Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Gösterge Paneli

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fmtan

Arkadaslar bi sorunla ugrasırken başka bi sorun cıkıyor maalesef bu ara sizlere baya zahmet verecem gibi geliyor.  Yeni sorunumu aşagıda resimlerde de goreceginiz gibi kilometre saatimin 0-km ile 60-km arası lambaları ve kilometre sayacımın lambaları yanmıyor Forumda gezinirken konuyla lgili saatin sokulmesi ve soketlerin kontrolu mesajlarını denedim soketlerde herhangi bi arıza yoktu saati geri yerine taktım ama bu seferde ne oldugunu anlamadıgı muhtemelen hava yastıgıyla ilgili arıza lambası yanmaya başladı. Iki yuvarlak göstergenin ortasındaki kırmızı hava yastıgı lambası  zaman zaman yanıyor zaten muhtemelen koltuk altı kablolardaki temassızlıktan dolayı.. Ama soldaki dairede kilometre cubugunun yanındaki lamba ilk kez yanmaya başladı. Önemli bi durum olabilirmi bu konuda yapmam gereken ne olabilir??







tunerviper

Yolcu kapısınını açtığınızda göğüslüğün yan tarafında kontak anahtarını takarak cevireceğiniz bir switch var. Yolcu koltuğuna çocuk koltugu konulduğunda airbag kapatılması için orasıyla sizden habersiz birisi oynamış olabilir. Orayı bir kontrol edin. Yada göstergede bir sokette kısa devre gibi bir şey var.
Turbo Twin Spark

fmtan

Onu denedim ama sonmedi ordaki isaretin aynisi oldugu icin ilk o aklima gelmisti..

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Alfadanadam

Kilometre ve devir göstergeleri ampullerinin değişimi orta konsoldakilere nazaran çok çok kolaydır. KEndiniz de kolayca değiştirebilirsiniz. Göstergelerin üst kısmında birer tane yıldız civata var. Onu söktükten sonra silindirik muhafazayı dışarı alıyorsunuz. Göstergeleri alttan ikişer vida tyutuyor.onları da söktükten sonra kolayca dışarı geliyor.
Airbag ışığı muhtemelen koltuk altı sokettir.

ar.159

You are not allowed to view links. Register or Login
Kilometre ve devir göstergeleri ampullerinin değişimi orta konsoldakilere nazaran çok çok kolaydır. KEndiniz de kolayca değiştirebilirsiniz. Göstergelerin üst kısmında birer tane yıldız civata var. Onu söktükten sonra silindirik muhafazayı dışarı alıyorsunuz. Göstergeleri alttan ikişer vida tyutuyor.onları da söktükten sonra kolayca dışarı geliyor.
Airbag ışığı muhtemelen koltuk altı sokettir.
159 da da bu kadar kolay mı öyleyse göstergeleri beyaza çevireyim :)
34 AV 0020 COMING SOON!!
"Diğerleri otomobil satmak için yarışır, biz ise yarışmak için otomobil satarız."Enzo-Ferrari
"Ne zaman yolda bir Alfa Romeo görsem şapkamı çıkartıp onu selamlarım." Henry Ford

Alfadanadam

Ampul rengini değiştirmeyle olmuyor o iş diye biliyorum ama :)

TRSemih

Airbag isigi göstergeyi sokmenizin hemen ardindan yandiysa bu demek oluyor ki gostergenizin soketleri takili degilken kontagi acmissiniz. Airbag hatasi aliyorsunuz su anda. Cozumu araci bilgisayara baglatip, hatayi sildirmekten geciyor.

Gecmis olsun..

GT-I9500 cihazımdan gönderildi

GT Q2 Blackline '08 1.9 JTDM (2026-...)
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-2026)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

ar.159

You are not allowed to view links. Register or Login
Ampul rengini değiştirmeyle olmuyor o iş diye biliyorum ama :)
heralde tek yol 2009 model 159 almak değildir nasıl oluyor başka? walla bilmiyorum
34 AV 0020 COMING SOON!!
"Diğerleri otomobil satmak için yarışır, biz ise yarışmak için otomobil satarız."Enzo-Ferrari
"Ne zaman yolda bir Alfa Romeo görsem şapkamı çıkartıp onu selamlarım." Henry Ford

sariertan

You are not allowed to view links. Register or Login
Airbag isigi göstergeyi sokmenizin hemen ardindan yandiysa bu demek oluyor ki gostergenizin soketleri takili degilken kontagi acmissiniz. Airbag hatasi aliyorsunuz su anda. Cozumu araci bilgisayara baglatip, hatayi sildirmekten geciyor.

Gecmis olsun..

GT-I9500 cihazımdan gönderildi

Bingo doğru yanıt bu =) Yada o ışığın olduğu yere siyah elektrik bantı çekin rahatsız olmazsınız =)

sariertan

Siz lambalara ulaşabildiyseniz sönük olan yerdeki lambalar patlamış olabilir. Değiştirin sorun çözülecektir.

159 lardaki lamba olayı ne yazıkki bu kadar kolay değil =) Hani şu şerit ledler satılıyor ya piyasada ondan daha küçük ledler levhalara lehimli diye hatırlıyorum 159 larda. Yani işi bilmeyen ellerde riskli bir işlem o lambaları değiştirmek. Kendi aracım için o r,ske girerdim ama başkasının aracı için giremem (Volkan'da olduğu gibi)  =(

Benim 166 da ise kadranın arkası yeşil bir tabaka ile kaplı olduğundan arkaya ne renk lamba takarsan tak yeşil görünüyordu. Bende bu tabakayı dikkatli bir şekilde tiner ile yok ettim ve bu şekilde ne renk lamba takarsam o renk görünüyor. 156 da renk değiştirmek için aynı yol izlenebilir. Belkide 156 da ne renk lamba takarsan o renk görünüyordur =)

tolga_ozhan

Daha önce söyleyen olmuş ama fazla bilgi göz çıkarmaz.
Gösterge panelinin soketi sökük bir şekilde kontağı açarsanız airbag ışığı her türlü yanacaktır. Bu GTV, Sipider'da da böyledir.
Çözümü cihaza bağlayıp arıza kodunu silmekten geçer.

ar.159

You are not allowed to view links. Register or Login

159 lardaki lamba olayı ne yazıkki bu kadar kolay değil =) Hani şu şerit ledler satılıyor ya piyasada ondan daha küçük ledler levhalara lehimli diye hatırlıyorum 159 larda. Yani işi bilmeyen ellerde riskli bir işlem o lambaları değiştirmek. Kendi aracım için o r,ske girerdim ama başkasının aracı için giremem (Volkan'da olduğu gibi)  =(

ok bilgi için teşekkürler aslında led işi ile uğraşanlar için basit bir iştir ama bizi aşar biraz basit olaydı hemen makyajlı 159 a çevirecektim
34 AV 0020 COMING SOON!!
"Diğerleri otomobil satmak için yarışır, biz ise yarışmak için otomobil satarız."Enzo-Ferrari
"Ne zaman yolda bir Alfa Romeo görsem şapkamı çıkartıp onu selamlarım." Henry Ford

fmtan

Yirumlariniz icin tesekurler arkadaslar muhtemelen kontak acikken soketleri cikardim yada soketler cikmisken kontagi axmis olabilorim. Mardinde bulindugum icin Bir iki ay kadar arcimi bilgisayara baglatma imkanim yok bu sekilde kalmasi sorun cikarir mi? Bu arada normal airbag isigindan bahsetmiyorum o zaten ara sira yaniyor diger isiktan bahsediyorum...

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


fmtan

Turkce katili miyim ne

sariertan

Her iki ışıkda bilgisayara bağlattığınızda sönecektir diye düşünüyorum. Yolcu koltuğu üzerinde hafif ağırlıkda bir şey olduğunda o ışık bende de yanıyor.

fmtan

You are not allowed to view links. Register or Login
Kilometre ve devir göstergeleri ampullerinin değişimi orta konsoldakilere nazaran çok çok kolaydır. KEndiniz de kolayca değiştirebilirsiniz. Göstergelerin üst kısmında birer tane yıldız civata var. Onu söktükten sonra silindirik muhafazayı dışarı alıyorsunuz. Göstergeleri alttan ikişer vida tyutuyor.onları da söktükten sonra kolayca dışarı geliyor.
Airbag ışığı muhtemelen koltuk altı sokettir.

Göstergeyi komple dışarı cıkardım soketleri soküp baktım tekrar taktım ama lambalara ulaşamadım cokta fazla kurcalamak istemedim aslına bakarsan elimde kalır diye.

cem_dogan

You are not allowed to view links. Register or Login
Kilometre ve devir göstergeleri ampullerinin değişimi orta konsoldakilere nazaran çok çok kolaydır. KEndiniz de kolayca değiştirebilirsiniz. Göstergelerin üst kısmında birer tane yıldız civata var. Onu söktükten sonra silindirik muhafazayı dışarı alıyorsunuz. Göstergeleri alttan ikişer vida tyutuyor.onları da söktükten sonra kolayca dışarı geliyor.
Airbag ışığı muhtemelen koltuk altı sokettir.
bu kücük ampüllere watt olarak deyişiklik gösteriyor.1,2 watt genelde piyasada.fakat 2,0 watt ve 2,3 olanlarıda You are not allowed to view links. Register or Login larda yüksek watt lılar oluyor.145 i cıkardıgımda duyların iki renk oldugunu farkettim.acaba bu renkler watt larlamı ilgili??
alfa sevgisi

sariertan

Lambalara ulaşmak için panelin arka kapağını söktüğünüzde lambaların soketleri görülecektir. Onları çevirerek soket ve lambayı çıkarın ve lambaları değiştirin.

Evet değişik watt ile satılıyorlar. Ama ben alırken bu watt değerlerine hiç balmamıştım. Soket renklerine dikkat ettiğimde paneli aydınlatanlar ile göstergedeki işaretleri aydınlatanların soketleri farklı renkteydi. Ayrım yapmak için farklı renkte yapmışlar dedim kendi kendime. He birde bazı panellerde bazı soketler birazcık daha büyük ve lambalarıda birazcık daha büyük oluyor. Onlarda farklı renkte oluyor.

Gerçi ben şu anda bütün aydınlatma lambalarını iptal ettim ve içine şerit led dösedim. 10 numara aydınlatma oluyor =)

cem_dogan

benim kadranla ilgili sıkıntım yok lakin ibreler zayıf geliyor ampüller eskimesine yordum ve osram olarak yeniledim.sonuç husran hiç deyişme yok.bu duylarla iki kısıma ayırmış olabilecekleri aklıma yattı.cünki youtube da izledigim bir 145 in ibreleri sanki marstan gelmiş gibi farklıydı
alfa sevgisi

cem_dogan

You are not allowed to view links. Register or Login
Lambalara ulaşmak için panelin arka kapağını söktüğünüzde lambaların soketleri görülecektir. Onları çevirerek soket ve lambayı çıkarın ve lambaları değiştirin.

Evet değişik watt ile satılıyorlar. Ama ben alırken bu watt değerlerine hiç balmamıştım. Soket renklerine dikkat ettiğimde paneli aydınlatanlar ile göstergedeki işaretleri aydınlatanların soketleri farklı renkteydi. Ayrım yapmak için farklı renkte yapmışlar dedim kendi kendime. He birde bazı panellerde bazı soketler birazcık daha büyük ve lambalarıda birazcık daha büyük oluyor. Onlarda farklı renkte oluyor.

Gerçi ben şu anda bütün aydınlatma lambalarını iptal ettim ve içine şerit led dösedim. 10 numara aydınlatma oluyor =)
ertan senin paneline yapılan emek taktiri sayen ve de muhteşem görünüyor eline saglık.keşke bana hitap etseydi
alfa sevgisi

sariertan

You are not allowed to view links. Register or Login
ertan senin paneline yapılan emek taktiri sayen ve de muhteşem görünüyor eline saglık.keşke bana hitap etseydi

Teşekkürler. Daha güzel olacak inşaAllah ama bir türlü zaman bulamadım.

Qadesh

konuyu hortlatmış olucam ama benimde kilometre göstergesinin ışığı söndü. buradan okuğuma göre hafta sonu bi söküp değiştirmeye çalışıyım bakıyım inşallah halledebilirim :(
Alfa Romeo 156 1.6 16V TS Distinctive - 2004 06 EV 5527