Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yeni Alfam 156 2.0 TS

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mustafa26

You are not allowed to view links. Register or Login
Maşallah. Çiçek olmuş.


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
Teşekkürler, tavan döşemelerimize ve sunroofa da el attığımızda çiçek açacak inşallah
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

admin

Güle güle kullanın bu hali ile.

Eleştiri olarak almayın, iki husus Admin'in dikkatini çekti.

1. Eğer bu jantlar ile devam edilecek ise öne ve arkaya mutlaka spacer şart. Fotoğraflardan anlaşılmıyor, a
2. Egzoz çıkışına mutlaka müdahale edilmesi gerekir.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

mustafa26

You are not allowed to view links. Register or Login
Güle güle kullanın bu hali ile.

Eleştiri olarak almayın, iki husus Admin'in dikkatini çekti.

1. Eğer bu jantlar ile devam edilecek ise öne ve arkaya mutlaka spacer şart. Fotoğraflardan anlaşılmıyor, a
2. Egzoz çıkışına mutlaka müdahale edilmesi gerekir.
Düşüncenizi paylaşmanız benim için değerli. Bu sebeple teşekkür ederim.
-Spacer takıldığında çamurluk dodikleri lastiğin üzerine oturacaktır hafif yükte. 5*75kg kişi ile dodik-lastik teması gerçekleşiyor kasis,viraj,tümseklerde. Belki de bu sorun jantların replika olmasından kaynaklıdır. ET değerlerine bir dahaki sökümde bakacağım. Orijinal helezon yayları takılı olmasından da kaynaklanabilir belki.
-Egzoz çıkışı için özellikle bir tavsiyeniz varsa müteşekkir olurum. Ben de muzdaribim çünkü.
Not: Spacer uygulamasını, jant ile aks mesafesini artırmak olarak biliyorum. Lastiğin üst taraftan çamurluk içine doğru gerektiği kadar açıyı verip sürtmeye engel olan bir işlevi de varsa onu bilemiyorum.
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

coyote

Çok kalın bir spacer takılması durumunda dediğiniz sürtme belki olabilir ama, uygun kalınlıktaki bir spacer ile sorun olacağını zannetmiyorum. Çünkü, fotoğraftan görüldüğü kadarıyla, jantların ET değeri itibariyle özellikle arka jantlar oldukça içeride duruyor.

salihyksk

maşallah çok güzel görünüyor..arka tampondaki ekler çıkartılsa dahamı hoş görünür sanki çok kaba geldi gözüme

mustafa26

You are not allowed to view links. Register or Login
Çok kalın bir spacer takılması durumunda dediğiniz sürtme belki olabilir ama, uygun kalınlıktaki bir spacer ile sorun olacağını zannetmiyorum. Çünkü, fotoğraftan görüldüğü kadarıyla, jantların ET değeri itibariyle özellikle arka jantlar oldukça içeride duruyor.
Alfistanın gözünden bir şey kaçmıyormuş  :) Şimdiye kadar dikkatimi çekmemişti doğrusu. Söylendikten sonra inceledim arabayı ve hakikaten de jantlar epey içeride görünüyor. Çamurluk içinde de az yer kaplıyor gibi. Artık gözümü tırmalamaya başladı. 1,8 veya 2 cm spacer arıyorum şu an. Satan veya nereden alabileceğimi bilen varsa bilgilendirmeleri rica olunur. Yerli satış sitelerinde denk gelmedim, tek seçenek yurt dışı değildir umarım.
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

mustafa26

You are not allowed to view links. Register or Login
maşallah çok güzel görünüyor..arka tampondaki ekler çıkartılsa dahamı hoş görünür sanki çok kaba geldi gözüme
Aracı almadan önce gördüğümde bana da çok kaba gelmişti açıkçası ama zamanla ısındım diyebilirim. Sağ olsun Sercan Bey de vakti zamanında ürün tanıtım kataloğunda bu haliyle yer vermiş sitesinde. Nasıl kıyıp da çıkarayım  :alfisti:
You are not allowed to view links. Register or Login
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

Cihan82

You are not allowed to view links. Register or Login
Alfistanın gözünden bir şey kaçmıyormuş  :) Şimdiye kadar dikkatimi çekmemişti doğrusu. Söylendikten sonra inceledim arabayı ve hakikaten de jantlar epey içeride görünüyor. Çamurluk içinde de az yer kaplıyor gibi. Artık gözümü tırmalamaya başladı. 1,8 veya 2 cm spacer arıyorum şu an. Satan veya nereden alabileceğimi bilen varsa bilgilendirmeleri rica olunur. Yerli satış sitelerinde denk gelmedim, tek seçenek yurt dışı değildir umarım.

SM spacers Şemsi ile iletişime geçmenizi öneririm. Oldukça kaliteli ve uygun fiyatlı üretimleri var. Bravomda kullanmıştım, 156 için de zaman zaman düşünmüyor değilim.
2003 Azzurro Gabbiano 156 Mk 1.5 SS
1998 Laguna 2.0 RXE
2015 Ford Tourneo Courier
2009 Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion
2001 Ford Focus Sport Trend

mustafa26

You are not allowed to view links. Register or Login
SM spacers Şemsi ile iletişime geçmenizi öneririm. Oldukça kaliteli ve uygun fiyatlı üretimleri var. Bravomda kullanmıştım, 156 için de zaman zaman düşünmüyor değilim.
Teşekkür ederim, satıcıyla temasa geçtim. Umarım olumlu sonuç alabilirim
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

mustafa26

Spacer meselesi olmayacak gibi görünüyor. Üretici ile görüşmem sonucunda ölçülerini bilmedikleri için 156 ya uygun üretmediklerini öğrendim.
Konuyu da biraz forumdan biraz dışardan araştırdığıma göre güvenli olup olmaması konusunda çok fikir ayrılığı var. Güvenlik zafiyeti doğurmayacak olsa dahi bu ihtimalin kafamda olması sürüşte tedirginliğe yol açacağından listemden çıkardım. Gün gelir farklı bir janta geçiş yaparım diye düşünüyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

hannibal

Öncelikle maşallah, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
Bu dodikler yüzünden ne yaparsanız yapın muhakkak biraz da olsa içeride kalacaktır tekerlekler. Çünkü çıkarabileceğiniz max. mesafe arabanın orijinal çamurluk hizasının biraz gerisidir. Üstüne bir de dodik binince bir kaç cm mutlaka içeride görünecektir. O yüzden dodik meselesini oldum olası hiç sevmedim.
Jant değiştirirseniz de 156 için çıkabileceğiniz ölçü et değeri olarak max. et35. Daha fazlası fantazi olur. Yanılmıyorsam Alfa'nın katalog 17 jantların çoğu et40 mesela. Bu ölçülerde alacağınız jantlar bunun kadar içeride kalacaktır haliyle. Bende çok kollu gta var, et değeri 35, 225 45 ile arka taraf omuzdan sürttü. Bırakın yük binmesini, kasislerden geçerken veya araba yaylanırken bile sürtüyordu. Ha bu sürtmenin önüne hafif toe açısı vererek geçilebilir ancak bu da düzlük performansından iyi olacakken viraj performansını düşürecektir. Onun yerine milli ölçümüz olan 215 45'e geçince bu sorun ortadan kalkmış oldu. 17 gt, gta veya aftermarket (et38 de olabilir) bir jant bulursanız spacer'sız kullanabilirsiniz ancak dediğim gibi dodiklerden ötürü her türlü içeride duracaktır jantlar.
Benim arabada jantların (7.5jx17 et35) duruşu şu şekilde; (yandaki gri 156'da aftermarket jant var et38)

mustafa26

You are not allowed to view links. Register or Login
Öncelikle maşallah, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
Bu dodikler yüzünden ne yaparsanız yapın muhakkak biraz da olsa içeride kalacaktır tekerlekler. Çünkü çıkarabileceğiniz max. mesafe arabanın orijinal çamurluk hizasının biraz gerisidir. Üstüne bir de dodik binince bir kaç cm mutlaka içeride görünecektir. O yüzden dodik meselesini oldum olası hiç sevmedim.
Jant değiştirirseniz de 156 için çıkabileceğiniz ölçü et değeri olarak max. et35. Daha fazlası fantazi olur. Yanılmıyorsam Alfa'nın katalog 17 jantların çoğu et40 mesela. Bu ölçülerde alacağınız jantlar bunun kadar içeride kalacaktır haliyle. Bende çok kollu gta var, et değeri 35, 225 45 ile arka taraf omuzdan sürttü. Bırakın yük binmesini, kasislerden geçerken veya araba yaylanırken bile sürtüyordu. Ha bu sürtmenin önüne hafif toe açısı vererek geçilebilir ancak bu da düzlük performansından iyi olacakken viraj performansını düşürecektir. Onun yerine milli ölçümüz olan 215 45'e geçince bu sorun ortadan kalkmış oldu. 17 gt, gta veya aftermarket (et38 de olabilir) bir jant bulursanız spacer'sız kullanabilirsiniz ancak dediğim gibi dodiklerden ötürü her türlü içeride duracaktır jantlar.
Benim arabada jantların (7.5jx17 et35) duruşu şu şekilde; (yandaki gri 156'da aftermarket jant var et38)

Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Jantlarımın ET değerini ilk sökümde öğreneceğim. Ancak dediğiniz gibi 215 45 ölçülerinde ve orijinal helezonlarla kullanmama rağmen dodiklere temas ediyor lastikler. Öncesinde spor yay takılıydı 205 45 lastiğe rağmen araç boşken virajlarda sürtüyordu. Dodikler işi bozuyor dediğiniz gibi. Açı vermek veya spacer takmak sağlıklı görünmüyor. Alternatif jantlar konusunu araştıracağım uygunluk bakımından ya da böyle kullanmaya devam edeceğim. Her binişimde bakmaya başladım da bazen kötü görünmüyor gözüme :)
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

hannibal

You are not allowed to view links. Register or Login biraz araştırdım sizin jantları, iki değer çıktı karşıma; biri et 41 diğeri ise 35. Jantın arabanızın üzerinde duruşuna bakılırsa 35 gibi görünüyor. Acaba sarktığından ötürü davlumbaza falan sürtüyor olmasın? Tam olarak neresinin sürttüğünü tayin edebildiniz mi? Lastiğin yanak veya omuz kısmında bir aşınma gözlemlediniz mi?

mustafa26

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login biraz araştırdım sizin jantları, iki değer çıktı karşıma; biri et 41 diğeri ise 35. Jantın arabanızın üzerinde duruşuna bakılırsa 35 gibi görünüyor. Acaba sarktığından ötürü davlumbaza falan sürtüyor olmasın? Tam olarak neresinin sürttüğünü tayin edebildiniz mi? Lastiğin yanak veya omuz kısmında bir aşınma gözlemlediniz mi?
Lastik yanağı ile sırt kısmının birleştiği köşe davlumbaza temas ediyor. Ancak şu anki haliyle 5 kişi+yarım dolu bagaj ile gerçekleşiyor ve de sürekli değil kesik kesik sürtme. Düz yolda sorun yok ama nispeten hızlı dönüş ve kasislerde, yani yayların maksimuma yakın esnemesinde oluyor. Yüklü halde ve hareketsizden dodik ile lastik arasına parmak giremiyor öyle söyleyeyim. Davlumbazları da yakın zamanda söküldü, tekrar takıldı. Arka amortisör ve yaylar yaklaşık 25bin km önce değişti.
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login
Lastik yanağı ile sırt kısmının birleştiği köşe davlumbaza temas ediyor. Ancak şu anki haliyle 5 kişi+yarım dolu bagaj ile gerçekleşiyor ve de sürekli değil kesik kesik sürtme. Düz yolda sorun yok ama nispeten hızlı dönüş ve kasislerde, yani yayların maksimuma yakın esnemesinde oluyor. Yüklü halde ve hareketsizden dodik ile lastik arasına parmak giremiyor öyle söyleyeyim. Davlumbazları da yakın zamanda söküldü, tekrar takıldı. Arka amortisör ve yaylar yaklaşık 25bin km önce değişti.

Orjinal yayların esneme ve salınımı çok fazla. O nedenle sert girilen virajlarda ve yol esnediğinde arka lastikler davlumbazın içindeki keçeye sürtebilir. Prokit takmadan önce sert girdiğim bir virajda sağ arka lastiğim davlumbaz içine sürtmüştü ama 5 kişi full bagaj ile uzun yolda vs. hiçbir şekilde sürtme yaşamamıştım. Prokitlerden sonra hiçbir şekilde sürtme yaşamadım. Eğer spacer takıp davlumbaz ve dodiklere sürtme yaşarım diye korkuyorsanız spor yaya geçmenizi öneririm. Sertliği ve esnemesinin daha az olması nedeniyle arabayı virajda ve yük bindiğinde aşağı bırakmayacaktır.

Edit: Ayrıca takılan yay ve amortisörler orjinal miydi acaba ? Sürtmede o da bir etken olabilir.
1 hayal
5 duyu
6.his

mustafa26

You are not allowed to view links. Register or Login
Orjinal yayların esneme ve salınımı çok fazla. O nedenle sert girilen virajlarda ve yol esnediğinde arka lastikler davlumbazın içindeki keçeye sürtebilir. Prokit takmadan önce sert girdiğim bir virajda sağ arka lastiğim davlumbaz içine sürtmüştü ama 5 kişi full bagaj ile uzun yolda vs. hiçbir şekilde sürtme yaşamamıştım. Prokitlerden sonra hiçbir şekilde sürtme yaşamadım. Eğer spacer takıp davlumbaz ve dodiklere sürtme yaşarım diye korkuyorsanız spor yaya geçmenizi öneririm. Sertliği ve esnemesinin daha az olması nedeniyle arabayı virajda ve yük bindiğinde aşağı bırakmayacaktır.

Edit: Ayrıca takılan yay ve amortisörler orjinal miydi acaba ? Sürtmede o da bir etken olabilir.
Öncesinde spor yay ile öyle trajik bir yaşanmışlığım var ki. "Bir daha asla" demeye yakın bir soğukluğa sebep oldu.
İstanbul'da soğuk bir sabahın 7 sinde işe gitmek üzere yola koyuldum, hafif akıcı trafikte neredeyse tampon tampona seyir halindeyken kırmızı ışıkta durdum. Yeşil yandı, önümdeki araç gitti, ben kaldım. Gitmiyor araba. Gaza basıyorum, alttan sürtme sesi geliyor ama araç ilerlemiyor. Arkadakiler çıldırdı haliyle. Benim de aklımda deli sorular.. Kim bilir ne problem oldu diye 10 saniyede aklımdan neler geçti neler. Endişeyle indim ve arabanın altına bir baktım ki motor kulağı ile asfalt arasına bir parke taşı sıkışmış. Önlerde giden hafriyat kamyonundan düşmüş olmalı. Koskoca 3 şeritli yolda ve o trafik lambasında bana denk gelen şeye aklım şaştı. O taşı oradan çıkarmak için neler çektim,o an için kriko da yok aksi gibi. Birilerinden yardım istedim çamurluktan aracı biraz esnettiler de öyle kurtardım zararsız ziyansız. İşte o gün orijinal yaylara geçtim ve yaşanan talihsizlik bana yoğurdu üfleterek yedirir hâlâ.
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

hannibal

You are not allowed to view links. Register or Login
Lastik yanağı ile sırt kısmının birleştiği köşe davlumbaza temas ediyor. Ancak şu anki haliyle 5 kişi+yarım dolu bagaj ile gerçekleşiyor ve de sürekli değil kesik kesik sürtme. Düz yolda sorun yok ama nispeten hızlı dönüş ve kasislerde, yani yayların maksimuma yakın esnemesinde oluyor. Yüklü halde ve hareketsizden dodik ile lastik arasına parmak giremiyor öyle söyleyeyim. Davlumbazları da yakın zamanda söküldü, tekrar takıldı. Arka amortisör ve yaylar yaklaşık 25bin km önce değişti.
Evet You are not allowed to view links. Register or Login 'ın dediklerine katılıyorum. Onun haricinde kamber ve toe açıları kontrol ettirilebilir, normal şartlar altında araba nagatif kamber açısı yapar basıldıkça, daha da çamurluk içine girmesi lazım. Yani çamurluk kenarlarına sürtmemesi, en fazla çok yaylandığı için davlumbazın bir yerlerine sürtmesi lazım. O ölçülerle çamurluk ağızlarına sürtmesi anormal bir durum. 17 teledial takmış gibi davranıyor araba, kendisinin et değeri 30'dur :)
Yay derken bu arada, stock amortisörlere 3 - 3,5 cm yaydan fazlası zarar. Parke taşı meselesi sizin şanssızlığınız olmuş biraz, dip basık gezmiyoruz sonuçta.

mustafa26

You are not allowed to view links. Register or Login
Evet You are not allowed to view links. Register or Login 'ın dediklerine katılıyorum. Onun haricinde kamber ve toe açıları kontrol ettirilebilir, normal şartlar altında araba nagatif kamber açısı yapar basıldıkça, daha da çamurluk içine girmesi lazım. Yani çamurluk kenarlarına sürtmemesi, en fazla çok yaylandığı için davlumbazın bir yerlerine sürtmesi lazım. O ölçülerle çamurluk ağızlarına sürtmesi anormal bir durum. 17 teledial takmış gibi davranıyor araba, kendisinin et değeri 30'dur :)
Yay derken bu arada, stock amortisörlere 3 - 3,5 cm yaydan fazlası zarar. Parke taşı meselesi sizin şanssızlığınız olmuş biraz, dip basık gezmiyoruz sonuçta.
Dediğiniz gibi talihsizlikti yaşadığım. Zaten o yayları çıkarıp orijinallerini takan ustanın dediğine göre çıkan yaylar kesilmek suretiyle alçaltılmış. 1 hafta sonra da basıklığa alışan amortisörler patlayınca zorunlu değiştirilerek talihsizliğe tuz biber ekti.
Neticede bahsi geçen ayarların gözden geçirilmesi için vakit ayıracağım.
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

hannibal

You are not allowed to view links. Register or Login
Dediğiniz gibi talihsizlikti yaşadığım. Zaten o yayları çıkarıp orijinallerini takan ustanın dediğine göre çıkan yaylar kesilmek suretiyle alçaltılmış. 1 hafta sonra da basıklığa alışan amortisörler patlayınca zorunlu değiştirilerek talihsizliğe tuz biber ekti.
Neticede bahsi geçen ayarların gözden geçirilmesi için vakit ayıracağım.
Vaay çok bilinçli ellerdeymiş daha önce :) Allah'tan artık sizde. İnşallah daha yerinde işlemlerle keyfini sürmek nasip olur size de. Kolaylıklar diliyorum.

mustafa26

You are not allowed to view links. Register or Login
Vaay çok bilinçli ellerdeymiş daha önce :) Allah'tan artık sizde. İnşallah daha yerinde işlemlerle keyfini sürmek nasip olur size de. Kolaylıklar diliyorum.
Çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. Birkaç günlük heves için değil, keyifle, güvenle,beğenerek ve de bundan gurur duyarak sürmek için bütçe elverdikçe iyileştirmeler devamlı olacak.
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

mustafa26

Yaklaşık 1 seneden sonra bir güncelleme; artık yola siyah jantlarla devam ediyoruz[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img][IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img][IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

LYA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

radar54

Günaydın keşke nikelajlı kısımları boyattırmasaydınız. Eski Collezione aracımın orjinal jantlarından kontrastı çok güzel oluyordu nikelajla...
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

coyote

Meclis Mahallesi'ne yolum düştüğünde arada 156'nızı görüyordum. Elbette kişisel zevktir, benim görüşüme göre jantların önceki rengi, aracın rengine daha çok yakışıyordu. Kazasız, belasız sürüşler dilerim.

KAKIRMAN

#48
Hosgeldiniz.
Oncelikle MK1 chassis gidecek olan (zevk renk devre disi kalsin) GTA jantlari... Tabii original bulabilirseniz. Lakin replika nevi GTA jantlari hem ET degeri yuksek (spacer varmis etkisi yaratir)olabilir hem de aksesualarinizla uyum saglar.
Elestirilerim bunlar... Tekrar hayirli olsun.

Edit: Jantlari koyu renk yapmaniz aracin rengine hakaret gibi olmus.
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

mustafa26

You are not allowed to view links. Register or Login
Günaydın keşke nikelajlı kısımları boyattırmasaydınız. Eski Collezione aracımın orjinal jantlarından kontrastı çok güzel oluyordu nikelajla...
Jantlarda çeşitli yıpranmalar mevcuttu, kaldırıma sürtme izleri vs. İş görüyordu ama görüntü gözümü tırmalamaya başlayınca değişiklik iyi gelecektir deyip tümüyle renk değişimi yaptırdım. Böyle de kötü görünmediğine inanıyorum. Görüşünüz için teşekkür ederim

LYA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999