Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159 hararet göstergesi ? Termostat ?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cem_dogan

You are not allowed to view links. Register or Login
Yeni tip araçlarda motoru çalıştırıp derhal yola çıkın hareket edin diyorlar daha önce opel h kasa aracım vardı kullanma kılavuzunda öyle yazıyordu okurken denk gelmiştim motoru çalıştırın ve hemen yola çıkın aracı yolda ısıtın diyordu ayrıca mesela ben her zaman daima aracımı çalıştırırım ve 1dk kadar bekler yola çıkarım yolda ısıtırım 2000 devirde 2500 devirde vites atarak 3000 deviri geçirmem o kadar beklemenize gerek yok hem yolda giderken daha kolay ısınır araç bilginiz olsun tabi ben gördüğüm bildiğim bilgileri paylaştım 5dk 10dk uzun süreler gerek yok bence mesela ben parkettiğimdede genelde araç fan açar fan sustuktan 10-15sn sonra stop ederim alışkanlık işte kendimce yaptığım bir teknik işte herkesin bir tekniği vardır yani 1dk kadar bekliyorum hemen hemen stop etmeden önce ve yeterli fazlasına gerek yok gibi geliyor...
opel i satmışsınız kurtulmuşsunuz ne diyeyim :).2 ay önce bendede vardı.1.6 t otomatik.50 binde vites halatı bozuldu.servise bıraktım.2 saat sonra aradılar su hortumu patlamış halatı sökerken.160 tl imiş bana 100 olacakmış.neyse yapın dedim.ulan 50 bin daha.almaya gittim aracı parmak kalınlığında bir su hortumu.cıkan hortumu hafif zorladım bi daha kırıldı ruffes çips gibi.orda olmasa yolda olacak.yahu elli bin de hortum nasıl patlar You are not allowed to view links. Register or Login dediler inanılmazdı.çok iyi gitmiş meyerse.oyle dediler.halat gitti hortüm gitti.o yüzden opelin dedigine fazla inanmamak lazım :).akıl alıyormu soğuk motor ve rampa çıkıyorsun yeni çalıştırmıssın.bayır aşşa diye yazsa tamam :)
alfa sevgisi

hi_cazz

Bir kere şunu yanlış biliyorsunuz dizel araç zaten beklediği yerde ısınmaz. Yapacağınız birkaç dakika bekleme soğuk havada Yağı hazırlamaktır. Onun harici boş Uğraş olur. Küçümsediğiniz firmada lider otomobil üreticilerinden birisidir. Yazdıkları referans kabul edilebilir.


Sent from my iPhone using Tapatalk


erdinc147

Demek istediğim aracı zorlamadan 2000 devir bantlarında vites atarak motoru hareket halinde usulca yavaşça ısıtmak mantıklı geliyor ayrıca daha önceki diğer farklı marka ve model araçlarımdada sıkıntı yaşamadım hep bu şekilde kullandım bakım haricinde servise uğramadım yada arabalardan yana şanslıydım önceki sahipleride benim gibi titiz ve parçanın bozulmasını beklemeden değiştiren tiplerdendi ve benim aklımda kullanma kılavuzundaki bahsettiğim küçük bilgi kalmıştır onu refarans alarak hareket ediyorum bir sıkıntı problem yaşamadım açıkçası tabi herkesin kendi tercihi :)

erdinc147

You are not allowed to view links. Register or Login
Bir kere şunu yanlış biliyorsunuz dizel araç zaten beklediği yerde ısınmaz. Yapacağınız birkaç dakika bekleme soğuk havada Yağı hazırlamaktır. Onun harici boş Uğraş olur. Küçümsediğiniz firmada lider otomobil üreticilerinden birisidir. Yazdıkları referans kabul edilebilir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sizinle kesinlikle aynı fikirdeyim çok haklısınız ben nacizane düşüncemi belirttim uygulayıp uygulamamak kişinin kullanıcının kendisine kalmış sonuçta usta değilim bilir kişi değilim profesör değilim tamam ufak tefek şeyleri kendim değiştirsem de bakım işlemlerini yapsam da bu beni asla usta, bilir kişi ve profesör yapmaz sadece kullanma kılavuzunda bahsi geçen küçük bir bilgi aklımda kalmıştı ve paylaşmak istedim ben aynen onu uyguluyorum bir sorunla karşılaşmadığımı belirttim sadece iyi akşamlar :)

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bir kere şunu yanlış biliyorsunuz dizel araç zaten beklediği yerde ısınmaz. Yapacağınız birkaç dakika bekleme soğuk havada Yağı hazırlamaktır. Onun harici boş Uğraş olur. Küçümsediğiniz firmada lider otomobil üreticilerinden birisidir. Yazdıkları referans kabul edilebilir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sizinle kesinlikle aynı fikirdeyim çok haklısınız ben nacizane düşüncemi belirttim uygulayıp uygulamamak kişinin kullanıcının kendisine kalmış sonuçta usta değilim bilir kişi değilim profesör değilim tamam her ne kadar bujileri bobinleri kablolarımı gaz kelebeği temizliğimi iç dış motor temizliğimi filtreleri silecekleri motor suyunu far ve stop ampullerini vs ufak tefek şeyleri kendim değiştirsem de bu beni asla usta, bilir kişi ve profesör yapmaz sadece kullanma kılavuzunda bahsi geçen küçük bir bilgi aklımda kalmıştı ve paylaşmak istedim ben aynen onu uyguluyorum bir sorunla karşılaşmadığımı belirttim sadece iyi akşamlar :)

Erdinç bey cevabım size değildi zaten. Yanlış anlaşıldım heralde. Ben Cem Doğan beye yazdım. Sizin verdiğiniz bilgi gayet doğru. Sadece Opel değil. Muhtemelen bir çok yeni nesi araçta aynısı ya da bir benzeri yazar. 2007den beri bir fiil dizel araç kullanıyorum. Motoru çalıştırıp hareket etmekten kaynaklı hiç problem yaşamadım. Bende opel kitapçığından öğrenmiştim bilgiyi. Serviste teyit etmişti o zamanlar. Turbo dizeller nasıl bilmiyorum ama mantık normal kamyon dizelleri gibiyse. Rolantide beklerken ısıtmanın aksine motor soğutma uygular. 


erdinc147

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bir kere şunu yanlış biliyorsunuz dizel araç zaten beklediği yerde ısınmaz. Yapacağınız birkaç dakika bekleme soğuk havada Yağı hazırlamaktır. Onun harici boş Uğraş olur. Küçümsediğiniz firmada lider otomobil üreticilerinden birisidir. Yazdıkları referans kabul edilebilir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sizinle kesinlikle aynı fikirdeyim çok haklısınız ben nacizane düşüncemi belirttim uygulayıp uygulamamak kişinin kullanıcının kendisine kalmış sonuçta usta değilim bilir kişi değilim profesör değilim tamam her ne kadar bujileri bobinleri kablolarımı gaz kelebeği temizliğimi iç dış motor temizliğimi filtreleri silecekleri motor suyunu far ve stop ampullerini vs ufak tefek şeyleri kendim değiştirsem de bu beni asla usta, bilir kişi ve profesör yapmaz sadece kullanma kılavuzunda bahsi geçen küçük bir bilgi aklımda kalmıştı ve paylaşmak istedim ben aynen onu uyguluyorum bir sorunla karşılaşmadığımı belirttim sadece iyi akşamlar :)

Erdinç bey cevabım size değildi zaten. Yanlış anlaşıldım heralde. Ben Cem Doğan beye yazdım. Sizin verdiğiniz bilgi gayet doğru. Sadece Opel değil. Muhtemelen bir çok yeni nesi araçta aynısı ya da bir benzeri yazar. 2007den beri bir fiil dizel araç kullanıyorum. Motoru çalıştırıp hareket etmekten kaynaklı hiç problem yaşamadım. Bende opel kitapçığından öğrenmiştim bilgiyi. Serviste teyit etmişti o zamanlar. Turbo dizeller nasıl bilmiyorum ama mantık normal kamyon dizelleri gibiyse. Rolantide beklerken ısıtmanın aksine motor soğutma uygular.
Yok hocam ben demek istediğinizi anladım zaten yanlış anlama yok beni desteklediğinizi düşündüğüm için teşekkür ettim sorun yok sizdede sorun yoksa demekki bu bilgi refarans alınabilir mantıklı doğru yani sizinde belirttiğiniz üzere

cem_dogan

50 binde hortüm ve halat ve iyi gitmiş You are not allowed to view links. Register or Login deseydim ne yazsaydım
alfa sevgisi

hi_cazz


You are not allowed to view links. Register or Login
50 binde hortüm ve halat ve iyi gitmiş You are not allowed to view links. Register or Login deseydim ne yazsaydım

O servisteki elemanın ukalalığı. Yoksa ellibinde bitecek hortum olayını opel değil dacia yapmaz.


Sent from my iPhone using Tapatalk


cem_dogan

alfa sevgisi

fatihmehmet

Motoru ben hep 2-3 dk çalıştırır oyle çıkarım. Söylenilen doğru. Düşük devirde motoru ısıtmak normal olan. Biz ilk çalıştırmada beklerken yaglamayi yapsın diye bekliyoruz.
Turbolularda özellikle uzun yoldan gelindiğinde beklenmeli. Günlük rutin git gel de direk kapatılıp çıkılmamalı ama oyle 5-10 dk ya da gerek yok.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

master

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
dizel için 2 bin devir gayet sağlıklı olmalı.fakat 10 dakikaya yakın beklemek bence uzun.ekonomi açısından ama.bilhasa stop ederken.motoru durdurmadan 1 dakika beklemek yeterli olacaktır.soğukken bence o kadar soğuklarda gayet iyi.normalde ben ilk calıştırmada 2 dakika civarı bekler hafif gaza basarım fincanda ses coktan kesilmiş olur ve yola cıkarım.fakat cok sogumuştu gecen haftalar bu süreyi uzattım sonucta motorun ısınmasından ziyade yağın ısınması daha önemli.ama şu var dizel daha geç ısınır o bakımdan iyi yapıyorsunuz

Anladım, 10 dakika gerçekten uzun bir süre ben de o süre zarfında telefonla falan konuşuyorum, ekonomiden kastınız yakıtsa o sorun değil o arada yakacağı şey çok fazla olmasa gerek ama gereken süreyi aşıyorsam dediğiniz gibi tabi :) dizel olduğu için ısınmadan yola çıkmak istemiyorum, turbo ömrünün de korunması açısından yoldan geldikten sonra, hele ki devir olarak yukarılara çıkılmış turbo çalışmışsa rölantide beklememi önerdiler kapatmadan önce. Hatta kapatırken beklemenin ilkinden daha önemli olduğunu falan belirttiler :)

Benzinde daha yüksek devirleri görmeye alıştığım için başta tuhaf gelmişti duyduğumda ancak fazlasıyla 2000 devirin tatminkar olduğunu görünce ilk aldığımdan beri uyguluyorum.

You are not allowed to view links. Register or Login
hocam termostatlık bir sorun var mı yok mu bilmiyorum, hatta sorun var mı onu da bilmiyorum :) sorma amacım aracı hareket ettirmeden önce belli bir değere cıkmasını veya kapatırken inmesini beklemek gerekiyor mu sıcaklık değerinin bundan dolayı soruyorum :)

Motoru çalıştırın, 30-40 sn bekleyin, sonra yola çıkın. Motor ısısı 90'a gelene kadar düşük devirde ve tam gaz asılmadan kullanın. Sonra normal sürüşe dönün. Stop etmeden önce de eğer tempolu kullandıysanız 1-2dk arası bekleyin, zaten park etmeye yakın düşük devirde kullandıysanız 20-30 sn beklemeniz yeterli.

En kötü ihtimalle her 1000 km'de bir motor sıcakken 10-20dk kadar yüksek devirli gidin, DPF'yi kurtarın.

Bu en basit anlatımıyla bu şekilde turbo,motor ve DPF'nin ömrünü güzel güzel uzatmış olur, birçok servis masrafından basit bir şekilde kurtulabilirsiniz.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

erdinc147

#36
You are not allowed to view links. Register or Login
Motoru ben hep 2-3 dk çalıştırır oyle çıkarım. Söylenilen doğru. Düşük devirde motoru ısıtmak normal olan. Biz ilk çalıştırmada beklerken yaglamayi yapsın diye bekliyoruz.
Turbolularda özellikle uzun yoldan gelindiğinde beklenmeli. Günlük rutin git gel de direk kapatılıp çıkılmamalı ama oyle 5-10 dk ya da gerek yok.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kesinlikle 1 ila 2dk yeterli olacaktır 10-15dk vs gerek yok gibi geliyor hem zaten kimse hangi ustaya sorduysam yok artık yarım saat bekle oldu olacak dedi :) 1dk yağlama için fazlasıyla yeterli diyorlar kullandığınız yağda kaliteliyse tam sentetikse motordaki parçalara yapışır tamamı kesinlikle kartere inmez dediler zaten pompada sorun yoksa devir daim ilk marştan itibaren yağlamaya başlar yağda iyise zaten parçalara yapışan yağ moleküllerini hemen takviye eder sıkıntı yaratmaz öyle uzun uzun beklemeye gerek yok sen en iyisini yapıyorsun 30sn ila 1dk arası fazlasıyla yeterli olur daha fazlası abartıya girer dediler :)