Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Sonunda üzülerek de olsa LPG taktırdım

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

murat

#25
Benimkinin faturaya baktım 1000 lira hakkaten, ketenpereye mi gelmiş eski sahibi?, o zaman benim ufak bi tadilet yaptırmam gerek buna
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

erdem1904

#26
Abi bu konuların asıl uzmanı Sayın Alfadanadam keşke 2 dakikasını ayırıp Regülatörün, gaz basıncının yakıt tüketiminde ve performanstaki önemi ile ilgili bizleri aydınlatsa... Benim o zaman montajı yaptırdığım yerki Ankara'da hatırı sayılır bir yerdir. Tanıdık olmaları sonucu 1500 tl lik olan sistemin 2000 motor bir araçta yakıtta ve performansta istenilen verimi vermeyebileceğini bu araca sadece o zaman ki fast sistemini takabileceklerini aksi takdirde bana mahcup olmak istemediklerini söylemişlerdi. Bende tavsiyelerini dinleyip o sistemi taktırmıştım. O zaman LPG başlığında da sitemiz üyesi birçok 1,6 araçtan daha az yakıt verileri elde ediyordum. Bugün LPG siz bir 2,0 veya üzeri Alfa alacak olsam gene benzer bir sistemi sanayi deyimiyle büyük kafa regülatör taktırıp, performansımda düşme hissetmeden yakıtı da en verimli yakmanın hesabını yaparım. İnsanlar 1600 cc araca 2400 tl ödeyip niçin Prins taktırıyorlar!!!??? illaki vardır bir sebebi...
[/quote]

Edited by - erdem1904 on 30/03/2012  16:44:20
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

Alfadanadam

#27
Bu iş çok derin ya :)

Öncelikle sistemin bileşenlerinin kaliteli olması hem vaadettiği toplam çalışma sürelerini hem de hassasiyeti bakımından çok önemli. İkinci önemli unsur da montajı yapan usta-atölyenin kalitesi.
Örneğin çok kaliteli bilinen bir markaya ait bir arabanın iş bilmez ustaların eline düşerse ne duruma gelebileceğini az çok tahmin edebiliyorsunuzdur.

Gelelim bileşenlerin önemine.
Regülatör denen parça hem depoda sıvı halde bulunan lpg'nin motor soğutma suyunu kullanarak gaz fazına dönüştürmeyi hem de motora gönderilecek gazın basıncını ve debisini sağlamakla görevlidir.
Enjektörler çok çeşitlidir. Çalışan kısımlarının gaza temas edeni de vardır etmeyeni de. Tamir edilenileni de vardır edilemeyeni de. Temizlenebileni de vardır temizlenemiyeni de.
Ancak kullanıcı olarak yanma verimini belirleyen en önemli unsur bence mümkün olan en kısa sürede açıp yine ihtiyaç olan en kısa sürede kapanabilme kapasitesine sahip olmalıdır.
LPG'yi evlerimizdeki su sistemine benzetirsek, regülatör şebeke su basıncını, enjektör ise musluğu simgeler. Eğer regülatör basıncı çok yüksek ise, enjektör açılıp kapanana kadar geçen zamanda gereğinden fazla gaz gider. Aynı şekilde regülatör basıncı çok düşük ise sisteme yeterince gaz gidebilmesi için enjektörler gereğinden uzun süre açık kalmak zorunda kalır ki kapanma zamanı bir sonraki açılma zamanı ile çakışacağı için çoğu zaman sürekli açık kalırlar.
Yani regülatörün basıncı illa yüksek olacak diye bir koşul yoktur, lpg enjektörleri ile uyumlu çalışabilecekleri basıncı oluşturmaları yeterlidir. Öte yandan eğer lpg enjektörlerinin çalışma frekansları sistemin genel yapısıyla uyumsuz ise ya da diğer bileşenlerin ayarı ile uyumsuz ise dünyanın en iyi enjektörü de olsa elinden birşey gelmez ve sorunlar başlar.
Yazdıklarım genel bilgi sadece. Bu saydıklarımın doğru zamanda ve miktarda olabilmesi için sistemi denetleyen elektronik kontrol ünitesi vardır. Yazılımsal lpg ayarı da bu ünite üzerinden yapılır. Eğer sistem donanım olarak doğru ayarlanmadıysa -ki örneğin regülatör basıncı bizzat regülatörün üzerinden ayarlanır, yazılımsal ayar da bir işe yaramaz. Ayrıca örneğin bu işlemlerin belirli bir ahenkle olabilmesi için motorunuzdan devir sinyali vb. alınması gerekir. Bu sinyal için bazen bobinlerden bazen de egzantrik sensöründen sinyal alırlar. Hangisinin doğru olduğunu söyleyebilecek durumda değilim aslında ama bobinlerden sinyal alınması durumunda kısa zamanda bobinlerde problemler başladığına şahit oldum.
Uzun lafın kısası önce araca uygun kapasitede bir kit olacak. Sonra bu uygun kapasitedeki kit araca uygun ayarlarda monte edilecek. Sonrasında da donanımsal anlamda doğru ayarlanmış lpg kiti yazılımsal olarak ayarlanacak.
Bu çoklu kombinasyonu elde edebilmek için de doğal olarak montajı yapan yerin meseleye teknik olarak hakim olması gerekir.
Dediğim gibi birçok önemli unsur var ancak montajı yapan yer iyiyse kitin bazı kapasite kusurlarını bertaraf edebilecek ayarı yapabilir. Yani herşeyin başı işi bilen biryer.

tolgahan_

#28
quote:

LPG montajı yeni yapılan araçlarda ilk sarfiyat değerlerine fazla kafayı takmamak lazım. Birkaç depo tükettikten sonra ideal değerlere ulaşır seklinde usta görüşlerini sıkça duydum.

Saygılar Erdem :)



çok doğru benim alfanın ilk deposunu anıl ile beraber eskişehir yolunda bitirdik sonuçtan şok geçirmiştim uzun yolda 35 kuruş civarıydı. sonradan şaka şaka  der gibi bir kaç depoda gönlümü aldı :)

badiercan

#29
bıraz sehır ıcı bıraz sehır dısı sarfıyat 61 km de 17 tl

erdem1904

#30
quote:

bıraz sehır ıcı bıraz sehır dısı sarfıyat 61 km de 17 tl



Gayet iyi bence...
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

erdem1904

#31
quote:

bıraz sehır ıcı bıraz sehır dısı sarfıyat 61 km de 17 tl



Gayet iyi bence...
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

147BLACK

#32
LPG işi iyi olmuş... Bundan bir sene önce kiti taktırdığımda "neden daha önce harekete geçmemişim" şeklinde üzülmüştüm. Lovato taktırdım. Performansı müthiş değil belki ama şimdiye kadar hiç sorun çıkartmadı. Hem fiyatı hem de montajı iyiydi.
Önemli olan sorun çıkartmaması zaten ilk etapta benim için. Hem araçta geçmişte yaşadığım  rutin sorunlar hem de diğer kişilerin lpg'de yaşadığı sorunlar gözümü  korkutmuştu ama neyse ki lpg'de hiç problem yaşamadım.

LPG'de çok fazla gaz vermiyorum. Ekonomik sürüş yapıyorum ve motoru zorlamıyorum. Çok performans istersem benzine alıyorum.
Keza son 1 senede lpg'de devir kesiciye hiç aracı sokmayı denemedim. Hatta 5000-6000 devire bile ilk kez geçen hafta çıkarttım.

Dikkatli kullanımla motor ömrünü de koruruz sanırım.
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

ihsanakdas

#33
Fiyatlar böyle olduğu sürece benzinle devametmek gerçekten çok zor. Gönül isterki araca müdahale edilmeden benzinle binilsin ama LGP de artık çok güvenli ve verimli bir sistem, üzülecek bir durum yok. ben 2010 aralıkta BRc taktırdım şu ana kadar hiçbir sorun yaşamadım, çok memnunum. Atiker'inde BRC'nin çalışma prensibini benimsediğini duydum en az brc kadar verimli çalışıyormuş. Umarım sizin aracınızada uyum sağlar, sorunsuz ve ucuz km'ler..

Edited by - ihsanakdas on 31/03/2012  13:11:41

AnilAlkan

#34
Bakım yaptırmadan ölçüm yapmayı düşünmüyodum ama burada konusu gecince dayanamadım denedim. Litresini 2.72 TL den aldığım 20 TL lik LPG ile şehir içi 60 Km gitti Alfa. iyi iyi daa noolsun
06YA2467 156 2.0 TS - 1998

Keox

#35
quote:

Bakım yaptırmadan ölçüm yapmayı düşünmüyodum ama burada konusu gecince dayanamadım denedim. Litresini 2.72 TL den aldığım 20 TL lik LPG ile şehir içi 60 Km gitti Alfa. iyi iyi daa noolsun



60 km yol demek 4 gün işe gidip gelmem demek bence süper bir oran
ki otobuslere günde 8 tl verdiğimi hesaplarsam mükemmel:D

badiercan

#36
valla arkadaslar ben onu bunu bılmem arabamı daha da sevdım cunku korkmadan bınıyorum korkmadan gaz basıyorum 61 km 17 lıraya yaptım lpg lıtre fıyatı 2.77 bu cok buyuk bır tasarruf 2.0 156 ıcın benzıne falan atladıgıda yok performans ıyı zaten agresıf kullanmam aracımı herkes degerlendırsın derım

147BLACK

#37
Ankara'da lpg'yi 2.39-2.41 gibi fiyatlardan alıyoruz. Biz de biraz daha iyi.
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

badiercan

#38
quote:

Ankara'da lpg'yi 2.39-2.41 gibi fiyatlardan alıyoruz. Biz de biraz daha iyi.

evet neden bole fıyatlar sacma sapan ısler

Keox

#39
bölgesel fiyat farklarına bir türlü bende anlam veremiyorum bu yakıtların varil fiyatları bir değilmi??
aslında her yerde aynı orana çekilse bence sürekli zam yapılmasına engel olur
şuan istanbulda aygaz lpg %10 indirim yapıyor 2.41 den satıyordu değerlendirilmeli bence:D

erdem1904

#40
Kırıkkale'ye yakınlığa göre fiyatlar değişiyor sanırım...
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2