Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDM - Büyük turbo, enjektör, intercooler, manifold,  (Okunma sayısı 26879 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Merhaba,

Uzun zamandır işimden dolayı birşey yapamadım, bugün işimi bitirdim ve uzun zamandır yapmak istediğim test i yaptım..

N75'in 330Hz PWM sinyalini 140Hz Hella kontrolcü frekansına çeviriyorum. Aynı "Duty Cycle" 'ı koruyarak yapalım dedim. Ama sonradan madem kontrolcüyü yaptık MAP özelliği ekleyelim dedim. Ve bitti. İstediğim giriş "Duty Cycle" verisine, istediğim "Duty Cycle" verisine çevirebiliyorum. Programlayıcıyı da bitirmiştim. Ama test edememiştim. Şimdi içim rahatladı.

https://www.youtube.com/watch?v=mfvjwPZeSa8&ab_channel=emresuat



Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
ARM Cortex Kontrolcü


Soğutucu bağlaması Kart uzatmaları


Programlayıcının Ekran görüntüsü,


Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sarpgrey

  • Membro
  • İleti: 679
    • Çevrimdışı
Bu adamim yazdığı şeylerin %90 nini anlayamıyorum. 😄
Bizim bilgimiz, 17'' Gta janti, 3.5 cm spor yay vs ..
Adam aşmış olayı.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bağımsızlık benim karakterimdir.
Mustafa Kemal ATATÜRK

hi_cazz

  • Membro
  • İleti: 4.179
    • Çevrimdışı
Bu adamim yazdığı şeylerin %90 nini anlayamıyorum.
Bizim bilgimiz, 17'' Gta janti, 3.5 cm spor yay vs ..
Adam aşmış olayı.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hahhahahahahaa

Al bendende o kadar


la meccanica delle emozioni


vieri

  • Membro
  • İleti: 1.072
    • Çevrimdışı


Bu adamim yazdığı şeylerin %90 nini anlayamıyorum. 😄
Bizim bilgimiz, 17'' Gta janti, 3.5 cm spor yay vs ..
Adam aşmış olayı.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



+1 :lol:

Theillest

  • Membro
  • İleti: 820
    • Çevrimdışı
Bu adamim yazdığı şeylerin %90 nini anlayamıyorum. 😄
Bizim bilgimiz, 17'' Gta janti, 3.5 cm spor yay vs ..
Adam aşmış olayı.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
+ 15000 😀 elinize sağlık hocam baya emek var

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ekerem

  • Membro
  • İleti: 384
    • Çevrimdışı
Bu adamim yazdığı şeylerin %90 nini anlayamıyorum. 😄
Bizim bilgimiz, 17'' Gta janti, 3.5 cm spor yay vs ..
Adam aşmış olayı.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
:D  :)) :D

Emre hocam kolay gelsın. video da rölanti harici gaz verirken sanki benzinli motor gibi ses çıkıyor hep böyle miydi? yoksa bu işlemlerden sonra mı böyle oldu?
156 1.6 ts
159 1.9 jtdm Q-tronic
159 2.4 Jtdm Manuel

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
iyimi kötümü anlamadım,  :( Benzinli gibi gelmedi hiç bana, gayet şakır şukur dizel sesi. 5000km geçti motor yapılalı, hala yazılımsız hala normal gidiyorum. Dedim ya çok sıkışıktım bu aralar, şimdi rahata erdim azıcık, bu hafta full arabaya ayıracağım. Yarın dilerim bir aksilik olmaz ise VNT'yi komple elektrikli olarak çalıştırıp süreceğim.

Bu arada, PowerFlex arıyorum önler için, forum'da pek gezmedim, yazmışsınız herkes, orjinal harici salıncak almayın diye. Aldım  :( , naapayım, parayı başka yere harcadım. Şimdi sadece frene basınca gelen bir gacırdama var. Onu yok etmem lazım. Emin olmak için bakacağım gerçekten de salıncaktan mı, ona göre birşeyler yapmam lazım.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
iyimi kötümü anlamadım,  :( Benzinli gibi gelmedi hiç bana, gayet şakır şukur dizel sesi. 5000km geçti motor yapılalı, hala yazılımsız hala normal gidiyorum. Dedim ya çok sıkışıktım bu aralar, şimdi rahata erdim azıcık, bu hafta full arabaya ayıracağım. Yarın dilerim bir aksilik olmaz ise VNT'yi komple elektrikli olarak çalıştırıp süreceğim.

Bu arada, PowerFlex arıyorum önler için, forum'da pek gezmedim, yazmışsınız herkes, orjinal harici salıncak almayın diye. Aldım  :( , naapayım, parayı başka yere harcadım. Şimdi sadece frene basınca gelen bir gacırdama var. Onu yok etmem lazım. Emin olmak için bakacağım gerçekten de salıncaktan mı, ona göre birşeyler yapmam lazım.

viraj demir lastiklerine de göz atın. tek suçlu salıncaklar olmayabilir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ekerem

  • Membro
  • İleti: 384
    • Çevrimdışı
iyimi kötümü anlamadım,  :( Benzinli gibi gelmedi hiç bana, gayet şakır şukur dizel sesi. 5000km geçti motor yapılalı, hala yazılımsız hala normal gidiyorum. Dedim ya çok sıkışıktım bu aralar, şimdi rahata erdim azıcık, bu hafta full arabaya ayıracağım. Yarın dilerim bir aksilik olmaz ise VNT'yi komple elektrikli olarak çalıştırıp süreceğim.

Bu arada, PowerFlex arıyorum önler için, forum'da pek gezmedim, yazmışsınız herkes, orjinal harici salıncak almayın diye. Aldım  :( , naapayım, parayı başka yere harcadım. Şimdi sadece frene basınca gelen bir gacırdama var. Onu yok etmem lazım. Emin olmak için bakacağım gerçekten de salıncaktan mı, ona göre birşeyler yapmam lazım.
yok kötü anlamda dememiştim. normalde traktör sesi gibi duymaya alışığım :) motor sesiniz kulağıma hoş geldi.
156 1.6 ts
159 1.9 jtdm Q-tronic
159 2.4 Jtdm Manuel

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Yarın Umarım viraj demiri çıkar, Ama ne gerekiyorsa yapacağız artık. 

Alıntı
yok kötü anlamda dememiştim. normalde traktör sesi gibi duymaya alışığım :) motor sesiniz kulağıma hoş geldi.

Sağolun,, size de yapalım diyecem; ben bitireyim paket hazırlarım, beğenen isteyene, yaparım..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Majo

  • Membro
  • İleti: 157
    • Çevrimdışı
Elinize sağlık. Bizim çevremiz orjinalci ya hani :D yaptıklarınıza üzülenler de vardır, caağnım 159 u ne hale getirdi diyenler. Malesef jant yay takıp, alfa romeo logolu paspas alıp, yonca stickerı yapıştırıyor ve pasta cilayı sürünce de Alfisti oluyoruz! 156 stradale var youtube da. Adamlar 156 sw yi ne güzel yapmışlar. Ben sizde aynı emeği ve arzuyu gördüm ve bir vatandaşımın Alfasına harcadığı emeği görünce de gerçekten çok büyük onur duydum. Sizi canı gönülden tebrik ediyorum. Umarım beklentinizin üzerinde sonuç alırsınız. Verdiğiniz emeğe, harcadığınız paralara bakınca sadece Allah nazardan saklasın diyebiliyorum. Motor sesine yapabilecek çok fazla bir şey yok gibi görünüyor. Turbonun sesini bastırıyor neredeyse duyulmuyor turbonun tıss sesi. Umarım bir mühendislik çözümü yaratır ve çözersiniz. Allah gönlünüze göre versin, kaza bela göstermesin, tekerinize taş değmesin.  :nazar:
Risk yoksa ben de yokum.

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.829
    • Çevrimdışı
Merhaba,

Uzun zamandır işimden dolayı birşey yapamadım, bugün işimi bitirdim ve uzun zamandır yapmak istediğim test i yaptım..

N75'in 330Hz PWM sinyalini 140Hz Hella kontrolcü frekansına çeviriyorum. Aynı "Duty Cycle" 'ı koruyarak yapalım dedim. Ama sonradan madem kontrolcüyü yaptık MAP özelliği ekleyelim dedim. Ve bitti. İstediğim giriş "Duty Cycle" verisine, istediğim "Duty Cycle" verisine çevirebiliyorum. Programlayıcıyı da bitirmiştim. Ama test edememiştim. Şimdi içim rahatladı.

https://www.youtube.com/watch?v=mfvjwPZeSa8&ab_channel=emresuat

Pekkii basıncı nası ayarladın üstad? yani yazılımda dbi değişiklik yapmadan VNT ye mi çevirdin aleti? WG değiştirmeden mi taktın bu arada? yokda WG orj degil mi?
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

Majo

  • Membro
  • İleti: 157
    • Çevrimdışı
Bir de tek çıkış egsoz ile daha verimli olmazmıydı merak etmiyor değilim.
Risk yoksa ben de yokum.

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Alıntı
Pekkii basıncı nası ayarladın üstad? yani yazılımda dbi değişiklik yapmadan VNT ye mi çevirdin aleti? WG değiştirmeden mi taktın bu arada? yokda WG orj degil mi?

Yazılım vardı, 200HP civarında bırakmıştık onu. Şimdi aynı yazılım devam ediyor. Önceden 1.6 Bar'a kadar çıkmak istiyordum anca çıkıyordu, yavaş çıkıyordu. Şimdi OverBoost yapıyor. MAP sensörünü değiştirmediğim için 2.0 Bar'ı şu anda rahatlıkla görüyorum. Ama sensör üstünü ölçmüyor. Elimde yeni sensör var 2.5 Bar'a kadar ölçebilecek. Ama sanırım bunu da iptal edip 3.0 Bar'a geçeceğim.

Normalde Araba N75 Vakum kontrolü ile gidiyor, orjinal turbo sistemi aynen devrede. Fakat Yeni Turbo Elektrik kontrollü, FEKA turboda bunu vakuma cevirttirdim. Bu şekilde gidiyorum şu an. Ama içim rahat durmuyor. Elektrikli VNT 'yi orjinal bağlayabilmek istiyorum. Kıl herifin tekiyim naapayım. Madem bu kadar zahmete girdim. Neden vakumlan devam edeyim dedim. Haaa Vakum güzel, Şimdi bu Elektrikliyi çözene kadar bana rahatlık sağladı, zaman kazandırdı. Şimdi projenin gerçek amacına yönelmem lazım.

VNT basıncı ayarlıyor. Yardımcı oluyor. Şimdi Agrasif bir VNT kontrolü ile Agrasif hızlanmalar alabilmeyi umuyorum. Yeni enjektörlerimin bana verebileceği güce karşılık.

Alıntı
Bir de tek çıkış egsoz ile daha verimli olmazmıydı merak etmiyor değilim.

Tek çıkış olunca daha sessiz oluyor. Ama görüntü meselesi. Hep diyoruz ya "TI" 'a çevirme muhabbeti. Olmazsa olmazlarım arasında çift çıkış herzaman vardı. :D


Alıntı
Elinize sağlık. Bizim çevremiz orjinalci ya hani :D yaptıklarınıza üzülenler de vardır, caağnım 159 u ne hale getirdi diyenler. Malesef jant yay takıp, alfa romeo logolu paspas alıp, yonca stickerı yapıştırıyor ve pasta cilayı sürünce de Alfisti oluyoruz! 156 stradale var youtube da. Adamlar 156 sw yi ne güzel yapmışlar. Ben sizde aynı emeği ve arzuyu gördüm ve bir vatandaşımın Alfasına harcadığı emeği görünce de gerçekten çok büyük onur duydum. Sizi canı gönülden tebrik ediyorum. Umarım beklentinizin üzerinde sonuç alırsınız. Verdiğiniz emeğe, harcadığınız paralara bakınca sadece Allah nazardan saklasın diyebiliyorum. Motor sesine yapabilecek çok fazla bir şey yok gibi görünüyor. Turbonun sesini bastırıyor neredeyse duyulmuyor turbonun tıss sesi. Umarım bir mühendislik çözümü yaratır ve çözersiniz. Allah gönlünüze göre versin, kaza bela göstermesin, tekerinize taş değmesin.  :nazar:

Teşekkür ederim, Bende cilacılar'a gıpta ile bakmıyor değilim hani,  nasıl üstümüze başımıza bakıyoruz tertemiz kıyafetler giyiyoruz. Araba gerçekten temiz durmalı, ama öncelikler, beni farklı yola saptırdı, Elimdeki parayı bu yöne aktardım şimdilik. İş bittiğinde kalan kazandığım paraları cilaya yatıracağımı buradan beyan ediyorum.  :yukari-ok:

Ama Alfa Romeo'nun baştan ve en önce güçlenmesi lazım. Yol tutuşu mükemmele yakın bir arabayı, bu şekilde tırpanlamaları, rakiplerine göre güçsüz bırakmaları, benim çok zoruma gidiyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.829
    • Çevrimdışı
Yazılım vardı, 200HP civarında bırakmıştık onu. Şimdi aynı yazılım devam ediyor. Önceden 1.6 Bar'a kadar çıkmak istiyordum anca çıkıyordu, yavaş çıkıyordu. Şimdi OverBoost yapıyor. MAP sensörünü değiştirmediğim için 2.0 Bar'ı şu anda rahatlıkla görüyorum. Ama sensör üstünü ölçmüyor. Elimde yeni sensör var 2.5 Bar'a kadar ölçebilecek. Ama sanırım bunu da iptal edip 3.0 Bar'a geçeceğim.

Normalde Araba N75 Vakum kontrolü ile gidiyor, orjinal turbo sistemi aynen devrede. Fakat Yeni Turbo Elektrik kontrollü, FEKA turboda bunu vakuma cevirttirdim. Bu şekilde gidiyorum şu an. Ama içim rahat durmuyor. Elektrikli VNT 'yi orjinal bağlayabilmek istiyorum. Kıl herifin tekiyim naapayım. Madem bu kadar zahmete girdim. Neden vakumlan devam edeyim dedim. Haaa Vakum güzel, Şimdi bu Elektrikliyi çözene kadar bana rahatlık sağladı, zaman kazandırdı. Şimdi projenin gerçek amacına yönelmem lazım.

VNT basıncı ayarlıyor. Yardımcı oluyor. Şimdi Agrasif bir VNT kontrolü ile Agrasif hızlanmalar alabilmeyi umuyorum. Yeni enjektörlerimin bana verebileceği güce karşılık.

Tek çıkış olunca daha sessiz oluyor. Ama görüntü meselesi. Hep diyoruz ya "TI" 'a çevirme muhabbeti. Olmazsa olmazlarım arasında çift çıkış herzaman vardı. :D


Teşekkür ederim, Bende cilacılar'a gıpta ile bakmıyor değilim hani,  nasıl üstümüze başımıza bakıyoruz tertemiz kıyafetler giyiyoruz. Araba gerçekten temiz durmalı, ama öncelikler, beni farklı yola saptırdı, Elimdeki parayı bu yöne aktardım şimdilik. İş bittiğinde kalan kazandığım paraları cilaya yatıracağımı buradan beyan ediyorum.  :yukari-ok:

Ama Alfa Romeo'nun baştan ve en önce güçlenmesi lazım. Yol tutuşu mükemmele yakın bir arabayı, bu şekilde tırpanlamaları, rakiplerine göre güçsüz bırakmaları, benim çok zoruma gidiyor.

Bilğim olmadığı için soruyorum, mazot pompası yetişiyor mu? veya yazılımla değerleri yükseliyor mu?
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Alıntı
Bilğim olmadığı için soruyorum, mazot pompası yetişiyor mu? veya yazılımla değerleri yükseliyor mu?

Mazot pompası Şu anda normal'den kısıkta duruyor. MAP hazırlanmadığı için açık enjektörde avans vurması yapıyor. Bundan dolayı sadece basınç kısık, o da bazı bölgelerde.
Normal yakıt pompası bir yere kadar ok. sanırım 220HP limit diyebilirim. 1800 Bar'a çıkarmam lazım benim, o zaman hiç yetiştirmeyecek. Burada Bulgaristan devreye giriyor. SprintAuto Servis'in 1.9 JTDM için 1800 Bar'lık 380HP'ye kadar mazot pompaları var. Fiyatları da uygun 300€ gibi birşeydi. Oraya gidip değiştirme yapmayı planlıyorum. Ama araya giren işler yüzünden hala yapamadım. Arabadaki son ciddi mekanik olay o pompa olacak. vites kutusu haricinde.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sarpgrey

  • Membro
  • İleti: 679
    • Çevrimdışı
Mazot pompası Şu anda normal'den kısıkta duruyor. MAP hazırlanmadığı için açık enjektörde avans vurması yapıyor. Bundan dolayı sadece basınç kısık, o da bazı bölgelerde.
Normal yakıt pompası bir yere kadar ok. sanırım 220HP limit diyebilirim. 1800 Bar'a çıkarmam lazım benim, o zaman hiç yetiştirmeyecek. Burada Bulgaristan devreye giriyor. SprintAuto Servis'in 1.9 JTDM için 1800 Bar'lık 380HP'ye kadar mazot pompaları var. Fiyatları da uygun 300€ gibi birşeydi. Oraya gidip değiştirme yapmayı planlıyorum. Ama araya giren işler yüzünden hala yapamadım. Arabadaki son ciddi mekanik olay o pompa olacak. vites kutusu haricinde.
Youtube da birkaç videosu olan 272 hp lik 1.9 dizel Alfa 147 dede sanırım dediğiniz pompadan vardır.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bağımsızlık benim karakterimdir.
Mustafa Kemal ATATÜRK

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Alıntı
Youtube da birkaç videosu olan 272 hp lik 1.9 dizel Alfa 147 dede sanırım dediğiniz pompadan vardır.

Aynen, "JS JTD" - "Joel" abimizin videosu o, Şu anda günlük 298HP olarak biniyor.

https://www.youtube.com/watch?v=ikPDf1VCGuc&ab_channel=Sprintauto
https://www.youtube.com/watch?v=2kQFdslvTuo&t=32s&ab_channel=Sprintauto

Şu anda son hali ile 348HP olarak NOS ve Methanol kullanmadan gidiyor. Ve Pistte rekor kırarak gidiyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Yazmayı unuttum ama, BMW, Audi, falan onca uğraşırken ALFA ROMEO markası baştan bu şekilde araba yapmalıymış...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.829
    • Çevrimdışı
Mazot pompası Şu anda normal'den kısıkta duruyor. MAP hazırlanmadığı için açık enjektörde avans vurması yapıyor. Bundan dolayı sadece basınç kısık, o da bazı bölgelerde.
Normal yakıt pompası bir yere kadar ok. sanırım 220HP limit diyebilirim. 1800 Bar'a çıkarmam lazım benim, o zaman hiç yetiştirmeyecek. Burada Bulgaristan devreye giriyor. SprintAuto Servis'in 1.9 JTDM için 1800 Bar'lık 380HP'ye kadar mazot pompaları var. Fiyatları da uygun 300€ gibi birşeydi. Oraya gidip değiştirme yapmayı planlıyorum. Ama araya giren işler yüzünden hala yapamadım. Arabadaki son ciddi mekanik olay o pompa olacak. vites kutusu haricinde.

dizel ler de peki HP ye göre mi mazot poması seçimi var? yoksa o barlar bu hp lere kadar bizi idare eder şeklinde bir öngörü ile mi devam ediyoruz? Özellikle detaylı sormamın sebebi şu günümüzde bir çok dizel araç yeni yeni hayatımıza girse de, turbo dizeller hakkında pek teknik bilgi sahibi degiliz. bundan 10 sene önce dizel benzinli hakkında da bilgi sahibi değildik, zamanla ögrenip inceledik.

burda da hem işin içinde olan biri olarak hemde işi bilen birinden bilgi alıp daha detaylı incelemem adına merak ettiklerimi iletiyorum  :yukari-ok:
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Alıntı
dizel ler de peki HP ye göre mi mazot poması seçimi var? yoksa o barlar bu hp lere kadar bizi idare eder şeklinde bir öngörü ile mi devam ediyoruz? Özellikle detaylı sormamın sebebi şu günümüzde bir çok dizel araç yeni yeni hayatımıza girse de, turbo dizeller hakkında pek teknik bilgi sahibi degiliz. bundan 10 sene önce dizel benzinli hakkında da bilgi sahibi değildik, zamanla ögrenip inceledik.

burda da hem işin içinde olan biri olarak hemde işi bilen birinden bilgi alıp daha detaylı incelemem adına merak ettiklerimi iletiyorum  :yukari-ok:

Bende bu iş yüzünden birkaç tahtamı yolda bırakmış biri olarak bildiğim herşeyi paylaşmayı, sizin de aklınızdaki - sizi kısıtladığını düşündüğünüz - zincirleri kırmak için yazıyorum.
Pompa debisi şu yüzden yetmiyor. Enerji formulü gibi.

 Enjektör Tek Atım Hacim = Enjektör Açıklığı * Basınç 

gibi basit'e indirgenecek bir formül var. Arabada hiçbirşey yapmasanda Sadece enjektör basıncını arttırarak IQ - "Injection Quantity" arttırabilirsin. Ama bu pompaya ve arabaya belirli bir yük bindiriyor. Ve sıkışan Yakıt ısınıyor. Bunun bir limiti oluyor ve genelde 1800'bar'da bizim JTDM için bırakılıyor.

Ayrıca Enjektörün zaten kendisi de %8 büyük olduğu için içeriye ciddi miktarda yakıt atabiliyorsun. Buradaki diğer bir limit var. O da IW - "Injection Window" yani enjeksiyon için verilen zaman aralığı yada çerçevesi. Yani sen piston yukarıya çıkmış ama hala yakıt boşaltıyorsun, Bunun bir limiti var. Ne zaman başlayıp, ne zaman bittiğini iyi ayarlaman lazım

Yoksa vuruntu yapacak ve güç alamayacaksın. Aşırı duman yapacak. Piston Tepe sıcaklığını arttıracak, EGT - Egzoz ga sıcaklığı olarak sorun yaratacak. bunları ben istemiyorum. Duman attırıp asfaltta kurum, arabanın tamponlarında kaportasında kurum olmaz. Hiçbir arabaya yakışmayacağı gibi Alfa Romeo'ya da yakışmaz. Az bir gri duman razı olunabilir. O da kapış sırasında Turbonun canlanmasına kadar sürede olabilir.

Daha bu işin Methanol Basma kısmı var. Piston tepelerini ve EGT'yi soğutmak için. Ayrıca bu sayede bakıyorsun. Araba soğudu, Turbo soğuk çalışıyor. Diyorsun birazcık daha yakıt basabilirim, daha çok güç çıkarabilirim. biryeri yakmadan, kimi arabada +20HP +40Hp gibi güçlerin açılabilmesini sağlıyor. Ama methanol biterse, normal MAP'a dönebilecek bir araba bulmak lazım, yada basıncı kısacaksin o sırada, Soğutma sıvın yok, gibi arabayı yakma diyecek bir sistem olmalı
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Vindiesel26

  • Membro
  • İleti: 45
    • Çevrimdışı
Öncelikle burdan da tebrik ediyim, farklı forumdan da takip ediyorum uygulamanızı. Bu aracın işi bittiğinde tamamen sorunsuz yürür hale geldiğinde elinizde stabil işlem listesi olucak mı acaba ? Sürekli deneme yanılma yönetmiyle ilerlediğinizi biliyorum. Merak ettim o yüzden :)
Sigorta Aracılık Hizmetleri

Serdivan / Sakarya

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Teşekkürler, Tüm parçalar tasarlandığı için hepsinin en son hali var. Deneme yanılma olmak zorunda, ama birazcık, o da arabanın ön çizimi bende olsa, neler yaparım da, masraf masraf... Sonunda sorunsuz olacak çekilde bölge bölge bitiriyorum. Günde 100km en az yol yapıyorum arabam ile. Şehir içi ve dışı.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Çok keyif alarak takip ettiğim bir konu. Ellerinize, emeklerinize ve kesenize sağlık.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
75 Yanıt
6474 Gösterim
Son İleti 31 Aralık 2014, 14:10:39
Gönderen: jenson
0 Yanıt
1041 Gösterim
Son İleti 28 Ağustos 2014, 10:58:28
Gönderen: admin
1 Yanıt
643 Gösterim
Son İleti 06 Ağustos 2015, 04:10:42
Gönderen: ozoozo
5 Yanıt
1602 Gösterim
Son İleti 29 Ağustos 2023, 17:48:44
Gönderen: hfyaman
0 Yanıt
899 Gösterim
Son İleti 07 Temmuz 2021, 23:45:18
Gönderen: somegoodmans

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal