Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Şanzıman Üst Takozu

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Baskan

Araçta 2 gündür rolantide titreme, kalkışlarda, vites değişimlerinde ve vitesteyken ayağımı gazdan çektiğimde silkelemedir gidiyor. Meğer şanzuman takozunu patlatmış, nasıl olur aklım ermiyor bir türlü.
16k km'de takoz bozması garibime gitti, acaba baştan beridir sorunluyduda yenimi gün yüzüne çıktı bilmiyorum..

Mengerleri aradım bir türlü parça kodunu bulamadılar. Parça kodunu bulmama yardımcı olabilecek varmı acaba ? (Eper vs.)


Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
Araçta 2 gündür rolantide titreme, kalkışlarda, vites değişimlerinde ve vitesteyken ayağımı gazdan çektiğimde silkelemedir gidiyor. Meğer şanzuman takozunu patlatmış, nasıl olur aklım ermiyor bir türlü.
16k km'de takoz bozması garibime gitti, acaba baştan beridir sorunluyduda yenimi gün yüzüne çıktı bilmiyorum..

Mengerleri aradım bir türlü parça kodunu bulamadılar. Parça kodunu bulmama yardımcı olabilecek varmı acaba ? (Eper vs.)

şase gönderirmisin başkanım
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Baskan

Her ne kadar Sercan ALMA desede sözünü dinlemedim ve malo akron marka şanzıman üst takozunu (Motor sağ kulağı) aldım. Çünkü 20 gün orjinalini bekleyemezdim, arabanın yürümesi gerekli bu aralar.. (Türkiye'de hiç bir yerde yok, minimum 20 gün kargo süresi servisten istenirse.. Türkiyede bu markayı Has OTO bir tane getirmiş, şans eseri buldum..)

Bu parça sorun yaptığı zaman;
-Kalkışlarda araba resmen zıplıyor,
-Viteste ayağımı gazdan çektiğimde kompresöre bindiğinde araba sarsılıyor,
-Vites değişimlerinde (bir alt veya bir üst vites) sarsılıyor,
-Rolantide bildiğiniz masaj aletine dönüyor araba,
-Motor fazla esnediği için vitesler zor geçiyor ve şanzımandan kluk kluk sesleri geliyor..

İşin ilginç tarafı çıkan orjinal kulakta ne yırtık var ne de patlak.. Ancak amortisör görevi gören kauçuk resmen hamur gibi olmuş, elimle bile oynattığımda istediğim yöne esnetebiliyordum. Yeni takozu el ile oynatmak mümkün değildi, çok sertti.
Bu sorunu neden yaptı hala anlamıyorum, usta fabrikasyon hatalı o kulak dedi ancak 2010'dan beridir hiç böyle birşey yoktu.. Anlamadım ben bu işi..





ufuksrl

Sanirim ayni sorun bende de var  :'(

Baskan

Aracınız kaç model ve bendeki sorunların aynısımı var sizde de ?

ufuksrl

Abi ufuk ben ankaradan hatirlayamadin beni  :) 2011 model 53 binde abi arabam ayni sorunlar mevcut

Baskan

Tanıdım tanıdım :) Ankara çukurlarına selam söyleyen ufuksun sen :))  Motor sağ kulağın değişecek seninde aynı sorunların varsa. Bende değişimden sonra hiçbir sıkıntı kalmadı, anlamadığım acaba üretilen bir partidemi sıkıntı vardı bu kulakta?
Benimle beraber 2 olduk 2011 modelde acaba daha çıkarmı ?

ufuksrl

:D

abi benimki 2011 mart üretimi yani ilk parti sayılabilir. Nasıl bir maliyeti var abi nasıl yaparız bende değiştireyim madem...

Baskan

Türkiye'de servislerde şuan yok Sercan bakmıştı, servis fiyatı 270TL+kdv dahildi sanırım ancak 20 +/- gün kargo süresi var İtalya'dan gelecek..

Ben maslakta oto has diye bir firmada buldum 200tl'ye akron malo marka oda italyan..

You are not allowed to view links. Register or Login

ufuksrl

abi parçayı beklerim sorun olmaz. Benim için önemli olan onu adam akıllı monte edebilecek usta abi. Sen sanırım bursada kendi ustana yaptırdın ?

Bende gelip senin ustana yaptırabilirim abi en azından senin arabadan tecrübeli çünkü ankarada kimseye aracımı eğitim seti gibi teslim etmek istemiyorum bu parçanın değişimi konusunda... ne dersin abi ?

Baskan

Öncelikle sen bir ustaya anlat durumu baksın derim, ona göre hareket et bence.. Motor kulağını aklını ve elini aynı özellikte kullanan her usta değiştirir :) Ha illa gelicem Bursa'da yaptırıcam dersen her zaman beklerim :)

ufuksrl

tamamdır abicim. Dediğini yapıcam duruma göre yine yazarım burdan.

Lbe

Motor titrediğinde bi de çakık yollarda cikcik bi ses geliyor.Benimde 2011 acaba aynı şey mi?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Baskan

Bu parça sorun yaptığı zaman;
-Kalkışlarda araba resmen zıplıyor,
-Viteste ayağımı gazdan çektiğimde kompresöre bindiğinde araba sarsılıyor,
-Vites değişimlerinde (bir alt veya bir üst vites) sarsılıyor,
-Rolantide bildiğiniz masaj aletine dönüyor araba,
-Motor fazla esnediği için vitesler zor geçiyor ve şanzımandan kluk kluk sesleri geliyor..

Böyle sorunlarında varsa bir ustaya göstermende fayda var burak..
Benim ustam araç stop halindeyken vitesi 3 takıp arabayı bir ileri bir geri sallatmıştı bize :) motoru tutan bozuk takoz tarafı bildiğin hopluyor..
Seninki jtd sanırım mairde var bu durum 2 olduk çünki :)

Lbe

Yok abi kompresöre binince sarsılma var ama kalkışta yok hiç bi şey.Sağlıklı bizim çocuk demekki :)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu parça sorun yaptığı zaman;
-Kalkışlarda araba resmen zıplıyor,
-Viteste ayağımı gazdan çektiğimde kompresöre bindiğinde araba sarsılıyor,
-Vites değişimlerinde (bir alt veya bir üst vites) sarsılıyor,
-Rolantide bildiğiniz masaj aletine dönüyor araba,
-Motor fazla esnediği için vitesler zor geçiyor ve şanzımandan kluk kluk sesleri geliyor..

Böyle sorunlarında varsa bir ustaya göstermende fayda var burak..
Benim ustam araç stop halindeyken vitesi 3 takıp arabayı bir ileri bir geri sallatmıştı bize :) motoru tutan bozuk takoz tarafı bildiğin hopluyor..
Seninki jtd sanırım mairde var bu durum 2 olduk çünki :)

159-Mito-Giu aynı tip kulak kullanıyor üstad aynı problemler özellikle Mito ve Giu de D moduna aldıgında daha fazla hissedilir
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Baskan

Dizeller daha sarsıntılı bir yapı olduğu için benzinliden daha sert bir malzeme kullanması gerekebilir kulaklarda diye mantık yürüttüm.  :-[






Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bu parça sorun yaptığı zaman;
-Kalkışlarda araba resmen zıplıyor,
-Viteste ayağımı gazdan çektiğimde kompresöre bindiğinde araba sarsılıyor,
-Vites değişimlerinde (bir alt veya bir üst vites) sarsılıyor,
-Rolantide bildiğiniz masaj aletine dönüyor araba,
-Motor fazla esnediği için vitesler zor geçiyor ve şanzımandan kluk kluk sesleri geliyor..

Böyle sorunlarında varsa bir ustaya göstermende fayda var burak..
Benim ustam araç stop halindeyken vitesi 3 takıp arabayı bir ileri bir geri sallatmıştı bize :) motoru tutan bozuk takoz tarafı bildiğin hopluyor..
Seninki jtd sanırım mairde var bu durum 2 olduk çünki :)

159-Mito-Giu aynı tip kulak kullanıyor üstad aynı problemler özellikle Mito ve Giu de D moduna aldıgında daha fazla hissedilir

Benzer şikayetleri yetkili servise gittiğim zaman ustaya söyledim. Beraber teste de çıktık. Bana normal hepsinde var diyo. Ben de hepsinde olabilir ama normal değil bu dedim :)
Bir daha gidişimde biraz daha bastırayım bari. Bende bu oranda sıkıntılar yok tabi, daha çok D modunda gaza basıp bırakınca ıstavroz boşluğu gibi bir hissiyat var.

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bu parça sorun yaptığı zaman;
-Kalkışlarda araba resmen zıplıyor,
-Viteste ayağımı gazdan çektiğimde kompresöre bindiğinde araba sarsılıyor,
-Vites değişimlerinde (bir alt veya bir üst vites) sarsılıyor,
-Rolantide bildiğiniz masaj aletine dönüyor araba,
-Motor fazla esnediği için vitesler zor geçiyor ve şanzımandan kluk kluk sesleri geliyor..

Böyle sorunlarında varsa bir ustaya göstermende fayda var burak..
Benim ustam araç stop halindeyken vitesi 3 takıp arabayı bir ileri bir geri sallatmıştı bize :) motoru tutan bozuk takoz tarafı bildiğin hopluyor..
Seninki jtd sanırım mairde var bu durum 2 olduk çünki :)

159-Mito-Giu aynı tip kulak kullanıyor üstad aynı problemler özellikle Mito ve Giu de D moduna aldıgında daha fazla hissedilir

Benzer şikayetleri yetkili servise gittiğim zaman ustaya söyledim. Beraber teste de çıktık. Bana normal hepsinde var diyo. Ben de hepsinde olabilir ama normal değil bu dedim :)
Bir daha gidişimde biraz daha bastırayım bari. Bende bu oranda sıkıntılar yok tabi, daha çok D modunda gaza basıp bırakınca ıstavroz boşluğu gibi bir hissiyat var.

istavroz boşluğundan daha öte sallıyor abi ama kabaca tarif etmek gerekir ise acemi bir bayan sürücünün debriyajdan ayağını cektiginde gaza basmayıp ayagını tam debrıyajdan kaldırıp aniden gaza basmasındaki silkelemeyi yaratır :)

sabah sabah baya şemsipaşa pasaji oldum :D
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti