Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Selespeed Geri Vites Sorunu

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

nanotechmilas

Arkadaşlar Baya zamandır forumu takip edemiyordum.
Bu arada beyaz meleğimi sattım  :( :'( ama yerine 171.000 Km de 2002 model Selespeed Aldım...

Aracımda iki gündür geri vitese girmiyor... R ya geçiyormuş gibi bir hımmmmm şeklinde ses geliyor Ekrana R düz yanıyor ama gaza basıyorum hareket etmiyor sonra selespeed arıza ışığı yanıyr ve R yanıp sönüyor bu şekilde olunca haliylede1 e de geçmiyor boşada...
Kapatıp açıom bir şekilde 1 e geciyor... 1 2 4 5 normal ama arada 3 ü atlıyor...

Arıza kodu olarak P0720 ve P1762 Alıyorum... acil Yardımlarınız bekliyorm

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login sitesini arastirisaniz en sağlıklı bilgiyi edinirsiniz.

AlfaWhite

Selespeed güzel ama sıkıntılı bir şanzuman. Alırken manuel tercihim bu yüzden olmuştu. Umarım büyük bir sorun değildir. Geçmiş olsun.

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
Selespeed güzel ama sıkıntılı bir şanzuman. Alırken manuel tercihim bu yüzden olmuştu. Umarım büyük bir sorun değildir. Geçmiş olsun.
Bakimlarini düzgün ve de zamaninda yaparsaniz hicbir ariza acmaz aslinda.
60 bin km de hangi SS sahibi basinc tupu ve yagini değiştirip ayar yaptiriyor ki...
Ben hic görmedim.
Sonra da sorunlu deniyor.

AlfaWhite

Belki de haklısınız. Daha önce ss sahibi olan arkadaşlarım da bu tip sıkıntılar yaşadıkları için, pek içime sinmemişti.

oguzhansek

Selespeed sonuç olarak bir robottur. Yani insan zekasını taklit eden bir yapay zeka gibi tasarlandığını düşünürsek tabi ki sonsuza dek sorunsuz kalacağı düşünülemez. Kullanıma bağlı olarak günün birinde elbetteki hatalar verebilir... Her elektronik- mekanik yapının vereceği gibi. Bizler ise öncelikle acaba kendimizde mi yanlış var, bir şeyleri mi yanlış yapıyorum diye düşünmek yerine cihazları kötüleyerek işin kolayına kaçıyoruz. Sonuç olarak doğru kullanımda ve zamanında bakımla Selespeed uzun süre baş ağrıtmayacak bir mühendislik harikası bence... Dostum senin selespeede vakit kaybetmeden servise git bence. Belki ufak bir parça veya işçilikle çözülecekken çok üstüne gidip robotu çöpe atmak var...
2002 156 SS

nanotechmilas

Carium Zeki usta beyin yolladı pazartesi elimde olacak, ay başında maaş alınca izmire gidecem komple
selenoidlerini ve basınç tüpünü ni kontrol ettireyim diyorum. zaten huyumdur aracı yeni alınca hemen bir bakıma sokarım. hem mooru komple akan yağlarını falan temizleyip pırıl pırıl yapasım var.
Dün ilk olarak telefondan bağlandığımda 10 taneye yakın arıza kaydı vardı hepsibni sildim vites geçişleri falan değişti rahatladı ama geri vitese geçmiyor. Aslında beyin değilde sanki robotun ordan bi uğultu duyuluyor vitesi geçiremiyor gibi. Normalde vite geçişlerinde zırtt diye duyulan ses yerini dınnn diye bir elektrik motorun çalımasını andıran ses var. sanırım robot çalışıyor ama geçiş yapamıyor. Yarın laptopla bağlanıp aktiv tetsleri yapacağım. Cep telefonumdaki proram demo olduğu için sadece arıza kayılarını silip canlı veri alıyor.

burakaltun


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Selespeed güzel ama sıkıntılı bir şanzuman. Alırken manuel tercihim bu yüzden olmuştu. Umarım büyük bir sorun değildir. Geçmiş olsun.
Bakimlarini düzgün ve de zamaninda yaparsaniz hicbir ariza acmaz aslinda.
60 bin km de hangi SS sahibi basinc tupu ve yagini değiştirip ayar yaptiriyor ki...
Ben hic görmedim.
Sonra da sorunlu deniyor.

Ben alper ;)) yaptiriyorum ;)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

nanotechmilas

Bugun mesaiye başlamadan önce bi deneyeyim dedim...

Kapıyı açtım selespeed Pompası doldu ses ok
Kontağı açtım devreye girdi Ok

N Sürekli yanıp sönüyor vitesi 1 e veya R ye takmak istediğimde çok az bir dınnnn sesi oluyor...

Acaba Voltajmı yeterli gelmiyor ? Yada pompanın basıncımı düşük... Sabah şu beyni birazn önce değiştirip denemek istiyorum... sonra direk servise...

alfistahakan

Sıfır akü bulup deneme şansın varmı?

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hakan
Forever Alfa

nanotechmilas

Var yarın sabah mesaiden çıkınca zaten arabyı çalıştırıp yerini değiştirmem lazım...

birde birşey daha sorcam bazen bosta marşa basıncada zor çalışıyor hatta çalışmıyor saçma sapan bişi oluyor vitesi 1 e takınca çalışıyor... tabi bugun hiç boştan çıkmadığı için   çalışıramdım...

nanotechmilas

Bugun sabah işten çıktım biraz uyudum... sonra gitim arabanın başına. ve fiat ecu scan ile bağlandım... arıza kodu yoktu.. bende tüm aktif testleri ve öğreticileri çalıştırdım. Şuan on numara oldu vites geçişleri son derece sessiz ve sarsıntırsız geri vitesdeki sorunda düzeldi 60 bar basınç var sanırım... bir anlık kafası karıştı biraz deneyecem bakalım ne olacak...

TRSemih

Geçmiş olsun :)

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

nanotechmilas

2 gündür deniyorum vites geçişlerinde sıkıntı yok ama
3 adet arıza kaydı var

P0725 Motor Hızı
P1147 2 Kol Düğmesi
P1148 3 Kol Düğmesi bunlar sanzımandaki arızalar

Motorda ise crank sensör arızası var :(


tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
2 gündür deniyorum vites geçişlerinde sıkıntı yok ama
3 adet arıza kaydı var

P0725 Motor Hızı
P1147 2 Kol Düğmesi
P1148 3 Kol Düğmesi bunlar sanzımandaki arızalar

Motorda ise crank sensör arızası var :(



P kodu ile başlayan arızalar için şu an bir fikrim yok.
Ancak crank sensör arızası yüzünden yakın zaman da yolda kalacağınızı söyleyebilirim.
Hiçbir belirtisi yoktur. Ufak değer okuyamamaları Ecu tutar ve arıza olarak söyler. Daha sonra bu değer okuyamama durumu sıcak motorda sürekli hale geldiğinde araç yolda gidiyor olsa bile stop eder ve soğuyana kadar çalışmaz.(soğumaktan kastım neredeyse 4-5 saat beklemek)
Son zamanlarda 3-4 kere bu sebeple çekici ile servise gelen arabaları gördüğüm için söylüyorum. Bence çekici maliyetinden önce bu sensörü sıfırı ile değiştirin. Sanırım sıfırının fiyatı 120 TL gibi birşeydi.