Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo 147 1.6 TS Devir Düşmesi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

DorukTOLUNAY

S.a arkadaslar aracimla isiklarda dururken aracta inceden ara ara bi titreme hissettm  devir saatine baktgmda 900 devirde duran ibre 800 e kadar dusup yukseldigini gordum sebebi nedir yardimci olursaniz sevinirim

Doğa Tosun

debimetre olabilir, lpg enjektörleri olabilir, bilgisayara bağlatıp sorun görülmezse lpg'ciye giderdim ben (lpg varsa tabi)
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

DorukTOLUNAY

Agir bi skintisi yoktur insallah severek aldim severek biniyorum ama bu motor isindiktan snra duzeliyor lpg var pislik sanmstm ben .

tsmsk

Aynı olay bende de vardı ısınınca düzeliyordu. Ayar ve filtre değişimi yapınca düzeldi. Baktırmakta fayda var bence. :alfisti:
2005 Alfa 156 1.6 TS-120

DorukTOLUNAY

Skintiyi cozdum arkadaslar debimetreyi soktum sprey pas cozucu yaglama ozellkli spreyle guzelce temizledm taktm gram titreme kalmadi . Lpg de bile devr dusmuyor.

kahraman.kilic1

Debimetre nerde arkadaşım foto atabilirmisin

Gouki


mahoretti

yalnız bir hata yapmışsınız. WD40 tarzı YAĞLAYICI ÖZELLİĞİ olanlarla değilde YAĞSIZ olanlarla temizlik yapmanız gerekiyordu.

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login nin dediği gibi wd 40 daha fazla toz tutmasına sebep olabilir,kontak spreyi ile yaparsanız temizliği daha iyi olur.pc parçası satan yerlerde bulunur
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

MUU

konu açıklığa kavuşmuş ama bir soru da benden gelsin. Debimetre klima ile alakası olan bir şey mi?? Çünkü benim aracımda bahsi geçen titreme sadece klima aktif olduğunda yaşanıyor. Yarın lpg ile ilgili yenilemeler olacak gerçi bakalım sonucu göreceğiz.

ugur_1903e

Klima açıkken bu tür titremeler olması normaldir.  Tabi çok da fazla olmaz bu titreme.

mahoretti

klima ile birlikte fan da çalıştığından hafif bir titreme oluyor fan'dan ötürü... Ama deviri etkileyecek bişey değil.

Incablue

Konuya başka bir soru ile dahil olmak istedim. Klima açıkken, çok kısa mesafede dur kalk yapınca, aracımın devri düşüyor stop edecek gibi oluyordu. Hatta 3-5 kez de stop etti. Sonrasında sorunumu anlattığım usta; klima açıkken, motor devrini ayarlayamıyor demekki diyerek kelebek boğazını bir sprey ile temizledi. Temizlikten sonra tekrar sorunla karşılaşmadım ama hep içimde bir şüphe kaldı. Kelebek boğazını temizlemek yaşadığım sorun için yapılacak gerçek çözümlerden biri midir? Benzer bir konu varken sormak istedim :)

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Konuya başka bir soru ile dahil olmak istedim. Klima açıkken, çok kısa mesafede dur kalk yapınca, aracımın devri düşüyor stop edecek gibi oluyordu. Hatta 3-5 kez de stop etti. Sonrasında sorunumu anlattığım usta; klima açıkken, motor devrini ayarlayamıyor demekki diyerek kelebek boğazını bir sprey ile temizledi. Temizlikten sonra tekrar sorunla karşılaşmadım ama hep içimde bir şüphe kaldı. Kelebek boğazını temizlemek yaşadığım sorun için yapılacak gerçek çözümlerden biri midir? Benzer bir konu varken sormak istedim :)

TS motorlarda rolanti devri ayarı, kelebeği az bir açıklıkta tutarak sağlanıyor.(Bir çok arabada da böyle zaten ama V6 TB'lerde değil örneğin). Eğer kelebeğin oturduğu yerde yada bizzat kelebeğin üzerinde kir-tortu varsa bu açıklık yetmiyor rolanti devri için. Yetmeyinde motor devri düşüyor. Araç baktı çok düşüyor bu sefer de kelebeği açıyor biraz telafi etmek için, ama bu sefer de fazla yükseliyor devir. Dengeye gelene kadar bu şekilde sürüyor.
Bu anlamda arızanın sebebi kirlilik pekala olabilir. Ancak temizlik yetmezse ve arabada başka bildiğiniz bir arıza yoksa rolanti ayarlayıcısı ya ayarını kaybetmiştir yada arızalıdır.

Ez cümle yapılan işlem yanlış değil.

tunerviper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Konuya başka bir soru ile dahil olmak istedim. Klima açıkken, çok kısa mesafede dur kalk yapınca, aracımın devri düşüyor stop edecek gibi oluyordu. Hatta 3-5 kez de stop etti. Sonrasında sorunumu anlattığım usta; klima açıkken, motor devrini ayarlayamıyor demekki diyerek kelebek boğazını bir sprey ile temizledi. Temizlikten sonra tekrar sorunla karşılaşmadım ama hep içimde bir şüphe kaldı. Kelebek boğazını temizlemek yaşadığım sorun için yapılacak gerçek çözümlerden biri midir? Benzer bir konu varken sormak istedim :)

TS motorlarda rolanti devri ayarı, kelebeği az bir açıklıkta tutarak sağlanıyor.(Bir çok arabada da böyle zaten ama V6 TB'lerde değil örneğin). Eğer kelebeğin oturduğu yerde yada bizzat kelebeğin üzerinde kir-tortu varsa bu açıklık yetmiyor rolanti devri için. Yetmeyinde motor devri düşüyor. Araç baktı çok düşüyor bu sefer de kelebeği açıyor biraz telafi etmek için, ama bu sefer de fazla yükseliyor devir. Dengeye gelene kadar bu şekilde sürüyor.
Bu anlamda arızanın sebebi kirlilik pekala olabilir. Ancak temizlik yetmezse ve arabada başka bildiğiniz bir arıza yoksa rolanti ayarlayıcısı ya ayarını kaybetmiştir yada arızalıdır.

Ez cümle yapılan işlem yanlış değil.

En güzeli ts ye tb rölanti valfi takmak  :p



Turbo Twin Spark

DcD-Semih

Şuan kullandığım 156 yı aldığımda şu rolanti meselesiyle az uğraşmamıştım, kelebek kütüğü, potansiyometre, debi hatta kaçak varsa düzensizlik yapıyodur diye enjektör oringleri ve daha bir sürü ıvır zıvır değişiminden sonra toparladı. Koysalarmış mekanik rolanti valfini işte temizle devam et mis gibi, potansiyometre hem ölçüm yapıp hemde küçük bir motorla kelebeği açıp kapattığı için daha hassas töleransı daha düşük oluyor hatalara karşı malesef. Güzelliği ise mekanikler gibi kurum dolup kirlenmiyor sadece.

Son 1 haftadır yine soğuk motorda düzensiz çalışmaya başladı. Akşam hazır sanayide aracın işi varken kelebeği söküp arkasındaki pvc valfi ile manifolt havalandırmalarımı temizlicem, kelebek gövdesinide temizler wd40 ile yağlarım. Bakalım bir süre daha keser heralde.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

Incablue

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Konuya başka bir soru ile dahil olmak istedim. Klima açıkken, çok kısa mesafede dur kalk yapınca, aracımın devri düşüyor stop edecek gibi oluyordu. Hatta 3-5 kez de stop etti. Sonrasında sorunumu anlattığım usta; klima açıkken, motor devrini ayarlayamıyor demekki diyerek kelebek boğazını bir sprey ile temizledi. Temizlikten sonra tekrar sorunla karşılaşmadım ama hep içimde bir şüphe kaldı. Kelebek boğazını temizlemek yaşadığım sorun için yapılacak gerçek çözümlerden biri midir? Benzer bir konu varken sormak istedim :)

TS motorlarda rolanti devri ayarı, kelebeği az bir açıklıkta tutarak sağlanıyor.(Bir çok arabada da böyle zaten ama V6 TB'lerde değil örneğin). Eğer kelebeğin oturduğu yerde yada bizzat kelebeğin üzerinde kir-tortu varsa bu açıklık yetmiyor rolanti devri için. Yetmeyinde motor devri düşüyor. Araç baktı çok düşüyor bu sefer de kelebeği açıyor biraz telafi etmek için, ama bu sefer de fazla yükseliyor devir. Dengeye gelene kadar bu şekilde sürüyor.
Bu anlamda arızanın sebebi kirlilik pekala olabilir. Ancak temizlik yetmezse ve arabada başka bildiğiniz bir arıza yoksa rolanti ayarlayıcısı ya ayarını kaybetmiştir yada arızalıdır.

Ez cümle yapılan işlem yanlış değil.

En güzeli ts ye tb rölanti valfi takmak  :p



Bu cevap kafamı berraklaştırdı hocam, teşekkür ederim :) arızamız yok çok şükür You are not allowed to view links. Register or Login

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login


Bu da adı geçmeyen değişikliklerden biri. Asıl değişikliklerin yanında pek adı duyumlasa da hoş detay yani :)