Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alınık 156 MkII 2.0 Selespeed

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

OnurCangir

Herkese selamlar,

Arkadaşlar 2004 veya sonrası temiz bir 156 selespeed araç arıyorum. Birkaç haftadır sahibindeni takip ediyorum ama tam anlamıyla içime sinmiş bir araç yok henüz. Bütçem 24.000-27.000 arası, okuduğum ve takip ettiğim kadarıyla, aradığım türde bir araç için uygun olduğunu düşünüyorum. İzmir'deyim ama İstanbul'a kadar gelebilirim eğer kefil olunan, bilinen, temiz bir araçla karşılaşırsam. Şimdiden teşukkürler...:)

endospor53

Karar güzel. 1.6 motor 156 aracım şu an bana küçük geliyor aile nufusunun artmasından dolayı, satmaya kıyamıyor, ama bir yandan da satıp güzel bi mk2 SS alsam mı diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Bir hafta kullandığım SS in tadı hala aklımda. Acele etmeyin ve içinize tam sinen bir SS ile sürüş keyfinin tavanına ulaşın  8)

blackgear

Eğer SS şart değilse, sitemizden Uğur bir ara 156 MK2 2,0 Manuel' ini satıyordu. İletişime geçebilirsiniz, belki halen niyetlidir.

TRUPHASE

Bütçeyi biraz daha zorlayabilirseniz istediğiniz araç bende var.
2005 ss 94 bin km de, Ülkemizde de daha dolu 156 var mıdır bilmiyorum.
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

OnurCangir

Gelen kutunuza bakarsaniz, ordan devam edelim.

OnurCangir

Bu arada cevaplamayi unutmusum, manuel vites gercekten dusunmuorum cunku 10 senedir otomatik kullaniyorum. Ne ben arabayi uzeyim, ne de dur-kalk trafik beni uzsun istiyorum:)

TRUPHASE

Tekrar selam; cevap yazdım fakat şunu belirtmeliyim ki selespeed kesinlikle otomatik vites değildir. Debriyajı olmayan manuel vites demek daha doğru olur. Bu tür bir araç almadan da fırsat varsa önce kullanmanızı öneririm. Selespeed; Alfistiler için  çok keyifli bir sistem olsa da yabancı olanlar için konforsuz gelebilir. Mesela benim 159 almamamın tek sebebi selespeed opsiyonu bulunmamasıdır. Yani alışan için vazgeçilmezdir :)
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

fevkalbeser12

Merhabalar hoşgeldiniz ailemize. Bende Selcuk'ta yaşıyorum ilgilenirseniz burda dışı mk1 içi mk2 olan gri bi 156 var hemde selespeed isterseniz sahibiyle gidip konusabilirim.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

OnurCangir

Kullandigim araclarda tiptronik de vardi o yuzden yari otomatige cok yabanci degilim ama yine de selespeedde cok sikinti yasar miyim dersiniz?

Bu arada ilgiliniz icin tesekkurler ama almisken ici disi mkII olsun isterim, daha cok icime siner:)

agucba

Sıkıntı yaşamazsınız. Selespeed kullanımı çok basit ve çok çok keyifli bir sistemdir.

Selespeed'i kullanırken dikkat edilmesi ve mutlaka yapılması gereken adımları "ezberlersiniz" bir sıkınıt yaşanacağını sanmıyorum.

Ama yine de her mekanik aksamda olduğu gibi arıza(lar) ile karşılmaşma olasılığı her zaman için vardır.

///////////////

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
Eğer SS şart değilse, sitemizden Uğur bir ara 156 MK2 2,0 Manuel' ini satıyordu. İletişime geçebilirsiniz, belki halen niyetlidir.

Off-Topic geçeyim, ben satmaktan vazgeçtim abi :)

OnurCangir

Peki `city mode` daki durum nedir? Selespeedle ilgili okudugum bir yazida `This gearbox is made for sportive driving but the city-mode allows using it like an automatic gearbox in city driving.` denilmis. Turkcesi ` Bu sanziman sportif surus icin yapilmistir ama city-mode sehirici kullanim icin otomatik sanziman benzeri bir surus saglar.` gibi birsey oluyor.

erdem1904

City mode bildiğiniz otomatik vites sürüşü sağlıyor.. Benim favorim  :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

ismet

Bu city-mode işini daha önce de duymuştum, otomatik vites gibi oluyor denmişti.. ama yukarda selespeed otomatik vites değildir denmiş.. ilginç geldi bana.. yani selespeed'in birincil kullanımı otomatik vites olmayabilir ama otomatik kullanılabilir öyle değil mi?
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

erdem1904

Klasik tork konvertörlü otomatik vites değil İsmet  :) SS de sol ayağının işini robotize bir sistem yapıyor ve rampa yukarı durduğunda geri kaçırma yapıyor mesela... Ama city mode otomatik vitesteki D ile aynı sürüş olarak. Teknik bilgisi olan arkadaşlar daha detaylı açıklayabilirler  :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

kuheylan35

Önceden kullanmayan biri için biraz garip gelebilir ilk zamanlar ama alıştıkça kopması zor bir sistem  :yukari-ok:

TRUPHASE

SS bildiğiniz klasik manuel vites kutusudur aslında. Fakat debriyajı pnömatik bir sistem kontrol ettiğinden otomatik vites gibi debriyajsız sürüş sağlayabilir. Kalkarken ve vites geçişlerinde manuel vites hissi verir. Yani vitesi biri sizin yerinize değiştirir. Bu özellik sıkışık trafikte otomatik vitese göre çok daha az yakıt tüketmesini sağladığı gibi manuel vites hissiyatını da korur. Sıkışık trafikte frene basılmadığında araç otomatik viteste olduğu gibi gitme eğiliminde olmaz yani sürekli kavramada değildir. Siz gaza bastığınız takdirde kavrama başlar ve gazı bırakıp durduğunuzda debriyaj yine ayırır. Bu özellikleriyle düşünüldüğünde kesinlikle bağımlılık yapan vazgeçilmez bir sürüş keyfi verir. Klasik otomatik viteste olduğu gibi vites araları sessiz ve zevksiz de değildir. Sabaha kadar yazsam da bir kere kullanmanın tadını vermeyecektir :)
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

OnurCangir

Yani bu baslik altinda selespeedle alakali olan tum mesajlari okuyup bir ozet gecmek gerekirse ` 156 2.0 selespeedi istersen city modeda otomatik vites gibi kullanabilirsin, ama selespeedin verdigi hazzi yasama imkanin varken dogru sekilde kullanmasini ogrenip oyle kullanman cok daha dogru olacaktir.` diyebilir miyiz?

ismet

bilgilendirme için teşekkürler, bir ss kullanmak farz oldu  :serefe: :alfisti:
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

TRUPHASE

You are not allowed to view links. Register or Login
Yani bu baslik altinda selespeedle alakali olan tum mesajlari okuyup bir ozet gecmek gerekirse ` 156 2.0 selespeedi istersen city modeda otomatik vites gibi kullanabilirsin, ama selespeedin verdigi hazzi yasama imkanin varken dogru sekilde kullanmasini ogrenip oyle kullanman cok daha dogru olacaktir.` diyebilir miyiz?
Ayrıca bilinçli kullanıldığında çok uzun süre sorun çıkarmayacak bir sistem. Bir de sorun çıktığında doğru kişiyi bulman lazım. Yoksa küçük bir ayar yada sensor arızasından robot değirmeni isteyebilirler :) Fakat aracı almadan buraya üye olup bilgi alman bu sıkıntıları önleyecektir. Mesela arkadaşın biri eksilen ss yağını normal otomatik vites kutusu yağı ile tamamlamıştı forumda, bir de bir şey olur mu diye sormuştu :)

Bizim elektronikte hep gülme sebebidir, gidersin elektronikçiye BD245 sorarsın o da '' 245 yok 246 vereyim'' der :) Ondan sonra aynı komik adama gidip 1mf 16 kapasitör sorarsın ve mavi 1mf 16v bir kapasitör verir sen de '' yeşili yok mu'' deyince de kızar :)
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

OnurCangir

Benim acikcasi arac almak gibi bir zorunlulugum veya acelem yok, benim derdim Alfa Romeo 156 mkII sahibi olmak:) Herkesi bu araclar hakkinda bu kadar arastirmaya, ince eleyip sik dokumaya iten olay da heralde etrafindakilerden duydugu `Yedek parcasi cok pahali`, `cok problem cikariyor`, `satamazsin elinde kalir` tarzi yaklasimlar. En azindan benim icin oyle oldu. Hakikaten Alfa Romeo hakkinda soylentiler sehir efsanesi olmus durumda. `Arkadasta var motoru dustu`, `arkadasta var tekerlegi uctu` gibi laflar benim aklima cok da yatmadigi icin kendim arastirip ogrenmek istedim. Genel olarak otomobiller hakkinda cok fazla bilgi sahibi degilimdir ama Alfa sahibi olmaya karar verdigimden beri ufkum epey bir genisledi:) Servisler konusunda da dersimi epey bir calistim, Izmir'de Alfa Teknik servisi onplana cikiyor okuduklarima gore. Hatta ustanin adi da Ozgur'du yanilmiyorsam. Sonuc olarak planlamanin buyuk bir kismini yaptim sadece araci satin alma kismi kaldi:) Hem cebime uygun, hem de icime sinen bir arac bulabilirsem hersey hallolucak sanirim:)

TRUPHASE

Özellikle ilk alfa sahibi olurken paraya kıyıp en bakımlı olanını en güvendiğinizi alın. 2 binden kaçarken 5 bin bile kurtarmayabilir.
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

tolga_ozhan


You are not allowed to view links. Register or Login
SS bildiğiniz klasik manuel vites kutusudur aslında. Fakat debriyajı pnömatik bir sistem kontrol ettiğinden otomatik vites gibi debriyajsız sürüş sağlayabilir. Kalkarken ve vites geçişlerinde manuel vites hissi verir. Yani vitesi biri sizin yerinize değiştirir. Bu özellik sıkışık trafikte otomatik vitese göre çok daha az yakıt tüketmesini sağladığı gibi manuel vites hissiyatını da korur. Sıkışık trafikte frene basılmadığında araç otomatik viteste olduğu gibi gitme eğiliminde olmaz yani sürekli kavramada değildir. Siz gaza bastığınız takdirde kavrama başlar ve gazı bırakıp durduğunuzda debriyaj yine ayırır. Bu özellikleriyle düşünüldüğünde kesinlikle bağımlılık yapan vazgeçilmez bir sürüş keyfi verir. Klasik otomatik viteste olduğu gibi vites araları sessiz ve zevksiz de değildir. Sabaha kadar yazsam da bir kere kullanmanın tadını vermeyecektir :)

Küçük bir düzeltme yapayım debrijayı pnömatik (yani havalı, gazlı) bir sistem değil hidrolik (yağlı) bir sistem kontrol eder.

TRUPHASE

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
SS bildiğiniz klasik manuel vites kutusudur aslında. Fakat debriyajı pnömatik bir sistem kontrol ettiğinden otomatik vites gibi debriyajsız sürüş sağlayabilir. Kalkarken ve vites geçişlerinde manuel vites hissi verir. Yani vitesi biri sizin yerinize değiştirir. Bu özellik sıkışık trafikte otomatik vitese göre çok daha az yakıt tüketmesini sağladığı gibi manuel vites hissiyatını da korur. Sıkışık trafikte frene basılmadığında araç otomatik viteste olduğu gibi gitme eğiliminde olmaz yani sürekli kavramada değildir. Siz gaza bastığınız takdirde kavrama başlar ve gazı bırakıp durduğunuzda debriyaj yine ayırır. Bu özellikleriyle düşünüldüğünde kesinlikle bağımlılık yapan vazgeçilmez bir sürüş keyfi verir. Klasik otomatik viteste olduğu gibi vites araları sessiz ve zevksiz de değildir. Sabaha kadar yazsam da bir kere kullanmanın tadını vermeyecektir :)

Küçük bir düzeltme yapayım debrijayı pnömatik (yani havalı, gazlı) bir sistem değil hidrolik (yağlı) bir sistem kontrol eder.

Doğru, ben yağ basınçlı çalışıyor demek istemiştim ama kelime yanlış oldu.
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

tolga_ozhan


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
SS bildiğiniz klasik manuel vites kutusudur aslında. Fakat debriyajı pnömatik bir sistem kontrol ettiğinden otomatik vites gibi debriyajsız sürüş sağlayabilir. Kalkarken ve vites geçişlerinde manuel vites hissi verir. Yani vitesi biri sizin yerinize değiştirir. Bu özellik sıkışık trafikte otomatik vitese göre çok daha az yakıt tüketmesini sağladığı gibi manuel vites hissiyatını da korur. Sıkışık trafikte frene basılmadığında araç otomatik viteste olduğu gibi gitme eğiliminde olmaz yani sürekli kavramada değildir. Siz gaza bastığınız takdirde kavrama başlar ve gazı bırakıp durduğunuzda debriyaj yine ayırır. Bu özellikleriyle düşünüldüğünde kesinlikle bağımlılık yapan vazgeçilmez bir sürüş keyfi verir. Klasik otomatik viteste olduğu gibi vites araları sessiz ve zevksiz de değildir. Sabaha kadar yazsam da bir kere kullanmanın tadını vermeyecektir :)

Küçük bir düzeltme yapayım debrijayı pnömatik (yani havalı, gazlı) bir sistem değil hidrolik (yağlı) bir sistem kontrol eder.

Doğru, ben yağ basınçlı çalışıyor demek istemiştim ama kelime yanlış oldu.

Bende kelime sürçmesi olduğunu tahmin etmiştim :)
Makine mühndisi olunca insan, hidrolik, pnömatik takılıyor işte.