Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 SW yol tutuşu ve sedandan farkları

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

octinum

Fahri Alfistalıktan fiili Alfistalığa geçme çalışmalarımın bir diğeriyle karşınızdayım. :) Malum ikinci el satış sitesinde iki tane 156 Sportwagon var şu anda. Biri 34k istiyor, benim bütçemin epeyce üzerinde. Diğeri biraz da indirimle bütçeme girebilir.

Alfa 156 Sportwagon'un yol tutuşu, sedan versiyondan ne kadar farklıdır? Aramızda bunu denemiş/bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

Yine Sportwagon, örneğin Audi'nin benzer modellerinden daha mı iyi yoksa daha mı kötü yol tutar? Pozantı'dan aşağı inerken Vectra B'min 120'yle rahat aldığı virajlarda Veccy'yi aratır mı, Passat'lara karşı yüzümü kara çıkarır mı?

Bunlar dışında Sportwagon'un dinamikleriyle ilgili bilgi paylaşır mısınız?

Arabanın geniş arka kısmının burulma direnci daha düşük olacaktır, ayrıca ağırlık merkezi az daha yukarıda kalıyordur. Dolayısıyla virajlarda daha fazla yana yatmasını beklerim. Peki bu ne kadar çözümlenebilir?

Sportwagon'un tipiyle ilgili sıkıntım yok, hatta Alfa Rosso Mk1.5 SW olsa sedana tercih bile edebilirim. Benim derdim kullanım deneyimiyle. Ayrıca yükseklik ayarlı süspansiyonu olmayanlardan bahsediyorum, Nivomat ayrı konu.

Şimdiden teşekkürler. :)

yigitekimdemir

You are not allowed to view links. Register or Login
Fahri Alfistalıktan fiili Alfistalığa geçme çalışmalarımın bir diğeriyle karşınızdayım. :) Malum ikinci el satış sitesinde iki tane 156 Sportwagon var şu anda. Biri 34k istiyor, benim bütçemin epeyce üzerinde. Diğeri biraz da indirimle bütçeme girebilir.

Alfa 156 Sportwagon'un yol tutuşu, sedan versiyondan ne kadar farklıdır? Aramızda bunu denemiş/bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

Yine Sportwagon, örneğin Audi'nin benzer modellerinden daha mı iyi yoksa daha mı kötü yol tutar? Pozantı'dan aşağı inerken Vectra B'min 120'yle rahat aldığı virajlarda Veccy'yi aratır mı, Passat'lara karşı yüzümü kara çıkarır mı?

Bunlar dışında Sportwagon'un dinamikleriyle ilgili bilgi paylaşır mısınız?

Arabanın geniş arka kısmının burulma direnci daha düşük olacaktır, ayrıca ağırlık merkezi az daha yukarıda kalıyordur. Dolayısıyla virajlarda daha fazla yana yatmasını beklerim. Peki bu ne kadar çözümlenebilir?

Sportwagon'un tipiyle ilgili sıkıntım yok, hatta Alfa Rosso Mk1.5 SW olsa sedana tercih bile edebilirim. Benim derdim kullanım deneyimiyle. Ayrıca yükseklik ayarlı süspansiyonu olmayanlardan bahsediyorum, Nivomat ayrı konu.

Şimdiden teşekkürler. :)

Diğer karşılaştırmalar konusunda fikrim yok ancak alt takımı sağlıklı bir 156, SW de olsa sedan da olsa Vectra B'nin bana göre pek de olmayan yol tutuşunu her türlü aşar :) Diğer araçlarla deneyimim yok ancak onlardan daha kötü olması ihtimali yok, en fazla daha iyi olabilir. (alt takımda tüm ekipmanların fonksiyonel olduklarını varsayıyorum)
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

octinum

Tabii ki aracın yürüyen aksamı sağlıklı olacak. :)

Benim Vectra da yürüyen aksam açısından sağlıklıdır. Bir de üzerinize afiyet, yakın zamanda sersem bir rot-balansçı fabrika ayarlarına (veya fabrika ayarları sandığı şeye) çekene kadar önde hafif negatif kamber vardı You are not allowed to view links. Register or Login ve Haynes tamir kılavuzundan filan edindiğim. 2 litre Vectra B'ler çekiç gibidir, kafaları ağırdır. Viraja girince kafadan kayma eğilimi başlar, ister istemez gazı biraz bırakırsınız, bu sefer lift-off oversteer'e girmeye kalkarlar. Önde çok hafif negatif kamber ve sürekli uzun yolda, otobanda kullanılmış sağlıklı süspansiyon beni Pozantı'dan aşağı Passat'ları, C segmentinden bozma "jipçik" SUV'leri dışarıdan sollatıyordu. O yüzden Vectramla karşılaştırdım.

Siz karşılaştırma şansı bulduğunuz diğerleriyle karşılaştırırsanız mutlu olurum ama. :)

DcD-Semih

Son 3 Alfamdan önce Vectra B kullandım, 17"Opc jantlar ve Conti Spc 2 lastiklerle beraber. Kendileri 2lt idi gerçi 2lt demeye bin şahit ister 136hp nedir yahu. Yiğitin hocamın dediği gibi Vectra B den üzerinde stock yürüyen ve hatta 15" jantlarla dahi sağlıklı bir 156 daha iyi yol tutar. Bunu kullandığım için rahatlıkla söyleyebilirim aynı yıllarda çıkan Passat, A4 ve yine hatta e46 3 serisinden de üstün bir yol tutuşu sürüş dinamikleri mevcut 156 nın. Vectra ya hiç girmek istemiyorum saçma sapan bir ağırlık dağılımı var, sık sık önden kayma sorunu yüzünden sıkıntıya düştüm limitleri çok düşük. Nitekim akranı Passatların sürüş dinamikleri Vectra dan da kötü, hamur gibi direksiyonu var aracın benim gözümde berbattı. Body roll dediğimiz sorunun dibini yaşıyordu resmen.

Sw olması burulmayı arttırır doğru ama bir takım spor yaya bakar sedandan aşağı kalır bir yanı kalmaz. Hatta bir de ön arka kule gergisinden sonra kutu gibi olur. Sw 156 ların tasarımını bende çok beğenirim kullanışlılığına hiç laf yok zaten.
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

octinum

Teşekkürler. :)

Önden çekişliler aleminde Alfa'nın yeri farklı ya, o yüzden geri kalan hepsi size oyuncak geliyor. :) Kullanımımın büyük kısmı uzun yol otoban üzeri, herhalde bundan dolayı Vectra'nın akranlarına göre sert süspansiyonu da bana kendi sınıfındakilere göre daha iyi gibi geliyordu. Zaten Veccy bana hep fazla küçümsenmiş gelir. Saab'ın da modifiye edip kullandığı platform, doğru ellerde hiç de fena iş çıkarmıyor.

Şu halde ortak görüş: 156 Sportwagon Audi'nin aşağısında kimseye karşı utandırmaz; Mondeo dahil? Ayrıca, Eibach'lar ve yapabilirsem/varsa güçlendirilmiş anti-roll bar (viraj demiri?) ile sedan bir 156'yı takla atmadan takip edebilirim?

DcD-Semih

Biraz fazla yerin dibine sokmuş gibi oldum aslında koca firmaların ürettiği binlerce hatta milyon satan araçlar ama sürüş zevki işin içine girince işler değişiyor işte. Dediğim gibi Vectra nın sürüş dinamikleri bir Passata göre iyi ama Passatın o kadar kötü ki birçok aracın Passata göre iyi zaten :) Sert olduğu doğru ama sertlik yol tutuşu olarak geri dönmüyor her zaman, sert olupta darbeleri sönümleyemeyince hamur gibi olsun daha iyi. Viraj içerisinde ki dalgalanmalarda çizgisinden çıktığına çok şahit oldum Vectranın zorlamaya hiç gelmiyor. Mondeo hiç kullanmadım birşey diyemem.
Ben Vectra dan sonra Sw 156 nın fabrika çıkış halinde dahi beklentilerinizi karşılayacağını düşünüyorum. 156 üzerinde çalışılmış ve yatırım yapılmış bir araç. Örnek vermek gerekirse Double Wishbone ön düzen sistemini bir araştırın ne demek istediğimi aşağı yukarı anlarsınız, akranlarının bir çoğu McPherson ı yeterli görmüştür.

Güçlendirilmiş viraj demiri aslında biraz daha ileri bir uygulama. Viraj demirlerine dokunmadan önce 4cm yi geçmeyecek spor yaylar ve kule gergileri ile ilk etap da tatminkar olur. Baktınız olmuyor spor amortisör, kalın viraj demirleri, Pf burçlar olarak devamı gelir zaten. Aslında yürüyenden önce ilk yapılması gereken iyi bir takım lastik almaktır bana kalırsa. İsterseniz Dtm 156 ya çevirin aracınızı iyi lastikler olmadan yaptığınız her uygulama para israfından öteye geçmez.
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

octinum

Aynen, sürüş zevki öncelikli olunca iş değişiyor. Opel her zaman "ortalama" araç üretmiştir. Adamların hedef müşteri kitlesi bu çünkü. Dikkat edin, hemen hemen tüm Opel'ler her konuda sınıfının ne en kötüsü, ne de en iyisidir. Passat'tan iyi yol tutar ama Mondeo'dan dayak yer, Laguna'dan iyi işçiliği vardır ama bu sefer Passat döver, Mondeo'dan belki rahat süspansiyonu vardır ama burada da Laguna döver. :) Hakkını yemeyeyim ama, sahip olduğum 5 yıl boyunca beni gayet güzel taşıdı kerata.

156'nın yol tutuşta teknik avantajlarını teorik olarak araştırdım. Yalnız gerçek hayat için sizin deneyimlerinize muhtacım. :) Yani gözümde büyütüyor muyum, kullanmadığım için bilmiyorum. SW alma durumunda niyetim 30mm Eibach'larla düşürmek, bunlar galiba fabrika çıkışı amortisörlerle sorun çıkarmıyormuş ve aşırı yüklemediğim sürece de bir yerlere sürtmeyeceğini tahmin ediyorum. Arabayı yıllarca kullanmaya niyetliyim, o yüzden Powerflex'ler de plan dahilinde. Arkaya kule gergisi nasıl takarım mesela onu bilemiyorum. Yükselen ağırlık merkezine karşı en iyi önlem viraj demiri gibi geldi, o yüzden onu söyledim.

Yine aklınızda "SW şu arabadan iyiydi ama şundan kötüydü, şu kadar iyiydi bu kadar kötüydü" gibi bildiğiniz karşılaştırmalar varsa memnun olurum duymaktan. :) Dediğim gibi, bundan sonraki arabam ya Giulia, ya elektrikli araba. Bunlara da 2020'den önce olacak iş değil. Zaten o saatten sonra da 156'yı satmam oğlum için elimde tutarım. :) O nedenle bir kere alıp doğru tercihten emin olmak istiyorum.

yigitekimdemir

156'nın standart fabrika çıkışı yol tutuşu pek çok kullanıcıyı zaten memnun edecek düzeyde. İlla ki amortisör yay gergiler demirler alma mecburiyetiniz yok. Bu biraz da arabayı ne amaçla kullanacağınıza ve yollara göre çok değişiklik gösteriyor.

Örneğin bende Bilstein amortisörler, 3 cm Eibach yaylar ve ön, alt, arka kule gergileri mevcut. 15" jantları da 16" olarak değiştirerek lastikleri biraz adam ettim. Otobana çıktığım zaman aşırı bir rüzgar yoksa 200'lere sarsmadan çıkıyor (lakin bol rüzgarlı çeşme otobanında 160 üstünde tabii ki şerit atlama olabiliyor :) ) , virajlara geldiğim zaman girdiğim hızla çıkarak devam ediyorum, tabelası 50 olan yerlerden 110 ile dönmüşlüğüm var ki hala da limitlerinde olmuyor (bu durum biraz virajın çapına ve eğimine de bağlı tabii, her virajda aynısı olmuyor).

Ama bu setupın tabii ki bir dezavantajı da var. Araba o kadar sıkı ve kibrit kutusu gibi oldu ki, bozuk yollarda, özellikle de çok fazla dalga yahut tepecikler varsa çekme yapabiliyor ya da stabilitesi azalıyor, fazla rijidite de yerine göre iyi olmayabiliyor yani. Ayrıca direksiyonun aşırı hassaslığı sebebiyle tekerlerin tüm tepkileri elinize geliyor ve yine bozuk satıhlarda rahatsız edici olabiliyor.

Yol tutuş için böylesine kasmanın bir diğer dezavantajı ise bu pahalı parçalardan bir tanesi bile bozulduğunda aynını TR'de bulmanın zor olması. Ben denk geldi 6 aylık kullanılmış halde hepsini aldım ama bozulsalar yurtdışından getirtmem ya da çok pahalıya almam gerekecek.

Standart amortisörler 3 cm yayı kaldırır ancak yol tutuşu da spor amortisörlü hali kadar iyi hale getirmez.

156'yı düşürünce sıkıntı çıkaran tek şey alt koruma kapağının bol bol sürtmesi. Bu kapağın zaten standart halinde bile sık sık sürttüğünü düşünürsek pek de olay değil gerçi. Ancak 15 janttan 16 janta geçince bariz bir şekilde çoğu sürtmem azaldı, bunu da not olarak eklemek isterim.

156 çok keyifli bir otomobil, ben daha alıp da sürüş anlamında tatmin olmayan görmedim :)
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]