Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Hangi Motor Yağı?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

murat_016

Abi o zaman önerin nedir 10w60 olarak mobilmi castrol mu  ? Çok soru sordum galiba  :)

milano 75

mobil 10 60 kullanmadım hiç ama mantık belli,eksiltme için katkılı.aracında kayda değer bi eksiltme yoksa 10-40 dan şaşma derim,eksiltme çok yok ama 10-60 kullancam dersende castrol veya valvoline al.castrol ne kadar bilmiyorum ama valvoline vr1 racing 10-60 110 tl  5 lt. yada al maxlife 10-40 dene tahminim eksiltmede mobil kadar etkili olacağı
You are not allowed to view links. Register or Login
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
mobil 10 60 kullanmadım hiç ama mantık belli,eksiltme için katkılı.aracında kayda değer bi eksiltme yoksa 10-40 dan şaşma derim,eksiltme çok yok ama 10-60 kullancam dersende castrol veya valvoline al.castrol ne kadar bilmiyorum ama valvoline vr1 racing 10-60 110 tl  5 lt. yada al maxlife 10-40 dene tahminim eksiltmede mobil kadar etkili olacağı
You are not allowed to view links. Register or Login
Sanırım yanlış anlaşıldım,Mobil kullanın diye bir dayatma veya beğendirme çabam yok..amacım marka değil, eksilme sorunu için doğru vizkozite arayışımıza üreticiden bilgi alıp sizlerle paylaşmak..birde onların ağzından dinleyelim belki faydalı olur diye.dikkat ettiyseniz hiç yorumumu eklemeden sorduğum soruyu ve verilen cevabı paylaştım ki beyin jimnastiğini biraz daha genişletelim.yorum ve takdir yine bizlerin

milano 75

yo yo,yanlış anlama yok,benimde öyle bi iimam yok dostum,ben genel anlamda yazdım onu ama şimdi okuyunca tekrar yazdıklarımı böyle anlaman ehh,normal,kesinlikle öyle bi kastım yok kusura bakmayın  ;)yemişim mobilide valvoyuda  :D tabiki bilgi paylaşımı hepimizin yaptığı.işin aslına bakarsan pekde anlamam yağ işinden.şimdi biri api sınıfıydı falandı dese öylece bakakalırım,senin yaptığın araştırmayı ben bi ara çok fazla yaptım,baya takmıştım bu yağ mevzusuna ama ben araştırmayı yabancı alfa forumlarında millet ne kullanıyo diye baktım mobil in veya valvolinin distribütöründeki etiketi her ne olursa olsun bi kişiden ziyade sanayideki bazı ustalara güvenirim ben,birde tecrübeli kullanıcılara.ben yinede san kesinlikle inceltme yağını derim,kalınlaştırmak o kadar sorun çıkarmaz bence motorunda.misal sana mobilden cevap yazan kişinin konuya cevap veriş tarzı  kahvede batak oynarken arkadaşına bi iş tarif eden adamın tarzıyla aynı,arabanın kitabını at benim dediğimi yap.eee ya sıkıntı çıkarsa,sorumluluk varmı yok,bağlayıcı bişey varmı mobil i yok,neticede tavsiye.takma bu kadar kafana ,eksiltme yoksa 10-40 çok eksiltiyosa 10-60 koy devam ettim.0 numara alfa ts için ütopya
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

erk1n

Daha önceki araçlarımda yağ değişiminden önce Mobil1 'in "aracım için hangi yağ" sihirbazını kullandım.

Mini Cooper S Cabrio (170hp)
Saab 9-3 TiD (150+30hp)
Alfa Romeo 159 JTDM (150+40hp)

Bu üç araba içinde ustalar 5w40 kullanmalısın dediler. Mobil1 'in yağ seçim sihirbazı ise 0w40 tavsiye etti. Ustalara sorduğumda ise o yağ ince gelir, kaçar oluk, eksiltme yapar dediler.

Hepsinde de 0w40 kullandım. Hiç bir sorunum olmadı. Aksine araçlarım ilk çalışmada çok daha rahat çalıştı ve ısındı. Özellikle de kışın.

0w = Yağın soğukta olan viskozitesi
40 = Yağın sıcakta olan viskozitesi

Dolayısıyla sıcakta akışkanlık olarak 10w40 'dan farkı yok 0w40'ın. Soğukta ise 0w40 'ın yağlaması ve motoru koruması 10w40 'a göre daha üstün.

Alfam Romeo 166 2.0TB V6 Turbo 'm için;

Mobil 'in yağ sihirbazı 0w40 'ı tavsiye ediyor
Castrol 'un yağ sihirbazı 5w40 'ı tavsiye ediyor
Motul'un yağ sihirbazı 5w40 'ı tavsiye ediyor

Kitapçıkta ise 10w40 yazıyor. Ancak o kitapçıklar hazırlandığında 5w40, 0w40 diye bir yağ yoktu piyasada.

10w60 kullanıyordum. Yağ değiştireli 4500km oldu, toplamda 2 litre yağ eksiltti. Ki bu da normal kitapçıkta her 1000km'de yanlış hatırlamıyorsam 500gr yağ eksiltmesinin normal olduğu yazıyordu. Diğer yandan yağın rengi koyulaşmıştı.

Eksik tamlayacağım yağım kalmadığı ve 10w60'ın litresi 45TL olduğundan, eksik tamamlamak yerine 10w40 ile yağ değişimi yaptım. Aracın standart yağına döndüm. Bakalım bu yağda eksiltme ne kadar olacak.
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

Incablue

#505
You are not allowed to view links. Register or Login
Daha önceki araçlarımda yağ değişiminden önce Mobil1 'in "aracım için hangi yağ" sihirbazını kullandım.

Mini Cooper S Cabrio (170hp)
Saab 9-3 TiD (150+30hp)
Alfa Romeo 159 JTDM (150+40hp)...

Sizden sonra bende 147'm için araştırdım.

Mobil 1 - New Life 0W-40
Castrol - EDGE 10W-60 alternatif olarak da MAGNATEC 10W-40 A3/B4 önerdi.

Yağ konusu acayip bir konu, herkes bu konu içinde boğulup gidebilir :) Benim çıkardığım sonuç, (etkisinin ne olduğunu bilmemekle birlikte) lpg var mı yok mu? Ve yüksek devirli kullanılıyor mu, nadiren mi? sorularına vereceğimiz cevaplarla bir yağ seçip, sürekli aynı yağı kullanmak. Aracınızın motorunda, tavsiye edilen yağ varken, olması gerekenden daha fazla yağ eksiltiyorsa da doğru ustasına :) fazladan yağ eksiltirken biraz daha kalın vs. yağ kullanarak, yağ kaçağına sebep olan parça veya parçaların daha kötü duruma gelmesi beklenmiş oluyor fikrindeyim. Bir nevi bakıma gitmek için zaman kazanılıyor. Yanlış bilgim ya da fikrim varsa sizler düzeltin lütfen.

halil

bir araç normalden daha fazla(katalog değerleri) yağ eksiltiyorsa motorunda sorun var demektir.You are not allowed to view links. Register or Login de bahsetmiş.siz kalın yağ koyarak tamir süresini uzatıyorsunuz.

"0w = Yağın soğukta olan viskozitesi
40 = Yağın sıcakta olan viskozitesi

Dolayısıyla sıcakta akışkanlık olarak 10w40 'dan farkı yok 0w40'ın. Soğukta ise 0w40 'ın yağlaması ve motoru koruması 10w40 'a göre daha üstün. "

You are not allowed to view links. Register or Login peki motorun aşınmışlığını nereye koyacağız.sıfır motor için konuşursak dediğiniz doğru.ama 9-18 yaş aralığındaki araçlardan konuşuyorsak hiçbirinin motorunda ki aşınma ,sıfır motor ölçüleri ile bir değildir.soğukta ilk çalıştırmada yağın karterden çıkıp varyatöre kadar kısa sürede gelmesi konusunda 0 numara yağın 10 numara yağa göre üstünlüğü vardır.motor ısındıktan sonra 0 numara yağın hiç bir artısı olmayıp,aşınmış silindir piston arası mesafede ,ince olmasından dolayı yeterli film kalınlığı oluşturamayıp koruma sağlayamaz.ayrıca inceliğinden dolayı rahatlıkla yanma odasına kaçıp ,benzin ile beraber yanabilir.
dün de bahsettim.bizim motorlarımız da bugün ki teknolojiye göre eski kalıyor.bahsettiğiniz 0w40 ,5w40 yağlar daha yeni teknoloji ürünü yağlardır.yeni teknoloji motorlar için idealdir.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

halil

ayrıca ilave edeyim.selenia'da mesela  2 çeşit 10w60 yağ var.biri racing,diğeri sport



cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

erk1n

You are not allowed to view links. Register or Login
peki motorun aşınmışlığını nereye koyacağız.sıfır motor için konuşursak dediğiniz doğru.ama 9-18 yaş aralığındaki araçlardan konuşuyorsak hiçbirinin motorunda ki aşınma ,sıfır motor ölçüleri ile bir değildir.soğukta ilk çalıştırmada yağın karterden çıkıp varyatöre kadar kısa sürede gelmesi konusunda 0 numara yağın 10 numara yağa göre üstünlüğü vardır.motor ısındıktan sonra 0 numara yağın hiç bir artısı olmayıp,aşınmış silindir piston arası mesafede ,ince olmasından dolayı yeterli film kalınlığı oluşturamayıp koruma sağlayamaz.ayrıca inceliğinden dolayı rahatlıkla yanma odasına kaçıp ,benzin ile beraber yanabilir.
dün de bahsettim.bizim motorlarımız da bugün ki teknolojiye göre eski kalıyor.bahsettiğiniz 0w40 ,5w40 yağlar daha yeni teknoloji ürünü yağlardır.yeni teknoloji motorlar için idealdir.

0w40 'ın sıcaktaki viskozitesi (akışkanlığı) 10w40'ın sıcaktaki viskozitesi ile aynıdır. Ayrıca 10w40 yarı sentetik bir yağ iken 0w40 tam sentetik bir yağdır. Yani o söylediğiniz film tabakası oluşturma, motoru aşınmaya karşı koruma performansı daha yüksektir.

Aşağıda mineral yağlar ile tam sentetik yağlar arasındaki farkı görebilirsiniz. Yarı sentetik yağlar bunun ikisinin ortasıdır.

Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

tolga_ozhan

Bu arada vizkozite , akışkanlık değil, akışkanlığa karşı gösterilen dirençtir. Yani tam tersi.
Daha vizkoz olan yağ daha kalındır. Amacım yağ konusunda yorum yapmak değil.
Sadece yukarıdaki bazı iletilerde yanlış olarak kullanılan bir terimi düzeltmek istedim.

milano 75

o zaman şöyle yapcaz,orta bi yol bulunabilcek bi konu olmadığı için hepimiz bişeyler deniycez.şansımız bol olsun  ;) misal ben şu an 75 de 15-40 max life kullanıyorum,hiç 8v kullanmayanlar bunu bile yadırgayabilirlr,bi dahaki değişimde artık jen oil in stoklarına giren 20-50 racing yağ kullancam.sebep daha önce bu motoru kullananların tavsiyeleri .kamyon yağı diyecekler için yağın özelliklerini ve karşıladığı sınıfları incelemelerini öneririm.bu arada 20-50 yağlar 40 tl falanken bu yağ 85 tl  ;).bunu şunun için diyorum mevzu  kalınlıkdan ziyade yağın hitap ettiği kullanım tarzı,karşıladığı sınıflar , ne amaçla üretildiği,sizin aracınızın motor töleransları v.s. v.s..vr1 20-50 mineral bi yağ özünde ama yurtdışında biraz eski veya biraz güçlü arabalarda tercihlerde ilk sırada.

VR1 RACİNG  20W50
Ürün Bilgisi

Motor Yağı – Binek Aracı Motor Yağı
VR1™ Racing Motor Oil SAE 20W-50 5lt
Üstün mineral rekabeti kanıtlanmış binek aracı motor yağı – Binek araçların, yarış ve
ralli araçlarının turbo benzin motorlarında ideal performans sunar.
VR1 Racing SAE 20W-50 motor yağı, kısmi alkol yakıtları kullananlar da dahil binek araçların ve
yarış otomobillerinin turbo olmayan veya turboşarjlı benzinli motorlarında üstün performans için
formüle edilmiştir. Ekstra katkılar ralli ve yarış sırasındaki aşırı çalışma koşullarına direnç gösterir.

Onaylar / Performans Seviyeleri
SAE 20W-50
API SL
ACEA A3/B4
Ford M2C-153E
GM 6094M
Özellikleri ve Faydaları
Üstün performans
Rekabeti kanıtlanmış benzersiz kimyası dahili sürtünmeyi azaltır ve güç çıkışını artırır.

Kırılma dayanımını artırır
Artırılmış sıcaklık ve oksidasyon kararlılığı yağ
çözülmesine karşı direnç sağlar.
Koruyucu kullanın
Çinko katkılı formül, aşınmaya karşı güçlü bir koruma sağlar.

Uygulamalar
Turboşarjörlü ve turboşarjörsüz benzinli motorlarda
en üst düzey performans için.
Ralli ve yarış sırasındaki aşırı çalışma koşullarına
direnç göstermek için gerekli olan ekstra katkıları
sunar.
Şehir içi ve şehirler arası yollarda normal günlük
sürüş için uygundur.
Ayrıca bazı Harley Davidson* motosikletler için de
uygundur.
* Kullanmadan önce kullanım kılavuzunuzu kontrol
edin.
Zorlu koşullarda koruma
Rekabeti kanıtlanmış benzersiz kimyası yüksek
sıcaklıklarda artırılmış güç çıkışı sağlar. Yüksek
devirlerde üstün koruma için geliştirilmiş köpük

önleme sistemi ile formüle edilmiştir.

delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

erk1n

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu arada vizkozite , akışkanlık değil, akışkanlığa karşı gösterilen dirençtir. Yani tam tersi.
Daha vizkoz olan yağ daha kalındır. Amacım yağ konusunda yorum yapmak değil.
Sadece yukarıdaki bazı iletilerde yanlış olarak kullanılan bir terimi düzeltmek istedim.

Evet viskozitenin tam karşılığı akmazlık. Tersi de akışkanlık. Dolayısıyla o numaralar akmazlığı gösterdiği gibi akışkanlığı da göstermiş oluyor.

Viskozitesi yüksek yağ daha akmazdır, daha bal kıvamındadır doğru...
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

erk1n

#512
You are not allowed to view links. Register or Login
o zaman şöyle yapcaz,orta bi yol bulunabilcek bi konu olmadığı için hepimiz bişeyler deniycez.şansımız bol olsun  ;) misal ben şu an 75 de 15-40 max life kullanıyorum,hiç 8v kullanmayanlar bunu bile yadırgayabilirlr,bi dahaki değişimde artık jen oil in stoklarına giren 20-50 racing yağ kullancam

20w40 soğuklarda üzebilir. Ayrıca mineral yağlarla ilgili yukarıdaki paylaştığım grafiğe tekrar bakın.

Motul'un 15w50 'i sizin araca ilaç gibi gelir bence.



You are not allowed to view links. Register or Login
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

ugur_1903e

Arkadaşlar merhaba.
1.6 147 de 2 gün önce mobil 10 60 ile yağ değişimi yaptım ancak değişimden sonra yüksek viteste aracın devri düştüğü zaman gaza yüklenirsem şakırtı benzeri bir ses duyuyorum. Bu ses daha önce kullandığım castrol 10 40 da da vardı ama bundan önce değişimde kullandığım mobil 10 60 da olmamıştı. Bu ses yüksek devirlerde kesiliyor. sübaplardan gelme olasılığı var mı acaba bu sesin? görüş ve önerilerinizi bekliyorum.

fatihmehmet

Düşük devirlerden kastınız 2000 devrin altı ise avans vurma sesi olabilir. Yağ ile iliskisi var mi bilmiyorum ama daha cok yakıttan kaynaklanır.

Ben de bir soru sorayım. Son degisimi 8 bin km once Castrol'den Mobile geçerek yaptım. 10-60. Simdi valvoline i denemek istiyorum. 8000 km de 550-600 g eksiltmiş ve LPG li aracım.

Simdi 10-40 a gecmek istiyorum. Daha oncelerde duymuştum sanki motor yagi değişirken temizleyici bir Sıvıya gerek var mi? Yoksa yag degisimi yapılırken direk 10-40 koysak olur mu? Şimdiye kadar hep temizlemeden koydum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

blueoyester

You are not allowed to view links. Register or Login
Düşük devirlerden kastınız 2000 devrin altı ise avans vurma sesi olabilir. Yağ ile iliskisi var mi bilmiyorum ama daha cok yakıttan kaynaklanır.

Ben de bir soru sorayım. Son degisimi 8 bin km once Castrol'den Mobile geçerek yaptım. 10-60. Simdi valvoline i denemek istiyorum. 8000 km de 550-600 g eksiltmiş ve LPG li aracım.

Simdi 10-40 a gecmek istiyorum. Daha oncelerde duymuştum sanki motor yagi değişirken temizleyici bir Sıvıya gerek var mi? Yoksa yag degisimi yapılırken direk 10-40 koysak olur mu? Şimdiye kadar hep temizlemeden koydum.


Sent from my iPhone using Tapatalk

   motor içi temizleme katkıları var. tam olarak bilmiyorum ama eski yağın yarısı boşaltılıp bu temizleme katsısı ekleniyor ve 15dk rolantide motor çalıştırılıyor. daha sonra boşaltılıp yeni yağ konuluyor. ama bu farklı viskozite yağ  konulacağı zaman yapılıyor diye biliyorum. bende yakında magnetegten 10/40 valvoline geçicem. bende temizletsem mi diye düşünüyordum.
you are my desire alfa romeo
[url="http://i.hizliresim.com/EY2mWA.jpg"]http://i.hizliresim.com/EY2mWA.jpg[/url]

milano 75

#516
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
o zaman şöyle yapcaz,orta bi yol bulunabilcek bi konu olmadığı için hepimiz bişeyler deniycez.şansımız bol olsun  ;) misal ben şu an 75 de 15-40 max life kullanıyorum,hiç 8v kullanmayanlar bunu bile yadırgayabilirlr,bi dahaki değişimde artık jen oil in stoklarına giren 20-50 racing yağ kullancam

20w40 soğuklarda üzebilir. Ayrıca mineral yağlarla ilgili yukarıdaki paylaştığım grafiğe tekrar bakın.

Motul'un 15w50 'i sizin araca ilaç gibi gelir bence.



You are not allowed to view links. Register or Login
tr de olunca bu yağlar ilaç namına bulunmuyor,yoksa valvoline de 15-50 var ama tr de yok.benim aracın asıl yağı o.burda motorlar için 1 lt satılıyo bunlar,o paralara motoru açtırır segman -subap yenilerim  ;)haa ide olaya sadece bu 20-50 bu 10-40 o zaman 10-40 iyi gelir diye bakmayın,bahsettiğim 20-50 po nun taxigas yağı değil,racing yağ,anlık devirlenmeler ve yüksek performanslı kullanımlara cevap varebilcek bi bileşim.kullandığım vr1 10-60 mobil 10-40 dan çok daha yumuşak tepkilere sahipdi motorda.tavsiye edrim,deneyin.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar merhaba.
1.6 147 de 2 gün önce mobil 10 60 ile yağ değişimi yaptım ancak değişimden sonra yüksek viteste aracın devri düştüğü zaman gaza yüklenirsem şakırtı benzeri bir ses duyuyorum. Bu ses daha önce kullandığım castrol 10 40 da da vardı ama bundan önce değişimde kullandığım mobil 10 60 da olmamıştı. Bu ses yüksek devirlerde kesiliyor. sübaplardan gelme olasılığı var mı acaba bu sesin? görüş ve önerilerinizi bekliyorum.

şakırtı sesi sübablardan gelir.sesin sebebi ise o anda motorun avans (ateşleme)ayarının bozuk olmasından kaynaklanır.buna sebeb de varyatör yada hidrolik iticilerin  gerekli ayarlamayı yapamamasıdır.bu işe yağın etkisi olur mu? ,bir ihitmal olabilir. aldığınız yağ sahtedir,belirtilen viskozitede değildir,raf ömrü dolmuştur
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ugur_1903e

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar merhaba.
1.6 147 de 2 gün önce mobil 10 60 ile yağ değişimi yaptım ancak değişimden sonra yüksek viteste aracın devri düştüğü zaman gaza yüklenirsem şakırtı benzeri bir ses duyuyorum. Bu ses daha önce kullandığım castrol 10 40 da da vardı ama bundan önce değişimde kullandığım mobil 10 60 da olmamıştı. Bu ses yüksek devirlerde kesiliyor. sübaplardan gelme olasılığı var mı acaba bu sesin? görüş ve önerilerinizi bekliyorum.

şakırtı sesi sübablardan gelir.sesin sebebi ise o anda motorun avans (ateşleme)ayarının bozuk olmasından kaynaklanır.buna sebeb de varyatör yada hidrolik iticilerin  gerekli ayarlamayı yapamamasıdır.bu işe yağın etkisi olur mu? ,bir ihitmal olabilir. aldığınız yağ sahtedir,belirtilen viskozitede değildir,raf ömrü dolmuştur


aldığım yağı her zaman aldığım yerden aldım tarihi de mayıs 2014 idi o bakımdan sıkıntı olması düşük bir ihtimal. varyatör bozuk ama her zaman ilk çalıştırma sesi yapmıyor ancak genel olarak araç sesli çalışıyor. Dediğim ses 4 ve 5. viteste 2500 devir altına biraz düşürüp gaza yüklenince geliyor.
Yaz aylarında triger değişimi var o zaman varyatör elden geçer ama o zamana kadar istesemde buralarda anlayan usta yok.

halil

iyide 4. ve 5. viteste 2500 d/d nın altına düşünce tekrar gaza basarsanız avans sesi çıkartması gayet normal.o viteste o devirde araba ne kadar gaza basarsanız basın toparlamaz,çünkü tork düşük değerlerdedir..vites düşürüp öyle devam edeceksiniz.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ugur_1903e

 
You are not allowed to view links. Register or Login
iyide 4. ve 5. viteste 2500 d/d nın altına düşünce tekrar gaza basarsanız avans sesi çıkartması gayet normal.o viteste o devirde araba ne kadar gaza basarsanız basın toparlamaz,çünkü tork düşük değerlerdedir..vites düşürüp öyle devam edeceksiniz.

öncelikle cevaplar için teşekkür ediyorum.
Zaten öyle yapıyorum ama o sesi bir defa duysam bende takıntıdır ne zaman ne koşulda yapıyor diye test ederim. durumun normal olması sevindirdi beni  ;)
belki konu sapmış olacak ama varyatör ilk çalıştırma haricinde de sesli çalışmaya sebebiyet verir mi? önceki yağ değişiminde bu araç dizel mi diye sordular moralim bozuldu açıkçası.

senati

yag konusunda cok fazla bir fikrim yok fakat tamamen kendi tecrubeme dayanarak konusmam gerekirse', 10-40'tan sonra yaklasik 2 hafta once 5-40a gectim(GT 2.0 JTS) inanilmaz bir fark oldu. arabanin kavrama ve cekis gucu artti, motorun calisma sesi azaldi ve arac daha keyifli bir hale geldi. benden daha bilgili ve tecrubeli arkadaslarin yorumlarini merak ediyorum. (65.000'de suan arac)

tolga_ozhan

GT JTS İçin tavsiye edilen yağ 10W-60'tır.
Değişik yağlar ile nasıl tepki vereceğini bildiğimden yazmıyorum bunu, sadece hatırlatma amaçlı.

erdinc147

Castrol Edge 10-60 geliştirilmiş en iyi tam sentetik motor yağıdır ayrıca bende 10-40 magnatec kullanıyordum kayda değer bir eksiltme yoktu 10000kmde 300-500gr şimdi ise 10-60 edge kullanıyorum hiç eksiltmiyor Castrol pek eksiltmez zaten Selenia 10-40 su gibi içer 0 ve 5'li yağlar genelde turbo araçlar için düşük motor haciminden yüksek hp üreten motorlar için üretilmişlerdir ve tavsiye etmişlerdir dün baktım Castrol katalogta üstün koruma için 5-40 standart koruma için 10-40 tavsiye ediyor kullanacaksanız 5-40 koydurun ama 0'a falan girmeyin derim tabi araç atmosferikse standart olarak 10-40 magnatec yeterli bence ayrıca Mobil ve MotüL'de yabana atılacak yağlar değillerdir tabi Motül biraz pahalıdır tabi bambaşka bir yağdır :)

Gouki

Ben 147'mde hep Selenia kullandım hiç de su gibi falan içmedi.