Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Sonunda üzülerek de olsa LPG taktırdım

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

badiercan

Dayanabildiğim kadar dayandım ama olmadı. Sonunda Atiker kit uygulattım aracıma. Bakalım sonuçları ne olacak?

Keox

#1
hayırlı olsun inş daha faydalı ve tasarruflu olur
peki kaça patladı atiker ?

AnilAlkan

#2
Her hafta gelen benzin zamlarından sonra doğru seçim bence. Umarım Atiker araca uyum sağlar. Erdem sağolsun benim Alfama BRC Fast taktırmıs. Çekiş ve sarfiyat bakımından cok memnunum..
06YA2467 156 2.0 TS - 1998

badiercan

#3
quote:

hayırlı olsun inş daha faydalı ve tasarruflu olur
peki kaça patladı atiker ?

1000 tl kardesım tam olarak

badiercan

#4
quote:

Her hafta gelen benzin zamlarından sonra doğru seçim bence. Umarım Atiker araca uyum sağlar. Erdem sağolsun benim Alfama BRC Fast taktırmıs. Çekiş ve sarfiyat bakımından cok memnunum..

anıl km ye ne yakıyosun hesaplaya bıldın mı uyum dan kastın ne ayrıca anlatırsan sevınırım kardesım

badiercan

#5
Register or Login target_blankgtltimg You are not allowed to view links. Register or Login border0 altPhotobucketgtlt/agt" border=0>

AnilAlkan

#6
Bundan önceki aracım otomatik oldugundan zaten baya yakıyodu. Alfa'nın yakıtı cok sarsmadı beni o yüzden. Çok titiz bi ölçüm yapmadım ama 30-35 civarı yakıyo sehir icinde sanırım. Sehir dısında ideal kullanımda cok düşüyo. Uyumdan kasıt. Her marka LPG ile aynı performans ve sarfiyatı yakalayamıyosun Alfa gibi özel araçlarda. o anlamda söyledim.
06YA2467 156 2.0 TS - 1998

badiercan

#7
yarın son bır ayara daha gıdıcem bakalım nasıl olacak saol paylasımların ıcın

erdem1904

#8
BRC Fast ile bir çok 1,6 156'danda daha az lpg tüketmekteydi.. 2009 daki montaj fiyatı 1950 tl ydi.. Yıl 2012 atiker 1000 tl

2000 cc ve üzerine göre bir sistem uygulanmıştır umarım...
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

AnilAlkan

#9
LPG montajı yeni yapılan araçlarda ilk sarfiyat değerlerine fazla kafayı takmamak lazım. Birkaç depo tükettikten sonra ideal değerlere ulaşır seklinde usta görüşlerini sıkça duydum.

Saygılar Erdem :)
06YA2467 156 2.0 TS - 1998

erdem1904

#10
Bilmukabele Anıl
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

A.S.GÜMÜŞ

#11
Neden üzülüyorsunuz ? Lpg ile aracınızın karbon emisyonunu da düşürdünüz, lpg çevreci bir yakıttır, ayrıca Türkiye şartlarında en ekonomik yakıt, Lpg nin benim öğrendiğim tek etkisi motorun normalde çalışması gereken sıcaklıktan bir kaç derece daha yüksek ısıda çalışıyor olması o kadar. 2007 den beri Alfamı lpg li kullanıyorum ben, ilk aldığımda taktırmıştım, bir zararını da görmedim.
Size tavsiyem yüksek devir çevireceğiniz zaman benzinde kullanınız, bir de benzin pompanızı bozmak istemiyorsanız deponuzun çeyrek deponun altına inmemesine dikkat ediniz.


07 DH 800

badiercan

#12
quote:

BRC Fast ile bir çok 1,6 156'danda daha az lpg tüketmekteydi.. 2009 daki montaj fiyatı 1950 tl ydi.. Yıl 2012 atiker 1000 tl

2000 cc ve üzerine göre bir sistem uygulanmıştır umarım...

soledıgın mantıklı ben brc yı arastırdım 1500 tl montaj atıker 1000 tl atıker yerlı malı oldugu ıcın fıyatlarının dusuk oldugunu brc nın avrupa oldugu ıcın pahalı oldugunu soyledıler atıkerın brc asagı kalır yanı olmadıgını soyledıler banada bır anlamda mantıklı geldı acıkcası

badiercan

#13
quote:

Neden üzülüyorsunuz ? Lpg ile aracınızın karbon emisyonunu da düşürdünüz, lpg çevreci bir yakıttır, ayrıca Türkiye şartlarında en ekonomik yakıt, Lpg nin benim öğrendiğim tek etkisi motorun normalde çalışması gereken sıcaklıktan bir kaç derece daha yüksek ısıda çalışıyor olması o kadar. 2007 den beri Alfamı lpg li kullanıyorum ben, ilk aldığımda taktırmıştım, bir zararını da görmedim.
Size tavsiyem yüksek devir çevireceğiniz zaman benzinde kullanınız, bir de benzin pompanızı bozmak istemiyorsanız deponuzun çeyrek deponun altına inmemesine dikkat ediniz.

tesekkur ederım hocam lpg daha cok yenı bıraz otursun bakalım benzın lımıt onerınızde cok haklısınız benzınde kullanıyo ken bıle dusurulmemelı bence ınsaalllah pısman olmam taktıgıma

alfistahakan

#14
Hayırlı olsun neden üzüldünüzki?Devir hesap devri yıllardır kullanılan bir sistem zaraı olsa bu kadar yaygınlaşmazdı.Bende 3 sene benzinle kullandım.Keşke diyorum alır almaz tatırsaymışım.
Hakan
Forever Alfa

Keox

#15
quote:

quote:

hayırlı olsun inş daha faydalı ve tasarruflu olur
peki kaça patladı atiker ?

1000 tl kardesım tam olarak



bende düşüne bilirim uygun geldi.
hocam çok saol :)

45volkan45

#16
Hayırlı olsun benim araçtada Atiker var ve bu güne kadar hiç sorun yaşamadım.

Keox

#17
quote:

Hayırlı olsun benim araçtada Atiker var ve bu güne kadar hiç sorun yaşamadım.


atikeri bir ustaya sordum 98 model alfam için az önce bana tavsiye etmem dedi zavolli veya gasitaly taktır bana sorarsan dedi kafam karıştı:(

badiercan

#18
quote:

quote:

Hayırlı olsun benim araçtada Atiker var ve bu güne kadar hiç sorun yaşamadım.


atikeri bir ustaya sordum 98 model alfam için az önce bana tavsiye etmem dedi zavolli veya gasitaly taktır bana sorarsan dedi kafam karıştı:(

sen bılırsın kardesım kesın sordugun şahıs zavolının ve gasıtaly
servısı falandır atıker tamamıyle turkıyede uretılen bır marka bence bende cok arastırdım markaların pek onemı yok onemlı olan bızım araclara uygulanan kıtın dogru secılmesı sen markayı atıker secıyosun ama atıkerın bır dunya urunu var adam calısma prensıbı en uygun olanı nı takıyor sana sonucta atıkerı bıraz daha arastır derım

Keox

#19
haklısın hocam ben sizlerin tecrubelerine göre haraket etmeyi terci ediyorum zaten atikerde sorun diyorsanız üzerine iyice düşerim
tşk ederim yardımcı olduğun için

kemalkml

#20
hayırlı olsun .üzülecek bişey yok :)

erdem1904

#21
Öncelikle teknik adam olmadığımı belirtmek isterim.

156 ya LPG taktırdığım zaman bu forumdan bilhaberdim.. Ama sanayi erbabıyla aram iyi olduğu için bolca araştırma yapma imkanım doğmuştu.. İşin marka boyutundan ziyade bence takılan sistemin motorun hacmiyle uyumlu olması da önemli..

Ercan bey BRC'nin 1500 tl olduğunu belirtmiş. 1500 tl olan sistem BRC'nin 1600 cc araçlara kadar önerdiği ve montajını yaptığı sistem..

LPG montajı yapan yerlerin bence en büyük hilesi müşteriyi kaçırmamak için insanları fiyat yönünden vurarak 2000 cc ve üzeri 4 silindirli araçlarada 1600 cc ye kadar olan sistemleri monte etmeleridir.
2000 cc motor için regülatörün ve enjektörlerin farklı olması gerekli diye düşünüyorum.
Aksi takdirde araç yeterli gazı çekemediği için performanslı kullanımda direk kendi kendine benzine geçmekte , sık sık stop etme sorunları yaşanabilmekte ve 2 sistem arasında yakıt tüketiminde ve performansta farklılıklar oluşmakta..  
Aklımda kalan  diğer bir konu ise BRC için 1600 cc ye kadar uygun olan sistemin regülatör basıncı 1200 bar 2000 cc için uygun sistemde ise 1600 bardı. Bu durumun getirdiği fark ise 550 tl idi...

Bugün aynı bayiye 1.4 astra ile gidin size tekrardan Atikerin 1000 tl ye sattığı sistemi önereceklerdir.
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

Keox

#22
quote:

Öncelikle teknik adam olmadığımı belirtmek isterim.

156 ya LPG taktırdığım zaman bu forumdan bilhaberdim.. Ama sanayi erbabıyla aram iyi olduğu için bolca araştırma yapma imkanım doğmuştu.. İşin marka boyutundan ziyade bence takılan sistemin motorun hacmiyle uyumlu olması da önemli..

Ercan bey BRC'nin 1500 tl olduğunu belirtmiş. 1500 tl olan sistem BRC'nin 1600 cc araçlara kadar önerdiği ve montajını yaptığı sistem..

LPG montajı yapan yerlerin bence en büyük hilesi müşteriyi kaçırmamak için insanları fiyat yönünden vurarak 2000 cc ve üzeri 4 silindirli araçlarada 1600 cc ye kadar olan sistemleri monte etmeleridir.
2000 cc motor için regülatörün ve enjektörlerin farklı olması gerekli diye düşünüyorum.
Aksi takdirde araç yeterli gazı çekemediği için performanslı kullanımda direk kendi kendine benzine geçmekte , sık sık stop etme sorunları yaşanabilmekte ve 2 sistem arasında yakıt tüketiminde ve performansta farklılıklar oluşmakta..  
Aklımda kalan  diğer bir konu ise BRC için 1600 cc ye kadar uygun olan sistemin regülatör basıncı 1200 bar 2000 cc için uygun sistemde ise 1600 bardı. Bu durumun getirdiği fark ise 550 tl idi...

Bugün aynı bayiye 1.4 astra ile gidin size tekrardan Atikerin 1000 tl ye sattığı sistemi önereceklerdir.



bence şimdiye kadar okuduğum en güzel açıklamalardan biri teşekkürler bu konu hiç aklıma gelmemişti ne yalan söyliyim

badiercan

#23
quote:

Öncelikle teknik adam olmadığımı belirtmek isterim.

156 ya LPG taktırdığım zaman bu forumdan bilhaberdim.. Ama sanayi erbabıyla aram iyi olduğu için bolca araştırma yapma imkanım doğmuştu.. İşin marka boyutundan ziyade bence takılan sistemin motorun hacmiyle uyumlu olması da önemli..

Ercan bey BRC'nin 1500 tl olduğunu belirtmiş. 1500 tl olan sistem BRC'nin 1600 cc araçlara kadar önerdiği ve montajını yaptığı sistem..

LPG montajı yapan yerlerin bence en büyük hilesi müşteriyi kaçırmamak için insanları fiyat yönünden vurarak 2000 cc ve üzeri 4 silindirli araçlarada 1600 cc ye kadar olan sistemleri monte etmeleridir.
2000 cc motor için regülatörün ve enjektörlerin farklı olması gerekli diye düşünüyorum.
Aksi takdirde araç yeterli gazı çekemediği için performanslı kullanımda direk kendi kendine benzine geçmekte , sık sık stop etme sorunları yaşanabilmekte ve 2 sistem arasında yakıt tüketiminde ve performansta farklılıklar oluşmakta..  
Aklımda kalan  diğer bir konu ise BRC için 1600 cc ye kadar uygun olan sistemin regülatör basıncı 1200 bar 2000 cc için uygun sistemde ise 1600 bardı. Bu durumun getirdiği fark ise 550 tl idi...

Bugün aynı bayiye 1.4 astra ile gidin size tekrardan Atikerin 1000 tl ye sattığı sistemi önereceklerdir.

ben araca lpg taktırmadan once yaklasık 8 bayıı gezdım hemen hemen hepsı aynı seylerı soyledı haklı oldugunuz yanlarınız var tabıkı  performanslı kullanımda benzıne atlayacakmı dıye dungece baya bı yord aracımı ama atlamadı benzıne 5000 6000 devırlere zorladım atlama olmadı ınsallh olmaz ama su konu var ne yazıkkı bayıler ısedıklerı yonlendırıyorlar ınsanı ben brc taktıracaktım 3 tane bayı benı caydırdı hıc bır farkı yok atıker tak dıye

erdem1904

#24
Ben markadan bahsetmiyorum. Sistemin 2000 motora uygunluğuna dikkat çekmek istedim...

Adamlar 1,4 Astra'ya da 2,0 Alfa'ya da verim alınırmı alınmazmıyı düşünmeden aynı sistemi takıyorlar.

1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2