Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Varyatör Problemi - Genel Bilgi Başlığı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kibitzer

Triger kayışının yaşı geçmiş, iki yıl geçmiş üstelik. Bir an önce değiştirtin. Birkaç ay önce arkadaşın Mitsubishi Carismanın trigeri koptu, 4500TL'ye motor yenilemek zorunda kaldı.
2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT

sbk0655

You are not allowed to view links. Register or Login
Etrafımdakiler 60000 için erken diyor hatta :)
Etrafinizdakilerin soylemine bakmayin zaten cok dinlemediginiz belli alfa almanizdan :-))) yada soyle soyleyin onlara olasi bir durumda cikabilecek masrafi ustlenirler mi? Hic dusunmeyin burada ki her uye emin olun bu tecrubeleri fazlasiyla görmüştür o yuzden tereddut etmeden degistirin.Arac 5 yasina gelmis.

misket

You are not allowed to view links. Register or Login
Bir aydır alfa 147 kullanıyorum, tüm mesajlari okudum:) arabami almadan önce foruma üye olmuş ve genel olarak bakmıştım. Severek ve isteyerek aldım arabami, daha 47 bin km de 2009 model, yeri burası değil ama baktım ki cevap veriliyor, arabanın önceki bakımlarıni yapan usta 50000 de triger degistiricez dedi, yıldan dolayı sanırım, daha önce hiç değişmemiş çünkü, sizce?

mutlaka değiştirin hatta sadece kayış değil set olarak değiştirin yoksa kayış kopması-sarması halinde rahat 3000-4000 den aşağı çıkamazsınız arabasız kaldığınız ve abuk bir yerde başınıza gelir ise verdiğiniz çekici parası rezil olan zamanınız da tuz biber olur.

+ motor açılmışken mantıken aradan çıksın diyeceğiniz şeyler (varyatör segman baskı balata vs. gibi. gerçi  her ne kadar sizinki yüksek model olsa da illaki ekstra birşeyler çıkacak ) ile üzerine birde tüy dikmiş olursunuz.

haziranda benim başıma geldi, tecrübesi ve forumdaki başlığı ile sabittir.
K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

erhan35

Baskı balata çok iyi, varyatorde şimdilik bir ses yok ama olabilir,  sizin triger kaç km deydi

erhan35

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bir aydır alfa 147 kullanıyorum, tüm mesajlari okudum:) arabami almadan önce foruma üye olmuş ve genel olarak bakmıştım. Severek ve isteyerek aldım arabami, daha 47 bin km de 2009 model, yeri burası değil ama baktım ki cevap veriliyor, arabanın önceki bakımlarıni yapan usta 50000 de triger degistiricez dedi, yıldan dolayı sanırım, daha önce hiç değişmemiş çünkü, sizce?

mutlaka değiştirin hatta sadece kayış değil set olarak değiştirin yoksa kayış kopması-sarması halinde rahat 3000-4000 den aşağı çıkamazsınız arabasız kaldığınız ve abuk bir yerde başınıza gelir ise verdiğiniz çekici parası rezil olan zamanınız da tuz biber olur.

+ motor açılmışken mantıken aradan çıksın diyeceğiniz şeyler (varyatör segman baskı balata vs. gibi. gerçi  her ne kadar sizinki yüksek model olsa da illaki ekstra birşeyler çıkacak ) ile üzerine birde tüy dikmiş olursunuz.

haziranda benim başıma geldi, tecrübesi ve forumdaki başlığı ile sabittir.
Sizin triger kaç km yapmıştı?

misket

20 000 filandı, aldığım zaman sadece kayışı değiştirmiştim yalnız bendeki durum rulmandaki bir kırığın kayışı boyunca kesmesi sonucu oluştu o yüzden set halinde değiştirmek daha sağlıklı.
K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

erhan35

You are not allowed to view links. Register or Login
20 000 filandı, aldığım zaman sadece kayışı değiştirmiştim yalnız bendeki durum rulmandaki bir kırığın kayışı boyunca kesmesi sonucu oluştu o yüzden set halinde değiştirmek daha sağlıklı.
Geçmiş olsun. Araç hep ar servise gitmiş ankarada, yaşadığım yerde pek kullanmıyorum zaten, ankaraya bakıma geleceğim yakında.

srsrwy

Selam arkadaslar,

Alfa Romeo 156 1.8 TS araci aldim. Bir kac ufak tefek sorunlar var, bunlardan biride Varyator problemi..

Referans acisindan bir video cektim; Fakat videoda orta egsoz hava kaciriyordu biraz ama Ses gayet iyi duyuluyor motorun dizel gibi calistigindan. Ustam demisti yag degistirip öyle bakalim 10W40 icinde vardi 5W30 koyup bakalim diye.

Yurtdisinda oldugum icin parca sikintisi yasiyorum ve dogru düzgün usta bulmakta cok zor..

Video; You are not allowed to view links. Register or Login

Tesekkürler simdiden.

milano 75

varyatör sesi ve yağ ilişkisi ne kadar vardır bilmem ama 5-30 yağ o aracın yağı değil.çok ince gelir,sübap sesi ve aşırı yağ yakma bonus olur size.ideali 10-40. belki 5-50 olabilir.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

wolf38

merhaba arkadaşlar.29.09.14 tarihinde 2005 model 163000 de 156 1.6ts sahibi oldum..araç fena değil.komple ekspertiz yaptırdım..önemli bir problem yok.fakat benim araç soğuk sıcak farketmiyor hep dizel bir araç gibi çalışıyor.hatta gaz almak için istasyona girdiğimde eleman dediki abi burda sadece lpg var dizel şurada dedi...bende bastım kahkayı ama bende olsam herhalde öyle derdim..sizin tavsiyeniz nedir?değiştirmelimiyim aksi taktirde sorun yaşatır mı?motorun performansı süper. dyno testte 4.vites 162km/h da 186 tork ölçtü???buda ilginç geldi ama bilgisayar böyle ölçtü...sıradan bir yer değil otoeksperium da yaptırdım.birde arkadaş triger bilyalarından ses geliyor dedi.(o kadar gürültülü çalışan bir arabadan nasıl duydu anlamadım)..yakında triger değiştircem çünkü bugün devirdaimden su atmaya başladı...baya bi eksiltiyor...2 günde yaklaşık 2.5 litre su ekledim..hararet en fazla 100 oluyor ama 30 snye sonra yavaş yavaş 70 e kadar düşüyor.sizce bu olanlar normal mi...daha önceden 97 vectra 2.0 cd vardı 100-110 görüyordum ama bu kadar kısa sürede hararet düşmüyordu..engin tecrübelerinize dayanarak bilgi ve düşüncelerinizi paylaşırsanız memnun olurum.

Kibitzer

Bir an önce triger, varyatör değiştirip motor soğutma sistemini sıkı bir kontrolden geçirin derim. Motorunuz şu an gayet sağlıksız çalışıyor.
2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT

DcD-Semih

Daha yeni hararet sıkıntısından dolayı komple üst kapak rektefiyesine gitmiş biri olarak kesinlikle ama kesinlikle ihmal etmeyin. Devirdayım su kaçırıyorsa bir süre sonra kaçak artacaktır. Su miktarı azalınca soğutma suyu hava yapmaya başlayabilir, buda ntc sensörü suyu görmediği için göstergede hararet göremeyeceğinizi ancak motor bloğunda su kalmayıp anca motor sıkmaya başlayınca anlamanıza iş işten geçtikten sonra mecburi olarak durmanıza sebep olur. Güzel bir özel servise çekin aracı neyi var neyi yok öğrenin sonradan başınız ağrımasın.
You are not allowed to view links. Register or Login

--

Dün Sportivodan teslim aldım bende makinemi, meğersem varyatörüm benim farkettiğimden çok daha sesli çalışıyormuş eskiden şuan ipeksi bir rolanti sesi mevcut. Dikkatlice koruyucam bakalım ne kadar gidicek.  :)
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

wolf38

Uyarınız için sağooolun arkadaşlar bayramdan sonra gerekeni yapıcam kaçak giderici koydum haya bi azalma oldu ama komple değiştiricem teşekkür ederim

yigitekimdemir

Aracım ilk çalışmada 1 saniyeyi geçmeyen bir dizel sesi veriyor ve bu varyatör ona hiç şüphe yok. Fakat aklıma motor sesi ile ilgili takılan şeyler var. Alfada yeni olduğum için tam emin olamıyorum.

Dizel sesi yokken yani motor normal çalışırken araçtan indim ve aracın önüne doğru geldim diyelim. Aynı dönemde üretilen Astra g araçlarda falan o mesafede bir motor sesi duymak mümkün değil ama bende baya baya çalışma sesi var.

Karşılaştırma yapma şansım olmadığı için motor sesinin Alfa 156da dışarıdan net bir şekilde duyulup duyulmadığını sormak isterim :)

Varyatör dizel sesi vermese bile motorun genelden sesli çalışmasına sebep olabiliyor mu?
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

tolga_ozhan

TS motor genel olarak sesli çalışır. CF3 olanlar daha sessizdir. Sebebi ateşleme düzenlemesinin farklı olmasıdır.
Sizdeki motor CF2. En sesli olarak bilinen seri.
Varyatör esktra bir ses katmaz.
Aynı zamanda TS CF2'nin her araçta çalışma sesi emme düzeneği farklı olduğu için çok farklıdır. 166 TS'yi hiç bilmeyen bir adam rolanti sesini duyarak V6 bu diyebilir.  Yine aynı şekilde 156 farklı ses çıkartır, Spider/GTV serisi ayrı.

Ancak yine de sesten motoru tanıyan bir usta dinlerse fena olmaz. Fincan ve egzantriklerin bozuk olması bariz sese yola açabiliyor. Kifayetsiz yağ pompasıda sesi arttıran etmenlerden.

yigitekimdemir

Teşekkürler Tolga bey :) Ben gene kıllandım bi göstertiyim madem içim içimi yer şimdi  >:(
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
TS motor genel olarak sesli çalışır. CF3 olanlar daha sessizdir. Sebebi ateşleme düzenlemesinin farklı olmasıdır.
Sizdeki motor CF2. En sesli olarak bilinen seri.
Varyatör esktra bir ses katmaz.
Aynı zamanda TS CF2'nin her araçta çalışma sesi emme düzeneği farklı olduğu için çok farklıdır. 166 TS'yi hiç bilmeyen bir adam rolanti sesini duyarak V6 bu diyebilir.  Yine aynı şekilde 156 farklı ses çıkartır, Spider/GTV serisi ayrı.

Ancak yine de sesten motoru tanıyan bir usta dinlerse fena olmaz. Fincan ve egzantriklerin bozuk olması bariz sese yola açabiliyor. Kifayetsiz yağ pompasıda sesi arttıran etmenlerden.

motorların cf2-3 olduğunu nereden öğrenebiliriz.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

tolga_ozhan

Ateşleme düzeneğine bakın. En kolay yolu bu.
4 buji kablosuda aynıysa CF3'tür. 2'si uzun, 2'si kısa ise CF2'dir.
Daha teknik anlatım ile her bobin kendi ufak bujisini ateşliyorsa 3'tür. 1-4 2-3 bağlantısı varsa 2'dir.
Bunun dışında diğer büyük farklılık CF3'ler de 3 tane katalitik konvertör vardır. Egzoz manifoldu altında iki küre benzeri parça varsa CF3'tür yani.

Gouki

Şu fotoğraflar da CF2 - CF3 farkı için yardımcı olabilir.

CF2:




CF3:


halil

cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ugur_1903e

bizimki de cf3 imiş ama sağolsun dizel sesi hiç eksik değil. o malum ilk çalıştırmadaki varyatör sesi kadar olmasa da baya gürültülü çalışıyor. Bulunduğum yerden dolayı gösterecek bir ustam yok, önerilere açığım.

rain man

Değerli renkdaşlarım merhabalar :) Tecrübesiz arkadaşınız olarak benim de bir sorum olacak size;

2009 model 147 1.9 jtd'ye geçen ay sahip oldum, herşeyiyle memnun olduğum bir araç gerçekten gayet tatminkar ama bazı şeyleri zamanla öğreniyorum. Varyatör dediğimiz bu alet dizellerde de var değil mi?

Motor sesi rölantideyken çok belirgin hoşuma gitmiyor değil sesi ki onu da aracın dışındayken duyuyorum ancak bu ses barizliği varyatörden kaynaklı olabilir mi? Bunu nerede gösterebilirim. Adıyaman'ın bir ilçesinde ikamet ediyorum, en yakın yetkili servis gaziantep'te tavsiyede bulunabilecek olan var mı? Sesi kaydedip buraya atmayı bile düşünüyorum açıkçası.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

Gouki


rain man

You are not allowed to view links. Register or Login
Dizelde varyator yok.

Anladım üstad teşekkürler

O zaman bu sesi 1.9 motorun sesi diye betimleyip gürlüğüyle övünebilir miyiz peki :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

tolga_ozhan

Dizel zaten dizel sesi çıkartır. Bundan daha doğalı olamaz :)
1.9 JTD'nin her türlü türevi ekstra olarak gürültülüdür.