Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



soğuk çalışmada stop problemi hakkında

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

milano 75

selam dostlar.75 e sıfır motor yaptık ama canımı sıkan bi durum var ,fikri olan arkadaşlardan veya tecrübesi olanlardan çözüm önerileri istiyorum,yalnız bu sorun motor yapılmadan 1 ay kadar önce başlamıştı fakat ben bunu aşırı yağ yakma sonucu ateşleme sapıtmasına bağlamıştı zaten o şekildede çok fazla kullanmadık.sorun soğuk çalışmada gaza oturmazsanız stop etme durumu.ilk şüphelendiğimiz şey motor yapıldıktan sonra motor sıcaklık sensörünü değişmek oldu ama ıııhh,sonra zeki abinin ordan eski bi rolanti motoru alıp sıradaki şüpheli rolanti motorunu değiştim test için yine devam,hatta daha kötü olunca benim r.motorunun sağlam olduğuna kanaat getirdim.acaba dedim debimetre ayarı bozukmudur,soner usta ölçüm yaptı ayarda sıkıntı yok deyip neden olur deyince,sırasıyla bahsettiğim sensör,rolanti motoru yapar dedi.onlar yeni deyince boğaz kelebek potansiyometresinden olabilir dedi. sizce sıkıntı nedir.sıcaklık 70 dereceye gelene kadar düzelmiyo stop olayı,sonrasında normal çalışması.haa birde özellikle düşük viteslerde arabayı kompresöre bindirince egzoz patırdatmaya başlıyo biraz fazlaca.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tunerviper

Bujiler orjinal mi ? Farklı soguklukta buji kullanımı yada tırnak aralığındaki farklar soğuk çalıştımada ve yüklenildiğinde kendini belli eder.
Turbo Twin Spark

milano 75

bujiler orjinal.daha doğrusu son taktığım bujiler her zamanki ngk idi,1000 km yapmamıştım totalde onlarla,zeki abi onlarıda yenlemiş,eskileri bagajımdaydı.yenileride ngk dır
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

ntc sensörün soketi sıkıntıydı benim,tırnak tutmuyodu,yapıştırdım hatta ,o bile geldi aklıma.aracı çıkartcağımız gün sensörü yeniledik carıumda soketide eski kırığı kesip yeni soketi kablolamayı ek yaparak taktık muhsin ustayla.düşünüyorumda,bu soketdeki kablolamada yön +- varmıdır,kablolama hatası olabilirmi.yada beyinle iletişiminin kablo hattında olup olmadığını anlamanın bi tekniği ölçüm yolu varmı.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

bu sabah rolanti motorunun soketini çekerek çalıştırmayı deniycem,normalde onu çekince rolantinin yüksek çalışması You are not allowed to view links. Register or Login tepki verecek görelim bakalım
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

halil

egzosdaki patlamalar yanmanın iyi olmadığının belirtisidir.bujileri,buji kablolarını kontrol ettirin.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

milano 75

sabah soketi çekerek çalıştırdım,stop eetmedi ama mormalde sıcak çalışması gerektiği devirden hafif düşük,stop etmeye meyilli,takıp çalıştırınca stop.buji kablolarına baktım 7. bujin kablosunun ucundaki dişi duy yok,kablo başlık içinde .bi takım bosch yedek kablom var,üstündekiler kırmızı perf. tip.orjinalleri takarak deniyim birde dediğiniz gibi.hava filtresinde hafif bi tıslama var,bunu genelde hava alıyosa bir yerlerden yapar dimi .kaçak kontrolü yaptım detaylıca balata spreyiyle olası yerlerde kaçakda gözükmüyor.runner hortumları slikon yeni,enjektör oringler yeniydi zaten,sökünce tekrar yenilemişler.kablolardan ilerliyelim bakalım.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login hocam,az önce zeki abiyi aradım bujleri sordum,ngk sanıyodum değil.fiat-lancia orijinal buji diyor.ben kabloları bi değişip bakıcam.olmadı elimde bi kova ngk buji var,alayı 3-5000 de değiştirdiğim,seçip onlardan takıyım öyle göriyim birde.bizim bujiler 156 gibi araca özel değil zaten,ngk bcp6e ,champıon 6ycc falan.6 soğukluk bujiler
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tunerviper

Debimetre sonrası bir yerden hava alıyorsa da stop etme olabilir. Soguk çalıştırmada fakire kalırsa stop eder. Rölanti valfi soketini çektiğinizde büyük ihtimalle daha az açık konumda kaldığı için hava girişi daha dengeli olarak zor da olsa çalışıyor. Bence iki konu üzerine gidin bir hava kaçağı, iki buji ve kablolar.
Turbo Twin Spark

milano 75

aynı şeyleri düşündüm bende dostum,geçen gün debi-emme hattını komple söküp tekrar taktım,köpüklü suyla falan kontrol ettim ,yok oğlu yok.önceden runner hortumları laçkaydı gevşiyodu oralardan aldığı oluyodu onlarıda 1 ay önce slikon hortumla sıfırladım,bugün yarım kutu balata spreyi harcadım giriş çıkış olan heryere sıktım ıııh.kaldı ateşleme hattı,dediğiniz gibi onlarıda değiştireyim.inşallah budur sorun.yalnız filtredeki tıslama hala hava şüphesini elettirmiyo.işteyim zaten bugün yetiştiremezsem p.tesi ya kadar dokunamam artık.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tunerviper


Sigara kullanıyorsan bu test de olabilir :) İşin şakası bir yana duman basarak debiden itibaren emin olunabilir.
Söyle DIY bir şey de yapılabilir.

You are not allowed to view links. Register or Login
Turbo Twin Spark

milano 75

çok iyi yaa.benzinlikten bi  puro alıp denemek lazım hemen.ikinci linkteki abi manyağın bayrak tutanı zaten,konularını okurum tech de,süper bişi yapmış.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

akşamüstü hava kararmadan fırsat bulup tekrar hızlı bi kontrol yaptım.emme den frene giden vakum hortumunda dış çeperde ince bi çatlak vardı hemen onu yeniledim,buji kablolarının 7.sinde pipo içindeki bujye oturan duy yoktu içinde  :-X yedekteki kablodan söküp onu taktım,kutup başlarını yeniledim ,çalışır vaziyette köpükle tekrar hava kontrolu yaptım enjektörler etrafında hava tertibatında kaçak göçek yok artık.bu akşam pazar dönüşü marşa basıcam tekrardan ama hala rolanti motorundan kıllanıyorum,soketi sökünce bazen tepki veriyor bazen vermiyor.kablosunda ek ,kırık falanda gözükmüyor.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

az önce eve geldim,bakıyım  nedir durum diye kontak bastım 75 e,maalesef durum aynı.dün daha can sıkıcı bi durumla karşılaştım kontrol yaparken,dist. kapağı etrafında yağ vardı biraz,dıştan değil ama içten kaçak yapmış,söktüm temizledim tekrara gözlemliycem.yoktu böyle bişey.netten baktığım kadarıyla dist. içindeki oring keçeden olurmuş bu ve pekde kolay bulunan bişey değilmiş,bizimki hiç bulunmaz artık.durduk yere birde distribütör kasnaklanacak bünyeye bu yoklukta çözemezsek  :duvar: :duvar:
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

sıkıntı tarafımdan giderildi,konu çözümsüz konulardan olmasın diye yazayım dedim.önerilerde bulunan arkadaşlara teşekkürler.nasıl oldu derseniz vallahi bilmiyorum  :)) onu sök tak,bunu böyle şunu şöyle yap,bi daha dene falan derken geçen sabah bi baktım,rolantim artık soğuk çalışmada hava durumuna göre yüksek çalışıp vakitlice normale dönüyor ve stop problemi yok.sadece ilk kontak geç alıyo ve buda benim aklıma hala ntc sensörünü getiriryo,bi ara söküp koduna falan bakarım artık,sanırım onlardada uyum problemi olabiliyo.biraz daha bineyim sonra yağımızı falan yenileyip rodajı başarıyla atlatcaz inşallah.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum