Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 mk1 2.0 ts - üst kapak contası

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ooztuncer

Arkadaşlar merhaba,

Belki biliyorsunuzdur aracı satma arefesindeyken 2 gündür arkadan mavi beyaz karışımı bir duman atmaya başladı bizim düldül. Ayrıca rölantide hafif tekleme hissediyordum. Dün aracı götürdüm, bir bobinin çalışmadığını (3 silindirle gittiğimi) anladık, kompresyon testleri 12 psi (birim doğru mu?) gösterdiğinden önce bir sevindim. Bir buji ve bobin değiştikten sonra tekleme hala hafiften vardı. Buji de alttan ıslatmıştı yine. Bir 100km git-gel komutundan sonra (bujilerin halen alttan ıslatıp ıslatmadığını kontrol edecektik) çıktım yola. 13 km sonra hararet 130'u gösterdi aniden. 20 dakika bekledikten sonra ikinci bir deneme, 30 mt. sonra, yine 130'a vurdu hararet göstergesi. Çekici çağırdım ve servise bıraktım aracı. Umarım ki devir daim ile hallolur ama devir daim 25bin km önce değişmişti zaten. Büyük ihtimalle üst kapak contası değişecek. Umarım kapakta ya da piston, segman, yatakta sorun yoktur.... Haber bekliyorum. 156'larda bu sorun kronik midir? yaştan mı kaynaklanıyor? Tecrübeleriniz varsa paylaşırsanız sevinirim.

Onur
2002 156 SS

tunerviper

Öncelikle geçmiş olsun.
Mavi duman genellikle yağ dumanı olarak bilinir yani araç yağ yakıyor anlamına da gelir.
2.0 ts motorların yağ pompası bildiğim kadarı ile kronik sorunlu genelde yağ pompası kendini kilitleyip yağlamayı kesiyor ve hararetle birlikte yatak sarmaya kadar giden durumlar olabiliyor. Tabi bu durumda ilk önce üst kapak contası yanıyor. Ben devirdaimden çok yağ pompası ihtimali üzerinde duruyorum. Birde eğer yağ pompanızı değiştirecekseniz bildiğim kadarı ile 1.6 yağ pompası uyması lazım ve 1.6 larınki sıkıntısız.
Kompresyon testleri için fabrikanın belirttiği bazı değer aralıkları vardır fakat sanayideki her cihaz tam kalibre olamadığı için genelde kompresyon ölçümlerinde 4 silindirinde eşit basınçta olması parametresi daha önemli kabul edilir.
Çok fazla bir şey yoktur umarım.
Turbo Twin Spark

ooztuncer

You are not allowed to view links. Register or Login
Öncelikle geçmiş olsun.
Mavi duman genellikle yağ dumanı olarak bilinir yani araç yağ yakıyor anlamına da gelir.
2.0 ts motorların yağ pompası bildiğim kadarı ile kronik sorunlu genelde yağ pompası kendini kilitleyip yağlamayı kesiyor ve hararetle birlikte yatak sarmaya kadar giden durumlar olabiliyor. Tabi bu durumda ilk önce üst kapak contası yanıyor. Ben devirdaimden çok yağ pompası ihtimali üzerinde duruyorum. Birde eğer yağ pompanızı değiştirecekseniz bildiğim kadarı ile 1.6 yağ pompası uyması lazım ve 1.6 larınki sıkıntısız.
Kompresyon testleri için fabrikanın belirttiği bazı değer aralıkları vardır fakat sanayideki her cihaz tam kalibre olamadığı için genelde kompresyon ölçümlerinde 4 silindirinde eşit basınçta olması parametresi daha önemli kabul edilir.
Çok fazla bir şey yoktur umarım.

teşekkür ederim mesajınız için. yağ pompasını ben de 2 defa sordum aslında, hatta kasım ayındaki servisinde bir test yapıp normal olduğunu söylemişlerdi. Yine de işkillendim şimdi. İngiltere'den kargo dahil 68 sterline 60628676 no'lu yağ pompasını buldum, büyük ihtimalle alıp değiştirteceğim herhalde onu da. Tekrar teşekkürler.
2002 156 SS

ooztuncer

eveet, arabamız herhalde bir müddet daha bizlerle olacak :)

motor rektifiye oluyor, segmanlar, ana yatak, piston kol burçları, kapak taşlama, yarım takım conta değişimi (üst kapak sadece), triger kayışı, balans kayışı, yağ pompası, supap takımı (tdk sayfasına göre subap değil de supapmış doğrusu - Türkçe dersleri 101), yağı, filtresi, antifirizi, vs.

ayrıca, supap lastiği, gaydı, ve fincanlar değişecek mi henüz bilemiyorum...

süper bir nisan ayı başlangıcı :(
2002 156 SS

alfistahakan

Geçmiş olsun inş.çok fazla masraf açmaz.2 kez motor yapmış biri olarak sizi gayet iyi anlıyorum..Ama motor yapıldıkdan sonra kontağı çevirip gaza basında tüm sıkıntılar unutuluyor.
Hakan
Forever Alfa

tunerviper

Geçmiş olsun usta sebebi ile ilgili bir şey söyledi mi?
Turbo Twin Spark

AŞKINRANCE

Çok geçmiş olsun.
Bende  bir kez  motor yaptırmış biri olarak  çok can sıkıcı bir durum sizi anlıyorum.
motor yapıldıktan sonra binin bence satmayın.
Motordaki değişimi yapıldıktan sonra gaz pedalına bastığınızda   sizde fark ediceksiniz.
1990- Murat124   1974
1998- Şahin 1994
1999- FordEscort1.8 clx 1995
2001- Megane 1.6 1999
2002- FıatUno 1.1 1995
2003- Murat 124 1971
2004- RenoFaırway1.6  1994
2005- Hyundai Accent Coupe 1.6   2001
2005 -reno clıo1 1.4  1997
2006- Suzuki G.Vitara 2.0 jlx   2005
2008- Range Rover4.6 HSE   1999
2009- DaıhatsuFeroza 1.6  1994
2010- suzukiMaruti 800 2000
2011- DacıaLogan1.5 2007
2012- Clıo1 1.4 1996

ooztuncer

Teşekkürler arkadaşlar.

Sorunun kaynağıyla ilgili antifriz eksikliği (gerçi ben hiç eksik kullanmadım son 2.5 yıldır), yaş, contanın eskimesi vs. gibi doğal nedenlerden bahsedildi. Ayrıca, dediğiniz gibi yaptırdıktan sonra binmeye devam edeceğim, satıştan kaldıracağım aracı. Bu sırada, yağ pompası almıştım ingiltereden 250 tl gibi bir fiyata, adamlar son anda aaa TR'ye gönderemiyoruz deyip fiyatı 320 sterline çıkardılar sitelerinde. Şimdi her tarafta 60628676 parça kodlu yağ pompasını arıyorum (ustam değiştirdi bile, ya ona ödeme yapacağım ya da yurtdışından daha uyguna bulacağım), olur da denk gelirseniz bugün-yarın lütfen bana bi pm atın. 60628676 kodlu parça tüm dünyada tam bir monopoli, hiçbir yerde bulunamıyor arkadaşlar (yani uygun fiyata diyelim).

herkese iyi günler... 
2002 156 SS

Qadesh

Onur bey çok geçmiş olsun. Sizin araçta var bi kısmetsizlik. Tam her şeyi yaptırdım diyorsunuz bir sorun çıkıyor :( Nazar var bence kurşunlu benzin kullanın :) Alfasını aldığı günün ertesi motor yaptırmak zorunda kalan biri olarak şu anki durumunuzu anlıyorum, çok can sıkıcı bir durum. Ama arkadaşların dediği gibi sonrasında sürüşü çok güzel oluyor :) Allah maddi ve manevi yardımcınız olsun.
Alfa Romeo 156 1.6 16V TS Distinctive - 2004 06 EV 5527

ooztuncer

You are not allowed to view links. Register or Login
Onur bey çok geçmiş olsun. Sizin araçta var bi kısmetsizlik. Tam her şeyi yaptırdım diyorsunuz bir sorun çıkıyor :( Nazar var bence kurşunlu benzin kullanın :) Alfasını aldığı günün ertesi motor yaptırmak zorunda kalan biri olarak şu anki durumunuzu anlıyorum, çok can sıkıcı bir durum. Ama arkadaşların dediği gibi sonrasında sürüşü çok güzel oluyor :) Allah maddi ve manevi yardımcınız olsun.

:serefe: dediğiniz her şeye aynen hocam   :duvar:
2002 156 SS

ugur_1903e

 :( Büyük geçmiş olsun maddi olarak can sıkıcı bir durum maalesef. fiyat konusunda birşeyler belirlendiyse eğer bilgilendirirsen memnun olurum.

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Teşekkürler arkadaşlar.

Sorunun kaynağıyla ilgili antifriz eksikliği (gerçi ben hiç eksik kullanmadım son 2.5 yıldır), yaş, contanın eskimesi vs. gibi doğal nedenlerden bahsedildi. Ayrıca, dediğiniz gibi yaptırdıktan sonra binmeye devam edeceğim, satıştan kaldıracağım aracı. Bu sırada, yağ pompası almıştım ingiltereden 250 tl gibi bir fiyata, adamlar son anda aaa TR'ye gönderemiyoruz deyip fiyatı 320 sterline çıkardılar sitelerinde. Şimdi her tarafta 60628676 parça kodlu yağ pompasını arıyorum (ustam değiştirdi bile, ya ona ödeme yapacağım ya da yurtdışından daha uyguna bulacağım), olur da denk gelirseniz bugün-yarın lütfen bana bi pm atın. 60628676 kodlu parça tüm dünyada tam bir monopoli, hiçbir yerde bulunamıyor arkadaşlar (yani uygun fiyata diyelim).

herkese iyi günler...

Parça temini için Sercan Keklik ile de irtibata geçin mutlaka. Geçmiş olsun ayrıca.

vlkylmz

çok geçmiş olsun,üzücü bir durum gerçekten
kalite asla tesadüf değildir

bbaday

yaptıgınız masrafıda buraya yazabilirmisiniz

ooztuncer

herkese teşekkür ederim.

aracı ctesi aldım. şu anda maşallahı var, sanki 200kg hafiflemiş  :rock:

dün de mes'e bağlayıp clutch drain ve actuator final service'i yapıp selespeed'e de güzel bir ayar verdim. debriyaj rodu zannedersem biraz yüksek (devirli kullanınca 28.60 mm'ye kadar çıkıyor - normalde 28.20mm'de falan kalması gerek, yarın onu ayarlatacağım).

yapılan işlere gelince:

yarım takım conta
supap takım (emme)
supap takım (eksoz)
sekman set (standard)
kol yatak
piston kol burcu
motor yağı + filtresi
antifriz
triger kayış
balans kayış
benzinle parçaların yıkanması
silindir kapak kaynak
silindir kapak playne
silindir kapak supap yuva taşlama
silindir kapak rektefiye işçilik
v kayış sabit bilyası
krank dişlisi
yağ pompası

ustacığım motorun yüzde 75'inin yenilendiğini söyledi. fiyat konusunu soran arkadaşlara buradan yardımcı olamayacağım, herkese açık bir yerde bu masraflı işin maliyetini paylaşmayı servis açısından pek doğru bulmuyorum. 3 aşağı 5 yukarı yapılan işin maliyetini tahmin edersiniz zaten, kanımca ben bu fiyatın ortalarında kalıyorumdur...

son olarak, dayanamayıp ebay'den boğaz kelebeği, selespeed ecu ve comfort module aldım (gerçi bunu niye aldım bilmiyorum neyse kafa iyiydi herhalde). Bunlara hiç el değmediği için yakında benim başım bundan da ağrır diye artık önceden alışveriş yapıyorum  :duvar:

bi de arabayı koyu mavi folyo kaplatıp 17" teledial jant/lastik takımı aldım mı herhalde 3 sene daha binerim  :nazar:

Sevgiler - saygılar,
Onur
2002 156 SS

erdem1904

1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

ooztuncer

2002 156 SS

Gouki


ooztuncer

You are not allowed to view links. Register or Login
Hayırlı olsun Onur bey.

çok teşekkür ederim.
2002 156 SS

Alfadanadam

Her işte vardır bir hayır diyelim. Kazasız belasız binersiniz inşallah.

ooztuncer

You are not allowed to view links. Register or Login
Her işte vardır bir hayır diyelim. Kazasız belasız binersiniz inşallah.

çok teşekkür ederim. umarım hepimiz kazasız belasız zevkini süreriz bu araçların...
2002 156 SS

Qadesh

artık 3 değil 5 olur, 5 olmazsa 10 olur :) güle güle binin başka masraflar çıkmaz inşallah.
Alfa Romeo 156 1.6 16V TS Distinctive - 2004 06 EV 5527

ooztuncer

You are not allowed to view links. Register or Login
artık 3 değil 5 olur, 5 olmazsa 10 olur :) güle güle binin başka masraflar çıkmaz inşallah.

:yukari-ok:
2002 156 SS