Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



sizin görüşleriniz önemli

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

asklepios

herkese selamlar;

martta baba olacağım Allah nasip ederse ve yine nasip ederse yeni bir araba almayı düşünüyorum...

şu an için seçenekleri ikiye indirdim ve epey kararsızım...

daha önce de yazdım,bu forum farklı benim için...görüşlerine gerçekten çok önem verdiğim çok fazla değerli insan var burada...o yüzden sizlere danışmak istiyorum.

-Tiguan 1.4 TSI White Night 65.000 TL

-Passat 1.6 TDI Comfortline+sunroof 74.000 TL

yılda yapılacak yol tahmini 15.000 km.

aranan kriterler: geniş,konforlu,güvenli,yakışıklı,2. eli sağlam olması


NOT: biliyorum bu karşılaştırmada Alfa yok,ama bu benim suçum değil... :)

Lütfen görüşlerinizi gerekçeleriyle açık açık söyleyin,farklı fikirlere de açığım.

şimdiden çok teşekkürler...


ATA

Bu iki seçenekte ben passat derim, tiguan, q5 ve x3 çıktıklarından beni hiç içime sinmeyen araçlar nedense. Benim fikrim tamamen bu tip araçları beğenmemem ile ilgili. 75.000tl'ye geniş, konforlu, güvenli, yakışıklı, 2. eli sağlam olan bmw 3 veya mercedes c serisi yada bir volvo modeli bulunamaz mı?
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Alfadanadam

Yanlış bilmiyorsam Tiguan'a 1.6 TDI seçeneği gelecek yakında. İkinci eli en güçü araçlardan biri olacağına inanıyorum. İlk lansman fiyatıyla alırsanız 1 sene sonra aldığınız paraya belki fazlasına satma imkanı bile olabilir :)

master

İlla ki bu ikisinden birisi olacaksa polemiğe girmem Passat alırım.

Tam "aile babası" arabası. İkinci eli kuvvetli, konforlu, kocaman, problemsiz, sıkıcı, A'dan B'ye git arabası. Bir tek yakışıklı kriterini karşılamıyor.

Tiguan ikinci elde daha çok sıkıntı yaratacaktır benzinli olması sebebiyle.

Ancak ben olsam 75K gibi bir rakamı bağlamışken ikinci el seçeneklerini değerlendirirdim. Çünkü o fiyatlara alınabilecek çok güzel araçlar var. Kişisel görüşüm, 75K verip 1.6 dizel arabaya binmek istemezdim.

Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

murat

#4
Yeni Passat'ın dolusu fena değil be Öndercim, iyi duruyor. Bir James Dean olamasa da Keanu Reeves diyebiliriz yani :D

Ama ben olsam Jetta alırım, en dolusundan , cebime de para kalır hatta

+ Tiguan seçeneklerde ise Qashqai de düşünülebilir , şu ara beğendiğim bir araç, tabi dizeli alınmalı
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

agucba

#5
Muhtemelen görmüşsünüzdür ama Muğla (size yakın olması sebebi ile) şöyle bir seçenek var.

You are not allowed to view links. Register or Login

Yukarıda Murat'ın yazdığı gibi, Passat yerine, onunla nerede ise aynı olan Jetta da tercih edilebilir.

///////////////

asklepios

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu iki seçenekte ben passat derim, tiguan, q5 ve x3 çıktıklarından beni hiç içime sinmeyen araçlar nedense. Benim fikrim tamamen bu tip araçları beğenmemem ile ilgili. 75.000tl'ye geniş, konforlu, güvenli, yakışıklı, 2. eli sağlam olan bmw 3 veya mercedes c serisi yada bir volvo modeli bulunamaz mı?

Atacım; 2. el pek düşünmüyorum ama temiz ve az km yapmış 3.20 d olsa hayır demem.gel gör ki fiyatlar uçuk

asklepios

You are not allowed to view links. Register or Login
Yanlış bilmiyorsam Tiguan'a 1.6 TDI seçeneği gelecek yakında. İkinci eli en güçü araçlardan biri olacağına inanıyorum. İlk lansman fiyatıyla alırsanız 1 sene sonra aldığınız paraya belki fazlasına satma imkanı bile olabilir :)

bu duyumu nereden aldınız acaba? eğer 1.6 tdı tiguan olursa süper olur

asklepios

You are not allowed to view links. Register or Login
İlla ki bu ikisinden birisi olacaksa polemiğe girmem Passat alırım.

Tam "aile babası" arabası. İkinci eli kuvvetli, konforlu, kocaman, problemsiz, sıkıcı, A'dan B'ye git arabası. Bir tek yakışıklı kriterini karşılamıyor.

Tiguan ikinci elde daha çok sıkıntı yaratacaktır benzinli olması sebebiyle.

Ancak ben olsam 75K gibi bir rakamı bağlamışken ikinci el seçeneklerini değerlendirirdim. Çünkü o fiyatlara alınabilecek çok güzel araçlar var. Kişisel görüşüm, 75K verip 1.6 dizel arabaya binmek istemezdim.

tiguan la ilgili tek soru işareti "yakıt" zaten...9 lt garanti yakar...

passatla ilgili tek sıkıntı ise bence tasarım anlamında "vasat" bir araba olması

alfa147black


asklepios

You are not allowed to view links. Register or Login
Yeni Passat'ın dolusu fena değil be Öndercim, iyi duruyor. Bir James Dean olamasa da Keanu Reeves diyebiliriz yani :D

Ama ben olsam Jetta alırım, en dolusundan , cebime de para kalır hatta

+ Tiguan seçeneklerde ise Qashqai de düşünülebilir , şu ara beğendiğim bir araç, tabi dizeli alınmalı

jettanın malzeme kalitesi ve işçiliği iyi değil,golften daha aşağıda...inceleyince ne demek istediğimi anlayacaksınız...

qashqai ise yalıtım konusunda sıkıntılı ayrıca iç tasarım facia

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
İlla ki bu ikisinden birisi olacaksa polemiğe girmem Passat alırım.

Tam "aile babası" arabası. İkinci eli kuvvetli, konforlu, kocaman, problemsiz, sıkıcı, A'dan B'ye git arabası. Bir tek yakışıklı kriterini karşılamıyor.

Tiguan ikinci elde daha çok sıkıntı yaratacaktır benzinli olması sebebiyle.

Ancak ben olsam 75K gibi bir rakamı bağlamışken ikinci el seçeneklerini değerlendirirdim. Çünkü o fiyatlara alınabilecek çok güzel araçlar var. Kişisel görüşüm, 75K verip 1.6 dizel arabaya binmek istemezdim.

tiguan la ilgili tek soru işareti "yakıt" zaten...9 lt garanti yakar...

passatla ilgili tek sıkıntı ise bence tasarım anlamında "vasat" bir araba olması

Çorlu da arkadaşımda var yakıtı bayağı üzücü onu söyleyeyim.
O kasaya yetmiyor 1.4 TSI biraz agresifleşmeyle 14 leri görüyor ortalamada hemen.
Tekirdağ Çorlu git gel 90 km falan ben fulledik gittik geldik 46 lira yaktı ki benimki o kadar yakmıyor ki ben ondan daha da süratli gidiyorum. Klima açık tabii ki 4 kişi bagaj yok.

murat

İnsignia 'da bir alternatif olabilir çok fena gidiyor ve gayet şık bir araba ama ikinci eli Passat kadar kuvvetli olmaz tabii ki
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

asklepios

You are not allowed to view links. Register or Login
Muhtemelen görmüşsünüzdür ama Muğla (size yakın olması sebebi ile) şöyle bir seçenek var.

You are not allowed to view links. Register or Login

Yukarıda Murat'ın yazdığı gibi, Passat yerine, onunla nerede ise aynı olan Jetta da tercih edilebilir.

yahu bu vosvosçular hakikaten bi enteresan...bayide 61.500 TL olan arabayı 67.500 TL'ye satıyor.sorsan "bayide 6 ay sıra var" der...6 ay beklememek için 6000 TL verecek insan var mıdır? vardır...ama ben onlardan değilim  :)

jetta aslında passattan daha yakışıklı bence... ama bırak passatı,golften bile daha kalitesiz

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Kabaca bir kaç örnek vermek istedim.
Bence dizel az yakan ve az vergisi olan hemde donanım olarak en üst seviyelerle yarışabilecek araç Skoda SuperB' dir.
Passattan daha konforlu ondan daha ucuz ve daha az tüketimi var.

agucba

#15
Murat'a katılıyorum. Bence, önünü çok beğenmesem de, Insignia Passat'a alternatif olabilir. Satarken Passat kadar değerli olmayacaktır, ancak zaten satın alırken de Passat kadar para ödemeyecekseniz.
İç mekan olarak ön konsolunun Passat'tan iyi göründüğünü düşünüyorum. Ama bu kişiye göre değişir ve bazıları çok fazla düğme olmasını istemez.
Yanıtlmak istemem ama Insigia'nın 180 BG'lik versiyonlarının tüketiminin çok yüksek olduğunu duydum. Verdiğim bu bilgiyi bence çok dikkate almayın ama yine de araştırmakta fayda var.
Passat ile aynı platformu aynı olan ama ondan daha geniş olan Superb de alternatif olabilir. Arka diz mesafesi inanılmaz, bagajı çok büyük ve bagaj kapağı çift kademeli açılabiliyor. Malzeme kalitesi fena değil ama işciliğinin çok iyi olduğunu düşünmüyorum. Daha önce çalıştığım şirketin Gen. Müdürü'nün makam aracı idi ve bir kaç kez kullanma fırsatım oldu. 3 yaşındaki modelde kıyıdan köşeden, ondan beklemediğim tıkırtı ve uğultular geliyordu. Kullanırken de çok keyifli değil, ama konforlu olduğunu söyleyebilirim.

///////////////

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
Murat'a katılıyorum. Bence, önünü çok beğenmesem de, Insignia Passat'a alternatif olabilir. Satarken Passat kadar değerli olmayacaktır, ancak zaten satın alırken de Passat kadar para ödemeyecekseniz.
İç mekan olarak ön konsolunun Passat'tan iyi göründüğünü düşünüyorum. Ama bu kişiye göre değişir ve bazıları çok fazla düğme olmasını istemez.
Yanıtlmak istemem ama Insigia'nın 180 BG'lik versiyonlarının tüketiminin çok yüksek olduğunu duydum. Verdiğim bu bilgiyi bence çok dikkate almayın ama yine de araştırmakta fayda var.

Serkan abi doğru duymuşsun :) Ciddi yakıyorlar yaa bizden fazla en azından öyle söyleyeyim çoğunda LPG mevcut bu yüzden.

Dentist

Ali'ciğim,sevgili meslektaşım;
Milas'ın tüm halkına hem diş,hem de eczane hizmeti veriyorsunuz bildiğim kadarıyla.
Bu paraları ne yapacaksın be güzel kardeşim... ;D
Benim sattığım 159 Tbi-Ti var.
Hem de Fethiye'de bildiğim kadarıyla,eğer satılmadıysa.
Bırak şu VW leri ya... ;)
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

Gouki

Ali abi passattan tiguanden hiç anlamam, sen zaten iyisini seçersin. Allah analı babalı büyütsün demek istedim.

A.S.GÜMÜŞ

Ali bey, evladınız sağ salim dünyaya gelsin ve Allah analı babalı büyütsün inşallah, çok muhteşem bir duygu baba olmak.
Madem para var neden bir 159 düşünmüyorsunuz ? tam bilemiyorum ama 0 veya 0'a yakın temiz bir 159 bulunabilir diye düşünüyorum, eğer yakıt sarfiyatıysa mesele şu anda yakıt tipi farketmeksizin fiyatlar dolayısıyla her motor gücünde her marka çok para yakıyor zaten.


07 DH 800

agucba

159 olacaksa Mengerler'de 0 kilometre bir 159 TBi vardı. Ama fiyatı çoktu ve 85.000 TL talep ediyorlardı.

///////////////

Sand?ak

Öncelikle evladınız hayırlı olsun.İnşallah sağlıklı, ailesine ve ülkesine faydalı olacak bir birey olur.

Araç konusunda ise bir de Mercedesin yeni A serisine bakın derim ! Genişliği yetecektir diye düşünüoyorum.Yakışıklılık konsuunda ise tartışılmayacağına eminim :)

Ama illa yayla gibi birşey istiyorsanız A4 ;)

bado

bu iki seçenek içerisnde passat derim..

bu arada 0 159 varmı serkan abi?
Bahadır BAYRAK --- 2011 Alfa Romeo Giulietta /

asklepios

bebek için tüm iyi dileklere can-ı gönülden teşekkürlerimi sunarım...dualarınız bizimle olsun arkadaşlar,inşallah sağ-salim elimize alırız :)

159'a gelinceeee; düşünmedim mi? çok düşündüm...ama Alfaya bu aralar tavırlıyım ve devamı olmayan bir araca para vermek istemiyorum...

ayrıca sıfır km tercihim...çünkü çok sık araba değiştiren biri değilim,en az 3-5 yıl binerim ve 2. el piyasası güvenilmez ve uğraşmak lazım...

A serisini test edicem,telefon bekliyorum,izlenimlerimi yazarım buraya

asklepios

#24
bu arada belirtmek isterim; "2. eli sağlam olsun" lafı en gıcık olduğum laftır...

ama şöyle bir durum var; sıradaki hedefimiz; 3-5 sene içinde eşime bir eczane yeri almak...bu süre zarfında güzel bir yer denk gelirse anında-min. değer kaybı ile satabileceğim birşey olsun diyorum...bir de, para kolay kazanılmıyor,kafada saç kalmadı   :'(  ;D ;D