Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156'da 17 inç jant tavsiye eder misiniz?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

t_e_m

şu an fabrika çıkışı 16 inç jantlara sahip olan 156'mın jantlarını yine orijinal 17 inçlik alfa jantları ile değiştirmeyi düşünüyorum. jantların ve lastiklerin diğer özellikleri ile ilgili bilgi vermediğimin farkındayım çünkü ben de pek birşey bilmiyorum şu an, tek bildiğim 17 jant istediğim ancak bunun dezavantajlarını-avantajlarını öğrenmek istiyorum. sanırım konfor azalacak, bozuk yollarda daha çok dikkat etmem gerekecek..

17 inç jant kullanan ya da 16'dan 17'ye geçen, geçmese de konuyla ilgili fikri olan alfisti dostlarımdan yardım bekliyorum:)

Alfadanadam

#1
Benim arbabada Enkei Rp03 17" jant var.
Konfor konusunda kötü, bozuk yollarda yol tutuş kötü ve yerine göre zıp zıp.
Ama görüntü özellikle yay ile birlikte inanılmaz. Düz zeminlerde düşük yanak yüksekliği sayesinde harika yol tutuş.

Ankara'da yollar ne durumda bilmiyorum ama burada doğalgaz kazıları yüzünden rezalet o yüzden bu hafta ya da önümüzeki hafta standart jantları geri takacağım. En azından Ocak sonuna kadar.

n/a

#2
lastik 215x45x17 yerine 225 taban secilirse bence suspansiyon konforu daha basarılı olabilir.

admin

#3
225 takıldığında çapta %1.5 kadar bir oynama oluyor. Buda arç dengesinin bozulması için yeterli bir sebep.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Alfadanadam

#4
215-45-17 yerine 225-40-17 belki ama onu da hesaplamak lazım.

admin

#5
Register or Login" border=0>
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

#6
büyük jant taktığınızda konfor bozulur.lastik yanağının geniş olmasının aracın konforuna büyük katkısı vardır.ayrıca 17" jant taktığınızda genişleyen taban nedeniyle performansınızda özellikle kalkışlarda düşme olur.

agucba

#7
quote:

Register or Login" border=0>



145'te 195/55/15'ten şaşmayın.

///////////////

Sercan Keklik

#8
156 da 17" için 215-45-17 başka hiç bir lastik olmuyor. Sürtme problemleri performans kayıpları istemiyorsanız bu lastigi tercih etmenizden başka yol yok malesef.

Alıcagınız jantın iç genişligine dikkat edin özellikle. 7" veya 7.5" olmalı. Daha fazlası sizin için problem yaratacaktır.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#9
quote:

225 takıldığında çapta %1.5 kadar bir oynama oluyor. Buda arç dengesinin bozulması için yeterli bir sebep.



Bektas,  205x55x16 yerine 225x45x17 takılırsa degisim yuzdesi % 0,37. captaki fark sadece 2.39 mm !!!  cm degil mm...  

ilgilenenler icin benim baktıgım kaynak;  
You are not allowed to view links. Register or Login

Jakomo

#10
quote:

quote:

225 takıldığında çapta %1.5 kadar bir oynama oluyor. Buda arç dengesinin bozulması için yeterli bir sebep.



Bektas,  205x55x16 yerine 225x45x17 takılırsa degisim yuzdesi % 0,37. captaki fark sadece 2.39 mm !!!  cm degil mm...  

ilgilenenler icin benim baktıgım kaynak;  
You are not allowed to view links. Register or Login




yaaaaaaaa bektaş, gördün mü benim bilinçli ve dikkatli alfistiyi.......
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

Jakomo

#11
Benim kullandığım 156 SWSS' de 17 '' Oz gemini jantları takılı şu an..

Register or Login" border=0>

Evet, konfor'dan ödün veriliyor amaaa görüntü ve' de normal asfatlı yollardaki güvenli yol tutuşu bence bu bedeli ödemeye değer...  
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

krm

#12
yanlış zamanlama, kışın çoğu kişi orjinal lastiğine dönüyor. bence kıştan sonra bu değişikliğe gitmek daha mantıklı.

Sercan Keklik

#13
quote:

quote:

225 takıldığında çapta %1.5 kadar bir oynama oluyor. Buda arç dengesinin bozulması için yeterli bir sebep.



Bektas,  205x55x16 yerine 225x45x17 takılırsa degisim yuzdesi % 0,37. captaki fark sadece 2.39 mm !!!  cm degil mm...  

ilgilenenler icin benim baktıgım kaynak;  
You are not allowed to view links. Register or Login



abi sonuçta bu büyüme aracın davlumbazlarını yiyorsa ve yakıt tüketimini etkileyip performansını düşürüyorsa.konformu? masrafmı? Yakıtmı? performansmı?
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

t_e_m

#14
çok teşekkürler ilgi gösteren-cevaplayan herkese, ankara'da da yollar öyle pek mükemmel sayılmaz, açıkçası yaptıktan sonra pişman olmaktan korksam da sanırım taktıracağım.

ya bu arada alfa'nın opsiyonel olarak taktığı 17'lik jantla tavsiye ettiği ölçüsü nedir ki? öğrenmem gerek bunları. bu arada bir tane bile 17 inç orijinal alfa jantlı 156 görmedim desem yeridir, bu da kafamı karıştırıyor..

Sercan Keklik

#15
quote:

çok teşekkürler ilgi gösteren-cevaplayan herkese, ankara'da da yollar öyle pek mükemmel sayılmaz, açıkçası yaptıktan sonra pişman olmaktan korksam da sanırım taktıracağım.

ya bu arada alfa'nın opsiyonel olarak taktığı 17'lik jantla tavsiye ettiği ölçüsü nedir ki? öğrenmem gerek bunları. bu arada bir tane bile 17 inç orijinal alfa jantlı 156 görmedim desem yeridir, bu da kafamı karıştırıyor..




17x7.5 Jant ölçüsü.
215-45-17 lastik ölçüsü tavsiye etmektedir. 17" fabrika çıkışlı alfa jantı opsiyon oldugu için herkez almıyor, daha sonra alıp takmayı tercih ediyorlar. Opsiyon olarak alan üyelerimiz sitemizde mevcut.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Alfadanadam

#16
Orjinal 17" Alfa jantı kullanan üyelerimizden ilk aklıma gelenler Burak Dağaltı(156 SS), Ali Gediz (147),Alper Oymak(147),Önder Filiz(GTV),

Levent Kobaza

#17
Valla 17 jant konusunda bende çok özendim içim de hala bir tutku ama diğer üyelerimizin bizle paylaştığı bu konuda ki nahoş anılarını hatırladıkça hiç değmez diyorum.
En son kimdi hatırlayamıyacağım solda giderken sağa kaçamadığı için büyük çukura giren ve lastik yanaklarında bombeler oluştuğunu söyleyen bir arkadaşımızın anısını daha dün gibi hatırlıyorum.
Buda şunu insanın aklına getiriyor onca para ver al sonra da paranla rezil ol (aman kızmayın bu lafımdan artık korkar oldum valla her lafım yanlış anlaşılacak diye)
Allah korusun başına böyle birşey geldiğinde verdiğin paraya mı yan ,jant ve lastiğe mi yada ön takımlardan ses gelme ihtimaline mi?
Ne zaman türkiye de yollar belli bir standarta kavuşur ve istanbul artık kazılmaktan vazgeçilir ki bu zor herhalde taşı toprağı altın memleketin o zaman düşünmek gerek 17 jantı ve lastiğini
Böyle dememe bakmayın heran içime şeytan girip bende yoldan çıkabilirim ve 17 jant alabilirim buyüzden kendimden korkuyorum

Alfadanadam

#18
Levent Bey bahsettiğiniz olay 15" jantı olan Serkan Bey'in başına gelmişti :) Yani bu iş biraz da şans işi.

n/a

#19
quote:

quote:

quote:

225 takıldığında çapta %1.5 kadar bir oynama oluyor. Buda arç dengesinin bozulması için yeterli bir sebep.



Bektas,  205x55x16 yerine 225x45x17 takılırsa degisim yuzdesi % 0,37. captaki fark sadece 2.39 mm !!!  cm degil mm...  

ilgilenenler icin benim baktıgım kaynak;  
You are not allowed to view links. Register or Login



abi sonuçta bu büyüme aracın davlumbazlarını yiyorsa ve yakıt tüketimini etkileyip performansını düşürüyorsa.konformu? masrafmı? Yakıtmı? performansmı?



ben Bektas arac dengesi bozulur yazdı diye yazdım. davlumbaz yer yemez buna bakılması lazım. ama 225x45x17 takan 2.5luk 156 lar gordum. davlumbaz falan yememisti. konfor, masraf, yakıt, performans eksiklikleri 215 tabanda da var. ama 225 tabana 45 yanak konfor acısından 215x45x17 den bir nebze iyidir diye dusunuyorum. hem de buyuk caplı jantla guzel gorunume kavusuyorsun.   fakat dedigin gibi fabrikanın kendi 17liklerine tavsiye ettigi lastik
215x45x17. bunu da goz ardı etmemek lazım.

n/a

#20
quote:

bu arada bir tane bile 17 inç orijinal alfa jantlı 156 görmedim desem yeridir, bu da kafamı karıştırıyor..



işte size bir ornek. benim eski 156ss

Register or Login" border=0>

n/a

#21
quote:

quote:

bu arada bir tane bile 17 inç orijinal alfa jantlı 156 görmedim desem yeridir, bu da kafamı karıştırıyor..



işte size bir ornek. benim eski 156ss

Register or Login" border=0>



bunda yay da var =)  bir de şeffaf içi siyah yan sinyalleri de görüyorum..bagaj üstü çita spoiler de var...=)

n/a

#22
var Volkan var. yakısıklıydı kendisi :)

Erkan ın oraya geliyor olması lazım hala...

Sercan Keklik

#23
quote:

quote:

quote:

quote:

225 takıldığında çapta %1.5 kadar bir oynama oluyor. Buda arç dengesinin bozulması için yeterli bir sebep.



Bektas,  205x55x16 yerine 225x45x17 takılırsa degisim yuzdesi % 0,37. captaki fark sadece 2.39 mm !!!  cm degil mm...  

ilgilenenler icin benim baktıgım kaynak;  
You are not allowed to view links. Register or Login



abi sonuçta bu büyüme aracın davlumbazlarını yiyorsa ve yakıt tüketimini etkileyip performansını düşürüyorsa.konformu? masrafmı? Yakıtmı? performansmı?



ben Bektas arac dengesi bozulur yazdı diye yazdım. davlumbaz yer yemez buna bakılması lazım. ama 225x45x17 takan 2.5luk 156 lar gordum. davlumbaz falan yememisti. konfor, masraf, yakıt, performans eksiklikleri 215 tabanda da var. ama 225 tabana 45 yanak konfor acısından 215x45x17 den bir nebze iyidir diye dusunuyorum. hem de buyuk caplı jantla guzel gorunume kavusuyorsun.   fakat dedigin gibi fabrikanın kendi 17liklerine tavsiye ettigi lastik
215x45x17. bunu da goz ardı etmemek lazım.



Alfa Teknik Servise gelen 2.5 luktan bahsediyorsanız o araçta 225-4o-18 var.
Türkiyede 17 takıpta taban büyüten 235-45-17 2.5 var.

Bahsedilen tabanı aşmayıp 215-45-17 taktıgınızda bile araç esnemelerde sürtüyor. 156 nın klasik problemlerinden biri özellikle arka davlumbaz keçeleri çok çabuk aşınıyor sürtmeden dolayı.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#24
quote:

var Volkan var. yakısıklıydı kendisi :)

Erkan ın oraya geliyor olması lazım hala...



bilemiyorum valla doğrudur geliyordur..bir de ek olarak aynalarin kapiya bağlanan kismi da gövdeyle ayni renge boyanmiş...eski kasa 156 lari çok sevmiyordum ilk başta ama zamanla sevmeye başladim..ve bu 156 çok hoşuma gitti..allah sahibinde bağişlasin