Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



34 AD 9078 ARTIK YOK . . .

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

#50
Benim bildiğim ve okuduğum kadarı ile üreticilerin ABS'de bir konuya öncelik vermeleri gerekiyor.
Ya fren mesafesinin kısa tutulması gerekecek ya da stabil bir duruş sağlanacak.
Fren mesafesini kısa tuttuklarında (ki her zaman sağda veya solda kaçacak yerler olmadığı varsayılarak bu yapılıyor) aracın frenlemesi esnasında stabilite bozulmasını göze almış oluyorlar.
Stabil bir şekilde duruş sağlandığında ise fren mesafesi uzamış oluyor.
Ve üreticiler her zaman kısa bir mesafeyi tercih ediyorlar.

Edited by - agucba on 25/09/2006  13:15:41

///////////////

n/a

#51
Volkan bey

  Size ve İrem hanıma büyük geçmiş olsun. Acil şifalar dilerim.
  Gerçekten büyük bir kaza atlatmışsınız. Kaza hakkındaki analizlerde bizlerinde gelecekte bu tip durumlarla karşılaşabileceğimiz açısında çok faydalı bence.
  Sonuçta tüm anlatılanlar bir tecrübe...

Alfadanadam

#52
quote:

DAha önceki mesajımda arka tarafdaki burulmanın bana garip geldiğini söylemiştim.Şimdi de aklıma başka bir soru geldi..Acaba Alfalar 4 kanallımı yoksa 2 kanallı bir ABS yemi sahip.Çünkü müsait zamanlarda arabayı tanımaya çalışırken bana da 156 mın ani ve sert frenlemelerde ABS ile dengesinin sanki bozulduğu gibi bir hisse kapıldım.SErt fren aslında yapmam her zaman kontrollü fren yapmaya alışığım..Şayet arka tarafda ABS yoksa sadece önler ABSliyse arabanın da sedan olusundan ötürü agırlık merkezı ıle ılgılı olarak böyle bir düz kayma yaşamnmış olabilir önler kilitienmemiş olsa bile.Bu tabi teknik bir mesele ve varsayım...



Şayet arka tarafta ABS yoksa mı??? Siz gerçekten böyle bir ABS'ye sahip bir araç var mı sanıyorsunuz gerçekten?

agucba

#53
Evet var. Mesela piyasaya çıkan ilk Peugeot 106'lar bu şekilde üretilmişti. Hatta zamanında Otohaber'de bir testi okuduğumda çok garibime gitmişti. (Bu arada Peugeot demişeken İstanbul Park'a giderken yanımızdan geçtiğinde bize el hareketi yapan sarı 106 GTI'ya bulaşan oldu mu?)

///////////////

Levent Kobaza

#54
Volkan bey , size ve kız arkadaşına büyük geçmiş olsun bizim için her zaman en büyük teselli allahın sizi bize bağışlamasıdır.
Lakin farkında mısınız bu bu sene benim  bildiğim izmirdeki arkadaşımızın kazasında sonraki ikinci kaza.
Burda nasihat etmek yada lafı uzatmak istemem ama kısaca bir iki şeyi tüm üyelere tekrar arz ediyorum;
-Otomobilden ve kendimizden önce otomobil içindeki ve dışandaki tüm canlılara karşı sorumluluğumuz olduğunu unutmayalım!
-Otomobillerimizin bize verdiği agrasif yapısı ve ne olur gaz pedalına bas dergi bir yapısı varki lütfen bunun etkisinde kalmayalım.
ve son olarak rahmetli babamın nasihatı
-Asla ve asla yılların şöförüde  olsanız ben profösyönelim,ben ustayım ben yaparım asla asla demeyin,ilk günkü acemiliğinizdeymişki gibi aracınızı kullanın.Bu sizi ve yakınlarını hayatta tutmanızı sağlayacak en güzel nasihattır.
                                          tekrar büyük geçmiş olsun.

147TI

#55
Çok geçiş olsun acil sifalar dilerim... Allah korumus... Tekrar tekrar geçmiş olsun...

n/a

#56
ESki İtalyan tempraların kullnaım kılvuzuna bakarsanız 2 tıp abs kullnaıldıgını gorursunuz.Bunu eskı tıpo ve tempra kullnanıcısı olarak biliyorum.2 kanallı ve 4 kanallı.145 ve 146 nın da tıpo ve tempra sasesıyle üretildigini duyfdukdan sonra aklıma bole bırsey geldı.TAbı dogrusunu üreten bilir.

n/a

#57
çok büyük geçmiş olsun

bugra

#58
quote:

Bence ne Alfayı nede kazayı kafana takma, adı üstünde kaza bunun adı, engelleyebilecek olsaydın kaza olmazdı.. Şu an en önemli şey senin ve kız arkadaşının hayatta olması gerisini boşver gitsin...

Edited by - shame on 23/09/2006  23:30:32


+100000
cok cok buyuk gecmis olsun oncelikle...bencede Erhan'in dedigi gibi onemli olan caniniza bisey gelmemesi..

cemiloz

#59
Çok geçmiş olsun. Bunla geçirmeniz büyük şans...

Cemil ÖZBİLGİN

kaiserhose

#60
ya walla çok geçmiş olsun! Kız arkadaşınızın da hızlı iyileşme göstermesi çok sevindirici. Cana geleceğine mala gelsin derler ya gerçekten sizin dışınızda bunun bir de yaya boyutu olabilirdi.Kendinizi bu açıdan şanslı sayıp olayın şokunu daha hızlı atlatabilirsiniz. Bir de gereksiz görmezseniz pilot tanıdığımdan öğrendiğim bir şey var. Kaza yapıp da sıyrıkla atlatan hava pilotlarını 1 gün içinde tekrar uçuş verip uçmaları sağlanırmış. uçuş fobisi devreye girmesin diye. Şok ağır gelirse kız arkadaşınızla bir tanıdığınızın arabasıyla hafif aklıselim bir yolculuk daha yapmanız. Bu hatırlayacağınız son yolculuk ağır basar. bilinçaltı bunu seçer. Sağlık çalışanı olduğum için belki de olaya bu açıdan bakıyorum
Bir de arkadaşlar hiç kaza geçirmeyen adamın daha fazla korkması gerekiyor. İnsan 1-2 yıl kaza yapmayınca limitleri zorlamaya çalışıyor. O zaman "-bana bir şey olmaz" bilinçaltına giriyor. emin olun 4 kaza atlatmış adam kaza psikolojisini iyi bildiğinden hem daha sakin kullanıyor hem de kaza anında karar verme yetisi gelişiyor.
Abs ilk piyasaya girdiğinde arabaların kullanma kılavuzunda "-Boş yolda arabanızla abs deneyleri yapınız" belki hala yazar. Bir de arabamızı tartışmaktan daha önemli bir parametreyi atlıyor olabiliriz. O da yolu tartışmak. her tarafı kazılan bir kentte yaşadım. Toz;  ince de olsa yol kaymak gibi görünse bile mucur etkisi yapabiliyor arabaya. bunu dururken değil de kalkarken bile bazen hissedebilirsiniz.
Herkese güzel günler dilerim. Alfanız bol olsun:)

master

#61
quote:

Bir de arkadaşlar hiç kaza geçirmeyen adamın daha fazla korkması gerekiyor. İnsan 1-2 yıl kaza yapmayınca limitleri zorlamaya çalışıyor. O zaman "-bana bir şey olmaz" bilinçaltına giriyor. emin olun 4 kaza atlatmış adam kaza psikolojisini iyi bildiğinden hem daha sakin kullanıyor hem de kaza anında karar verme yetisi gelişiyor.


Katılmamak elde değil , "bir müsibet bin nasihattan iyidir" dedikleri bu olsa gerek , babam sürekli takip mesafesinin önemini söyler ama ben reflekslerime güvenip önem vermezdim , ta ki takip mesafesi yüzünden öndeki arabaya çarpana dek. Babam otobüslerin arasından çıkabilecek insanlara dikkat etmemi söylerdi , çok da dikkat etmezdim , ta ki otobüsün arasından çıkan birisine çarpana dek. Araba konusunda tecrübeli insanların verdiği nasihatler zaman zaman canımızı sıksa da onları başımıza kötü şeyler gelmeden önce dinlemek en iyisi. Ve hatta her kaza da aslında bir şey öğrettiği için ciddi hayati tehlike veya ağır yaralanma olmadıkça bir tecrübe olarak görülmeli.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#62
canım oğlum
önce allaha seni ve iremi bağışladığı için duacıyım, çok daha kötü sonuçlarla karşılaşabilirdik.İnsan hayatında beklenmedik durumlarla karşılaşmak her zaman olası, bazı şeyler elimizde olmadan gerçekleşiyor. Ancak bu durumda yaşının genç olması ve tecrübenin az olması, dolayısıyla en önemlisi emniyet kemeri kullanmamanız ve herzaman söylediğim gibi hayata ve yanında taşıdığın kişilere karşı almış olduğun sorumluluk bilinciyle davranman gerekiyordu. Senin gibi benimde sıkı bi alfa hayranı olduğunu biliyorsun, alfanın insanı kışkırtıcı bir yanı olduğu kesin, belkide ben yalnış yaptım bu yaşta alfa sahibi olmaman gerekiyordu.Hayatta ve trafikte özellikle  kontrolsuz yapılan işlemler sonucunda hız, makasa girmek, emniyet kemersiz araba kullanmak v.s. gibi durumlarda hangi araba olsa aynı durum söz konusu olacaktı. artık bunları düşünme senin konuştuğumuz gibi ve burada yazdığın gibi sen hayata dair dersini aldın sanırım.İlerde araba kullanırken çok fazla daha dikkatli olcağından eminim. Onun için alfayı suçlama)) Allah kimsenin başına en ufak bi kaza vermesin allah herkesi korusun.  Alfistideki tüm arkadaşlara ve herkese kazasız huzurlu, sağlıklı gunler
Seni ve İremi çok seviyorum, allah başka kaza bela vermesin
annen

Tufan

#63

anneler bir başka oluyor gerçekten. kendi adıma annene teşekkür ederim. iyi dileklerine aynen katılıyorum.

n/a

#64
Çok büyük geçmiş olsun.Allah beterinden saklasın..

admin

#65
Sanırım, konuya açıklık getirilip son noktada koyuldu. Her zaman, her yere, zamanında ve kararlılıkla yetişen tek kişidir annelerimiz.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

agucba

#66
Anneler ne hikmetse her zaman doğruyu söylüyor. Nasıl beceriyorlarsa

///////////////

master

#67
Anneler bambaşka hakikaten :)

Tekrar geçmiş olsun.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#68
quote:

Register or Login" border=0>




her ne kadar biraz karişik gözükse de açiklamaya çalişacağim..
öncelikle mc yazan yer caddebostan migrosu geçtikten sonraki mc donalds...mevki caddebostan...

migros işiklardan 1.vites 4500 devirde bitirip kalktim... kirmizi bir tire ile gösterdim...en sol şeritten önüm bomboş bir şekilde 2. viteste ortalama bir ivmelenme ile devam ettim..yol hafif bir S olduğu anda ilerideki kirmizi işiğin yeşile döndüğünü gördüm...

KIRMIZI OK olarak belirttiğim ilk anda önümdeki MAVİ OK (burnu sola dönük)   olarak gösterdiğim araç sola sinyal verdi... kirmizi ok şeklinde devam ettim...önümde YEŞİL OK şeklinde gösterdiğim trafikte seyir halindeki başka bir araç 60 km hizla ilerliyordu..ben ise 80'i bulmuştum..Sol şeride geçmek için direksiyonu hafif sola döndürdüğümde önümde bir anda beliriveren SİYAH OK ile gösterdiğim eski kasa bmw 5 serisi çikti..ve ortalama 30-40 km gibi bir hizla en sol şeritte seyrediyordu (işin garip olan kismi zaten bu..madem 40 la gidicen niye en soldasin...ancak sol sinyali yaniyordu..sanirim ki yanliş yere sapmiş ve saptiğini farkedip yola yavaşca yeni çikmişti ki bende arkasindan geldim)  her neyse...bmw yi görünce aniden frenledim...ve PEMBE OKLAR istikamedinde kontrolü kaybederek kaldirima vurdum...olay bundan ibaret...diğer tarafa giden kirmizi oklar ise gitmek istediğim yönü gösterecek şekilde anlatmaya çaliştim...olay aynen budur...

Gouki

#69
Çok geçmiş olsun Volkan, kız arkadaşına da acil şifalar dilerim. Çok büyük bir kaza atlatmışsınız neyseki siz de daha büyük bişe yok.

n/a

#70
herkese selamlar....
öncelikle tüm geçmiş olsun dilekleriniz için çok çok teşekkür ediyorum....topicle çok fazla ilgilenemedim çünkü sabah 9 gece 11 arasi iremin yaninda oluyodum..gelirgelmez şöyle bir bakip kendini hissettiren bel ağrimla beraber uyuyodum

bugün kazanin 10. günü...bel ağrim azalarak geçecek saniyordum...evet çok çok azaldi ancak geçmedi....dün bir EMAR (MR) çekildi ve çok garip birşey ortaya çikti....

OMURGAMDA 3 TANE KIRIK VAR =(

emari çeken yerin sahibi hemen geldi ve böyle bir şeyin mucize olduğunu söyledi...normalde felç olmam gerekirken benim eğilip ayakkabimi bağladiğimi görünce gözlerine inanamadi...

omurgam nasil kirildi diyecek olursaniz...baştan beri olayda 2 kişiydik gibi anlattim ama arkada oturan 1 arkadaş daha vardi...ona hiç bir şey olmadiği için ondan bahsetmedim topic i açtiğim günün yorgunluğuyla....

arkadaşimiz benim arkamda oturuyordu ve çarpma aninda dizleriyle beni arkadan itti...o anda 3 tane omurgamda kirik ve %10 ezilme oluşmuş..(%25 ezilme oluştuğu takdirde kambur olabilirmişim).....kaza aninda ben o halde iremi kucağima alip taşidim..2 gün önce iremin röntgeni sirasinda sedyeyi bir ucundan ben kaldirdim..sirtimdaki ağrilari kas ağrisi sanip kaslar açilsin diye barfiks çektim...2gün önce iremle film seyrederken çekyattan düştüm....bunlara rağmen kiriklarin omurgamin içindeki bağlari kesmemesi inanilmaz birşeymiş...sanirim spor yapmanin avantajlarini gördüm burada...

3 ay boyunca vücudumun ölçüsüne göre yapilan bir korse takacağim inşallah geçecek...

sanirim kendimden önce iremin sağliğina öncelik verdim...babam doktor olduğu için sürekli film çektirelim diye israr etti..1 film çektirdik iyi çikmadiği için film bir daha istendi ve ben 2.kez çekilcek filmi 3 gün geciktirdim..1 gün halim yok dedim gitmedim..ertesi gün nautilustan ireme dvd player aldim..ertesi gün iremin pansumani var diye çikmadim falandi filandi derken 3 tane omurga kiriğiyla 9 gün geçirdim...

allah kimseye kaza bela vermesin sağlikli günler göstersin..görüşmek üzere..



EMNİYET KEMERLERİNİZİ TAKIN VE ATAK KULLANMAYIN..GIDECEĞİNİZ YERE 10 DAKKA GEÇ GİTMEK BİRŞEY KAYBETTİRMİYOR

Edited by - wolkanku on 30/09/2006  10:27:04

Onur

#71
kazadan sonra yaptıkların esnasında sana bişey olmaması en az kaza kadar büyük şans,kendinide ihmal etme bir an önce senin tedavinde başlasın geçmiş olsun

n/a

#72
Verilmiş sadaka varmış derler ya...... Bu arada, keşle hastanede taa en başından bir MR çekselermiş, ne büyük bir risk. Kırık omurga ile geziyorsun, haberin yok.

Aklıma gelmişken anımsatayım; arkada kemer takmak çok kritik. Arkada kemer takmayanlar hem kendileri yaralanmaya çok açıklar, hem de önde oturana zarar verebiliyorlar...

Sercan Keklik

#73
volkan aynısı babamada oldu işte hatta hala durur korsesi :)

Register or Login" border=0>

Ben sana ilk gün hastanede söyledim dikkat et yat uyu sakın dedim.. YOk iremi kaldırdım falan dedin.. Sakın kanka bel cok kötü bişey inan 2 yıl babam çekti cok iyi biliyorum halada çeker arada bi belim agrıyor der
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

krm

#74
aman dikkat volkan, bel bir kere gitti mi asla tam düzelmiyor.
sakın ağırlığı verme beline.