Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159 sarsıntı problemi.

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Allah allah , jant ayar tutmasa direksiyonunda titremesi gerekmez mi ? Mesela ben ilk 8c ye geçtiğimde lastikçi ayarını yapmıştı kurşununu vs. Ancak zamanla onlar düşüyor falan çok çok az yüksek süratte bir titreme var oda yok denecek kada az. Balans yapıldığında gidiyor. Ama senin direksiyonda da titreme yokmuş abi , ben jantla alakalı olacağını sanmıyorum çünkü jant balans tutmasa,yamuk vs olsa direksiyonda da titreme yapıyor ancak onuda bir şekilde ayarda minimize ediyorlar.
Dediğin gibi direksiyonun titremesi lazım ama titremiyor. Öyle oluncada arızanın daha derinlerde olabileceği geliyor aklıma

Akslar olabilir mi?
Abi boşa alsam bile yapıyor. Daha önce aks problemim olmuştu sadece gaza yüklendiğin zaman yapıyordu sallama. Zaten aynı değil sallama olayı.


ozoozo

Abi sen şu aksları bir gösterirmisin. İçimden bir ses aks bilyası diyor ama iç sesim hiç bir zaman bir usta gibi olamaz :D sadece bir öneri göstermekte fayda var. Motor kulaklarını daha önce birisi söylemişti onlardan ne haber ?

max-ime


hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Abi sen şu aksları bir gösterirmisin. İçimden bir ses aks bilyası diyor ama iç sesim hiç bir zaman bir usta gibi olamaz :D sadece bir öneri göstermekte fayda var. Motor kulaklarını daha önce birisi söylemişti onlardan ne haber ?
yok motor kulaklarında en ufak bişey yok akslada alakalı görünmüyor bişey. Bugün bakıcam bi çaresine kardeşim.


Adza

Abi Jantlardan önce de yapıyormuş anladığım kadarıyla. Motor Kulakları, enjektörler ilk aklıma gelenler.
Bir de klima motorun eskimiş olabilir. Kliman açık deneme yapıyorsan kapat bakalım ne olacak

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Abi Jantlardan önce de yapıyormuş anladığım kadarıyla. Motor Kulakları, enjektörler ilk aklıma gelenler.
Bir de klima motorun eskimiş olabilir. Kliman açık deneme yapıyorsan kapat bakalım ne olacak
Klimasız deniyoruz zaten kardeşim ya. Motor kulaklarındada sıkıntı yok. Enjekrtörleride söyledim ama enjektörün yaptığı sarsıntı bu değil diyor adam. O olsaydı söylerdim zaten dedi. Şu an ya yürüyende, ya lastikte ya da jantta görünüyor hata.


ozoozo

Abi başka yere gösterirmisin bir. Özellikle aks ve aks ile ilgili her şeyi. Şimdi baktım internette yine aks demek istiyorum ya.

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Abi başka yere gösterirmisin bir. Özellikle aks ve aks ile ilgili her şeyi. Şimdi baktım internette yine aks demek istiyorum ya.
Gitcem kardeşim. O iştende yine rotbalansçılar anlıyor. İyi bir yer söylediler oraya gidip baktırıcam. akstan tek nedenle şüphelenmiyorum araç yükte değilken dahi sallanıyor. Ama her ihtimali düşünüyorum. Salak gibi oldum 3 gündür. :D


hi_cazz

Konuyu çözdük sanırım. Bugün üşenmedim 2 tane rot-balanscı 2 tanede sanayide düzgün görülen özdl vw ve opel servisi gezdim. Herbirini direksiyona geçirdim gezdirdim :D hepsinde lifte çıktım. Hepsi sol aks iç kafasındaki boşluktan kaynaklı olduğunu söyledi. Hatta geçen lifte çıkıp arabayı gazlayarak lastiklerdeki dönüklüğünü kontrol eden ustayı söyledim ve Vw servisindeki usta acayip kızdı. Lifte kaldırıp bu araçlarda aks boştayken gaz verilmez dedi. Şimdi sercanla temasa geçmem lazım. Lastik dönüklüğüde öyle anlaşılmaz boştaki aksta teker zıplar dedi.


Adza

You are not allowed to view links. Register or Login
Konuyu çözdük sanırım. Bugün üşenmedim 2 tane rot-balanscı 2 tanede sanayide düzgün görülen özdl vw ve opel servisi gezdim. Herbirini direksiyona geçirdim gezdirdim :D hepsinde lifte çıktım. Hepsi sol aks iç kafasındaki boşluktan kaynaklı olduğunu söyledi. Hatta geçen lifte çıkıp arabayı gazlayarak lastiklerdeki dönüklüğünü kontrol eden ustayı söyledim ve Vw servisindeki usta acayip kızdı. Lifte kaldırıp bu araçlarda aks boştayken gaz verilmez dedi. Şimdi sercanla temasa geçmem lazım. Lastik dönüklüğüde öyle anlaşılmaz boştaki aksta teker zıplar dedi.
Hadi hayirli olsun sikinti ortaya cikmis gibi. Enkisa zamanda cozersin insaallah Halit Hocam :nazar:

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Konuyu çözdük sanırım. Bugün üşenmedim 2 tane rot-balanscı 2 tanede sanayide düzgün görülen özdl vw ve opel servisi gezdim. Herbirini direksiyona geçirdim gezdirdim :D hepsinde lifte çıktım. Hepsi sol aks iç kafasındaki boşluktan kaynaklı olduğunu söyledi. Hatta geçen lifte çıkıp arabayı gazlayarak lastiklerdeki dönüklüğünü kontrol eden ustayı söyledim ve Vw servisindeki usta acayip kızdı. Lifte kaldırıp bu araçlarda aks boştayken gaz verilmez dedi. Şimdi sercanla temasa geçmem lazım. Lastik dönüklüğüde öyle anlaşılmaz boştaki aksta teker zıplar dedi.
Hadi hayirli olsun sikinti ortaya cikmis gibi. Enkisa zamanda cozersin insaallah Halit Hocam :nazar:
Sağolasın kardeşim. Buda baya tuzlu bir masraf olacak ama çözülsünde masrafını 2. Plana atıyorum. Tabi hemen çözebilir miyim belli değil.


Avukat

Kardeş bende de 159 var. Aracımı çok severek kullanıyorum. Ancak ne olduğunu anlayamadığım . Seninde bahsettiğin soruna benzer bir sorun var.
Ve çok canımı sıkıyor. Buralarda anlayan olmadığından işgüzar ustalara da baktırmak istemiyorum.
Kısaca ;
- sabahları zor ve sarsıntılı calışıyor. Fakat motor sıcakkan çalışma sorunsuz. Uzun yola sakince seyir esnasında 20-30 km sonra yavaşca motor zayıflayıp devir düşüyor. Ve devir saati azar azar titriyor. Gaza yüklenince ciddi sarsılma oluyor vitesi boşa alıp bir süre öyle gidiyorum sonra bir daha yapmıyor. Bu esnada turbo düşüyor ve yakıt tüketimi iki katına çıkıyor. Ara ara vuku bulan bir sorun ama yine çözümüne bakmak lazım. Önerileriniz nelerdir

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Kardeş bende de 159 var. Aracımı çok severek kullanıyorum. Ancak ne olduğunu anlayamadığım . Seninde bahsettiğin soruna benzer bir sorun var.
Ve çok canımı sıkıyor. Buralarda anlayan olmadığından işgüzar ustalara da baktırmak istemiyorum.
Kısaca ;
- sabahları zor ve sarsıntılı calışıyor. Fakat motor sıcakkan çalışma sorunsuz. Uzun yola sakince seyir esnasında 20-30 km sonra yavaşca motor zayıflayıp devir düşüyor. Ve devir saati azar azar titriyor. Gaza yüklenince ciddi sarsılma oluyor vitesi boşa alıp bir süre öyle gidiyorum sonra bir daha yapmıyor. Bu esnada turbo düşüyor ve yakıt tüketimi iki katına çıkıyor. Ara ara vuku bulan bir sorun ama yine çözümüne bakmak lazım. Önerileriniz nelerdir
Sizin sorununuz biraz farklı. Eğer sabahları zor çalışıyprsa ilk etapta akü ölçümü yaptırın. Marşa basarken voltun durumu önemli. Araçta yağ yakma var mı kontrol edin. Eğer süpap lastikleri deforme olmuşsa soğuk motorda kompresyon düşer ve zor çalışır. Dpf dolu ise yine dediğiniz durumlar olabilir. Özellikle bazen sarsıntı ve yüksek tüketim dpf kaynaklıdır. Serviste dejenerasyon yaptırabilirsiniz. Emme manifoldu, boğaz kelebeği, egr durumunuda kontrol ettirin. Kurumlaşma sarsıntılı çalışma, yüksek yakıt tüketimine yol açar. Debimetreyide kontrol ettirin derim. Yakıt hava karışımında sıkıntı olabilir. Araç manuel ise baskı balata bitiyor olabilir ki tüketime etkisi fazladır.


Alfadanadam

Sabah zir çalışma kızdırma bujisi sebebiyle muhtemelen.

Diger gucsuzluk bence dizel partikul filtresi sebebiyle. Durumu iyice kotulestigi icin sik bu duruma dusuyor olabilir. Voyager nickli uyemizde de benzer sıkıntı oluyor sık sık bu sebeple.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


voyager3355

You are not allowed to view links. Register or Login
Sabah zir çalışma kızdırma bujisi sebebiyle muhtemelen.

Diger gucsuzluk bence dizel partikul filtresi sebebiyle. Durumu iyice kotulestigi icin sik bu duruma dusuyor olabilir. Voyager nickli uyemizde de benzer sıkıntı oluyor sık sık bu sebeple.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Ben o yum. Bu 3 hafta tatilde ondan kurtulacak olan kişiyim.

Inviato dal mio GT-I9305 utilizzando Tapatalk

PARKU

Alfadanadam

Umarım. Artık bitsin bu eziyet ya. Istanbula gelince bana ulasirsan ilgili yerlere ulasmanda yardımcı olurum. En azından bilenlerle iletisim kurmana yardımcı olurum dostum.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


voyager3355

Emir ve  görüşleriniz için hazırım. Bu aksam saat 21 itibariyle vardım türkiyeye

Inviato dal mio GT-I9305 utilizzando Tapatalk

PARKU

Avukat

Daha önce alfa kullanıcısı değildim, etrafımda ki hiç kimse al tavsiyesi vermedi, bilakis yoğun baskılarla aldırmamaya çalıştılar, ancak ben bizim milletin bakış açısını bildiğimden pek önemsemedim aylarca aracı araştırıp aldım:) daha önce 320 d megane II gibi hep diZel araçlar kulladım bu tür sorunlarla karşılaşmadığımdan bilemedim, açıklamalarınızçokmantıklı geldi, bu tür arızaların giderilme masrafları yetkili serviste yaptıracagımdan ortalama ne olur. Umarım beni yormaZ.

Konu ile alakalı olarak 159 um da;
Akü sağlam , yağ yakma yok. Bugüne kadar "filtre dolu" uyarsı verdi bir kere , bir de sıkça "excessive radiator fluid temperature, stop and turn off engine" uyarısı vermekte. Bu sabahları ilk çalıştırma esnasında veriyor, motor sarsıntıyla duruyor tekrar marşa bastığımda sorunsu çalışıyor.. Yukarıda konunun girişinde bahsettiğim sorunların bununla alakası yüksek sanrım..

Avukat

Bu ararada 159 um manuel vites, 134 000 oldu bakımları eksiksiz yapıldı. Benden önceki sahibi de çok titiz  bir meslektaşımdı.

Rotweiler

 "excessive radiator fluid temperature, stop and turn off engine"

Bunu aracın tüm sistemleri kontrol edip aracı çalıştırma komutunu vermeden çalıştırırsanız alırsınız genelde. Hatta o sırada dikkat edin; hararet göstergesi kırmızıyı da aşar.

Filtre dolu için de, bi Fiat ECUScan'e bağlanıp katalizör rejenerasyonu yapılması ya da DPF iptali yapılıp peşine yazılım + egsoz sistemi yapılması şart.
Anyone can drive a fast car, but only few can drive a car fast.
|||||||||||||||

Avukat

Aracı çok titiz kullanıyorum , hatta kitapçığındaki gerek çaluştırma gerekse seyir esnasındaki tüm talimatlara uyuduğumda söylenebilir. Sonuç olarak öncelikle dpf ve bağlantılı parçalara  baktırmak lazım. Doğru mudur arkadaşlar..

Avukat

Yardımlarınız ve çok değerli görüşleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim.
Vaziyeti tespit edip servise götüreceğim. Bilgi sahibi olarak gitmek dha faydalı olacağını sanıyorum.

Önemli bir soru daha bu belirtiler aracı yolda bırakır mı ?

hi_cazz

Eğer dpf tam olarak tıkanırsa yolda kalırsınız.


voyager3355

Dpf direk olarak tikali ise egzosta patates gibi çalışmayı engeller yolda bırakır.
Regeneration yaparken motor ve egzos muazzam ısınır. Eski bir triger seti veya su pompası yatak sarabilir. Supap egmeye kadar gider.  (Yaşanmış)
Rahat ve açık bir egzost yerine devamli kesiti daralan dpf turboya uzun vadede,  tuketim açısından cebinize her an zarae verecektir.

Sokturdum ve birlikte geçirdiğimiz 1 sene için üzülmekten kendimi alamıyorum. 

Inviato dal mio GT-I9305 utilizzando Tapatalk

PARKU

Ozgur77

Merhaba,

Aracım 2008 model Alfa 159 1.9 JTdm

Üstte arkadaşın bahsettiği gibi dpf' ten dolayı araç ciddi anlamda çekişten düştü ve internetten de bakarak dpf iptali ve yazılımı yaptırdım şu an hiç bir problemim yok.

Ben yaşadığım bir problemi paylaşmak istiyrum, benzer problemi yaşayanlar varsa görüşlerini paylaşırsa sevinirim.

Aracımla yokuş yukarı giderken önce hafiften sağa-sola sallama gbi bir hareket oluştu sonrasında ise ekranda

"excessive radiator fluid temperature stop and switch off engine" mesajını aldım.  Bu mesajdan hemen sonra kontrol ettiğimde motor hararet göstergesi 90 ı geçerek 130 a yaklaşmaya başladı. Aracı hemen durdurdum ve kontrol ettiğimde motor soğutma suyunun neredeyse kalmadığını gördüm. Biraz motor soğuduktan sonra yaklaşık 2 lt su ekledim ve eve döndüm.

Aracı bugün kontrol ettirdiğimde basınç testi ile herhangi bir kaçak olup olmadığına bakıldı ancak herhangi bir problem çıkmadı.
Tekrarlayacak diye korkuyorum, daha önce karşılaşmış olan varsa nedeni ne olabilir?