Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Arabaya Boya Sıçramış

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

emr7919

merhaba arkadaşlar, hepinize ityi haftalar.

Pazar sabahı maalesef güne çok kötü bir süpriz ile başladım.
Apartmana dış cephe boyası yapılılıyor ve bu boyadan benim arabada nasibini almış. Şuan şuan otoparkın tam aksi istikametindeki cephe boyanmasına rağmen rüzgardan araba benek benek olmuş.
Arabayı hemen yıkattım ama nafile sonuç hüsran. Forumda aradım ama ilgili bişey bulamadım. Daha önce başna böyle bişey gelen ve çözümünü bulan arkadaşlarımızdan yardımlarını rica ederim.

tunerviper

#1
Aracı gaz ile yıkayın. Asfalt lekelerini bile çıkartır. Boya konusunda bir zararını görmedim bugüne kadar.

Edited by - ATA on 25/10/2010  11:51:08
Turbo Twin Spark

alfistahakan

#2
GAz ile temizleyebilirsiniz.
Hakan
Forever Alfa

ATA

#3
Rivax yüzey temizleme hamuru yada Meguiar's yüzey temizleme kili kullanabilirsiniz.

Gaz yada mazot ile yaparsanız camlara sürmeyiniz, temizlemesi oldukça zor olacaktır. Camları falçata bıçağı ile temizleyebilirsiniz, ama oda camınıza kılcal çizik bırakacaktır.

Bana sorarsanız bu iş için en iyi yapacağınız şey profesyonel uygulamöa yapan yerlere yaptırmak olur.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

A.S.GÜMÜŞ

#4
Zift'e çare olan bildiğiniz margarin bu işe de çare olabilir, uygulaması basit doğal olarakta çok ucuz ve arabaya hiç zararı yok, arabayı güneş altında ısıtın sonra margarin'i bir tane beneğe sürün bir deneyin umarım işe yarar, denerseniz ve yararsa bizi de bilgilendirin ltf, daha sonra bilimum kimyasallara bir ton para vermeyelim


07 DH 800

emr7919

#5
Arkadaşlar merhaba,
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Arabamba 4-5 ay önce yapılmış boya koruma uygulaması vardı, önerdiğiniz temizleme metotları boya korumaya zarar verir mi? Yüzey temizleme hamuru veya kil sanırım boya korumayı kaldıracaktır.

ATA

#6
Bu temizlik işleminden sonra boya korumayı tekrardan yaptırmanız gerekecektir.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Eyup Ozturk

#7
bisim siteye dış cephe kaplaması sırasında da aynısı başıma geldi. fenerbahçe meguiars da yıkama sırasında biraz uğraşarak hallettiler.

ozsuemrah

#8
Kardeş anlaşılan o ki seni meguiars paklar..
Sponsorunun apartman yönetimi olmasını temenni ederim lakin sadece temennide kalır gibi:)
Emrah Özsu
34EH3250 147 Dist.

Dentist

#9
Geçmiş olsun.Benekler küçük ise gazla çıkar,büyükse eğer, hiç uğraşmayın ve doğruca o adını burada zikretmek istemediğim nadide semtimizdeki Meguiar's a gidin,onlar hallederler...
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

emrahbaser

#10
pasta cila yaptırcan başka çaresi yok aynısı benim eski arabada başıma gelmişti.geçmiş olsıun

frantic

#11
bendede aynı sorun var baştan aşağı minik minik pembe-beyaz benekler var
Utku Çakmak

*MIT0 5
*147 Collezione
*156 2.0TS
*33 1.5
*156 1.6TS Dist.
*75 2.0TS

alfa147black

#12
duvar boyası olduğu için tahminimce gazyağı bir işe yaramayacaktır.  kil yada çok ince  pasta ile çıkarılıp, matlık olacağı için tekrar cila atılmalı. geçmiş olsun.

emr7919

#13
merhaba arkadaşlar,

Aranızda belki bilenler vardır.Eski salı pazarının oraya yeni bir yıkama istasyonu açıldı. Apartmandan bir arkadaş arabasındaki boyaları orada temizletmiş.Ata arkadaşımızın önerdiği gibi Kil uygulaması yapmışlar.Başka çare yok gibi bende aynı yöntemi denemeyi düşünüyorum. Tabi benim boya koruma gidecek. Arabanın boyasında kil uygulamasından sonra matlaşma olur mu ? Uygulama sonrası cila yapmak gerekli midir?

ATA

#14
Kil matlaştırmaz, tam aksine boyakoruma, wax öncesi yapılması önerilen bir işlemdir. Boyalı yüzey üzerindeki her türlü cila, pislik ve kalıntıyı temizler, size cila yapmanız için en uygun yüzeyi sağlar.

1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

emr7919

#15
hepinize çok teşekkür ederim.
Kil uygulaması yaptırmak en kesin, etkili ve uygun fiyatlı çözüm olacak sanırım.
uygulamadan sonra durumdan sizleri haberdar ederim.

emr7919

#16
Merhaba arkadaşlar,
Dün itibarıyla arabadaki boya lekelerinden kurtuldum. Yaklaşık 2,5 saatlik bir uygulama sonucunda arabam eski gıcır görüntüsüne tekrar kavuşmuş oldu.
Kil ile arabanın etrafında iki tur atıldı. Sonuç güzel oldu.
Hepinizin mubarek kurban bayramını kutlarm.

ATA

#17
Geçmiş olsun, kil ile çözülmesine çok sevindim.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

frantic

#18
geçmiş olsun.. daha önce dedigin yerdemi yaptırdın ?
Utku Çakmak

*MIT0 5
*147 Collezione
*156 2.0TS
*33 1.5
*156 1.6TS Dist.
*75 2.0TS

emr7919

#19
Sağolun arkadaşlar.
Evet Utku daha önce bahsettiğim yerde işlem yapıldı.

Tuncay Nergis

#20
Geçmiş olsun tekrar. Sadece kil uygulaması mı yaptırdınız? Üzerine cila atıldı mı? ve size maliyeti ne oldu

Dentist

#21
Çok geçmiş olsun.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

emr7919

#22
Sadece kil ile temizlik ve sonrasında da normal dış yıkama yapıldı. Toplam maliyet ise 40 TL.