Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Bir restorasyon hikayesi 159 1.9 JTDM 35KA1645

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Overheadvalve

You are not allowed to view links. Register or Login
Şurada konusu da varmış, unutmuşum:
You are not allowed to view links. Register or Login

tek bir ampul duyunun içinde iki tür ledin birlikte olduğunu düşünün. Sinyal gücü kesilince beyaz yanıyor, sinyal gelince beyaz sönüyor turuncu yanıp sönmeye başlıyor.

Montaj için de sürekli beyaz yansın derseniz 12V'a hat çekmeniz gerekiyor veya benim yaptığım gibi parklara bağlayıp parkları sürekli açık bırakabilirsiniz. Orta far içinde parkların olduğu delik boş kalıyor, sinyal ampulü yerine DRL ampül takmış olacaksınız.

Edit:

Bir de şimdi gördüm, manuel şanzumanmış ve yağ değişimi yapmışsınız. Seviye tıpasını veya kitapçıkta yazan dolum miktarını uyguladıysanız tavsiyem 100-150ml daha eklemeniz olacak. Düşük viteslerdeki rulman/senkromeç sesi kesilecektir.

Evet yabancı kaynaklarda ekstra yağla üstte kalan konik rulmanın daha iyi yağlandığını ve sesin kesildiğini belirtiyorlar. Ben de belirtilen hacim 2.2 litre yerine 2.8 litre doldurdum ama fayda etmedi. Baskı balata volan seti aldım, kapak tarafındaki 3 rulmanı da sipariş ettim haftaya operasyon var bakalım.
2006 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
2006 Audi A3 2.0 Tdi Quattro
2000 Vw Golf Coupe 1.8 20V
2000 Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi
1990 Opel Calibra 2.0
1981 Opel Kadett 1.3s
1978 Lada Vaz 2101 1.5
1976 Murat 124 1.24
1991 Fiat 126 Bis 0.65
1975 Murat 124 1.24

elmariachi

selamlar 159 ile ilgili sayende bayağı bilgi sahibi olduk.paylasımlarının en üstte sabitlenmesi gerekiyor.ama anladığım kadarıyla 159 orta gelir grubunun canını çok yakar bence ust gelir grubuna hitap ediyor.Orta gelir grubu bu aracın agır bakım maliyetleri ile başedemez diye düşünüyorum.

fatihcan

Emeğinize sağlık, keyifle okudum. 159'u yeni sattım 7 yıl kullandıktan sonra, şimdi giulietta ile devam. Size lift şart yalnız, keşke aynı şehirde olsaydık beraber girişirdik naçizane birşeyler öğrenirdim bende. Bu arada e-learn da giulietta yok :(
2004 156 1.6 TS Distinctive (2012-2015)
2008 159 1.9 JTDM Distinctive (2015-2022)
2016 Giulietta 1.6 JTDM Super TCT (2022-....)

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
Emeğinize sağlık, keyifle okudum. 159'u yeni sattım 7 yıl kullandıktan sonra, şimdi giulietta ile devam. Size lift şart yalnız, keşke aynı şehirde olsaydık beraber girişirdik naçizane birşeyler öğrenirdim bende. Bu arada e-learn da giulietta yok :(

Var :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Tesla

You are not allowed to view links. Register or Login
kitap gibi okuyorum yazdıklarınızı elinize kolunuza sağlık.ben de elimden geldiğince 147 ile uğraştım ancak sizinkinin yanında sinek vızltısı kalır.bir yandan da  bu kadar teknik bilgi ve el emeğini görünce 159 sevdamı da sorguluyorum açıkçası.

gulietta ve mito direksiyon ve iç dizaynı bana ve alfa ruhuna çok uzak stelvio ve gulia ise bütçemin çok üzerinde.
147den sonra hep bir 159 arayışında idim ama onun da dertleri ne kadar iyi bakılsa da yaşı itibari ile nüksedecek gibi geliyor
Aynı şeyi düşünüyordum okurken bu sıralar mini cooper ımı satıp 159 a geçicem ama okurken bir ince korku filmi izler gibi oluyorum :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-Tesla-

YasinC

Şahsi olarak 159 sahibi olmadım. Ancak çoğu 156 ve 159 bir kaç sene önce emsallerine göre baya uygundu. Ucuz araba diye alıp bakımsız eşek niyetine kullananlar çok oldu. Tasarımından dolayı tercih edilip yazılım atıp sağı solu ile oynanmış araçta çok.

Servislerde vs ağır maliyet çıkmasının sebebi düzenli olması gereken bakımların yapılmayışına bağlıyorum. Şerif ustanın yerinde gördüğüm 159'lardan sadece bir elin parmakları kadarı temiz ve bakımlıydı. Bazı arkadaşlarımız yağ filtresinden dahi kaçmaya çalışıyor.  Yoksa 159 alıp kullanmanın maliyetli olacağını düşünmüyorum. Tabi alüminyum alt takım olayı başka dünya.

İyi bayramlar.

Overheadvalve

Çocuk telaşından dolayı uzun zamandır güncelleme yapamadım vakitsizlikten. Araba üzerindeki çalışmalarım tam gaz devam etti fakat özel bir sebepten dolayı aracı satma kararı aldım malesef. Yine de sonraki sahipleri ve forum kullanıcıları için faydalı olabileceğini düşünüyorum o yüzden işlemleri detaylarıyla ekliyorum.

Debriyaj balatası kaçırmaya başladığı için volanla birlikte komple değiştirdim. 1.9JTD motorlarda çift kütleli volan mevcut, bunun da tamiri ya da taşlanması mümkün değil. Yapıyoruz diyenler var ama siz aldırış etmeyin. İçinde bulunan yay ve damper mekanizması sebebiyle bir ömrü mevcut. Titreşim ve gürültü konforu açısından en fazla 200 bin km de değiştirmek lazım. Benim araçtan çıkan orijinaldi ilginç bir şekilde...

Lift olmadan şanzımanı indirmek baya zor oldu tek başıma. İndirmişken şanzıman kapağını açıp rulmanları kontrol ettim tahmin ettiğim gibi M32 şanzımanın kronik sorunu olan rulman boşluğu mevcuttu. O yüzden şanzımanı da revizyona gönderdim, tüm rulmanlar ve 3. vites senkromeçi değişti.
Şanzıman inerken traversin de sökülmesi gerekiyor. Burada bir çok 159 da gördüğüm bir sorundan bahsetmek istiyorum. Traversin arkasında iki adet hizalama deliği mevcut. Bunların karşısında aracın gövdesinde delikler var ve travers çok hassas şekilde bu deliklerle hizalanmalı. Aksi takdirde rot ayarıyla çözülemeyen sağa-sola çekme ve aracın süspansiyon geometrisini etkileyen problemlerle karşılaşabilirsiniz. Ve bazı iş bilir arkadaşlar "şaside eğrilik var" diyerek aracın orasını burasını çekmeye hizalamaya çalışırlar.






Zor da olsa sevenleri ayırdım.



Rulmanlar kötü durumda, eğer sizde de vites kolunda aşırı titreşim ve uğultu var ise benzer durum olabilir.



Eski volan yüzeyinde yanıklar mevcut, sadece baskı balata değiştirseydim yazık olurdu.



Bizim araçlarda fabrika montajında da Valeo kullanılıyor o yüzden doğru seçim.



Şanzıman revizyondan geldi, takması daha zor olacak.



Bahsettiğim hizalama deliklerinden birisi



Lift olmasa da motor askı aparatı çok işime yaradı.



2006 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
2006 Audi A3 2.0 Tdi Quattro
2000 Vw Golf Coupe 1.8 20V
2000 Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi
1990 Opel Calibra 2.0
1981 Opel Kadett 1.3s
1978 Lada Vaz 2101 1.5
1976 Murat 124 1.24
1991 Fiat 126 Bis 0.65
1975 Murat 124 1.24

Overheadvalve

Üzerinden zaman geçtiği için tarihler birbirine girdi karışık şekilde ekliyorum.

-Aldığımda Starmax marka ve yanlış boyutta 225 45 17 lastikler vardı yeni olmasına rağmen ıslak zemin fren performansı berbattı ve arabanın altında cılız duruyordu. Yıllardır kullandığım japon markası (Türkiye'de üretiliyor) Falken aldım yine.
-Alt şanzıman kulakları ve üst şanzıman kulaklarında yıpranmalar mevcuttu, orjinal olarak aldım.
-Feci bir vuruntu sesi başladı duyan yatak sesi zanneder, krank kasnağı çıktı tahmin ettiğim gibi. Gates'e de tedarikçi olarak çalışan kentpar marka aldım.
- İç aks istavrozlarından kaynaklandığını düşündüğüm bir ses mevcuttu, değiştirip tüm iç dış aks greslerini de liqui moly LM47 ile yeniledim ama yanlış tahmin çıktı. Ses uzun akstaki askı rulmanından geliyormuş onu da değiştirdim. Bu rulmanı bulması biraz zor egea da bulunan rulman ile aynı.
-Alt ve üst salıncakları takım olarak değiştirmiştim fakat üst salıncakların iç burçları ses yapmaya başladı. Meyle HD serisinde farklı bir tasarım kullanılıyor yurtdışından tedarik edip taktım.
-Arka salıncaklarda alt burçta hafif bir boşluk seziyordum. 17 yıllık burçlara güven olmaz dedim ve yurtdışından binbir zorlukla toplamda 12 adet burcu temin edip değiştirdim. Burçların 2 tanesi rapro olarak Türkiye'de mevcut bu arada.
-Amortisör konusu uzun zamandır kafamı kurcalıyordu, üzerinden çıkan orjinal amortisörleriydi. Üzerinde Made in Turkey yazar yani Gebze Zf Sachs fabrikasında üretildi bizim araçların amortisörleri. Ben de 2022 yılında orada çalışıyordum ve aracıma özel daha yumuşak ayarlarda bir amortisör seti üretme şansım oldu. Sonuç güzel oldu konfor kesinlikle arttı diyebilirim.
- Enjektör balans değerlerim fena değildi fakat onlar eksik kalmasın dedim revizyona verdim.
-Çok değerli bir arkadaşımdan uygun fiyata sıfır turbo bulunca dayanamadım alıp taktım.












































2006 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
2006 Audi A3 2.0 Tdi Quattro
2000 Vw Golf Coupe 1.8 20V
2000 Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi
1990 Opel Calibra 2.0
1981 Opel Kadett 1.3s
1978 Lada Vaz 2101 1.5
1976 Murat 124 1.24
1991 Fiat 126 Bis 0.65
1975 Murat 124 1.24

Overheadvalve

Ve son...

You are not allowed to view links. Register or Login



















2006 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
2006 Audi A3 2.0 Tdi Quattro
2000 Vw Golf Coupe 1.8 20V
2000 Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi
1990 Opel Calibra 2.0
1981 Opel Kadett 1.3s
1978 Lada Vaz 2101 1.5
1976 Murat 124 1.24
1991 Fiat 126 Bis 0.65
1975 Murat 124 1.24

hakan

Tam da adam etmiştiniz aslında.Hayırlısı olsun,umarım değerinde satarsınız.
haktas

KAKIRMAN

The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

Testarossa

Aracınız satıldı mı?
daha dün ilanı gördüm bugün bulamıyorum,520.000 liralık satış fiyatıyla dikkatimi çekti, kendi aracım verip, sizden biraz indirim isteyip, üzerini borç kredi falan tamamlayıp 159 sahibi olma düşüncelerine girdim :D
this is all about passion