Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



GTV ile ilgili

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

likoy

Arkadaşlar merhaba,gtv sahibi biri olarak hepinize selamlar saygılar öncelikle :)
Acaba gtv ile ortak parça kullanan başka alfa modelleri var mıdır?

agucba

Hoşgeldiniz.

Hangi GTV'yi kast ettiniz? T. Spark mı, V6 mı?

Motor aksamı mı, yoksa yürüyen aksam mı?

Model yılı belirtebilir misiniz?

///////////////

likoy

You are not allowed to view links. Register or Login
Hoşgeldiniz.

Hangi GTV'yi kast ettiniz? T. Spark mı, V6 mı?

Motor aksamı mı, yoksa yürüyen aksam mı?

Model yılı belirtebilir misiniz?
Merhaba hoşbuldum :)
1997 model v6 tb gtv için sormuştum.Daha çok motor aksamı ama diğer ortak parçalarda var ise bilmek isterim :)

Burak

Uyan parçalar var ama tek tek buraya yazmak zor olur sanki, özellikle aradığınız bişey varsa daha rahat yardımcı olunur  :)
1997 Gtv V6 TB

Emre Sezen

You are not allowed to view links. Register or Login
Uyan parçalar var ama tek tek buraya yazmak zor olur sanki, özellikle aradığınız bişey varsa daha rahat yardımcı olunur  :)

burak hazır seni yakalamışken sorayım  :D

bizim araçlarda sanırım dump valve var, ve görevi sanırım blow off ile aynı, yani blow off taktırmanın turboya ses dışında bir getirisi yok diye biliyorum, doğru mudur ?




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

Burak

Turboyu ellemediğin sürece yok.
1997 Gtv V6 TB

Emre Sezen

You are not allowed to view links. Register or Login
Turboyu ellemediğin sürece yok.

eyv.sağolasın  :yukari-ok:




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

Burak

Hatta benim araçta yazılım da var , turbo basıncı standarda göre yüksek ona rağmen bir sıkıntı olmadı.
1997 Gtv V6 TB

Emre Sezen

You are not allowed to view links. Register or Login
Hatta benim araçta yazılım da var , turbo basıncı standarda göre yüksek ona rağmen bir sıkıntı olmadı.

konu dağılacak ama  :D autodelta mı squadra mı ?




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

Burak

1997 Gtv V6 TB

Emre Sezen

You are not allowed to view links. Register or Login
Squadra

peki 97 oktan mevzusu ne durumda, bizim burdaki yakıtlar malum, hiç dyno ölçümü yapabildin mi?




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

Burak

Ben taktığım zaman 100 oktan kullanıyordum dyno'ya çıkaramadım ( yok tu ne yazık ki ) ama öncesinde ve sonrasında ara hızlanma ölçmüştüm 1 sn kadar düşmüştü ama not almadık ozaman şimdi hatırlamıyorum değerleri  :(
1997 Gtv V6 TB

Emre Sezen

You are not allowed to view links. Register or Login
Ben taktığım zaman 100 oktan kullanıyordum dyno'ya çıkaramadım ( yok tu ne yazık ki ) ama öncesinde ve sonrasında ara hızlanma ölçmüştüm 1 sn kadar düşmüştü ama not almadık ozaman şimdi hatırlamıyorum değerleri  :(

peki şu an kullandığın oktan nedir ? oktan sıkıntısı çekmemek için autodelta secmek durumunda kalabilirim.




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

Burak

97 kullanıyorum. squadra 98 öneriyor, 1 oktandan bişey olacağını sanmam ama benzini hep aynı yerden alıyorum arkas Shell.   İstasyona dikkat etmek lazım benzinde üç kağıt olursa sıkıntı yaratabilir.
1997 Gtv V6 TB

likoy

Pekala biraz daha indirgeyelim parça bazında :)
Mesela hararet müşürü.bu parça gtv dışında hangi modellerde gtv ile aynı?
Birde benim aracımda da blow off var.yani şimdi bi işe yaramıyor mu ses dışında :)

egeozal1

Blow Off Turbo yu rahatlatır benim bildiğim. Performansta da benim bildiğim etki yapar. Gücü biraz daha artar. :)

Gouki

Blow off'un performansa çok güzel bir katkısı vardır. Aynen düşürür.

Emre Sezen

gtv için konuşursak zaten hali hazırda dump valve olduğu için ses dışında hiçbir faydası olmuyormuş




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

egeozal1

Özgün abi blow off performansı arttırmaz mı?

Fatihob

Blow off performans düşürür, turbo ömrünü artırır ;) Performans düşürür derken, ayağını gazdan çektiğinde tekrar bastıgında turboda lag olur. Biraz daha beklersin turbonun dolması için.

Dump valve daha yararlıdır. Eğer blow off olan bir araba ile kıyaslarsak, ayağı gazdan çektiğinde blow offlu araba havayı dışarı verir ve tekrardan gaza bastıgında araba turboyu doldurmaya çalısır. Ama dump valveli araçlarda ayağı gazdan çekince hava dısarı değil tekrar turbonun emiş tarafına gider ve gaza bastıgında turbo blow offluya göre biraz daha içi hava dolu olur, gecikme azalır.

Özellikle aynı viteste giderken ayağı gazdan saniyelik geçip tekrar gaza bastıgımız durumlarda dump valve daha çok işe yarıcaktır.
..

egeozal1

Aydınlandım teşekkür ederim Fatih abi. Öğreniyoruz işte mazur gör :D

Fatihob

Bende böyle okuya okuya öğrendim Ege sıkıntı yok ;)

Blow offun böyle bilinme sebebi hep Hızlı ve Öfkeli filmi :D
..

Burak

You are not allowed to view links. Register or Login
Blow off performans düşürür, turbo ömrünü artırır ;) Performans düşürür derken, ayağını gazdan çektiğinde tekrar bastıgında turboda lag olur. Biraz daha beklersin turbonun dolması için.

Dump valve daha yararlıdır. Eğer blow off olan bir araba ile kıyaslarsak, ayağı gazdan çektiğinde blow offlu araba havayı dışarı verir ve tekrardan gaza bastıgında araba turboyu doldurmaya çalısır. Ama dump valveli araçlarda ayağı gazdan çekince hava dısarı değil tekrar turbonun emiş tarafına gider ve gaza bastıgında turbo blow offluya göre biraz daha içi hava dolu olur, gecikme azalır.

Özellikle aynı viteste giderken ayağı gazdan saniyelik geçip tekrar gaza bastıgımız durumlarda dump valve daha çok işe yarıcaktır.

Bende yazacaktım ama sen önce davranmışsın  :D bu arada blow off ların bazıları da dump valve gibi monte edilebilir ama çufflama baya azalır.
1997 Gtv V6 TB

likoy

Benim sorum arada kaynadı sanırım :)
Bu hararet müşürü hangi modellerde aynı gtv de?
Birde birinden bu gtvlerin müşürleri normalden farklı bağlanıyormuş(ters) diye duymuştum.Balon haber midir gerçeklik payı var mıdır?

Alfadanadam

Ortak parça kontrolü en garantili yöntemi EPER programıdır. Aracınızın şasi numarası ile giriş yaptıktan sonra istediğiniz parçayı resimlerden bile bulabilirsiniz. Sonrasında parçanın kodunu arama kısmına yazıp "tüm araçlar" seçildikten sonra çıkan araçları görebilirsiniz. hususi ticari tüm fiat alfa ve lancia modelleri dahildir.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi