapıldığıda çok önemli ,en iyi servise gitsen bile bire bir ilgilenmeden iyi iş olmuyor. Buraya yazmadıklarım ufak şeylerle birlikte 1 senede güzel bir kıvama geldi aracım,yeni model alfalarıda merak ediyorum. Okuyan herkese teşekkürler.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr


You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr





this is all about passion

berkealkan

Bolca emek, para ve sabırla ne müthiş bir araç çıkmış ortaya, böyle restorasyonlar görünce kendim sahip olmuşum kadar seviniyorum. Ellerinize sağlık, her şey harika görünüyor.

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

murat_016

Geçen yıl 156 arayıp bulamamıştım keşki böyle bir 156ya denk geleydim :nazar:
156 bulamayıp 147 satın aldım mk2, şuan için iç döşeme işi bitip mekanik işlemleri için ustamda bu dönemde ciddi anlamda otomobil toplamak zor iş
yaşı olan otomobillerde değişen boya olayını da anlamıyorum
Elinize emeğinize sağlık  :nazar: :alfisti:

Kaan

Gerçekten takdire şayan bir süreç olmuş. Ne kadar maddi manevi yorulmuş olsanız da sonuç değmiş. Yaşına göre neredeyse kusursuz bir 156 mk1 çıkmış ortaya. Mk2 156-147 lerde temiz bulmak biraz daha kolay ama yaşı gereği böyle mk1 çok zor.  Güle güle kullanın.  :clover: :nazar: :alfisti:
1 hayal
5 duyu
6.his

radar54

Eline emeğine en önemlisi de cebine sağlık Can iyi uğraştırmış seni bu arkadaş  :clover: Bundan sonra kafan rahat biner keyfini çıkarırsın  :serefe:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

Testarossa

You are not allowed to view links. Register or Login
Geçen yıl 156 arayıp bulamamıştım keşki böyle bir 156ya denk geleydim :nazar:
156 bulamayıp 147 satın aldım mk2, şuan için iç döşeme işi bitip mekanik işlemleri için ustamda bu dönemde ciddi anlamda otomobil toplamak zor iş
yaşı olan otomobillerde değişen boya olayını da anlamıyorum
Elinize emeğinize sağlık  :nazar: :alfisti:
Teşekkürler, bende anlamıyorum boya soran insanları, ben alırken ön şase kollarına ,bagajdaki puntolara,havuza ,direklere baktım sorun görmeyince aldım . Sonra dikkatlice bakınca değişen göremedim kaputtan emin değilim sadece. Zaten tüm parçaları değişen olsa bile bu saatten sonra umurumda değil altı üstü eski bir araba sonuçta.
You are not allowed to view links. Register or Login

Bolca emek, para ve sabırla ne müthiş bir araç çıkmış ortaya, böyle restorasyonlar görünce kendim sahip olmuşum kadar seviniyorum. Ellerinize sağlık, her şey harika görünüyor.

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:

Parayı geçtim artık ama emek gerekiyor, jas 10 da harika bu arada.

You are not allowed to view links. Register or Login
Gerçekten takdire şayan bir süreç olmuş. Ne kadar maddi manevi yorulmuş olsanız da sonuç değmiş. Yaşına göre neredeyse kusursuz bir 156 mk1 çıkmış ortaya. Mk2 156-147 lerde temiz bulmak biraz daha kolay ama yaşı gereği böyle mk1 çok zor.  Güle güle kullanın.  :clover: :nazar: :alfisti:
4-5 sene önce bile bulunabiliyordu ama o arabalarda kötü kullanıcılara geçti :(
You are not allowed to view links. Register or Login

Eline emeğine en önemlisi de cebine sağlık Can iyi uğraştırmış seni bu arkadaş  :clover: Bundan sonra kafan rahat biner keyfini çıkarırsın  :serefe:
Hakan abi saol, evet çok uğraştırdı ama olsun  sürekli uzun yoldayım ve bir kere üzmedi beni.
this is all about passion

YasinC

Emeğinize sağlık, kesenize bereket. Bu kadar emek, ugras, böyle zor bir dönemde yüklü maddi harcamalara rağmen arabadan inince arkana baktıgında mutlu edebilecek nadir araçlardan bir tanesi. O yüzden mantık olarak olmasa da manevi olarak mutlu ediyor araç.

Güzel günlerde güzel yollarda keyifli sürüşler  :)

kuti147

Tüm hikayeyi 2 kez okudum baştan sona. Emek, para, zaman ve bolca sevgi içeriyor. Bunlardan biri eksik olsa bu Alfa bu halde olmazdı :) keyifle, yüzünde bolca gülümseme ile kullanman dileğiyle. Başkasının aracı da olsa emek harcandığı ve güzelleştiğini gördükçe kendim arabammış gibi seviniyor mutlu oluyorum  :serefe:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

satoya

Maşallah ben nedense mk1 hastayım özellikle 2.0 manuel... gaz telli çok güzel tepkisi ve gücü..

emeğinize değmiş gibi görünüyor, umarım bir gün buluşursak görürüm yakından.. saygılar.
2004 156 1.6ts
2003 147 1.6ts eco

Gouki

Maşallah, vuruntu sensörü tamiri bölümüne bayıldım. 156'nız ile güzel anılar biriktirmeniz dileklerimle :clover:

mustafaguleryuz

Hayırlı olsun Emre. İlk 156'ında tadı alırsın inşallah

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2015 Giulietta Bianco Lunare

radar54

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login


Bu resme bakıyorum da yay şart bence bu jantlara  :clover:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu resme bakıyorum da yay şart bence bu jantlara  :clover:

156 larda yay ile birlikte 225 yanak lastik sürtme yapıyor. Bu lastikler ile yay önermem. Yay ve sağlıklı kullanım için 215 şart.
1 hayal
5 duyu
6.his

radar54

You are not allowed to view links. Register or Login
156 larda yay ile birlikte 225 yanak lastik sürtme yapıyor. Bu lastikler ile yay önermem. Yay ve sağlıklı kullanım için 215 şart.

O birazda şans sanki Kaan  :D ben Signore ile Michelin P4 leri 225lik aldım orijinal amortisör+spor yayla sürtmedi alan arkadaş japanparts amortisör+orijinal yayla aynı ebatta sürtme yaşadı aylarca. Çözüm buldu mu bilmiyorum  :o
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

Testarossa

#18
You are not allowed to view links. Register or Login
Emeğinize sağlık, kesenize bereket. Bu kadar emek, ugras, böyle zor bir dönemde yüklü maddi harcamalara rağmen arabadan inince arkana baktıgında mutlu edebilecek nadir araçlardan bir tanesi. O yüzden mantık olarak olmasa da manevi olarak mutlu ediyor araç.

Güzel günlerde güzel yollarda keyifli sürüşler  :)
Sonuç olarak satış fiyatı ve harcadığım paraya böyle mutlu edebilcek araba alamazdım,eski olmasını hissettirmiyor sürüşte,teşekkürler yorumunuz için.  :)

You are not allowed to view links. Register or Login
Tüm hikayeyi 2 kez okudum baştan sona. Emek, para, zaman ve bolca sevgi içeriyor. Bunlardan biri eksik olsa bu Alfa bu halde olmazdı :) keyifle, yüzünde bolca gülümseme ile kullanman dileğiyle. Başkasının aracı da olsa emek harcandığı ve güzelleştiğini gördükçe kendim arabammış gibi seviniyor mutlu oluyorum  :serefe:
Teşekkürler Kutay bey,sizin kadar keyif vercek eklentiler yapamadım satmazsam yapabilirim .Mekanikten sıra gelmedi hiç  :)

You are not allowed to view links. Register or Login
Maşallah ben nedense mk1 hastayım özellikle 2.0 manuel... gaz telli çok güzel tepkisi ve gücü..

emeğinize değmiş gibi görünüyor, umarım bir gün buluşursak görürüm yakından.. saygılar.

saolun,Görüşmek üzere.
You are not allowed to view links. Register or Login
Maşallah, vuruntu sensörü tamiri bölümüne bayıldım. 156'nız ile güzel anılar biriktirmeniz dileklerimle :clover:

Özet geçtiğim için,uzunca yazamadım.Vuruntu sensörü sorununu kendim çözemesem muhtemelen pes edip arızalı şekilde satabilirdim bunalmıştım iyice.O sorunu çözünce kendime güvenim geldi bakımı kendim yapmayı düşünüyorum.

You are not allowed to view links. Register or Login
Hayırlı olsun Emre. İlk 156'ında tadı alırsın inşallah

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Saol Mustafa abi,görüşmek üzere.

You are not allowed to view links. Register or Login tam 3 kere yay alma girişimlerim oldu,hep bir sorun çıktı.Geçen ay tam buldum diye sevindim Bursadan almaya gidiyordum sonra öğrendimki eibach yay ama önlerde extra press var.
You are not allowed to view links. Register or Login orjinal yaylarda çok yorgun,alıncak eibachler yaylarda yeni üretim yakalanırsa sürtmeyebilir belki.

Haftasonu  Kaldırım Detailingte komple giriştim:serefe:

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

İçini dip bucak süpürdüm havuz dahil.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Taban halıları hiç temizlenmemiş olabilir 2 saatten uzun süre çektirdim makineyle anca temizlendi,çıkan suyun yarısı kumdu.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Sonuç

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr
( difizörler çalışıyor,sadece kapakları eksik elinde sadece kapak olan varsa mesaj atabilir) bagaj halısınıda makineyle temizledim ,3d bagaj  havuzu olduğu için nispeten temiz kalmış.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr
Foam Lance ile davlumbaz ve keçeleri,taban sacı hariç altına köpük sıktım,karcher k2 kullanarak duruladım .Kaldırım Detailing imkanlarıyla alt yıkama bu kadar oluyor :D

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Kova yöntemiyle yıkanıp,cila atınca Finishte içi-dışı detaylı temizlik sonrası tertemiz oldu, koltukları geçen hafta temizlemiştim ,detaylıdan sonra onların bakımını es geçmedim.
Alt taraf için motor muhafaza aldım,onu bekliyorum,iç aydınlatmaları sarı lede çevirme düşüncem var, güncellemeleri paylaşmaya devam  :alfisti:  :clover:


iletişimde olduğum 159 var, kararsızım tabi bu kondisyona getirip 159 a  geçmeye değer mi diye düşünüyorum. Bir yandan 159 bakıyorum,diğer yandan alt muhafazaya alıyorum akıl mantık işi değil.




this is all about passion

Kaan


You are not allowed to view links. Register or Login orjinal yaylarda çok yorgun,alıncak eibachler yaylarda yeni üretim yakalanırsa sürtmeyebilir belki.

Aslında yaylardan ziyade amortisörler daha önemli. Ben Almanya'dan sıfır olarak gelen prokitler ile denemiştim. Arkalar her salınmada sürtmüştü. Amortisörlerim de 3 yıl kadar kullanılan orjinal amortisörlerdi. Eline geçerse prokitleri sakın kaçırma derim ama sürtmeme şansı daha az. En kötü durumda 215 ölçüye geçmen gerekebilir. 156 larda spor yay ile kullanımda 18 jant yada 225 ölçü lastik yüksek ihtimalle sürtme yapıyor.

1 hayal
5 duyu
6.his

satoya

#20
You are not allowed to view links. Register or Login

Benim bir konu vardı bilenler bilir geçen haftalarda açtığım bir konu aracı aldığımdan beri tadım tuzum yoktu... derdimi sizlere açınca sağolsun CAN Testarossa kardeşim gel ben bir bakayım abi, elimde sağlam yedek var deneriz dedi.. bugün yanına Kartal a gittim. beni elindeki debimetreyi takmadan baktı motor sesini beğendi, araç çalışırken sadece Debimetre fişini çekti biraz gaz verdi sonra tekrar taktı. tabi bu durum ilk kez yapıldı benim arabama.. daha önce hiç çalışırken sökmemiştik.. sonra haliyle arıza uyarısı yandı ve "abi atla bakalım bir test edelim" dedi.. Rampalarda durduk kalktı gazladı.. "abi senin aracın çok iyi hiç bir şey yok" dedi.. ben de "sen öyle diyorsan öyledir kardeşim şimdi içim rahat etti" dedim.. bu arada benim sol ön lastik iniyordu, beni bir işine ehil bir lastikçiye götürdü onu da aradan çıkarttık.. biraz sohbet muhabbet. Can kardeşim gerçekten kara düzen bir adam değil. tam bir prof.. mühendis gibi konuya yaklaşan dolu bir genç kardeşim.. hiç bir bilgisi sallama değil, ve sallama işi ve bilgiyi kabul etmeyen realist bir kişilik.. tabi kendi aracına bir cold start yapınca mk1 2.0 ın motor sesi çok güzeldi. çıt yok tabiri caiz ise.. benim araba soğukken dizel gibi   :D   

muhabbet sonrası ben atladım dönüş yoluna geçtim ama ilk 2 dk benim jeton düşmedi...

Bir gariplik var. araba 1. vites de sanki önceden 0.5 yarım vites gibi olan 1. vitesde şimdi fırlıyor!. 2. vites de bırak yığılmayı araba yokuşta hızlanıyor.. 1. vitese düştüğüm kasislerde neredeyse 3. den 2ye atmadan ilerler oldum.. alla alla bu işte bir iş var.... tabi araç bugüne kadar çalışırken hiç sökülmeyen debimetre fişi tekrar sökülüp takılınca yeniden mapping gibi birşeyler yaptı, arıza yandı tabi  tekrar kontak yaptık söndü ve bir daha yanmadı.. arabam resmen kendine geldi ayarları değişti. sesi değişiti gaz yemesi değişti. umarım bu ayarlar tekrar bozulmaz. gerçekten 156 dan aşırı keyif aldım diyebilirim.. Teşekkürler Can..

Bir fotoğraf çektiremedik ya ona yanarım...

2004 156 1.6ts
2003 147 1.6ts eco

Testarossa

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Benim bir konu vardı bilenler bilir geçen haftalarda açtığım bir konu aracı aldığımdan beri tadım tuzum yoktu... derdimi sizlere açınca sağolsun CAN Testarossa kardeşim gel ben bir bakayım abi, elimde sağlam yedek var deneriz dedi.. bugün yanına Kartal a gittim. beni elindeki debimetreyi takmadan baktı motor sesini beğendi, araç çalışırken sadece Debimetre fişini çekti biraz gaz verdi sonra tekrar taktı. tabi bu durum ilk kez yapıldı benim arabama.. daha önce hiç çalışırken sökmemiştik.. sonra haliyle arıza uyarısı yandı ve "abi atla bakalım bir test edelim" dedi.. Rampalarda durduk kalktı gazladı.. "abi senin aracın çok iyi hiç bir şey yok" dedi.. ben de "sen öyle diyorsan öyledir kardeşim şimdi içim rahat etti" dedim.. bu arada benim sol ön lastik iniyordu, beni bir işine ehil bir lastikçiye götürdü onu da aradan çıkarttık.. biraz sohbet muhabbet. Can kardeşim gerçekten kara düzen bir adam değil. tam bir prof.. mühendis gibi konuya yaklaşan dolu bir genç kardeşim.. hiç bir bilgisi sallama değil, ve sallama işi ve bilgiyi kabul etmeyen realist bir kişilik.. tabi kendi aracına bir cold start yapınca mk1 2.0 ın motor sesi çok güzeldi. çıt yok tabiri caiz ise.. benim araba soğukken dizel gibi   :D   

muhabbet sonrası ben atladım dönüş yoluna geçtim ama ilk 2 dk benim jeton düşmedi...

Bir gariplik var. araba 1. vites de sanki önceden 0.5 yarım vites gibi olan 1. vitesde şimdi fırlıyor!. 2. vites de bırak yığılmayı araba yokuşta hızlanıyor.. 1. vitese düştüğüm kasislerde neredeyse 3. den 2ye atmadan ilerler oldum.. alla alla bu işte bir iş var.... tabi araç bugüne kadar çalışırken hiç sökülmeyen debimetre fişi tekrar sökülüp takılınca yeniden mapping gibi birşeyler yaptı, arıza yandı tabi  tekrar kontak yaptık söndü ve bir daha yanmadı.. arabam resmen kendine geldi ayarları değişti. sesi değişiti gaz yemesi değişti. umarım bu ayarlar tekrar bozulmaz. gerçekten 156 dan aşırı keyif aldım diyebilirim.. Teşekkürler Can..

Bir fotoğraf çektiremedik ya ona yanarım...
Sevindim gerçekten arabanın düzelmesine, güzel yorumların için teşekkür ederim. Sonraki sefere ben gelirim boy boy fotoğraf çekeriz . Senin arabada harika durumda tek sorun varyatör olsun kasası çok iyi  :alfisti:
this is all about passion

Testarossa

#22
Debimetre değişti
Alt muhafazayı taktık.
Eski dostumuzla buluştuk, bıraktığım gibi enfes bir 156, kapalı garajda yatıyormuş ve sadece 1500 km binilmiş, sahibi koleksiyon kafasında tutuyor aracı belki foruma üye olur.
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr
this is all about passion

mustafa26

Vay be Emrecan, Alfa sevgisi seni kendi arabanın yarım ustası olma yoluna itti, bu da yetmez gibi çevrene de teknik destek sağlar hale gelmişsin.
Konuyu geç de olsa okudum bir solukta ama okumadan önce zaten akdeniz yollarında canlı canlı test etmiştim :) emeğine sağlık, arabanın geçirdiği iyileşme süreci gerçekten de meşakkatli idi ve sen başardın. Keyifli sürüşlerin olsun bol bol  :alfisti:
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

Testarossa

#24
You are not allowed to view links. Register or Login
Vay be Emrecan, Alfa sevgisi seni kendi arabanın yarım ustası olma yoluna itti, bu da yetmez gibi çevrene de teknik destek sağlar hale gelmişsin.
Konuyu geç de olsa okudum bir solukta ama okumadan önce zaten akdeniz yollarında canlı canlı test etmiştim :) emeğine sağlık, arabanın geçirdiği iyileşme süreci gerçekten de meşakkatli idi ve sen başardın. Keyifli sürüşlerin olsun bol bol  :alfisti:

Yine de sana soruyorum bazı şeyleri :D Sonunda akdeniz yollarında bu arabayla koşturdum,verdiği güven hissi tatilimi daha iyi hale getirdi.

Perşembe günü kırık olan yağ çubuğunu bulup aldım , fahiş fiyata bile olsa almak zorunda kaldım :( yağ emiş hortumu terlemişti hortum gitmiş değiştirdim.

Cuma günü arabayı yeni sahibine teslim ettim,hayırlı olsun.Otomobil sektörünün içinde olan ve işten anlayan birine teslim ettiğim için gönlüm rahat verilen emeğin farkında.
Stok olarak bu kadar yola oturan bir 156 kullanmamıştım,kullandığım süre boyunca zorlasamda istemediğim sürece hiç kaymadı,korkutmadı.
Şuan makyajlı bir Selespeed 156 sahibiyim yakında,karşılaştırma yapacağım.Makyajsız sahibiyken daha iyi olduklarını söylediğimde havada kalıyordu artık rahatça söyleyebilirim Walter De Silva tasarımlı 156 gerçek 156.

this is all about passion