Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

SharpSnip

Aracımla son derece sakin yol alırken 3. vitese atmamla vites kolu boşa çıktı.Önce vites kolu kırıldı sandım,daha sonra açıp baktıgımda vites kolunu zapteden plastik parcanın kırıldıgını anladım.bu arada araçlarımızda vites dişlilerini kesinlikle göremiyoruz.cok enteresan bir sistem var.Yalnız beni şok eden o kadar sağlam görünen kalın plastiğin nasıl olupta kırıldıgıydı.bu olaya müteakıben 3. viteste 200-300 metre birkaç dur-kalkla gidip zaten bitik olan baskı balatayıda yaktım bitirdim.tüm bunların sonunda çok sevdiğim alfamdan biraz sogudum , içim buruk bir garip hissediyorum.

agucba

#1
Bir BMW'niz olsa idi, soğumayacak mıydınız?

///////////////

thefish

#2
alfa dan soğumak için basit bir neden olmuş :))

tolga_ozhan

#3
Siz yinede soğumayın sevin onu derim. Anlarsa soğuduğunuzu daha beter şeyler yapabilir.
Geçmiş olsun umarım çok masraf açmamıştır. Zaten bitik baskı balatayla dolaşıyorsanız birgün mutlaka yolda kalacaktınız, süpriz olmamıştır.

ottoman

#4
zaten bitik olan balatayı yaktım demişsiniz, yanlış biliyorsam arkadaslar düzeltsinler ama balatanız zaten bitmiş olsaydı 3. viteste arabayı kaldırıp o mesafei almanızda çok sorun cıkmazdı (araba yüklü değilse). bu teori doğru ise sağlam olan baskı balatayıda 200-300 mt de bitiremezsiniz hemen telaşa kapılmayın biraz kokar mokar ama sonra geçer
Kul yapısı plastik bir aksam yüzünden de Alfadan soğumayın üzülür garibim. :(

Sercan Keklik

#5
demekki vites degiştirirken pek nazik degilsiniz ;)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

AlfistiKerem

#6
Geçmiş olsun ama siz siz olun gene de Alfa'nızdan soğumayın.O kadar kolay mı ya Alfa'dan soğumak.Bizim o zaman isyan bayrağını çekmemiz lazım

A.S.GÜMÜŞ

#7
quote:

Geçmiş olsun ama siz siz olun gene de Alfa'nızdan soğumayın.O kadar kolay mı ya Alfa'dan soğumak.Bizim o zaman isyan bayrağını çekmemiz lazım


Aynen ya daha 2 gün önce 500 lira sıkışmış benim direksiyon pompasıyla termostata, ustam uğraştı didindi çıkarttı sağolsun o parayı ordan


07 DH 800

murat

#8
Değerli adminimiz yolda kalma hikayelerini bir  anlatsa sizde soğuma filan kalmaz emin olun Ama hep gülümseyerek anlatır bunları Yani soğumak öyle kolay olmamalı bence de
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

admin

#9
O kadar hor kullanmama rağmen, yıllardır kırmayı başaramadığım nadir parçalardır vites ve aksamları. Bu konuda tebrik etmek lazım sizi.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ATA

#10
quote:
.bu arada araçlarımızda vites dişlilerini kesinlikle göremiyoruz.cok enteresan bir sistem var.




O bahsettiğiniz yerden vites kutusunun içindeki dişlileri görmeniz zaten çok zor =))
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Dentist

#11
Çok geçmiş olsun;ama burada sanırım Alfanın suçu yok.
Herhalde bir üretim hatası var o plastik parçada,ya da sen biraz hoyrat kullandın diye düşünüyorum.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

SharpSnip

#12
Sorun çıkartan yaramaz parçanın adı vites standı.Vitesin geçişini sağlayan onu koruyup kollayan , hırçın kullanımlarda zapteden parçaymış bu.bu esnada zaten değiştirecek oldugum debriyajda değişti.beni üzen konu özellikle şu You are not allowed to view links. Register or Login coupeyle alfa 156 yı kıyaslıyordu arabadaki arkadaşlarım.gerek işçilik gerek motor gerekse yol tutuş açısından değerlendirmiştik.tam alfanın daha iyi oldugu konusunda mütabık olmuşken o parçanın kırılması beni öyle bir bozdu öyle bir hayal kırıklıgına ugrattı ki.birde babam olayı duyar duymaz " hemen satıp volkswagen alalım" diyince iyice dünyam dönmüştü.sorunum kesinlikle parasal değil,sorunum hayal kırıklıgıydı.yani o kadar güveniyordum ki,2. hamlede elimde kaldı:( servisteki arkadaşlar bunun sık yaşandığını söyleyerek beni teselli ettiler,şimdi biraz kendime geldim.alfamı seviyorum,birazdan onu yıkayıp bi daha eşeklik yapmaması için konuşucam onunla

Sercan Keklik

#13
ıyı güzelde yani insan gibi vites atılmazsa ısterse mercedes olsun gene kırılır o parça her araçta aynı mekanızma var
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

master

#14
Geçmiş olsun.

Hyundai Coupe ile Alfa 156'yı kıyaslamaya çalışmak bile hata, bence katılmayın o tür tartışmalara.

"Hyundai" , "Alfa". Bu fark bile yeterli.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Gouki

#15
Geçmiş olsun. Beauty is not enough..

Edited by - gouki on 22/11/2008  21:44:24

thefish

#16
hyundai nin alfa ile kıyaslanabilmesi için daha 40 fırın ekmek yemesi lazım.. tamam bizim araçlarımız nazik/kırılgan makineler ama iş motor ve yol tutuşa geldiği zaman alfa her zaman bir otomobilden daha fazlasını sunacaktır

SharpSnip

#17
Sercan araç 100 bin km de bir araç ve ustanında saptamaları dogrultusunda daha önceden catlamıs olan bir parçaydı bu sorun çıkartan şey,benim kullanımımla ilgili değil.insan gibi vites atma konusuna gelince o cümlenin muhattabı olan yüksek devir kullanıcısı amatör sürücülerden değilim ,master ı 2 ay gtr34 ile yaptım:).bu arada 70 ytl vites standı+120 ytl işçiliği ... 350 ytl debriyaj seti +30 ytl debriyaj yagı +175 ytl debriyaj rulmanı+30 ytl torna +150 ytl işçilik ile debriyaj seti değiştirildi,hiçbirinizin ihtiyacı olmaz insallah ama olursa da bilginize sunuyorum fiyat konusunu.servis ALFAASD da yapıldı

Edited by - SharpSnip on 23/11/2008  00:11:46

Edited by - SharpSnip on 23/11/2008  00:32:51

Sercan Keklik

#18
r34 ü  nerden buldugunu ögrenebılırmıyım? 100 km degıl benım dıger aracın 220 bındeydı öküz gıbıde vıtes atıyodum ama kırılmadı.. çatlamadıda
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

agucba

#19
quote:
servisteki arkadaşlar bunun sık yaşandığını söyleyerek beni teselli ettiler


Inanin bunu ilk defa duyuyorum. Servise ugramisligim cok var, yerli yabanci yazilari okumuslugum cok var ama boyle bir olayin sik yasandigini gercekten ilk defa duyuyorum. Bu sitede de yazildigini hatirlamiyorum.
Olacagi varmis diyelim ve bunu Alfa'nin saglamligi ile alakadarlandirmayalim.

///////////////

onr

#20
Çok geçmiş olsun. Alfanızla tekrar barışmanız güzel haber.

Alfadanadam

#21
quote:

quote:
servisteki arkadaşlar bunun sık yaşandığını söyleyerek beni teselli ettiler


Inanin bunu ilk defa duyuyorum. Servise ugramisligim cok var, yerli yabanci yazilari okumuslugum cok var ama boyle bir olayin sik yasandigini gercekten ilk defa duyuyorum. Bu sitede de yazildigini hatirlamiyorum.
Olacagi varmis diyelim ve bunu Alfa'nin saglamligi ile alakadarlandirmayalim.



Bahsi geçen parçanın sağlamlığı Alfa'nın sağlamlığı konusunda bir fikir vermez. Ancak ben de sık sık rastlanan bir arıza olduğunu söyleyebilirim. Vites atma stili ile ilgili bir durum. Ben de 1 kere değiştirdim. Alfa servislerinde vites çanağı adı da verilir.

agucba

#22
quote:

quote:

quote:
servisteki arkadaşlar bunun sık yaşandığını söyleyerek beni teselli ettiler


Inanin bunu ilk defa duyuyorum. Servise ugramisligim cok var, yerli yabanci yazilari okumuslugum cok var ama boyle bir olayin sik yasandigini gercekten ilk defa duyuyorum. Bu sitede de yazildigini hatirlamiyorum.
Olacagi varmis diyelim ve bunu Alfa'nin saglamligi ile alakadarlandirmayalim.



Bahsi geçen parçanın sağlamlığı Alfa'nın sağlamlığı konusunda bir fikir vermez. Ancak ben de sık sık rastlanan bir arıza olduğunu söyleyebilirim. Vites atma stili ile ilgili bir durum. Ben de 1 kere değiştirdim. Alfa servislerinde vites çanağı adı da verilir.



Hatırladım şimdi...

///////////////

Sercan Keklik

#23
extra olarak :) bu parça özellikle sertleştikçe çok hassas olur, kırılmaya megıllenır sertleşmeside yıllar sonra olur 3-4 yıldan sonra her plastık gıbı bı sertlık sahıbı olur.. ondan sonra kullanımla cok alakalıdır
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

alfa146

#24
Öncelikle geçmiş olsun, vites kolunun altınada bulunan o sert plastiğin kırılma nedenini aslında tahmin edebiliyorum.
Benim aracımda da aldığımdan beri hafif çatlak bi kenarı o kadar zorluyorum ama bişey olmadı şimdilik, olursada bu arabanın değil benim kabahatim olacak değiştirmediğimden dolayı.
Parçanın o şekilde çatlama sebebini arabanın güneşin altında fazla kalmasından dolayı ve aracın altından güneşli havalarda yavaş giderken gelen yüksek ısıdan o plastiğin deforme oldugunu düşünüyorum ki benim aracım 99 model ve artık bırakında o kadar olsun.
Alfanız size iyilik yapmış bence, birde olayı farklı düşünün, yüksek sürattesiniz makasa kaldınız ani refleksle bi anda daldınız vites koluna elinizde kaldı, sonucunu düşünmek bile istemiyorum. Bence alfanıza teşekkür edin.