Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Bu kadar teknoloji gereklimi?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

asklepios

birkaç yanlışı düzeltelim:

1- ESP yol tutuşunu artırmaz,limitler içinde sürüşte hiçbirşey yapmaz...aracın limitleri aşıldığında müdahale ederek,aracı toplar

2- Hiçbir sürücü, savrulma anında yalnızca bir tekerleğe fren yapıp kontrollü olarak gaz kesemez...ESP bunu yapar

@agucba; zaten Alfetta'da beni çeken bişeyler vardı,bunlarmış demek ki  :yukari-ok:

Inan

You are not allowed to view links. Register or Login
Geçmiş olsun üstad

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Sağol kardeşim.Hata bende okula 10 dakika geç kaldım.Acele mi edeyim  normal mi süreyim çelişkisi hata yaptırttı.Yüksek hız felaket olabiliyor bazen.Neyse ki  frenler ve arabada neler çalıştı bilmiyorum ama   daha önce aracımda hissetmediğim  fren sesleri ve aracın tutunma çabası  ile burdayım.

Doğa Tosun

You are not allowed to view links. Register or Login
Zaten sportif sürüşte yada mazda3 ile şerit değiştirirken esp'yi devreye sokuyorsaniz bir şeyleri yanliş yapiyorsunuz demektir.
ne "yanlış"mış ya :) ... bu tarz şeylere çok açık bi post yazmışım heralde, bu benim tecrübemdir. neyin yanlış neyin doğru olduğunu da bilmeyecek değilimya.. :)

açıkçası bu birşeyleri yanlış yapmak degil, deneyerek öğrenmektir. ayrıca sizin "şerit değiştirme" deyip geçtiğiniz; ve benim "hafif sert" kelimesini eklediğim şey hepimiz için farklı dozlarda anlamlar içeriyor olabilir.

ESP marifetini araba koptuktan sonra göstermez her zaman. birçok kez kontrolün kaybolma durumuna en yakın anlarda da devreye girer. düzeltiniz :)
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

ATA

#28
Doğa Bey gereğinden fazla gergin bir cevap olarak okudum, umarim bu durum yazi dilinde kullanamadiğimiz ses tonu ve mimiklerin olmayişindandir. Ayni tarzda cevap vermek istemediğimden konuyu uzatmayacağim. Esp'nin ne olduğunu nasil çaliştiğini yada sizin 'dogru yaptiğiniz denemeleri' tartişmaya gerek görmüyorum.

Ben sizin yaptiğiniz denemenin doğru yada yanliş tespitini yapmadim, yazdiğiniza örnek verdim, bunuda bilin isterim. Yapilan yanliş olarak verdiğim bilgi doğrudan Ünal Tezel'in bana esp ile anlattiği ile alakalidir bu arada.


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Doğa Tosun

gergin bir cevap değil, ki bu haddim değil; yapacağım birşey değil. yanlış anlaşılmışım sempatik ifadeleri koymama rağmen, kusura bakmayın.

bence gergin mesaj sizin son attığınız. zira benim yazdığım, bir sitem değil. abi-kardeş arasında bi yanlış anlamanın sonucunda geçebilecek kadar basit bi cevaptı. en azından ben böyle düşünerek yazdım, samimiyetimden emin olun.

"doğru yaptıgınız denemeler" bile birşeyler anlatıyor. tekrar söyleyeyim, siz yanlış olarak görmeye devam edin ama bu zaten bilinçli, yanlış olduğu bilinerek yapılan birşey. bu yüzden yanlış ve deneme kelimeleri arasında fark var.

saygılar..
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

asklepios

Doğa bey,

ESP, kayma başlamadan ASLA devreye girmez,bu çalışma prensibine aykırıdır.Hatta bazı spor araçlarda kayma başladıktan biraz sonra devreye girer ve sürücünün arabayı düzeltmesine imkan verir...

Unutmayınız ki;bilmemek değil,öğrenmemek ayıp.


Doğa Tosun

Ali Bey, bahsettiğiniz şey ESP'yi farklı modlarda kullanıma açan araçlar.

" ESP söförün kontrolu kaybetmesi muhtemel durumlarda görev almaya başlar. Örneğin sensörler tekerlek açısını ölçer ve aracın aşırı hızlı gittiğini anlarsa ESP çalışır, araç çok hızlı ivmeleniyorsa veya ani frenleme ile araç durduruluyorsa yine ESP görev yapar."

Birçok kez farklı farklı direksiyonlarda da gözlemlediğim bir durum.

bu kadar gelişmiş bir sistemin tek işlevi kontrolü kaybettikten sonra toparlamaya çalışmak değil, kontrolün hiç kaybolmamasına (kaymanın hiç başlamamasına) da aynı zamanda çalışmaktır.
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

ozoozo

Şerit değiştirmede bir çok kez esp devreye girmiştir ancak bu şerit değiştirme nasıl bir şerit değiştirme orası göreceli kavramdır :) normal bir şerit değiştirirken girmesi tabikide beklenemez ancak hızlı bir şekilde makas atarken aradan araya geçiş yaparken esp aracı toparlar.

ESP kayma başlamadan devreye girmez olayıda biraz yanlış olmuş, ESP aracın tekerleklerinden gelen dönme hızı, direksiyon sisteminden gelen dönme açısı, aracın tam ortasında bulunan yalpa sensöründen gelen bilgileri karşılaştırıp aracın sınırlarına ulaşmasına yakın sürücüden bağımsız olarak devreye girer , yani sonuç olarak illa kayacak diye bir şey yok.

ESP li ve ESP siz aynı araç ;




Edit : düşüncemi dile getirdim kimseyi yanlış bilgi veriyorsun vs gibi bir konuma düşürme gibi bir niyetim yok lütfen yanlış anlaşılma olmasın.

ATA

Yanliş anlaşilmalar karşilikli çözüldüğüne göre problem kalmadi. Zaten yoktu dediğim gibi sadece yazi ile iletişimdeki yanliş anlaşilmalar.

Konu esp'ye geldi diye yaziyorum.

Bir çok esp'li araç kullandim, agresif sürüşte bile esp'yi devreye soktuğumu çok az hatirlarim. Ağirlik transferini doğru yaparsaniz şerit değiştirme sert olsa bile esp işiğini yakmazsiniz. Kullanilan aracin yol tutmasida biraz etkili tabi bu konuda.

Şöyle bir örnek vereyim. Pek gazlama muhabbeti sevmem ama yeri geldi anlatacağim. Burdada kendimi övüp, hizli şoförüm iyi soförüm demek istemediğimi belirteyim. Zaten sonu kötü bitiyor. Uzun olacak biraz.

1.6mjet Doblo premio'mda esp vardi. Fabrika çikişi yarim telli yük lastiği iğrenç pirelli chronolar vardi.
Punto evo'lar yeni çiktiğinda yolda gazlayan mjet evo görünce, ayni motor olduğundan aradaki farki görmek için bende bastim. Evo'nun hiç önüne geçememiştim, taki o virajin ortasinda 360 derece spin atana kadar.

Ne puntoda nede dobloda esp kapanmiyor. Ben diş iç diş yaparak puntoda. Cok daha hizli girip esp'yi devreye bile sokmadan hizli çikarken (punto yüzünden apexide kesemedim) punto malesef viraja içten girip birde ayağini tam apexte gazdan çekince spin atti, ben aynamda dönen farlari gördüm. Hatali ağirlik transferini esp affetmedi. Neyseki yol boştu ki kimseye zarar vermedik. Sonrasinda uslu uslu devam ettim...

Kisacasi doblodan daha iyi yol tutan, daha iyi lastiklere sahip olab esp'li punto evo bilinçsiz sürücüsüyle spin atarken, dobli esp işiği yakmadan neredeyse limite yakin dönüyor. Anlatmak istediğim bu. Fena off topic oldu kusura bakmayin...


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ozoozo

You are not allowed to view links. Register or Login
Yanliş anlaşilmalar karşilikli çözüldüğüne göre problem kalmadi. Zaten yoktu dediğim gibi sadece yazi ile iletişimdeki yanliş anlaşilmalar.

Konu esp'ye geldi diye yaziyorum.

Bir çok esp'li araç kullandim, agresif sürüşte bile esp'yi devreye soktuğumu çok az hatirlarim. Ağirlik transferini doğru yaparsaniz şerit değiştirme sert olsa bile esp işiğini yakmazsiniz. Kullanilan aracin yol tutmasida biraz etkili tabi bu konuda.

Şöyle bir örnek vereyim. Pek gazlama muhabbeti sevmem ama yeri geldi anlatacağim. Burdada kendimi övüp, hizli şoförüm iyi soförüm demek istemediğimi belirteyim. Zaten sonu kötü bitiyor. Uzun olacak biraz.

1.6mjet Doblo premio'mda esp vardi. Fabrika çikişi yarim telli yük lastiği iğrenç pirelli chronolar vardi.
Punto evo'lar yeni çiktiğinda yolda gazlayan mjet evo görünce, ayni motor olduğundan aradaki farki görmek için bende bastim. Evo'nun hiç önüne geçememiştim, taki o virajin ortasinda 360 derece spin atana kadar.

Ne puntoda nede dobloda esp kapanmiyor. Ben diş iç diş yaparak puntoda. Cok daha hizli girip esp'yi devreye bile sokmadan hizli çikarken (punto yüzünden apexide kesemedim) punto malesef viraja içten girip birde ayağini tam apexte gazdan çekince spin atti, ben aynamda dönen farlari gördüm. Hatali ağirlik transferini esp affetmedi. Neyseki yol boştu ki kimseye zarar vermedik. Sonrasinda uslu uslu devam ettim...

Kisacasi doblodan daha iyi yol tutan, daha iyi lastiklere sahip olab esp'li punto evo bilinçsiz sürücüsüyle spin atarken, dobli esp işiği yakmadan neredeyse limite yakin dönüyor. Anlatmak istediğim bu. Fena off topic oldu kusura bakmayin...


Tapatalk

Söylediklerinize katılıyorum ancak doblo tarzı araçlarda farklı bir sistem olduğunu biliyorum ondan dolayı aracınız savrulmamıştır şimdi tam net bilgilere sahip değilim ancak tekerlerde araç savrulmasın diye bir olay var araştırıp yazmak isterdim ancak yarın 8.30 da kalkmam gerek ama yarın editleyip paylaşacağım :)

ATA

#35
Paylaşirsaniz sevinirim ama esp'siz 156'm ile 7 senedir mutlu bir yol tutuş beraberliğimiz de var :)) hatta bana 2 tane kupa getirmişliğide :) her şeyin başi eğitim diyorum. Sürüş tekniklerie merakli kişilere eğitim almalarini tavsiye ediyorum.

Başka bir ESP anim, madem bu konuda devam ediyoruz.

Giulietta 170hp ile izmir pistindeyiz. Ünal Tezel  sürüyor, biz araç içinde emniyet kemerine asili vaziyette bi sağa bi sola. Sanki araçta esp devre dişi. Devreye girmiyor. Hatirlayan üyeler vardir.
Ardindan ben sürüyorum her virajda esp devrede, araç esp yüzünden hizlanmiyor diye ben isyandayim.
Ünal beyin yorumu; doğru çizgidesin ama sert sürüyorsun madem bu kadar heveslisin, eğitim almani tavsiye ederim ve bir ay sonra
gerçektende Taner Şengezener'den aldiğim eğitimden sonra ben otomobil sürmeyi öğrenmeye başladim... Time triallerde esp'siz156'mdan kat kat güçlü araçlardan iyi süre çikarttim: Trafikte normal sürüş tarzim bile değişti ki daha kendimi geliştirmem gereken çok koni var ama malesef imkansizliklardan diyelim antrenman yada daha basiti time triallere katilacak zamanim yok :(


Ben esp gereksiz demiyorum. Hatta abs'ye aşığım, ebd'ye taparim.
Benim anlatmak isteriğim esp'ye güvenip sürüş tarzini yanliş geliştirenlere. Bununla ilgilide bir bmw e90 anim daha var ama daha fazla anlatip kimseyi boğmak istemiyorum.


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

MaxiGauges

arkadaşlar hala güvenlik ekipmanlarını konuşuyorsunuz

ilk mesajda yazmıştım
"güvenlik konusuna itirazım yok
hava yastığı-abs gibi sistemlerden bahsetmiyorum."

sonra bunu bold yaptım gene olmadı
güvenlik konusuna itirazım yok
hava yastığı-abs gibi sistemlerden bahsetmiyorum.


şimdide bold + kırmızı yaptım
güvenlik konusuna itirazım yok
hava yastığı-abs gibi sistemlerden bahsetmiyorum.


yani bırakın artık abs-esp üzerine konuşmayı
bunun konuşulacak bir yanı yokki hepimiz ne kadar faydalı olduğunu biliyoruz
esp kullanmaya gerek yok demek için bir sebastian loeb yada hakinnen falan olmamız lazım.

benim başından beri anlatmak istediğim araç ile aranıza giren kullanımdaki his kaybı yaratan teknolojiler..
sizin hayatınızı kurtaran elektronik devreler değil  :)
Eski MaxiBoost
Yeni MaxiGauges

Anıl

Yorgunluk uyarı sensörü, lastik hava basınç kontrolü,kocaman multimedya,yağmur sensörü,far sensörü ve özellikle koku sensörü olmazsa olmazım :p
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Doğa Tosun

150 bin tl verip aldigim 3serisinde elektrikli koltuk olmayinca sacma mesela
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

A.S.GÜMÜŞ

Sürüş hissi tamam da araba ona yaklaşırken kapıları açsa, yanından ayrılınca kendini kilitlese, elimde yük varken bagajı açsa, kliması, iç aydınlatmaları aslanlar gibi çalışsa, gece ona giderken ya da ayrılırken farlarını açıp bana yolu gösterse, yağmur yağınca silecekleri çalıştırsa, gece farları otomatik yaksa. Arabayı hanım kullandığı için bunlar bence güzel ve işleri kolaylaştıran ayrıntılar. Gece denk gelirsiniz farlarını açmamış sürücülere bakın bir, çoğunluğu bayandır  :)

6 Yıl mk1 156 kullandım, 110-120 ile esp siz girdiğim viraja astra ile girdim, arka saldı kendini, esp topladı. Ya ben alışamadım arabaya ya da o denge bu arabada yok


07 DH 800

ozoozo

Konuyu farklı yere çekmek gibi olmasın ama sadece fikir alışverişi yapıyoruz ve Ata beyin arabayla maceralarını okurken ben çok keyif aldım ve asla boğulmadım devam ederseniz de keyifle okurum o ayrı :D kimse yanlış anlamasın sidik yarıştırır gibi bir olay söz konusu değil , forumu forum yapan konuşmalardan bir tanesi sadece :)

Fiat doblo konusunda Atabey e dün erken yatmam gerek , araştıramıyorum demiştim şimdi fırsatım oldu :)
Fiat doblo sürekli zıplar ve çukurlara 2 tarafıyla birden girmeye çalışır fakat amortisörlerinin sertliği bunu size fark ettirmez araç yük taşırken  yatıp takla atamasın diye aşırı sert viraj demirleri takılmıştır dolayısıyla boşken sürekli zıplayan konforun K'si olmayan fakat viraja hepimizin istediği gibi giren bir araçtır. Tahmin ediyorum ki bu sebepten ötürü virajdan hiç bir şekilde savrulma yaşamadan çıktınız.

misket

You are not allowed to view links. Register or Login
Sürüş hissi tamam da araba ona yaklaşırken kapıları açsa, yanından ayrılınca kendini kilitlese, elimde yük varken bagajı açsa, kliması, iç aydınlatmaları aslanlar gibi çalışsa, gece ona giderken ya da ayrılırken farlarını açıp bana yolu gösterse, yağmur yağınca silecekleri çalıştırsa, gece farları otomatik yaksa. Arabayı hanım kullandığı için bunlar bence güzel ve işleri kolaylaştıran ayrıntılar. Gece denk gelirsiniz farlarını açmamış sürücülere bakın bir, çoğunluğu bayandır  :)

6 Yıl mk1 156 kullandım, 110-120 ile esp siz girdiğim viraja astra ile girdim, arka saldı kendini, esp topladı. Ya ben alışamadım arabaya ya da o denge bu arabada yok

156'yı virajlarda daha çok seviyorum Antalya - Kemer -  Kaş -  Kalkan - Demre arası bol viraj az frenli rahat geçişler  :)
K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

ATA

Özdemir bey eski kasa doblo'm da vardi, arkasi hakkaten pinpon topu gibi zip zip ziplardi ama deli yol tutardi. Kayinca toplamak zordu ama.

En son çikanlar ise arkada amörtisör ve yay olduğundan oldukça konforlu ve yumuşak, yana yatan bir ticari.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

A.S.GÜMÜŞ

#43
gerekli mi bilmem kişiden kişiye değişir ama adamlar yapiyor



LG-P880 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


07 DH 800

agucba

Off Topic yapayım, Mercedes'i görünce aklıma geldi.
Yeni Mercedes S Klasse, AutoBild'in güncel sayısında BMW 7 Serisi'nin gerisinde kalmış.

///////////////